Verliefd op een oude (grote) liefde

24-03-2009 13:17 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
xx
Moet ik mijn geluk laten varen??

Je wil dus zeggen dat je al 12 jaar met je man bent en niet gelukkig bent?

Waarom dat nog een derde vraag ik me af?

Pas op dat je geluk niet verward met lust.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@chanchan, hoe is je huidige relatie? ik ben het met summerdance eens, verwar het niet met lust...
En ik weet niet of het meespeelt..

Maar misschien de extra hormonen door je zwangerschap?
Als je nog van je man houdt en je relatie is goed, dan zet deze oude minnaar accuut uit je hoofd en spreek er niet meer mee af!
xx
Er zijn een hele berge hele leuke mannen op de wereld en je kan met meer mannen dan alleen je partner een enorme klik hebben . Maarrrrrrrrrr ......in een monogame relatie is het kiezen of kabelen ; meer smaken zijn er niet .

Ik zou het alleen NIET zien als " de Ware Liefde " ; jullie hebben het leuk gehad , in en buiten het bed , en toen zijn er keuzes gemaakt . Punt . Move On . Niet mailen , geen olie op het vuur gooien of steeds een beetje grenzen bijstellen , je eigen tuintje bemesten is altijd het beste als dat andere gras zo veel groener lijkt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:chanchan schreef op 24 maart 2009 @ 13:41:

Wat een snelle reacties! Dankjewel! Ik heb een heel fijn huwelijk. Maar ik vraag me wel eens af; is dat HET? Ga ik zo oud worden? Doe ik niet teveel water bij de wijn om het leuk te houden? We zijn samen gegroeid, als stel, maar zeer zeker ook als individu. En dezelfde dingen blijven terugkomen als irritatie en punt van discussie. Ben me er van bewust dat ik alles onder een vergrootglas leg nu. Wellicht ook door de hormonen. Maar ik beschouw mezelf toch niet helemaal als ontoerekeningsvatbaar, door die hormonen! Het is zeer zeker geen lust; mijn oude grote liefde. Was het maar enkel en alleen lust. Het is ook de geestelijke klik. De vraag 'wat als...' houd me 24 uur per dag bezig.dit vind ik erg tegenstrijdig!, hoeveel water doe jij bij de wijn en waar gaan die discussies over?
Wat als je TOEN ? of wat als je NU ? Met welke Wat Als vraag zit je ?

A(l)s is verbrande turf ......

Als je NU voor hem kiest dan ben jij stiefmoeder , krijg je een bak met gezeik en gedoe over je heen van je huidige partner , familie , vrienden .... ( wat een roze wolk snel doet verdwijnen hoor ) , wordt oude vlam stiefvader van je kinderen en je ex weekendvader enzo ..........
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 maart 2009 @ 13:43:

Er zijn een hele berge hele leuke mannen op de wereld en je kan met meer mannen dan alleen je partner een enorme klik hebben . Maarrrrrrrrrr ......in een monogame relatie is het kiezen of kabelen ; meer smaken zijn er niet .

Ik zou het alleen zien als " de Ware Liefde " ; jullie hebben het leuk gehad , in en buiten het bed , en toen zijn er keuzes gemaakt . Punt . Move On . Niet mailen , geen olie op het vuur gooien of steeds een beetje grenzen bijstellen , je eigen tuintje bemesten is altijd het beste als dat andere gras zo veel groener lijkt .maar Bianca, als het de ware liefde is, waarom zou ze dan bij haar huidige man moeten blijven, als ik haar post lees, blijft ze zich dan altijd afvragen, '" wat als"
Ik was de NIET vergeten
Destijds koos hij niet voor jou. Als jij ook zijn grote liefde was geweest, had ie voor jou gekozen destijds. niet gedaan. As is verbrande turf, zei mijn oma.

Dus idd niet zien als "gemiste grote liefde". Je was de afgelopen 12 jaar gelukkig genoeg met je man om met hem 3 kinderen te krijgen, en als je grote vlam niet had gezien weer, was je waarschijnlijk ook wel gelukkig geweest. verbreek contact met grote vlam, want de verleiding wordt te groot. mischien is het ook handig om eens met je man hierover te praten. Over sleur in je relatie, ingeslopen gewoontes, dat je gevoelens voor anderen kunt hebben en hoe je ermee omgaat.
Als hij echt je ware liefde was geweest dan was je niet met je man getrouwd en had je 3 kinderen met hem gekregen. Dan had je misschien in de tussentijd wel een relatie (of meerdere) gehad, maar dan had je je nooit zo vastgelegd als nu . Je hebt je keuze destijds gemaakt, hou je daar dan ook bij. Het zal in het begin moeilijk zijn, maar het zal slijten, net als toen.
Cum non tum age
Newstylista ; eigenlijk is die " niet " niet eens zo erg van belang ......... vind je wel ? Of vind jij dat Grote Liefde voor alles moet gaan , dat het gezinsleven van vader en drie kinderen daarvoor opgeofferd zou moeten worden onder het mom " een gelukkige moeder geeft automatisch gelukkige(re) kinderen " ??? Dat vind ik dus totaal niet .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 maart 2009 @ 13:48:

Ik was de NIET vergeten ah oke
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 maart 2009 @ 13:52:

Newstylista ; eigenlijk is die " niet " niet eens zo erg van belang ......... vind je wel ? Of vind jij dat Grote Liefde voor alles moet gaan , dat het gezinsleven van vader en drie kinderen daarvoor opgeofferd zou moeten worden onder het mom " een gelukkige moeder geeft automatisch gelukkige(re) kinderen " ??? Dat vind ik dus totaal niet .ik vind die NIET ook niet van belang, maar heb het idee dat de TO dit wel vind, dus vandaar.
quote:return_of_kreng schreef op 24 maart 2009 @ 13:49:

Destijds koos hij niet voor jou. Als jij ook zijn grote liefde was geweest, had ie voor jou gekozen destijds. niet gedaan. As is verbrande turf, zei mijn oma.

Dus idd niet zien als "gemiste grote liefde". Je was de afgelopen 12 jaar gelukkig genoeg met je man om met hem 3 kinderen te krijgen, en als je grote vlam niet had gezien weer, was je waarschijnlijk ook wel gelukkig geweest. verbreek contact met grote vlam, want de verleiding wordt te groot. mischien is het ook handig om eens met je man hierover te praten. Over sleur in je relatie, ingeslopen gewoontes, dat je gevoelens voor anderen kunt hebben en hoe je ermee omgaat.

Heel erg eens met kreng!

Als jullie voorbestemd waren was het toen wel gebeurd.

Kijk terug op een mooie liefde, een mooie fling wat niet meant to be was.

Sluit het af, en dan ook goed

Niet meer bellen, niet meer smssen en al helemaal niet meer afspreken!

Aan sleur kan je werken...

Probeer je eens een leven zonder je man voor te stellen

Is dat wat je wil???

Wil je dat allemaal opgeven???
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Startster heeft bijna al haar bijdragen gewist, doe ik bij deze ook maar
Chanchan , jullie zijn uit elkaar gegaan toen jullie nog hevig verliefd waren ....en jullie zagen elkaar in gestolen uurtjes . Denk je ook niet dat je een ietwat vertekend beeld hebt van deze man ? Je hebt hem nooit ziek gezien , of met een kater , je weet niet of hij wel hygiënisch afwast en leuk voorleest , of hij een beetje tegen slaapgebrek kan als de kleine 's nachts jankt , of hij een beetje lief is voor zijn oude moedertje en of hij met geld om kan gaan , ............en dan pluk ik zomaar even wat voorbeelden ; kan een énorme lijst maken van wat er echt belangrijk is of zou kunnen zijn om iemand tot de Ware te bestempelen .

Er zijn maar weinig mannen die bij hun minnares ( wat jij toen was ) in hun neus peuteren , of hoofdpijn faken om maar alsjeblieft niet te hoeven wippen ..... hoe goed ken je hem nou eigenlijk ECHT ?

Je man , die ken je door en door .....en natuurlijk is je eigen partner niet perfect ( eh ........... neem jezelf maar ; je overweegt minimaal een affaire , en eigenlijk denk je erover na om te scheiden ; hoe perfect ben jij ? ) en ook niet echt gek dat dezelfde punten steeds weer ter discussie staan .....of dat er een mate van sleur ( da's halfleeg , halfvol ; vertrouwdheid ) ontstaat . Of denk je werkelijk dat je na al die jaren nog vlinders van elkaar krijgt en elkaar drie maal daags wil bespringen ?
xx
" Want een man

weet niet wat 'ie mist

totdat het er niet is

weet een man niet wat 'ie mist "

Heb ik altijd ( ook als je man door vrouw vervangt ) hele wijze woorden gevonden .

Ik denk dat je thuis eens zou moeten vertellen wat er in je hoofd omgaat , dat je weleens denkt " is dit alles " ( we houden het maar eens bij de songteksten ) en dat zo'n vlam in staat is je te laten twijfelen of dit is wat je wilt tot de dood jullie scheidt .
Had eerlijk gezegd ook overwegend dit soort reacties verwacht. Precies hetgeen ook mijn conclusie is. Elke keer als ik er aan denk. Een strijd tussen gevoel en verstand. Maar verstand wint het vooralsnog. Was erg benieuwd naar meningen van anderen. Waardeer het erg. Dankjewel!

Ik denk wel dat je pas weet wat het is, als je er zelf in zit. Het is niet zwart of wit. En niks is onmogelijk. Ik zal nooit mijn man en kids de dupe laten zijn van mijn egoïsme. Dat nog even ter verduidelijking. Zou ook liever mijn gedachten uit zetten en alleen maar op een roze wolk zitten wat betreft de zwangerschap. Dat is nu niet zo. Ben heel realistisch. Weet ook dondersgoed dat iedereen zijn nukken heeft. Maar nogmaals. Het is niet zwart of wit.
Waarom is je ex van zijn vrouw af ? Om jou ? Omdat hij niet van zijn vrouw hield ? Omdat hij /zij vreemd is gegaan , omdat ze niet van hem hield , omdat ..... ?
quote:chanchan schreef op 24 maart 2009 @ 14:05:

Het klinkt ook tegenstrijdig allemaal! Dat besef ik me. Mijn man en ik zijn een aantal jaren geleden niet voor niks uit elkaar gegaan. We hebben er hard aan gewerkt om te komen waar we nu zijn; een goed huwelijk en leuke kids. Maar ik ga het niet idealiseren. De vraag of dit HET is, blijft knagen. Los van een oude liefde.

Dat hij toendertijd niet voor mij koos, begrijp ik heel goed. Ik zit immers nu in dezelfde situatie. Maar blijkbaar was die keuze van hem toch niet de juiste? Ik heb in dat jaar single zijn goed nagedacht en uiteindelijk besloten toch te willen gaan voor de relatie die ik had. En nu dus heb. We leven erg langs elkaar heen door verschillende interesses en behoeftes. Daar kun je een compromis in vinden, maar niet onbeperkt. Ik merk dat ik steeds meer 'alleen' opdraai voor het gezin. Praten heeft tot op heden nog niet geholpen. De meningen over invulling thuis en takenverdeling zijn simpelweg verdeeld.

Dit wil allemaal niet zeggen dat ik nu zomaar alle schepen achter me verbrand (inclusief het 'gezeik' dat je krijgt met een gebroken gezin, scheiding, stiefkinderen etc) omdat ik hem weer gezien heb. Ik wil alleen zeggen dat het me bezig houdt. Dat ik nooit gedacht had dat je dat gevoel van toen zo weer terugkrijgt. Ik ben niet zo snel van slag van anderen. Zeker niet van exen. En nogmaals; het houd me erg bezig in gedachten. Ik spreek niet met regelmaat met mijn ex af. Integendeel zelfs. Bovendien stop ik bijna al mijn energie in de thuissituatie.

Ik doe mijn best voor thuis. Dat vooropgesteld. Maar ik kan niet ontkennen dat al die emoties en gevoelens me bezig houden.ga werken aan je huidige situatie. weggaan kan altijd nog en doe dit dan voor jezelf (omdat jij het niet meer ziet zitten) en zeker niet voor een oude "liefde"
Ok ....het is niet zwart of wit .................. zullen we de grijstinten van je Grote Liefde dan ook maar benoemen ? Hij is in staat tot vreemdgaan , lijkt me al een leuke binnenkomer .

Ik heb het idee dat je je ex wel erg " wit " ziet .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven