verliefd!

03-08-2009 13:49 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb net een relatie van drie maanden achter de rug met een jongen en het is nu twee maanden uit. Hij was echt megaverliefd toen we met elkaar waren, liep echt op wolken, maar door een paar gebeurtenissen is zijn verliefdheid minder geworden en heeft hij het uitgemaakt. Het is nog wel zo dat we nog vrienden zijn en zelfs soms bij elkaar slapen. Ik wil hem heel graag terug, hij zegt dat ie soms twijfelt, maar dat de momenten dat ie niet twijfelt overheersen. Ik weet niet wat ik moet doen..hem laten gaan en gewoon vrienden blijven of er toch voor vechten en hem van mijn liefde overtuigen??/
In zo'n korte periode zoveel trammelant......Weet je zeker dat het verliefdheid was/is?
trammelant wil ik het zeker niet noemen...

waren geen ruzies namelijk
Als iemand twijfelt dan is dat meestal niet voor niets.!

Maar dan moet hij ook een vent zijn en niet meer bij je blijven slapen als hij toch geen relatie wil.

Iemand van je liefde moeten overtuigen helpt niet,kappen met die logeerpartijtjes (of slaapt hij op de bank?) en het verder vriendschappelijk houden,dus ook afgelopen met de sex enzo..
Bedankt voor je reactie Superstar...

Tja het blijven slapen, komt ook bij mij vandaan, omdat ik nog verliefd ben en zijn genegenheid (natuurlijk ook de rest ) wil voelen....hij slaapt zeker niet op de bank...

tja vriendschappelijk dan ook maar niet...daarvoor voel ik nog teveel voor hem...

en hij twijfelt inderdaad niet voor niets, maar hij twijfelt wel...

Hij vind me ook een geweldi g persoon, niets mis mee, maar zijn gevoel zit niet goed zegt ie...
Natascha78,dan is hij niet verliefd op je. Hij zal je wrs niet willen kwetsen en jou 'tolereren' omdat het voor hem ook lekker makkelijk is. Hij heeft namelijk al aangegeven hoe de vork wat hem betreft in de steel zit maar het is aan jou of je met dit pijnlijke gedrag verder wilt. Als hij zegt dat zijn gevoel niet goed zit, geloof hem dan ook. Neem jezelf in bescherming en ga niet voor een paar kruimels omdat je denkt dat je hem nog kunt overhalen WEL verliefd op jou te worden. Pijnlijk maar waar: je bent het niet voor hem.
hoi sensy,

dank je wel voor je reactie...

ik denk en ben bang dat je helemaal gelijk hebt...en dat ik eigenlijk allang al wist, maar nog even bevestigt wilde hebben, dat is bij deze gebeurd...

Hij benoemt inderdaad dat ie me niet wil kwetsen en het is inderdaad voor hem lekker makkelijk. Inderdaad ik moet mezelf in bescherming nemen en niet voor een paar kruimels gaan! Mooie uitspraak trouwens!
en als ik nu een tijdje niets meer van me laat horen en zien, zal ie me dan toch niet gaan missen en er nog eens over nadenken...het is nu allemaal wel eeerrrrruuuuggg gemakkelijk voor hem he?!
Kom je maar op 1 manier achter Natascha78....

Acuut de stekker eruit en als het écht zo moet zijn, dan laat hij wel van zich horen toch?
zou je werkelijk denken...

soms denk ik jongen stik erin!!!! ik verdien beter dan jou!!

Voor jou tig anderen die mij wel zien zitten, maar goed dat blijft verstand he!! ben zo verliefd....ik ben 31, maar heb het gevoel nog nooit zo verliefd geweest te zijn!!! pfffff........heel lekker dat gevoel, maar ook zo gigantisch vermoeiend soms...;-)

door eigen toedoen ben ik hem eerlijk gezegd ook kwijt geraakt...ik heb de eerste periode namelijk beetje achterover gaan leunen en van zijn aandacht gaan genieten...niet helemaal eerlijk.

Wil eigenlijk nu iets doen waarvan hij denkt....WAAAOOOWWWW dat heeft nog nooit een meisje voor me gedaan en dat ie dan overstag gaat......is dat een ilussie of?????
Natascha78

Ik herken het helemaal :-) Nog niet zolang geleden in dezelfde situatie gezeten:

Maar willen bewijzen, dat ik wel de leukste, liefste en lekkerste ben etc etc. Goede voornemens om te zeggen: Knul, STIK ERIN... maar dan kwam ik hem weer tegen en belandden we toch weer samen in 1 bedje voor een nachtje.

Inderdaad voor hem ook erg makkelijk En hij voelde ook nog zeker voor me, maar dezelfde twijfels als waar jouw ex-vriend nu mee worstelt.

En op een gegeven moment heb ik hem ' losgelaten' met in gedachten: als het echt moet zijn, dan komt ie wel...

Dus ik heb niet meer gemaild/gebeld (ook niet een belletje met de woorden: het is beter dat ik je loslaat en bla bla bla, want daarmee open je weer een discussie en ben je weer terug bij af)

Conclusie:

Ik heb hem links laten liggen (best moeilijk) en toen ik hem weer toevallig tegenkwam (hij mistte mij dus niet zo als dat ik gehoopt had anders had ik hem wel eerder gezien), toen vroeg ie: Goh... je ziet er goed uit! Ga je vanavond met mij mee en morgen wat leuks ondernemen?

Het enige wat ik toen kon uitbrengen was:

Je bent weken te laat... ik hoef JOU niet meer.

DIE overwinning :-) Geweldig, ik was LOS :-)

Ga nou aub je niet beter voordoen dan je bent Werkt echt niet (denk ik)
GEWELDIG!!! Sorry moet aan de ene kant vreselijk lachen om je verhaal maar aan de andere kant voel ik me ook echt supergesteund dank je wel!!!

inderdaad jezelf bewijzen hoe leuk je bent....aan de andere kant denken stik er maar in...ook weer die discussie openen zo van: ooh ben er nu ook klaar mee of...bla, bla, bla in de hoop op een andere reactie van hem.....maar nee die reactie blijft hartstikke uit!!!! en wie zit er dan weer met een rotgevoel, IKKE natuurlijk!!! en zijn ego is alleen maar weer gestreeld!!

Wat goed van je overwinning! wat zal jij je op dat moment helemaal top gevoeld hebben zeg!!!!

het vervelende wat er wel nog bij komt in mijn situatie is dat we gezamenlijke vrienden hebben, hij de buurman is van mijn beste vriendinnetje...dus lastig om elkaar te ontwijken....

of helemaal de stekker eruit te trekken, want ik blijf hem tegen komen.....
Ik bedoelde stekker eruit aangaande: contact om maar bij hem te

' mogen' horen :-)

Ook ik kom mijn ex-vriendje nog wel tegen op verjaardagen van gezamelijke vrienden, in de kroeg (waar we nu samen een biertje drinken als we elkaar tegenkomen) etc etc

Die momenten komen.... en elke keer wordt het een beetje beter en moet je goed oppassen dat je niet overstag gaat :-)

Het is knap moeilijk om het contact te verbreken, maar op een gegeven moment dacht ik:

Waarom doe ik VERDORIE al die moeite voor een vent, waarvan ik weet: Hij twijfelt!

Je wilt toch niet bij iemand zijn die twijfelt?

Een volmondig JA! dat willen we horen :-)

En dat volmondige JA, kan bij jou nog komen hoor... maar nu kan hij niet echt een keuze maken, want je blijft je aanbieden :-)

Bedoel ik weer niet vervelend, maar pur-sang genomen is het natuurlijk wel effe zo (Been there, done that as well ) :-)

Die rotvlinders in je buik ook
ja het aanbieden is inderdaad wat ik doe......maar het is verdorie ook zo verdomde moeilijk om die verlangende gevoelens te negeren, zeker wanneer er een borrel gedronken is zoals afgelopen weekend!!! pffff.....;-)

Inderdaad we willen een volmondig JAAAAAAAAAAAA horen, want dat is toch wat we waard zijn!!

heb al eens geprobeerd om hem helemaal te skippen...verwijderen uit mijn telefoon, al zijn smsjes, alle oproepen zodat ik nergens meer zijn nummer kon vinden, van hyve van msn, alle mailtjes weg....

ik had twee weken niets van me laten horen en toen in ene kwam hij inderdaad weer en twee ochtenden verder werd ik weer wakker naast hem...

ok ga me niet meer 'aanbieden' zeg ik nu heel stoer, maar just friends....en wie weet, wie weet......

zeker rotvlinders....mogen van mij wel ff rustig gaan liggen slapen ofzo....
:-) Snap he-le-maal wat je bedoelt :-)

Ik was ook zoooooooo stellig naar mijn vrienden/ vriendinnen: Ik riep het hardst: Trek me van de kruk als ik naar hem neig, sla me wanneer ik te fliefd uit mijn oogjes naar hem zit te loeren... enz enz...

Uiteindelijk koos ik er voor om toch met hem mee te gaan na een avond ' drankje doen' maar en ik blijf het zeggen:

DE KATER KOMT ALTIJD LATER!

De volgende ochtend wanneer of ik bij hem de deur uitliep of hij bij mij... voelde ik me zo ROT, omdat ik wist: Hij is heus vandaag wel met mij bezig in gedachten, maar niet op de manier zoals ik met hem bezig ben.

En dat rotte gevoel wilde ik voor mezelf niet meer...

Hoe rot voel jij je dan de ochtend erna?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die paar gebeurtenissen, waardoor meneer besloot te gaan lopen...
pfff hoe voel ik me de ochtend erna....nou eigenlijk heerlijk, omdat ik weer van zijn aandacht en zgn liefde heb mogen genieten...dit is wel een gevoelige jongen, dus weet zeker da t ie nog met me bezig is de dag erop volgend...maar inderdaad anders als de manier waarop ik aan hem denk...

De dag daarna, dus vandaag, dan voel ik me altijd echt heel rot....omdat weer niet is gebeurd waar ik op had gehoopt...

die sms, dat telefoontje waarin ie zegt dat ie weer voor me wil kiezen......ZUCHT!!!;-)

vriendinnen hebben me afgelopen zaterdag ook tegen weten te houden......maarrrrrrrrrrrrrrrrrr, verspilde moeite!!!!!
hoi wolkje 8,

verschillende gebeurtenissen :

ik ben alleenstaande moeder, met een baan en volgde ook nog een cursus, toen ik net met hem was was ik druk bezig met afronden van de cursus, presentatie voorbereiden, mijn huis staat ook te koop, net in die week paar bezichtigingen, stress alom dus....ik had ff geen ruimte voor hem in mijn hoofd....hij zat er ook nog maar net drie weken in hoor, hij voelde dat en vroeg ernaar...ik zei dat ik inderdaad twijfelde en niet wist of ik wel toe was aan een relatie..

het tweede was dat ik een week op vakantie was in mei met twee vriendinnen, echt super heerlijk gehad....maar errug weinig geslapen. Hij wilde me graag zien bij terug komst, maar ik wilde alleen maar in mijn eigen bedje liggen en de volgende ochtend keihard uitslapen....en niet zijn wekker horen om 7 uur 's morgens....vond ie niet echt leuk...hij had me onwijs gemist en ik wilde hem gewoon niet meteen zien....misschien ook niet zo handig van me...(deze gebeurtenis is doorslaggevend geweest voor hem, waardoor zijn liefde voor mij is afgezakt)

de derde gebeurtenis was dat ik hem een week niet gezien had en we naar een bbq zouden gaan en ik afgezegd had op het laatste moment omdat ik er geen zin in had....

tja we zouden wel afspreken en ik had het idee dat we met zijn tweeen zouden afspreken....begint hij over een bbq......

nou dat was het eigenlijk wel zo een beetje...

nu is mijn vraag aan jouw waarom ben je nieuwsgierig geworden naar de gebeurtenissen?
Natascha, die gebeurtenissen en jouw reactie daarop vind ik heel gezond en normaal. Je weet duidelijk waar je prioriteiten en je grenzen liggen, Misschien ben je te kort door de bocht geweest waardoor hij het allemaal niet meer snapte maar dan nog: je reageerde niet op hem als zijnde 'niet interessant' maar op je eigen omstandigheden waar je hoofd even meer naar stond.

Maar goed......als het echt goed had gezeten dan waren jullie er waarschijnlijk wel samen uitgekomen. Heb je hem dit allemaal al verteld? Als hij gaat lopen pruilen omdat jij je rust keihard nodig hebt......vraag je dan af of dat karaktertrekje van hem wel aantrekkelijk is. Ik zelf knap hier gigantisch op af.
nou sensy...eigenlijk heb je ook wel gelijk...ik idealiseer hem misschien wel veel te veel...ik wil echt een man waarbij ik mijn eigen leven behouden...en waarop hij een aanvulling kan zijn..

het lijkt erop dat dat in een relatie met hem niet mogelijk is...

maar het stomme is dus toch dat ik het heeel graag nog een kans wil geven...mijn gevoel wint het nog van mijn verstand...

hoop dat het heel snel om gaat draaien, want heb wel andere dingen aan mijn hoofd dan liefdesverdriet hebben....

inderdaad als het echt goed had gezeten waren we er samen uitgekomen. ben zelf altijd heel duidelijk en eerlijk geweest en heb alles besproken met hem, maar hij begreep me ook niet altijd...DUIDELIJKER kan niet zou je zeggen...

pff wanneer stoppen die rotvlinders met fladderen en kan ik weer mijn verstand volgen....

zou zeggen ga lekker door hoor met de reacties, want het helpt me wel ongelofelijk goed om hem minder in mijn hart te hebben...soms voel ik zelfs een sprankje boosheid opkomen!!!

hahaha!! ontzettend bedankt....lucht enorm op dit!!
Goed dat het je enigszins helpt

Vraagje: wanneer sloeg bij jou de vonk over? Wanneer dacht je"Hey....eigenlijk vind ik hem best leuk!" en wat was de aanleiding voor die gedachte?

(ik vertel je zo wel waarom ik dit vraag)
pff wanneer had ik die gedachte.....

het duurt bij mij altijd wel even voordat ik verliefd ben of toegeef aan mijn verliefdheid omdat ik een aantal keren vreselijk gekwetst ben in mijn leven en nu dus voorzichtiger geworden met het toestaan van verliefde gevoelens..

ik vond hem direct interessant..en ontzettend lief...ik gaf toe aan mijn verliefd vlak voordat ik naar griekenland ging in mei...ik dacht jemig ik wil eigenlijk helemaal niet 8 dagen zonder hem doorbrengen....we waren toen zo een anderhalve maand samen, en daarna werd het eigenlijk alleen maar meer...

ben erg benieuwd waarom je dit wilde weten...
Daarom vroeg ik er dus na..denk nl. hetzelfde als Sensy hierover....
wolkje 8,

thnx voor je steun!!!
Maar na je vakantie kon je geen tijd voor hem vrijmaken...of begrijp ik dat verkeerd?

De reden waarom ik het vroeg is omdat er een mogelijkheid is dat je hem pas leuk begon te vinden toen hij meer afstand nam. Dan zou je tot de conclusie kunnen komen dat dit geen verliefdheid is maar een ego-kwestie (niet rot bedoeld) omdat je even niet krijgt wat je wil.

De zaken die tussen jullie instaan lijken mij de minst onoverkomelijke dingen....vind eerlijk gezegd dat hij zich een beetje aanstelt.

Enneh...als jij jou meteen al niet begrijpt terwijl jij duidelijk bent geweest...dan zou je tot in de oneindigheid duidelijk kunnen blijven, als hij 't niet vat, dan vat hij 't niet.

Hij komt op mij over alsof als een "alles-of-niets" type. The worst in my experience....

Maar even eerlijk, denk je niet dat hij nu gigantisch aan het pruilen is en jou terug wil pakken door jou wel toe te laten maar verder zogenaamd 'niks' meer te willen? Hoe schat je hem in qua emotionele intelligentie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven