Verliefd op 'gewone' vriend
vrijdag 6 maart 2020 om 17:21
Ik ga het alwetende viva forum weer eens om raad vragen
Ik word namelijk inmiddels goed gek van mezelf en mijn hoofd, dus wellicht hebben jullie goede ideeën!
Ok, uitgebreide OP heb ik verwijderd ivm herkenbaarheid. Nogmaals dank voor alle reacties op het lange verhaal.
Samenvatting:
1. Ruim een jaar geleden man ontmoet via Tinder, leuke dates, maar uiteindelijk bleek dat hij fwb wilde en ik iets serieuzers dus dat matchte niet. Contact verbroken.
2. Maanden later toch weer contact, nu als vrienden. Inmiddels zien we elkaar regelmatig en ben ik toch weer meer voor hem gaan voelen. Maar ik durf niks te doen/zeggen om de vriendschap niet op het spel te zetten. Hij maakt ook geen enkele move.
Vraag: What to do?
Ik word namelijk inmiddels goed gek van mezelf en mijn hoofd, dus wellicht hebben jullie goede ideeën!
Ok, uitgebreide OP heb ik verwijderd ivm herkenbaarheid. Nogmaals dank voor alle reacties op het lange verhaal.
Samenvatting:
1. Ruim een jaar geleden man ontmoet via Tinder, leuke dates, maar uiteindelijk bleek dat hij fwb wilde en ik iets serieuzers dus dat matchte niet. Contact verbroken.
2. Maanden later toch weer contact, nu als vrienden. Inmiddels zien we elkaar regelmatig en ben ik toch weer meer voor hem gaan voelen. Maar ik durf niks te doen/zeggen om de vriendschap niet op het spel te zetten. Hij maakt ook geen enkele move.
Vraag: What to do?
anoniem_672d07c2e9073 wijzigde dit bericht op 06-03-2020 22:59
83.96% gewijzigd
vrijdag 6 maart 2020 om 17:35
Je analyseert alle aardige dingen die hij doet als zijnde: zou jij mij ook leuk vinden. Maar eerlijk gezegd heb je je antwoord al. Jullie delen een hobby, je zit in de friendzone en voor zaken daar buiten moet je jezelf uitnodigen. Indien hij jou opdie manier leuk vindt dan had hij daar wel actie op ondernomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 6 maart 2020 om 17:36
Of hij vindt haar eigenlijk ook veel leuker, maar wil niet de vriendschap beschadigen.viva-amber schreef: ↑06-03-2020 17:35Je analyseert alle aardige dingen die hij doet als zijnde: zou jij mij ook leuk vinden. Maar eerlijk gezegd heb je je antwoord al. Jullie delen een hobby, je zit in de friendzone en voor zaken daar buiten moet je jezelf uitnodigen. Indien hij jou opdie manier leuk vindt dan had hij daar wel actie op ondernomen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
vrijdag 6 maart 2020 om 17:37
Mijn gedachte is in dit geval: je kunt beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt dan van dingen die je niet gedaan hebt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
vrijdag 6 maart 2020 om 17:40
Ja, dat ben ik zeker. Vorige keer toen ik zei dat ik meer wilde en hij wilde dat niet toen ben ik daar wel even kapot van geweest. En een vriendschap zag ik om die reden toen niet zitten. Maar toen kende ik hem nog veel minder goed dat nu
vrijdag 6 maart 2020 om 17:42
Ja misschien heb je wel gelijk,viva-amber schreef: ↑06-03-2020 17:35Je analyseert alle aardige dingen die hij doet als zijnde: zou jij mij ook leuk vinden. Maar eerlijk gezegd heb je je antwoord al. Jullie delen een hobby, je zit in de friendzone en voor zaken daar buiten moet je jezelf uitnodigen. Indien hij jou opdie manier leuk vindt dan had hij daar wel actie op ondernomen.
Zeker zou hij ook bang kunnen zijn om de vriendschap op het spel te zetten, maar als hij meer zou willen zou hij me inderdaad zelf kunnen uitnodigen voor iets anders. Gewoon op proef.
vrijdag 6 maart 2020 om 17:42
Ja, daar ben ik het doorgaans ook mee eens.haarklover schreef: ↑06-03-2020 17:37Mijn gedachte is in dit geval: je kunt beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt dan van dingen die je niet gedaan hebt.
vrijdag 6 maart 2020 om 17:44
Dus dit is je advies, met het gevolg dat ze straks misschien helemaal die vriendschap verliest.haarklover schreef: ↑06-03-2020 17:37Mijn gedachte is in dit geval: je kunt beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt dan van dingen die je niet gedaan hebt.
olina wijzigde dit bericht op 06-03-2020 17:45
7.14% gewijzigd
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
vrijdag 6 maart 2020 om 17:45
vrijdag 6 maart 2020 om 17:50
Nou in die zin dat ik als ik niks doe ik mezelf natuurlijk voor mijn kop sla als de vriendschap alsnog verwaterd als hij op een gegeven moment ongetwijfeld een nieuwe vriendin krijgt. Maar of de vriendschap dat verwaterd weet ik natuurlijk niet. Maar die zal ongetwijfeld veranderen, met minder intensief contact.
Dan heb ik niks gedaan omdat ik de vriendschap niet op het spel wil zetten, maar raak ik de vriendschap alsnog (deels) kwijt.
vrijdag 6 maart 2020 om 17:52
Gelukkig hebben we tegenwoordig de whatsapp. Grote voordeel is dat je heel snel op de send-knop drukt en het is niet terug te draaien.
BV. : Sta je nog steeds open voor fwb-en? Relatie mag ook hoor....
vrijdag 6 maart 2020 om 17:53
Goede vraag. Ik had toen echt geen gevoelens meer voor hem. Maar vond contact wel gezellig. Ik geef onmiddellijk toe dat ik aandacht krijgen leuk vind.
vrijdag 6 maart 2020 om 17:54
Ik zou het willen uitzoeken/uitsluiten. Voor hetzelfde geld vindt hij jou inmiddels ook leuk, maar durft hij dat niet aan te geven omdat hij je een tijdje terug heeft afgewezen. Of hij is bang dat jij hem inmiddels ook niet meer zo ziet en dat het lullig en raar is om nu weer wat anders te zeggen. Anderzijds kan het natuurlijk ook gewoon nog zo zijn dat hij je nog steeds puur vriendschappelijk ziet.
Waarom niet gewoon over het onderwerp beginnen zonder direct alles van jezelf te vertellen? Dus beginnen over toen, dat dat toen in de weg stond. En dan vragen of hij daar eigenlijk nog hetzelfde in staat.
Waarom niet gewoon over het onderwerp beginnen zonder direct alles van jezelf te vertellen? Dus beginnen over toen, dat dat toen in de weg stond. En dan vragen of hij daar eigenlijk nog hetzelfde in staat.
vrijdag 6 maart 2020 om 17:58
Ja. Maar als je echt een relatie wil, zou ik de term fwb nooit meer gebruiken tegen hem.
Ik heb overigens vaker dit probleem gehad, en een vriendschap met iemand waar je verliefd op bent is misschien nog wel erger dan helemaal geen vriendschap meer met diegene. Je hebt dus eigenlijk niets te verliezen. Zeg hem dat je hem meer dan leuk vindt. Linksom of rechtsom krijg je dan in ieder geval duidelijkheid. Onzekerheid is niet goed voor een mens.
vrijdag 6 maart 2020 om 18:00
Misschien is dit wel een goed idee ja. Dat ik gewoon weer eens over daten begin, vraag of hij nog date (wat iemand anders al zei) en het dan daarna (indien hij niet serieus iemand anders date) eens over vorig jaar heb, over wat ie zocht en miste en of dat nog steeds zo is. Zoiets. En als ie dan zegt dat ie dat nog steeds mist kan ik altijd zeggen 'hm jammer' en het dan gauw weer over iets anders hebben. En die vriendschap proberen voort te zetten zoals ie is (en thuis even goed uithuilen).
vrijdag 6 maart 2020 om 18:02
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn huidige vriend.
We waren ‘gewoon’ vrienden en na mijn scheiding riep ik heel hard dat ik klaar was met mannen en een gek, oud kattenvrouwtje wilde worden. Hij wilde vooral onze vriendschap niet kwijt (gezamenlijke hobby en sport) dus hij maakte geen move. Al zag hij het wel zitten; ik heb er nooit iets van gemerkt.
Ik waardeerde hem juist om de vriendschap. Ik hoefde geen rebound en al die jonge knullen, pffft alsof het jachtseizoen geopend was ofzo, en dan klaagde ik tegen hem daarover, hahaha.
Die move heb ik dus uiteindelijk zelf gemaakt.
Wij zijn al ouder dus er zat geen ‘label’ aan, maar na bijna een jaar vroeg iemand wat wij waren en hij wist het niet en vroeg mij, ik zei dat hij mijn vriend was, als in een relatie. Ik was wel een beetje verbaasd over de vraag. We houden de dag van de eerste kus aan als start van onze relatie.
We waren ‘gewoon’ vrienden en na mijn scheiding riep ik heel hard dat ik klaar was met mannen en een gek, oud kattenvrouwtje wilde worden. Hij wilde vooral onze vriendschap niet kwijt (gezamenlijke hobby en sport) dus hij maakte geen move. Al zag hij het wel zitten; ik heb er nooit iets van gemerkt.
Ik waardeerde hem juist om de vriendschap. Ik hoefde geen rebound en al die jonge knullen, pffft alsof het jachtseizoen geopend was ofzo, en dan klaagde ik tegen hem daarover, hahaha.
Die move heb ik dus uiteindelijk zelf gemaakt.
Wij zijn al ouder dus er zat geen ‘label’ aan, maar na bijna een jaar vroeg iemand wat wij waren en hij wist het niet en vroeg mij, ik zei dat hij mijn vriend was, als in een relatie. Ik was wel een beetje verbaasd over de vraag. We houden de dag van de eerste kus aan als start van onze relatie.