verliefd op een risico
zaterdag 28 september 2019 om 00:47
hoi ik wil even mijn domme verhaal kwijt, ik ben een meisje van 16 .
ik ben verliefd op een jongen van 17, ik ken hem via mijn werk en we snappen veel, we praten over van alles en nog wat. hij vind mij heel erg leuk en we hebben al 7 maanden fix. we hebben niet veel gepraat in real life want ik vind dat altijd best spannend. dan is het probleem dat ik christelijk ben en ook voor ben voor geen seks voor het huwelijk. hij heeft al super vel chicks gedaan en is op zijn 13e ontmaagd. ook heeft hij een tattoo en komen we echt uit verschillende milieus hij is een beetje straat taal achtig en ik 'deftig' zeg maar even zwart wit gezegd. hij was vroeger een best wel erge player maar de laatste tijd is hij echt verbeterd en gaat echt voor me. ik weet dat mensen denken just a booty call dacht dat eerst ook maar dat is echt niet meer zo. oh ja ik ben zelf nog maagd, wel relaties gehad ook lange maar ja...kent iemand dit of wilt iemand hierop reageren wat ik word er best onzeker van
ik ben verliefd op een jongen van 17, ik ken hem via mijn werk en we snappen veel, we praten over van alles en nog wat. hij vind mij heel erg leuk en we hebben al 7 maanden fix. we hebben niet veel gepraat in real life want ik vind dat altijd best spannend. dan is het probleem dat ik christelijk ben en ook voor ben voor geen seks voor het huwelijk. hij heeft al super vel chicks gedaan en is op zijn 13e ontmaagd. ook heeft hij een tattoo en komen we echt uit verschillende milieus hij is een beetje straat taal achtig en ik 'deftig' zeg maar even zwart wit gezegd. hij was vroeger een best wel erge player maar de laatste tijd is hij echt verbeterd en gaat echt voor me. ik weet dat mensen denken just a booty call dacht dat eerst ook maar dat is echt niet meer zo. oh ja ik ben zelf nog maagd, wel relaties gehad ook lange maar ja...kent iemand dit of wilt iemand hierop reageren wat ik word er best onzeker van
zaterdag 28 september 2019 om 08:30
Oooh lastig dit want verliefdheid hou je niet tegen.
Als je echt zelf ook christelijk bent (en niet alleen maar omdat je uit een christelijk milieu komt) zou ik toch proberen om afstand te nemen omdat je er op de lange termijn waarschijnlijk niet gelukkig van gaat worden.
Maar ja je bent jong en je wilt wat. Snap ik heel goed. En het is ook een stukje levenservaring wat je op moet doen.
Het christelijke maakt het in dit geval wel echt lastiger want je bent daardoor toch aan bepaalde regeltjes gevonden. Als het goed is sta je daar zelf helemaal achter dus probeer dat je leidraad te laten zijn.
Als je echt zelf ook christelijk bent (en niet alleen maar omdat je uit een christelijk milieu komt) zou ik toch proberen om afstand te nemen omdat je er op de lange termijn waarschijnlijk niet gelukkig van gaat worden.
Maar ja je bent jong en je wilt wat. Snap ik heel goed. En het is ook een stukje levenservaring wat je op moet doen.
Het christelijke maakt het in dit geval wel echt lastiger want je bent daardoor toch aan bepaalde regeltjes gevonden. Als het goed is sta je daar zelf helemaal achter dus probeer dat je leidraad te laten zijn.
zaterdag 28 september 2019 om 08:32
Zelf nooit jong geweest? Dit is nu eenmaal hoe veel jongeren praten tegenwoordig.
Ik vind dat jij nu ook niet erg volwassen reageert op een jong, onzeker pubermeisje!
zaterdag 28 september 2019 om 09:04
Bijna iedereen van 16 doet "domme" dingen op dat gebied in de,ogen van volwassenen, daar is niks mis mee. Ik deed dat ook. Daar kun je, dus ook TO, van leren.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑28-09-2019 08:38Wat is er dom aan je verhaal?
Ik lees niets doms nl.
zaterdag 28 september 2019 om 09:28
zaterdag 28 september 2019 om 09:53
zaterdag 28 september 2019 om 09:58
Op je 17e al meerdere lange relaties gehad? Hij oud was je toen je begon? 3? Of is een lange relatie een relatie van een maand?
Lieverd ik denk echt niet dat dit gaat werken. In de liefde moet je zorgen dat je iemand vind die een beetje hetzelfde is... anders krijg je echt problemen in een later stadium
Lieverd ik denk echt niet dat dit gaat werken. In de liefde moet je zorgen dat je iemand vind die een beetje hetzelfde is... anders krijg je echt problemen in een later stadium
zaterdag 28 september 2019 om 10:00
Relaties op die leeftijd bestaan niet. Verkering heet dat. En zeker als er geen seks is. En zeker als er nauwelijks in real life wordt gepraat.abracadabra schreef: ↑28-09-2019 09:58Op je 17e al meerdere lange relaties gehad? Hij oud was je toen je begon? 3? Of is een lange relatie een relatie van een maand?
zaterdag 28 september 2019 om 10:52
Christelijke mensen werken niet?Hatchi schreef: ↑28-09-2019 09:53Nou wat ben jij deftig met je ‘hij heeft al heel veel chicks gedaan’.
Zoals je schrijft klink je meer als een 16-jarige jongen van de straat dan een christelijk meisje van 16.
En als jij zo christelijk zou zijn zou je dan wel op jouw leeftijd een bijbaantje mogen hebben...?
ik geef mn bek ook maar een douw
zaterdag 28 september 2019 om 10:57
Daarom hou ik dus niet van religie: al die beperkende regeltjes die bitter weinig te maken hebben met écht een goed mens zijn... Why even bother? Toegegeven, ik kon ook alleen maar seks hebben met iemand bij wie het echt bijzonder en vertrouwd voelde - maar wachten tot de trouw lijkt mij gewoon niet gezond. Wat als je seksleven met die persoon niet is wat je in gedachten had en je dat pas na de trouw ontdekt? Zoiets kan een domper op je relatie zetten.
Ook ik begrijp niet alles in je bericht, trouwens. Wat bedoel je met 'fix'? Zou je misschien Standaardnederlands kunnen gebruiken in plaats van jongerentaal? Ik zal wel te oud zijn.
Persoonlijk zou ik wel uitkijken met die jongen. Als het voor jou belangrijk is om maagd te blijven tot je trouwt, zijn jullie ten eerste erg verschillend. Ten tweede lijkt seks voor jou specialer dan voor hem: je wacht op die ene bijzondere persoon, terwijl dat voor hem niet echt een issue is. Met zijn reputatie als player zou hij jou dus uiteindelijk kunnen kwetsen. De beste manier om toekomstig gedrag te voorspellen, is naar iemands verleden te kijken. Hij is maar 17, dus is zijn 'vroeger' nog niet zo lang geleden. Verder hebben jullie nog niet veel contact gehad in real life, wat wel belangrijk is om elkaar beter te leren kennen. Wie weet vallen 'echte gesprekken' tegen?
Ook ik begrijp niet alles in je bericht, trouwens. Wat bedoel je met 'fix'? Zou je misschien Standaardnederlands kunnen gebruiken in plaats van jongerentaal? Ik zal wel te oud zijn.
Persoonlijk zou ik wel uitkijken met die jongen. Als het voor jou belangrijk is om maagd te blijven tot je trouwt, zijn jullie ten eerste erg verschillend. Ten tweede lijkt seks voor jou specialer dan voor hem: je wacht op die ene bijzondere persoon, terwijl dat voor hem niet echt een issue is. Met zijn reputatie als player zou hij jou dus uiteindelijk kunnen kwetsen. De beste manier om toekomstig gedrag te voorspellen, is naar iemands verleden te kijken. Hij is maar 17, dus is zijn 'vroeger' nog niet zo lang geleden. Verder hebben jullie nog niet veel contact gehad in real life, wat wel belangrijk is om elkaar beter te leren kennen. Wie weet vallen 'echte gesprekken' tegen?
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
zaterdag 28 september 2019 om 15:34
Ik word ook oud , wat is een fix ? Gewoon gezellig praten of houd het meer in?
En je praat wel heel straat taal achtig dus daar is niets deftigs aan.
Ik denk zelf ook dat de viva's een wat oudere groep vrouwen en mannen zijn dus ik weet niet of je hier op de juiste plek bent.
Een player is niet zomaar ineens geen player meer ik geloof er meer in dat hij jou wilt laten geloven dat hij niet meer zo is. En al helemaal niet op die leeftijd.
Meestal is het toch wel "stoer" als hij met jou seks kan hebben uiteindelijk .
Wacht met seks tot het moment dat jij dat ook echt wilt.
En je praat wel heel straat taal achtig dus daar is niets deftigs aan.
Ik denk zelf ook dat de viva's een wat oudere groep vrouwen en mannen zijn dus ik weet niet of je hier op de juiste plek bent.
Een player is niet zomaar ineens geen player meer ik geloof er meer in dat hij jou wilt laten geloven dat hij niet meer zo is. En al helemaal niet op die leeftijd.
Meestal is het toch wel "stoer" als hij met jou seks kan hebben uiteindelijk .
Wacht met seks tot het moment dat jij dat ook echt wilt.
Blijf in jezelf geloven !
zaterdag 28 september 2019 om 18:01
Jij snapt vaak niet veel van teksten hè?
Ik heb het niet over christelijke mensen, ik heb het over een christelijk meisje van 16. Een kind. En christelijke kinderen worden beschermd opgevoed en ouders laten deze niet zomaar op pad gaan voor een bijbaantje.
Jij bent toch best op leeftijd? Dan weet je toch wel meer dan de jeugd van tegenwoordig hoe het eraan toe gaat in gelovige gezinnen? Geloof speelde bij jouw generatie een grotere rol dan nu.
zaterdag 28 september 2019 om 18:22
Ik word oud
Lieve TO, als jij (om wat voor reden dan ook) niet met hem naar bed wil, dan is dat jouw goed recht. Je kunt natuurlijk wel leuke dingen samen doen als je elkaar beter wil leren kennen.
zaterdag 28 september 2019 om 18:34
Snoes ga vooral niet naar refoweb, dan krijg je hel en verdoemenis en je doet niets verkeerd. Ga lekker met hem zoenen, misschien een beetje vingeren en aftrekken. Gewoon spannend en lekker een beetje ontdekken. Doe niets wat je niet wil. Denk niet dat je voor altijd met hem samen gaat zijn of dat je hem gaat veranderen.
Voel je niet gebruikt maar doe wat je zelf wil. Laat je ook niet wijs maken dat je iets verliest of minder waard wordt als je een beetje vrijt met een ander.
Je bent een puber, je gaat nu leren en ervaren hoe verliefdheid en geilheid voelt. Soms zal je gekwetst worden en verdrietig zijn, hoort er allemaal bij.
Voel je niet gebruikt maar doe wat je zelf wil. Laat je ook niet wijs maken dat je iets verliest of minder waard wordt als je een beetje vrijt met een ander.
Je bent een puber, je gaat nu leren en ervaren hoe verliefdheid en geilheid voelt. Soms zal je gekwetst worden en verdrietig zijn, hoort er allemaal bij.
zaterdag 28 september 2019 om 19:13
Wat een onzin zegHatchi schreef: ↑28-09-2019 18:01Jij snapt vaak niet veel van teksten hè?
Ik heb het niet over christelijke mensen, ik heb het over een christelijk meisje van 16. Een kind. En christelijke kinderen worden beschermd opgevoed en ouders laten deze niet zomaar op pad gaan voor een bijbaantje.
Jij bent toch best op leeftijd? Dan weet je toch wel meer dan de jeugd van tegenwoordig hoe het eraan toe gaat in gelovige gezinnen? Geloof speelde bij jouw generatie een grotere rol dan nu.