verliefd op een veel jongere vrouw HELP

14-12-2008 16:02 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het volgende probleem.

Ik ben zonder dat ik het wou verliefd geworden op een veel jongere vrouw en weet me er geen raad mee.

Ik ben 50 jaar ,ben jaren terug gescheiden en zij is 22 jaar en vrijgezel.

Ik heb haar 10 jaar geleden voor het eerst bij een kennis van me gezien en ze was een heel bang meisje waarvan ik

Vermoed dat ze vroeger misbruikt of mishandeld is geweest.

Nu kwam ik vaak bij die kennis en dan zat ze er ook en na verloop van tijd is ze me gaan vertrouwen en op een gegeven moment stond ze bij mij voor de deur en sinds dien loopt ze de deur plat.

We zijn hele goede vrienden geworden zonder bijbedoeling van mijn kant,dat moet ik wel even vertellen

Wij kunnen het heel goed vinden met elkaar,maar het laatste half jaar ben ik me er me er bewust van geworden dan mijn gevoelens naar haar zijn verandert.

Ik loop vaak te zuchten en kan lastig in slaap komen en bedacht mezelf dat ik zonder dat ik het wou verliefd op haar ben geworden.

Ik heb haar eerlijk verteld dat mijn gevoelens ten opzichte van haar meer zijn geworden dan alleen vriendschap.

Ze vertelde me dat ze die gevoelens voor mij niet had en onze vriendschap is gewoon gebleven wat het was en we zien elkaar nog steeds bijna elke dag.

Ik ben er niet op uit om haar in bed te krijgen of wat dan ook,maar ik ben me er wel van bewust geworden dat ik verliefd op haar ben geworden.

Ik heb een brief geschreven met mijn gevoelens voor haar en heb hem al 20 x gelezen en ik twijfel of ik haar die moet geven ja of nee.

Ik ben bang voor haar reactie en aan de andere kant moet ik eerlijk tegen haar zijn en gewoon de brief geven.

Met vriendelijke groet,
Je hebt het toch al vertéld? Wat voegt die brief dan toe, behalve dat je de druk op haar opvoert en misschien een vriendschap om zeep helpt? Ze wil je niet - deal with it.
Nee, die brief moet je niet geven. Zij heeft al aangegeven dat ze je als vriend ziet, en meer zit er voor haar niet in, ... en dus voor jou ook niet!
Ow, mosterd!
Daarnaast vind ik dat je uit moet kijken in de relatie die je al met haar hebt nu als vrienden. Ze vertrouwt je en straks gebeurt er wel een keer wat in een vertrouwde situatie.

Ze is gewoon 28(!) jaar jonger en dat zijn geen gewone verhoudingen voor meer dan vriendschap!

Dus... geen brief geven. Afstand houden als je je gevoel niet onder controle hebt!
Ik sluit me aan bij de rest... Hoezo moet je gewoon eerlijk tegen haar zijn? Dat ben je toch al geweest? Of staat er in de brief iets nieuws? Als dat zo is kun je je ook nog afvragen of je dat per brief moet gaan doen..
Ik ben zelf 22 en mijn vader is jonger dan jij, dus ik vind het wel een schokkend leeftijdsverschil. Daarbij en dat is het allerbelangrijkste in deze situatie, heeft ze al aangegeven dat de gevoelens niet wederzijds zijn. Dus wat bereik je met die brief?

Het enige wat je doet is haar onder druk zetten en waarschijnlijk help je je vriendschap om zeep. Als je haar die brief geeft doe je dat puur uit egoistische redenen. Dus ik zou die brief weggooien en het contact puur vriendschappelijk houden.
quote:loevre schreef op 14 december 2008 @ 16:02:

Ik ben zonder dat ik het wou verliefd geworden op een veel jongere vrouw en weet me er geen raad mee.

Ik heb haar 10 jaar geleden voor het eerst bij een kennis van me gezien en ze was een heel bang meisje waarvan ik

Nu kwam ik vaak bij die kennis en dan zat ze er ook en na verloop van tijd is ze me gaan vertrouwen en op een gegeven moment stond ze bij mij voor de deur en sinds dien loopt ze de deur plat.

We zijn hele goede vrienden geworden zonder bijbedoeling van mijn kant,dat moet ik wel even vertellen

Wij kunnen het heel goed vinden met elkaar,maar het laatste half jaar ben ik me er me er bewust van geworden dan mijn gevoelens naar haar zijn verandert.

Ik loop vaak te zuchten en kan lastig in slaap komen en bedacht mezelf dat ik zonder dat ik het wou verliefd op haar ben geworden.

Ik heb haar eerlijk verteld dat mijn gevoelens ten opzichte van haar meer zijn geworden dan alleen vriendschap.

Ze vertelde me dat ze die gevoelens voor mij niet had en onze vriendschap is gewoon gebleven wat het was en we zien elkaar nog steeds bijna elke dag.

Ik ben er niet op uit om haar in bed te krijgen of wat dan ook,maar ik ben me er wel van bewust geworden dat ik verliefd op haar ben geworden.

Ik heb een brief geschreven met mijn gevoelens voor haar en heb hem al 20 x gelezen en ik twijfel of ik haar die moet geven ja of nee.

Ik ben bang voor haar reactie en aan de andere kant moet ik eerlijk tegen haar zijn en gewoon de brief geven.

Met vriendelijke groet,

Mijn mening is blijf van dat meisje af. Ze was 12 jaar dat je haar leerde kennen. Je bent toch geen pedofiel?

Klinkt misschien niet aardig gezegd maar ik vind het geen gezonde relatie/situatie.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Verliefdheid is net als een plant: het groeit als je het voedt. Gewoon een tijdje je gedachten op iets anders richten en het contact op een laag pitje zetten. Dan gaat het vanzelf over.

En ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje het ongemakkelijke gevoel van MV deel: als je haar al als volwassene had leren kennen ligt het toch anders.

Begrijp van haar overigens ook niet dat ze bij je over de vloer blijft komen, maar goed, dat is niet zo relevant in dit geval!
anoniem_51098 wijzigde dit bericht op 14-12-2008 17:25
Reden: ik bedoelde iemand anders!
% gewijzigd
Dus zij was 12 en jij 40 toen je haar leerde kennen? En zij had kennelijk wat problemen? Vrees dat je hooguit een soort surrogaat-pa voor haar bent...

Als je niet definitief jullie vriendschap om zeep wil brengen, verbrand je die brief nu meteen. Zij weet hoe jij erover denkt, jij weet hoe zij erover denkt.
Moet ook zeggen dat ik er een beetje een naar onderbuikgevoel bij krijg als ik dit lees...
Ze heeft al gezegd dat ze je niet wil! Kappen dus en zoek een vrouw van je eigen leeftijd.

Ze is 22, laat haar lekker van haar jeugd genieten!
TO, als je een topic opent op een forum, is het wel zo netjes als je dan ook reageert op vragen en opmerkingen, óók als die niet van de strekking zijn waar je op gehoopt had...
Jeetje, wat een felle reakties. Als of je zelf bepaald voor wie je gevoelens krijgt of niet. Kón je dat zelf maar bepalen...

Ik zou de brief niet geven, omdat je kans maakt om een goede vriendschap om zeep te helpen en zij al heeft aangegeven dat zij die gevoelens niet heeft.

Om TO als een soort pedo af te schilderen vind ik echt heel erg ver gaan.
anoniem_58552 wijzigde dit bericht op 14-12-2008 17:20
Reden: foutje
% gewijzigd
quote:Tientje79 schreef op 14 december 2008 @ 16:48:

TO, als je een topic opent op een forum, is het wel zo netjes als je dan ook reageert op vragen en opmerkingen, óók als die niet van de strekking zijn waar je op gehoopt had...

Wat is dit nou voor een rare reactie.

TO heeft nog geen uur geleden dit topic geopend, niet iedereen zit de hele dag maar op het VF te lezen hoor.

Sommige mensen hebben ook nog een leven nààst het VF.
Ik vraag me af of je echt vrienden kan zijn/blijven met iemand die verliefd op je is of met iemand op wie jij verliefd bent. De relatie verandert dan onmiddellijk; de argeloosheid is weg.

In de beide keren dat een bevriende collega op mij verliefd werd en ik hem verteld had dat ik zijn gevoelens niet beantwoordde, ontstond een ongemakkelijke situatie. Ik had medelijden met hem, had het gevoel dat ik hem moest sparen (als ik met een vriendje sprak dan keek ik schichtig om me heen opdat hij het maar niet hoorde en als hij me had "betrapt" dan voelde ik een soort pijnlijke gêne omdat ik hem verdriet had gedaan). Na korte tijd kreeg ik daardoor de pest aan hem en hij aan mij. Hij had het liefst overal bananeschillen neergelegd waarover ik kon struikelen en dan zou hij gelachen hebben. Toen ik eens liefdesverdriet had, had hij duidelijk plezier.

Als de ene dus meer wil dan de andere, ook al is het alleen maar diep van binnen, dan is dat het begin van een rap einde van de vriendschap.
quote:Tientje79 schreef op 14 december 2008 @ 16:25:

http://movi1.punt.nl/?home=1

En ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje het ongemakkelijke gevoel van BGB deel: als je haar al als volwassene had leren kennen ligt het toch anders.

Da's knap ; BGB heeft hier nog niet gereageerd !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat wil je met die brief ? Je hebt namelijk al verteld dat je haar anders bent gaan zien .....

Wil je wat meer afstand als zij nog steeds je gevoelens niet beantwoordt , misschien ?

Zou het niet verstandiger zijn om wat meer afstand te nemen ; zo kom jij ook niet verder .......
Wat een onzin om er pedofilie bij te halen omdat hij haar al zo lang kent ; een pedo zou wild geworden zijn toen ze 12 was ........
quote:loevre schreef op 14 december 2008 @ 16:02:

Met vriendelijke groet,

Ik zag net ergens anders dat de OP weer weg was gehaald dus voor de zekerheid even een citaat...

Ze heeft al nee gezegd tegen je, wat wil je bereiken met de brief? Dat je nog een keer maar dan harder een nee hoort of dat je de vriendschap om zeep helpt. Ik zie geen andere opties.
quote:Pilous schreef op 14 december 2008 @ 17:04:

Jeetje, wat een felle reakties. Als of je zelf bepaald voor wie je gevoelens krijgt of niet. Kón je dat zelf maar bepalen...

Ik zou de brief niet geven, omdat je kans maakt om een goede vriendschap om zeep te helpen en zij al heeft aangegeven dat zij die gevoelens niet heeft.

Op TO als een soort pedo af te schilderen vind ik echt heel erg ver gaan.Ja maar het is wel wat je ermee doet!!!! In dit geval vind ik het heel ongezond waar hij mee bezig is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 december 2008 @ 17:11:

[...]

Da's knap ; BGB heeft hier nog niet gereageerd !

*biedt nederige excuses aan*

Ik bedoelde MV!
quote:marEsol schreef op 14 december 2008 @ 17:04:

[...]

Wat is dit nou voor een rare reactie.

TO heeft nog geen uur geleden dit topic geopend, niet iedereen zit de hele dag maar op het VF te lezen hoor.

Sommige mensen hebben ook nog een leven nààst het VF.

Kom nou maar weer van die kast af hoor

Kennelijk interpreteer jij het anders dan ik!
quote:mylenevalerie schreef op 14 december 2008 @ 17:21:

[...]

Ja maar het is wel wat je ermee doet!!!! In dit geval vind ik het heel ongezond waar hij mee bezig is.

Ik ben wel met je eens dat het aan jezelf is om er wel of niet iets mee te doen.

Hij heeft het haar verteld en er over gepraat en overweegt haar een brief te geven met al zijn gevoelens erin.. Ja, heel ongezond inderdaad...
quote:Tientje79 schreef op 14 december 2008 @ 17:24:

[...]

Kom nou maar weer van die kast af hoor

Kennelijk interpreteer jij het anders dan ik!Ja maar Tientje, jouw reactie kwam wel erg snel. Misschien wil hij wachten tot vanavond en eerst alles rustig lezen voordat hij reageert. Je hoeft niet binnen een uur te reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven