verliefd op een veel jongere vrouw HELP

14-12-2008 16:02 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het volgende probleem.

Ik ben zonder dat ik het wou verliefd geworden op een veel jongere vrouw en weet me er geen raad mee.

Ik ben 50 jaar ,ben jaren terug gescheiden en zij is 22 jaar en vrijgezel.

Ik heb haar 10 jaar geleden voor het eerst bij een kennis van me gezien en ze was een heel bang meisje waarvan ik

Vermoed dat ze vroeger misbruikt of mishandeld is geweest.

Nu kwam ik vaak bij die kennis en dan zat ze er ook en na verloop van tijd is ze me gaan vertrouwen en op een gegeven moment stond ze bij mij voor de deur en sinds dien loopt ze de deur plat.

We zijn hele goede vrienden geworden zonder bijbedoeling van mijn kant,dat moet ik wel even vertellen

Wij kunnen het heel goed vinden met elkaar,maar het laatste half jaar ben ik me er me er bewust van geworden dan mijn gevoelens naar haar zijn verandert.

Ik loop vaak te zuchten en kan lastig in slaap komen en bedacht mezelf dat ik zonder dat ik het wou verliefd op haar ben geworden.

Ik heb haar eerlijk verteld dat mijn gevoelens ten opzichte van haar meer zijn geworden dan alleen vriendschap.

Ze vertelde me dat ze die gevoelens voor mij niet had en onze vriendschap is gewoon gebleven wat het was en we zien elkaar nog steeds bijna elke dag.

Ik ben er niet op uit om haar in bed te krijgen of wat dan ook,maar ik ben me er wel van bewust geworden dat ik verliefd op haar ben geworden.

Ik heb een brief geschreven met mijn gevoelens voor haar en heb hem al 20 x gelezen en ik twijfel of ik haar die moet geven ja of nee.

Ik ben bang voor haar reactie en aan de andere kant moet ik eerlijk tegen haar zijn en gewoon de brief geven.

Met vriendelijke groet,
Loomi en Zamirah: jullie misschien niet, maar neem een kijkje op het jonge minnaar-topic, en je ziet hoe het daar toegaat. Waarom kunnen mensen niet tenminste respect opbrengen voor de gevoelens van TO? Enfin, heb mijn zegje gedaan.
Ik blijf bij mijn punt en ik denk dat pedofilie hier niet van toepassing is, maar ik begrijp het wel dat mensen die link leggen. Ik denk dat als je als man of vrouw van 40 een vriendschap hebt met een kind van 12 dat dat heel goed kan zijn en waardevol. Maar tot op zekere hoogte natuurlijk, op het moment dat daar meer gevoelens bij komen kijken speel je wel met vuur. Maar de dame in kwestie is 22 dus gelukkig geen kind meer.

En Frits, de reactie was precies hetzelfde geweest als het om een vrouw van 40 en een jongetje van 12 was gegaan.
quote:FritsvanEgters schreef op 14 december 2008 @ 20:20:

En het gegniffel van tientje (ongeveer het bedrag wat je mening waard is, imho) vind ik helemaal misselijkmakend. Wisten jullie trouwens dat Karina Wolkers 16 was toen ze bij de toen 38-jarige Jan introk? Tot zover de pedofilie-aantijging.

Ik stel voor dat je eerst mijn postings léést voordat je dit soort aantijgingen mijn kant op slingert. Ik heb TO nergens van pedofilie beschuldigd, noch uitgelachen. Als jij dat ergens meent te kunnen concluderen spijt me dat bijzonder, ik probeer een ander namelijk altijd respectvol te benaderen. Jij denkt daar ongetwijfeld anders over, gezien je woordkeuze. Jammer.

De rest van je posting vond ik wel goed, jammer genoeg overheerst nu een vervelend gevoel van een kat die ik m.i. niet verdiend heb.
quote:FritsvanEgters schreef op 14 december 2008 @ 21:32:

Waarom kunnen mensen niet tenminste respect opbrengen voor de gevoelens van TO? Los van de inderdaad niet terzake doende verwijzingen naar pedofilie, het hele punt is natuurlijk wél dat TO op zijn beurt weinig respect op lijkt te brengen voor de gevoelens van de 22 jarige...
ggggggggggggg
blaat
Tientje, je hebt wel een beetje gelijk. Jij had het niet over pedofilie - dat was MV - al vond ik je 'ze wil je niet - deal with it' niet overlopen van empathie. Maar goed, dat moet kunnen. Verder las ik o.a. 'naar onderbuikgevoel' van Mariekske, 'ziekelijk' van MV, en, eerlijk is eerlijk 'gevalletje ouwe bok' van Zamirah (Wat misschien ook wel een beetje zo is, maar wie weet hoe lekker dat kind eruitziet, en wie ben ik dan om dat te veroordelen.).

Hoe dan ook, misschien reageerde ik iets te fel. Maar de teneur van de reacties is bij mannen bijna altijd negatief en bij vrouwen aanzienlijk vaker 'meid, pakken wat je pakken kan'. En ik miste een evenwichtige beoordeling in de reacties, met name over het aandeel van het meisje, behalve bij BGB.

Hier laat ik het verder bij, topics ontsporen te vaak in gekift tussen reagerende forummers.
Dankje, zand erover.

En ik wil niet heel bijdehand doen, maar ik heb om 16.25 uur ook al een opmerking over het meisje gemaakt...
tientje is gewoon goed natuurlijk
Waarmee ook dit onderwerp een vroegtijdig einde kent. Is TO misschien een troll? Wat een verspilling van energie weer.
quote:FritsvanEgters schreef op 14 december 2008 @ 20:20:

Mag ik even een hele dikke drol draaien op alle veroordelende reacties in de trant van 'dit is niet gezond' en 'je bent toch geen pedofiel?' Domme, onverdraagzame trutten geiten. En nee, natuurlijk zouden ze níet zoiets hebben geroepen als het een vrouw van 50 en een jongen van 22 waren geweest. Dan is het devies in negen van de tien gevallen 'go girl!'.

Wisten jullie trouwens dat Karina Wolkers 16 was toen ze bij de toen 38-jarige Jan introk? Tot zover de pedofilie-aantijging.

Als er wederzijdse gevoelens tussen twee volwassen mensen is, bestaat er geen probleem Frits. Of de man nou ouder is of de vrouw, dat doet er niet toe. Maar in dit geval zijn er eenzijdige gevoelens.

En over Jan Wolkers: Ja, dat wist ik en dat keur ik heel erg af. Maakt niet uit of het een kunstenaar, schrijver of tramchauffeur is. Zo'n groot leeftijdsverschil is ongezond (op die leeftijd)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dikke mosterd, maar goed. Dat keur jij heel erg af? Het is me wat. Dan heeft Karina Wolkers kennelijk meer dan veertig jaar iets gedaan wat heel slecht voor haar was.

Nou, vooruit. Het is niet altijd een goed idee, zo'n relatie. Maar laat mensen dat lekker zelf bepalen. Als twee mensen iets in elkaar aantrekkelijk vinden, en daarom zoveel mogelijk samen willen zijn, wat valt er dan eigenlijk nog af te keuren? Klinkt een beetje belachelijk.
quote:FritsvanEgters schreef op 15 december 2008 @ 13:38:

Waarmee ook dit onderwerp een vroegtijdig einde kent. Is TO misschien een troll? Wat een verspilling van energie weer.Ja, draai daar maar eens een dikke droll op...
Gaat niet, Loomi. Er valt gewoon niet tegenop te eten.
quote:FritsvanEgters schreef op 15 december 2008 @ 15:13:

Als twee mensen iets in elkaar aantrekkelijk vinden, en daarom zoveel mogelijk samen willen zijn, wat valt er dan eigenlijk nog af te keuren?.Heel simpel, namelijk het feit dat van kinderen (en dat ben je dus op je 16e nog) niet wordt verwacht dat ze al in staat zijn om hun wil kenbaar te maken.
Niet iedereen is gelijk en sommigen zijn vroeger rijp dan anderen, vivastudent. Zo, en nu nok ik af met dit topic. Toedels!
quote:FritsvanEgters schreef op 15 december 2008 @ 15:34:

Niet iedereen is gelijk en sommigen zijn vroeger rijp dan anderen, vivastudent. Zo, en nu nok ik af met dit topic. Toedels!Juist, en omdat je niet precies weet wie echt vroegrijp is (of wie doet alsof ie dat is) worden kinderen tegen zichzelf (en mensen als TO) beschermd. En dat vind ik heel goed!
Dat je seksuele gevoelens hebt naar iemand die je vanaf dr 12e kent doet mij al lichtelijk mijn wenkbrauwen optrekken... Maar dat terzijde.

Je vermoedt, volgens eigen zeggen, dat dit meisje vroeger wat naars heeft meegemaakt. Zij heeft vriendschap met jou gezocht, vermoedelijk omdat ze een soort vader/oom figuur zoekt, zoals wel vaker gebeurt. En wat wil deze vader/oom figuur? Met dr naar bed. Geweldig... Maar om het nog leuker te maken spreekt ie dat nog uit ook! Zij zegt hierop nee. Wordt die nee gerespecteerd? Welnee joh! Deze fijne vader/oom figuur wil toch gaan doordrammen middels een brief...

En wat heeft meisje hiervan geleerd? Mannen zijn niet te vertrouwen, willen maar een ding en nee wordt niet gerespecteerd want men dramt gewoon door.

Gefeliciteerd...goed gedaan.
quote:vivastudent schreef op 15 december 2008 @ 16:16:

[...]

Juist, en omdat je niet precies weet wie echt vroegrijp is (of wie doet alsof ie dat is) worden kinderen tegen zichzelf (en mensen als TO) beschermd. En dat vind ik heel goed!Precies.
@ topicstarter.

Als ik jou was zou ik die brief geven. Wat heb je te verliezen?

Ze gaat heus niet schrikken want je hebt het al een keertje eerder gezegd. Misschien gaat ze dan nadenken. Leeftijdverschil hoeft geen probleem te zijn ik heb ook een vriend van 50 en ik ben 21.
Nadenken? Ze heeft nee gezegd. Punt. Als ze van gedachten veranderd dan hoort TO dat vanzelf wel. En hij heeft het inderdaad al gezegd, dus nog een keer zeggen is drammerig.
Helemaal eens met Minny. Het is al gezegd. Waarom dan nog de brief? Dat is opdringerig en ze zou er zomaar flink van kunnen schrikken. Ik zou het hier bij laten en je aandacht op een vrouw van je eigen leeftijd, of in elk geval iemand die geen veel jongere vriendin is die je vanaf haar twaalfde kent, richten.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Een brief geven is - naar mijn idee - alleen echt zinvol als afsluiter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven