Verliefd op ex

10-06-2010 13:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu 9 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan (dit was op dat moment mijn keuze). Beide kregen we daarna ieder een lat-relatie, ik iets eerder dan hij. Zijn lat-relatie ging uit en even daarna de mijne. Daarna kreeg hij weer een relatie en een jaar later ik ook weer. Alleen is zijn relatie vorig weer uitgegaan, maar een half jaar later was het weer aan, met alle trubbels vandien. Ik begrijp dat het nog steeds niet lekker loopt bij hem. En van mijn kinderen hoor ik dat dat ook zo is. Mijn relatie heeft vorig jaar ook een behoorlijke deuk opgelopen, door een overlijden en nog een paar dingetjes, dat wel weer is opgehelderd. Maar....sinds vorig jaar speelt mijn ex steeds in mijn gedachten, als ik hem zie krijg ik kriebels en af en toe heb ik fantasie gevoelens van...wat als we weer samen zouden zijn.....

Ik weet niet wat ik hier mee aan moet.

Ik hou van mijn vriend, alhoewel ik daar nu ook erg mijn twijfels over heb.

Mijn ex en ik zijn gelukkig sinds vorig jaar weer op goede voet met elkaar, praten weer samen. Ik ben een keer een avond bij hem op de koffie geweest en het was nog gezellig ook. Daarna hebben we nog samen een ouderavond bezocht. Ik durf mijn ex niets over mijn gevoelens te zeggen. Ik denk dat hij mij ook nooit meer terug zou willen. Ik kan nu wel zeggen, dat ik, nu ik er over nadenk heel erg veel spijt heb, dat ik destijds die keuze heb gemaakt. Ik heb hem dan ook tijdens dat koffiedrinken verteld dat ik wroeging heb over hoe dat 9 jaar geleden is gegaan, dat als we meer open waren geweest en 'gepraat' hadden dat het misschien was te voorkomen. Hij had er inmiddels ook al wel vrede mee. Maar nu zit ik met die gevoelens voor hem en weet ik niet wat ik er mee aan moet.
Waarom ben je er destijds mee gestopt? BEdenk dat even.

Dat kan je hoofd weer even helder maken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:viper_1234 schreef op 10 juni 2010 @ 13:04:

Ik hou van mijn vriend, alhoewel ik daar nu ook erg mijn twijfels over heb.

.

Bedenk eerst wat je met je huidige relatie wilt. Ga pas daarna verder denken over eventueel je ex. Anders houd je je huidige partner aan het lijntje tot je ex misschien met jou verder wil.

Als je wel tot de conclusie komt dat je met je vriend verder wilt, dan zul je je ex uit je hoofd moeten zetten. Zo niet, dan verbreek je de relatie, maar dit staat los van een eventuele andere man
Wat Fame zegt: Waarom is het je ex geworden?

Misschien idealiseer je hem nu wel, terwijl je 9 jaar geleden toch echt goede redenen meende te hebben om bij hem weg te gaan.
Ik begrijp dat er kinderen in het spel zijn. Zijn die van je ex of van je vriend?

Hoe dan ook, als er kinderen betrokken zijn doe je geen overhaaste dingen. Wees voorzichtig met hun wereldje en ga niet klooien met je ex ofzo. Gebruik je verstand om hier uit te komen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Dat wat je niet meer hebt is altijd aantrekkelijk.

Zoiets heb ik ook met spullen: soms ligt iets 10 jaar in een kast zonder dat ik er naar taal maar zodra ik het heb weggegooid heb ik spijt en koop ik zelfs vaak nieuw. Wat dan onmiddellijk weer in de kast belandt.
Zoals ik jullie reacties lees besef ik inderdaad heel goed, dat het misschien wel komt doordat datgene wat je niet meer hebt juist dan heel aantrekkelijk is.

Maar als ik hem zie, dan denk ik, goh wat een leuke man toch!

Maar ik besef me ook heel goed de reden waarom ik er destijds mee gestopt ben. Mensen veranderen en ik ben de afgelopen jaren ook veranderd, en dat idee gaat dan weer door mijn hoofd. Hoewel ik ook dan ook weer heel helder denk, stel dat we samen zouden komen, misschien zou dat na een half jaar dan ook wel tegenvallen!

Laatst zag ik op tv bij Hello Goodbye een echtpaar die ook jaren uitelkaar waren geweest en nu weer zeer gelukkig samen waren en zelfs weer gingen trouwen! Dus het kan blijkbaar tochwel!

In ieder geval, ik maak er zelf geen werk van naar hem toe. Het is alleen puur dat gevoel.....dat raak ik niet kwijt.

Mijn kinderen maken er wel eens grapjes over (ze zijn 16 en 18); zo van toen ik met koffie ging drinken zeiden ze : mama heeft een date met papa. Tja logisch dat ze het leuk vinden als hun vader en moeder weer samen zijn dat snap ik ook wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven