verliefd op iemand anders....

05-06-2011 18:16 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ruim 10 jaar samen met mijn man, 2 kindjes verder.. maar waar is het gevoel van liefde gebleven..

Ik waardeer mijn man, hij is mijn maatje, maar ik voel me niet tot hem aangetrokken. We hebben zelden ruzie, we doen leuke dingen, we hebben regelmatig sex... maar ik mis iets.

En nu, zomaar ineens is daar een man die mijn hart sneller laat kloppen. Nee, ik heb er niets mee gedaan... maar wat nu? De gevoelens zijn ook nog wederzijds, maar het kan gewoon niet.

Ik vind het een lastige situatie, omdat ik deze persoon dagelijks zie... en er moeilijk voor kan kiezen om hem niet meer dagelijks te zien: collega.

Hoe kan ik mijn gevoel nu veranderen? Is dat überhaupt mogelijk?
Met je man bespreken en samen aan jullie relatie gaan werken.
Oh god bereid je maar voor op de reacties.

Eens met Ikbenanoniem. Ik heb dat bij mijn ex ook gehad, heb het met hem besproken toen en eraan gewerkt.
Ben het eens met ikbenanoniem.

Als ik vragen mag, hoe weet je dat het wederzijds is?
Love my life!
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 juni 2011 @ 18:20:

Met je man bespreken en samen aan jullie relatie gaan werken.Dat dus. Verliefdheden terwijl je in een relatie zit, zijn een signaal dat je moet gaan werken aan wat je thuis hebt. Je hebt kinderen, dus zet je volledig in voor de relatie met hun vader weer goed te laten werken. Je moet wel werken aan je relatie om hem goed te houden, zeker bij kinderen. Investeer in elkaar en jullie relatie.
Afstand nemen van de man waar je verliefd op bent en energie in je relatie steken. Maak tijd voor je man, luister naar elkaar, ga bewust iets leuks doen samen.

Miste je ook al iets voordat deze man opdook?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Gebeurt dat niet in elk huwelijk na een aantal jaren?

Dat het allemaal gewoon is geworden. Praten met je man en proberen je relatie uit de sleur te trekken. Je hebt kinderen. Toegeven aan je verliefdheid op de andere is natuurlijk veel aantrekkelijker, maar je maakt er ook zoveel mee kapot. En stel dat je verder gaat met je nieuwe 'liefde', dan zal het na een aantal jaren ook weer sleur worden en kun je weer verder hoppen.
Ben je verliefd op die persoon, of op het verliefde gevoel?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedankt voor jullie reacties.

Ik vind het ontzettend lastig om het bespreekbaar te maken. Het is 2 jaar geleden ook al gebeurd en toen heb ik het bespreekbaar gemaakt en zijn we gaan werken aan onze relatie. Het ging inderdaad een tijdje wat beter...

Is het normaal dat je na al die jaren samen je partner meer ziet als een goede vriend oid?

Investeren in onze relatie dus...

Hoe weet ik dat het wederzijds is. In eerste instantie voelde ik dat, wat het voor mij lastig maakte om goed te kunnen functioneren. Toen heb ik het bespreekbaar gemaakt, zodoende dus.
Volgens mij is het helemaal niet raar dat je na zoveel tijd met dezelfde man, gevoelens kunt krijgen voor iemand anders.

Een relatie kan niet altijd spannend blijven, ook al zou je dat graag willen.

Maar je hebt een gezin. Daar moet je nu voor gaan. Kijk wat je mist in je relatie en werk daaraan. Een relatie met deze collega beginnen lost je problemen niet op, maar maken ze alleen maar erger.
En wat mis je dan precies? " Iets " is namelijk nogal vaag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Grietje81 schreef op 05 juni 2011 @ 18:29:

Toen heb ik het bespreekbaar gemaakt.Slim; nooit oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt. Goed aangepakt.
Gelukkig is het in elk geval niet vreemd...

Ik kies er overigens absoluut niet voor om mijn alles op te geven. Ik kies ervoor (met mijn verstand) om niets te doen met dat gevoel. Maar nu moet mijn gevoel dus nog mee.

En ja.. ik mis al jaren iets in onze relatie. Maar dat heeft met allerlei zaken te maken die tijdens onze relatie zijn gebeurd en waar niemand iets aan kan doen of aan kan veranderen.

Of ik echt verliefd ben op die persoon of houd van het gevoel.. dat weet ik eigenlijk niet.....
Wat mis ik: ik heb het gevoel dat ik niet genoeg van mijn man houd.. Dat mis ik..
quote:Grietje81 schreef op 05 juni 2011 @ 18:37:

Wat mis ik: ik heb het gevoel dat ik niet genoeg van mijn man houd.. Dat mis ik..

En heb je ooit meer van hem gehouden? Is dat gevoel afgevlakt of is het er nooit geweest?

Bedoel je niet gewoon dat je dat intense verliefdheidsgevoel van het begin niet meer hebt? Dat zijn grotendeels hormonen en ja, die verdwijnen of veranderen van intensiteit als je langer bij elkaar bent.

Vaag antwoord.

Wat voor extra's zou je dan voor hem voelen wat je nu niet voelt?
Oh mosterd.
quote:Grietje81 schreef op 05 juni 2011 @ 18:36:

En ja.. ik mis al jaren iets in onze relatie. Maar dat heeft met allerlei zaken te maken die tijdens onze relatie zijn gebeurd en waar niemand iets aan kan doen of aan kan veranderen.

..En vallen die dingen niet te accepteren en/of te vergeven?
ik wil ook graag een wereldreis maken met een miljoenenjacht
En waarom heb je het gevoel dat je niet genoeg houdt van je man?

Nooit gedaan ook?

Is het iets waar wat aan te doen is?

Is het opperdepop voor jou?

Is die ander voor jou relatiemateriaal en is dat wat je in je hoofd hebt?
Ik zou hem denk ik moeten missen als hij een paar dagen weg is... Ik zou zin hebben om thuis te komen....

Ik zou hem aantrekkelijk willen vinden....

Hopelijk is het zo wat duidelijker.. Ik vind het zelf ook lastig.. Maar als ik aan vriendinnen vraag wat ze voelen voor hun partner, dan is dat anders dan dat wat ik voel..

Mijn gevoel is dat het de afgelopen jaren zo gegaan is als het gegaan is, zonder dat ik een echte bewuste keuze heb gemaakt.. ook door een slepende ziekte van mijn man.
quote:Grietje81 schreef op 05 juni 2011 @ 18:49:

. Maar als ik aan vriendinnen vraag wat ze voelen voor hun partner, .Niet iedereen hangt de " vuile was buiten " , veel mensen geven een zogenaamd wenselijk antwoord.
Oké, er is dus ziekte in het spel wat mede bepaalt hoe jij jullie relatie ervaart.

Acht je het onmogelijk dat je die gevoelens ooit weer terug krijgt (als ze er al geweest zijn)?
TO, is het eerlijk om jullie situatie één op één te vergelijken met die van vriendinnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven