Verliefd op een ander
donderdag 28 februari 2019 om 16:02
Hallo allemaal. Ik moet gewoon even het volgende kwijt omdat mijn hoofd helemaal overloopt. Ik weet dat het niet goed is en geloof me, zo had ik het leven niet gepland maar helaas is het niet anders.
Ik ben getrouwd met mijn man en samen hebben we 2 kinderen. Mijn man is een schat. Alleen, ik ben al jaren niet meer verliefd. En dan bedoel ik niet de kriebels die je de eerste maanden voelt. Ik weet dat een relatie veranderd.
Ik zie mijn man als mijn beste vriend, mijn broer. We kunnen dan ook heel goed samen maar van een romantische relatie is geen sprake. Seks hebben we zelden. En daar heb ik eerlijk gezegd ook geen behoefte met hem aan.
Dit is al een tijd zo en word niet minder. Ik heb rare pogingen gedaan om wel dat soort gevoelens voor hem te krijgen maar dat heb ik een half jaar geleden opgegeven.
Nu ben ik sinds kort tot over mijn oren verliefd op een ander. En hij ook op mij. We hebben wel gezoend maar verder ons in weten te houden.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik denk er steeds vaker over om mijn man voor die ander te verlaten maar ik weet ook wel dat dat een grote gok zal zijn.
Het belangrijkste wat ik nu wil is in iedergeval mijn man over mijn gevoelens te vertellen. Om te beginnen met het feit dat ik hem meer als vriend zie. Alleen ik heb geen idee hoe ik dat gesprek moet beginnen. We praten eigenlijk weinig over dat soort onderwerpen.
Hoe pak ik dat aan?
Ik ben getrouwd met mijn man en samen hebben we 2 kinderen. Mijn man is een schat. Alleen, ik ben al jaren niet meer verliefd. En dan bedoel ik niet de kriebels die je de eerste maanden voelt. Ik weet dat een relatie veranderd.
Ik zie mijn man als mijn beste vriend, mijn broer. We kunnen dan ook heel goed samen maar van een romantische relatie is geen sprake. Seks hebben we zelden. En daar heb ik eerlijk gezegd ook geen behoefte met hem aan.
Dit is al een tijd zo en word niet minder. Ik heb rare pogingen gedaan om wel dat soort gevoelens voor hem te krijgen maar dat heb ik een half jaar geleden opgegeven.
Nu ben ik sinds kort tot over mijn oren verliefd op een ander. En hij ook op mij. We hebben wel gezoend maar verder ons in weten te houden.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik denk er steeds vaker over om mijn man voor die ander te verlaten maar ik weet ook wel dat dat een grote gok zal zijn.
Het belangrijkste wat ik nu wil is in iedergeval mijn man over mijn gevoelens te vertellen. Om te beginnen met het feit dat ik hem meer als vriend zie. Alleen ik heb geen idee hoe ik dat gesprek moet beginnen. We praten eigenlijk weinig over dat soort onderwerpen.
Hoe pak ik dat aan?
donderdag 28 februari 2019 om 16:11
donderdag 28 februari 2019 om 16:12
Als je dat gesprek aangaat met je man, wees dan wel direct eerlijk. Dus ook vertellen dat je verliefd bent op iemand anders en dat je met hem gezoend hebt.
Geen halve waarheden vertellen want dat brengt helemaal niemand iets
Geen halve waarheden vertellen want dat brengt helemaal niemand iets
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 28 februari 2019 om 16:13
Hoe leg TO dan aan partner uit waarom ze therapie nodig hebben?Timetraveler schreef: ↑28-02-2019 16:11Ik vind dat je het aan je kinderen en partner verplicht bent er therapie tegenaan te gooien. Plus ik zou je partner niet over die ander vertellen, jij bent dan lekker van je schuldgevoel af en hij zich maar rot voelen. Hou het voor je en deal er zelf mee.
donderdag 28 februari 2019 om 16:14
Normaal ben ik hier helemaal van. Maar TO heeft al besloten dat haar relatie niet beter wordt en de enige reden dat ze niet weggaat bij haar man is dat ze het nogal gok vind..Timetraveler schreef: ↑28-02-2019 16:11Ik vind dat je het aan je kinderen en partner verplicht bent er therapie tegenaan te gooien. Plus ik zou je partner niet over die ander vertellen, jij bent dan lekker van je schuldgevoel af en hij zich maar rot voelen. Hou het voor je en deal er zelf mee.
lekkere basis voor haar man om aan de relatie te moeten werken dan.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 28 februari 2019 om 16:27
Asteraceae schreef: ↑28-02-2019 16:26Optie B: je nieuwe liefje meenemen naar huis, hem een lekkere smakkerd geven in het gezicht van je man. Denk dat de boodschap dan ook duidelijk is.
Maar ik zou voor optie A gaan.
Ik denk dat je nieuwe liefje een ander soort smakkerd krijgt van je man maar het is een optie...
I told you walking was idiotic.
donderdag 28 februari 2019 om 16:33
Gewoon, zoals elk gesprek. Zorg dat je even de tijd hebt, zorg ervoor dat de kinderen niet in de buurt zijn en hou het bij jezelf. Calculeer in dat hij het lastig gaat vinden, laat je niet (te veel) leiden door emoties en smijt niet met verwijten. Je man is natuurlijk niet helemaal gillend gek, die ziet ook wel dat jullie liefdestechnisch niet zo innig meer zijn. Het is alleen jammer dat jullie het zo hoog hebben laten oplopen dat je nu verliefd bent op een ander.
En mocht je voor het product van je affectie kiezen op termijn, zorg er dan voor dat je blijft praten. Wat is een relatie waard als je niet lekker kunt lullen met elkaar? Ook over lastige onderwerpen?
En mocht je voor het product van je affectie kiezen op termijn, zorg er dan voor dat je blijft praten. Wat is een relatie waard als je niet lekker kunt lullen met elkaar? Ook over lastige onderwerpen?
donderdag 28 februari 2019 om 16:41
Dat is iets wat ik ook graag bespreekbaar wil maken.
Ik heb het idee dat hij het wel best vind. Hij doet er in iedergeval geen enkele poging toe.
Dit is al zeker een jaar of 8 het geval.
donderdag 28 februari 2019 om 16:46
Maar is wel zo eerlijk. Je leest hier wel vaker dat de ene echt met open vizier en vol motivatie de therapie ingaat terwijl de ander al met een half been uit de relatie is gestapt.Timetraveler schreef: ↑28-02-2019 16:11Ik vind dat je het aan je kinderen en partner verplicht bent er therapie tegenaan te gooien. Plus ik zou je partner niet over die ander vertellen, jij bent dan lekker van je schuldgevoel af en hij zich maar rot voelen. Hou het voor je en deal er zelf mee.
Hij staat al met 1-0 achter aangezien TS hem nooit/amper heeft verteld hoe ze zich voelt in de relatie.
donderdag 28 februari 2019 om 16:49
Tja aannames. Jij hebt ook geen poging gedaan om aan te kaarten dat je hem meer als broer ziet.MamaMaria4 schreef: ↑28-02-2019 16:41Dat is iets wat ik ook graag bespreekbaar wil maken.
Ik heb het idee dat hij het wel best vind. Hij doet er in iedergeval geen enkele poging toe.
donderdag 28 februari 2019 om 16:52
Idd, TO en haar man lopen beiden achter de feiten aan en hebben hun huwelijk laten verslonzen, op een gegeven moment is dat inderdaad trekken aan een dood paard.vivautrecht85 schreef: ↑28-02-2019 16:46Maar is wel zo eerlijk. Je leest hier wel vaker dat de ene echt met open vizier en vol motivatie de therapie ingaat terwijl de ander al met een half been uit de relatie is gestapt.
Hij staat al met 1-0 achter aangezien TS hem nooit/amper heeft verteld hoe ze zich voelt in de relatie.
Als er kinderen in het spel zijn is het mi kwalijk dat geen van twee al eerder het gesprek hierover is aangegaan (sowieso dat het kennelijk normaal is om te stoppen met (proberen te) praten vind ik apart, tenzij definitief is dat je wegen zullen scheiden) en heeft voorgesteld om hulp te zoeken. Maar dat is nu al behoorlijk achteraf.
donderdag 28 februari 2019 om 16:59
Maar je schrijft in je OP dat jij er ook geen behoefte aan hebt. Als jullie het dus allebei okee vinden is het toch... eh, okee ?MamaMaria4 schreef: ↑28-02-2019 16:41Dat is iets wat ik ook graag bespreekbaar wil maken.
Ik kan me voorstellen dat je passie en vuurwerk mist, maar ja... Het is niet bepaald een garantie dat dat in je nieuwe relatie zo blijft. Mensen lopen vaak tegen dezelfde problemen aan in opeenvolgende relaties.
For whom the bell tolls
donderdag 28 februari 2019 om 17:02
Schat, ik wil graag met je praten over ons.
En in het gesprek open vragen stellen over jullie relatie of zijn gevoel in jullie relatie. Interesse tonen voor zijn gedachten, ideeën, gevoel enz. en hem vragen hoe hij het verder ziet. En verder kijken of hij interesse toont voor jouw gevoel, gedachten zodat jij je eigen gedachten met hem kunt delen. Verder kijken hoe het gesprek zich verder ontwikkelt.
En in het gesprek open vragen stellen over jullie relatie of zijn gevoel in jullie relatie. Interesse tonen voor zijn gedachten, ideeën, gevoel enz. en hem vragen hoe hij het verder ziet. En verder kijken of hij interesse toont voor jouw gevoel, gedachten zodat jij je eigen gedachten met hem kunt delen. Verder kijken hoe het gesprek zich verder ontwikkelt.
donderdag 28 februari 2019 om 17:05
Ben je nog gelukkig? Ik neem aan van niet, maar het is een belangrijke vraag. Omdat je het verdiend om gelukkig te zijn, maar ook omdat er kinderen in het spel zijn.
Maar wat niet meer gaat, gaat niet meer. Als jij hier zeker van bent dan is het inderdaad verstandig om het bespreekbaar te maken. Ik zou als ik jou was wel rekening houden met de kinderen, dus het bespreken op een moment dat je kinderen niet thuis zijn o.i.d.
Maar wat niet meer gaat, gaat niet meer. Als jij hier zeker van bent dan is het inderdaad verstandig om het bespreekbaar te maken. Ik zou als ik jou was wel rekening houden met de kinderen, dus het bespreken op een moment dat je kinderen niet thuis zijn o.i.d.