verliefd!

03-08-2009 13:49 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb net een relatie van drie maanden achter de rug met een jongen en het is nu twee maanden uit. Hij was echt megaverliefd toen we met elkaar waren, liep echt op wolken, maar door een paar gebeurtenissen is zijn verliefdheid minder geworden en heeft hij het uitgemaakt. Het is nog wel zo dat we nog vrienden zijn en zelfs soms bij elkaar slapen. Ik wil hem heel graag terug, hij zegt dat ie soms twijfelt, maar dat de momenten dat ie niet twijfelt overheersen. Ik weet niet wat ik moet doen..hem laten gaan en gewoon vrienden blijven of er toch voor vechten en hem van mijn liefde overtuigen??/
uhm....nou ja...geen tijd na de vakantie...ik wilde hem net zo graag zien als hij mij...maar ik landde om 11 uur 's avonds en lag om 1 uur in mijn bed na een week van in totaal 20 uur slaap.....en ik had dus echt geen zin in zijn wekker om 7 uur 's morgens...dus dacht zie hem dag later wel weer...wilde ook de volgende dag weer wat uitgeruster zijn omdat ik mijn zoontje weer zou zien na 12 dagen...

Ik denk dat het ook stukje ego-kwestie is inderdaad, maar ook zeker voor het overgrote deel verliefdheid....en het is ook zeker een alles of niets type...hij is denk ik op zoek naar die eeuwige kalverliefde ...haha worst in your experience...vertel!!!!

Aan de ene kant schat ik hem wel hoog in qua EQ omdat hij wel alles heel goed kan beredeneren en erg op zijn gevoel afgaat enzo...het is zeker niet zo dat ie om mij aan het pruilen is, maar ik weet wel dat ie het heel erg jammer vind dat het zo is gelopen tussen ons. heb zelf ook gedacht dat ie me op deze manier terug zou pakken...maar nee daar is het toch weer het type man niet naar....dat durf ik met zekerheid te zeggen..
Ok, jouw eerste alinea is heel duidelijk. Wat begreep hij hier niet van? Want als iemand mij zoiets zou vertellen (verliefd of niet) dan zou ik dat echt begrijpen. Slaap en rust is voor ieder weldenkend mens onvervangbaar en dan heb ik het niet eens over de zorg die je voor je zoontje hebt. Vandaar mijn vraag over zijn EQ

My worst experience omdat ik ervaren heb dat zulke types van hele doodnormale omstandigheden iets heel persoonlijks kunnen maken. Dat voor eeuwig-verliefd-zijn klinkt leuk in sprookjes maar in real life heb ik ook mijn slaap, rust en tijd voor anderen nodig. Mijn ex-en begrepen dat niet altijd waardoor een voor mij belangrijk aspect wat niets met de partner te maken had werd omgetover tot een 'ik ben niet belangrijk genoeg voor jou' kwestie. Ik kon daar echt gillend gek van worden. Reden waarom ik dat soort types uit de buurt ga. Als je alles of niets wilt, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Ironisch trouwens dat je begint te zeggen dat hij erg goed kan beredeneren en dan pas over zijn gevoel begint

Maar vertel eens...wat exact vind hij jammer?
ja en weet je wat nog het gekke is aan het hele verhaal als ie zelf wilde slapen moest ik dat ook begrijpen...

soms wilde ik namelijk niet dat ie bleef slapen vanwege mijn zoontje en dan wilde ik dat ie bleef slapen en dan zei hij dat ie zijn rust nodig had en dat ie de volgende dag moest werken en ook geen spullen mee had.....nou ja zeg!!!!

oh wat herkenbaar de verhaal over je worst experience...mannen moeten bij mij heel duidelijk weten dat ik mijn eigen leven heb en dat daar niets aan verandert als ik een relatie begin....dat ik me wel wil aanpassen maar ook niet meer als dat...

bij hem accepteer ik het toch ergens....zal toch wel met verliefdheid te maken hebben denk je ook niet!?!?!?!? liefde maakt blind heb ik weleens gehoord in een ver ver ver ver verleden....hahaha

tja wat hij jammer vind...hij is zelf ook al twee jaar alleen en hij wil wel graag een relatie of tenminste iemand met wie hij de leuke en minder leuke dingen kan delen....hij was echt smooooor verliefd....hij straalde helemaal...iedereen zei het ook en zag het ook aan hem...hij vind het jammer dat het niet is geworden wat hij had gehoopt....vooral omdat hij benoemt dat ik een vrouw ben die bij hem past, hij me lief vind en waar niets aan mankeert.....dan denk ik jeeeemigggg, waarom zet je dan niet die stap en geef je het nog een kans...wat heb je te verliezen....hij zegt daar dan op: misschien mijn eigenwaarde, ik laat niet met me sollen...

hij heeft namelijk ook niet het gevoel dat hij mij heeft laten zitten, maar dat ik hem heb laten zitten...
Eigenwaarde: ik laat niet met me sollen?????????????????

Omdat jij aangeeft je rust nodig te hebben? Damn wat een loser! Sorry dat ik het zeg Natascha maar iemand die als het op hem aankomt heel goed weet wat hij nodig heeft maar zich niet in een ander kan verplaatsen heeft een EQ van nul komma nul. Je bent toch niet verliefd op mijn ex he? Ik zou je dat never nooit gunnen

Enneh...zijn eigenwaarde, wat een bullshit. Eigenwaarde zegt heel duidelijk EIGENwaarde. De waarde die hij zichzelf toekent en die is NIET (ik herhaal NIET) gebonden aan wat een ander doet of laat. Nogmaals...een emotionele stumper die met zijn waarschijnlijk grote vocabulaire jou het idee geeft dat hij ze allemaal op een rijtje heeft. Again...my worst experience.
haha, nou je zal waarschijnlijk wel gelijk hebben...en wil ik het nog niet helemaal zien...mijn vriendinnen zeggen namelijk dat ik sommige dingen misschien wel iets handiger aan had moeten pakken dan had ik hem nog gehouden....maar wat jij zegt is ook zeker waar...

hij heeft het gevoel gehad dat ik een spelletje met hem speelde, dat ie een leuk extraatje was voor erbij en heeeeeeel eerlijk gezegd kan ik me dat ook ergens wel beetje voorstellen, was wel vaak 1 richtings verkeer....hij heeft natuurlijk de angst dat wanneer ie weer voor me kiest dat dat opnieuw het geval zal zijn, het is aan mij om hem te overtuigen dat het nu anders zal zijn...dat ik gewoon tijd nodig had om aan het idee te wennen dat ik een relatie had....het is alleen de vraag moet ik nog energie stoppen om hem te overtuigen dat het nu anders is....
Je kunt hem nergens van overtuigen. Het enige wat je kunt doen is je gevoelens uitspreken. .Het is echt aan hem of hij daar weet mee doet ja/nee.

Wel grappig trouwens dat hij bang was dat hij maar een extraatje was voor jou maar JIJ nu in de situatie zit dat JIJ een extraatje bent voor hem. Hij maakt geen keuze en dat is ook een keuze. De vraag is dus (ook) wil jij dit?

Stap overigens niet te snel en te makkelijk over zijn gedrag heen. Dus dat hij wel rekening houdt met zijn behoeften maar geen begrip op kan brengen voor de jouwe.....
Eng herkenbaar natascha! Ik zit in een latere fase van exact hetzelfde probleem. Behalve dat ik hem verder niet meer zie, alleen spreek.

Ik wil er vanaf, maar ik kan hem niet loslaten. Hij blijft me bezighouden. Hij kan de meest belachelijke dingen bij me maken en ik word niet boos. Nou, misschien voor een paar minuten, en daarna denk ik weer: "hij bedoelt het niet zo, dat zegt hij alleen omdat zusenzusenzo".

Ik snap gewoon niet waarom het gestopt is en zijn gedrag erna, en daarom kan ik het volgens mij ook niet loslaten.
hoi sensy...

inderdaad wil ik hem nergens van overtuigen...maar duidelijk maken dat het nu anders is voor mij...ik heb heel lang door een relatie van tien jaar en een zoontje niet open gestaan voor een relatie en de welbekende 'muur' opgebouwd...

deze jongen heeft die muur beetje bij beetje af weten te breken nu is het over en doet me dat pijn....vooral omdat ik de echte reden van de breuk niet begrijp en ik ook niet begrijp dat als je eerst zo enorm verliefd ben dat dat nu helemaal weg is....geloof het gewoon ergens niet...en misschien is dat wel de reden dat ik het niet los kan laten...

ik stap zeker niet makkelijk over zijn gedrag heen...misschien dat ie lekker verder moet gaan met bepaalde gedragingen zodat ik hem uit mijn hoofd en vooral mijn hart kan bannen!!!

het wordt namelijk inmiddels allemaal wel super maar dan ook super vermoeiend....
hoi phiep,

ja je reactie is inderdaad ontzettend herkenbaar ook...

ben alleen nog niet echt boos geweest...maar het is wel zo dat ik zijn gedrag continu weer goed praat....ben ik een ongelofelijke ster in....als ze daar nog eens een prijs voor uitreiken dan win ik hem met vlag en wimpel!!! hahahah!

Ik snap inderdaad ook niet dat het gestopt is...zoooo verliefd als ie was....ik had alleen wat tijd nodig om hem toe te laten, maar dat heb ik hem ook allemaal aan het begin uitgelegd...

het frustreert zo enorm...herken je dat?? kan het bijna niet eens liefdesverdriet noemen, maar pure frustratie....

mag ik vragen hoe het bij jou gegaan is dan en hoe de situatie nu is...je zegt je spreekt hem...maar hoe en wanneer spreek je dan met hem en slapen jullie soms ook nog samen dan of is dat passee bij jullie??
Natascha, het is toch terecht dat jij je afvraagt hoe het kan dat iemand zo smoorverliefd kan zijn en opeens 'niet meer'? Mag je best naar vragen, zeker als hij nog met je naar bed gaat en ondertussen zich voor de domme houdt. Pluspunt is dat je gelukkig weet dat je zijn gedrag goedpraat, dat scheelt 1 blinde vlek minder.

Als het wat jouw gevoel betreft op een misverstand berust, zoek een geschikt tijdstip om dit met hem te bespreken.. Vertel van A tot Z hoe jij begin, midden en eind hebt ervaren en maak duidelijk dat je hem nergens toe wilt overtuigen maar dat dit voor nu jouw gevoel en perceptie is. Blijven malen terwijl je nog met hem naarr bed gaat...meid doe jezelf dit niet aan.

Ik blijf erbij: ik vind het een loser
haha, ik vind het ook een loser....alleen al vanwege het feit dat ie mij laat lopen...

ja die gesprekken heb ik al met hem gevoerd, hij blijft volhouden dat door de gebeurtenissen zijn gevoel minder is geworden en uiteindelijk helemaal over is geraakt.

heb hem van alles uitgelegd enzo, maar het gaat er niet in en ook niet uit bij hem...oftewel hij doet er niets mee....ja alleen sex met me hebben en vrienden willen zijn...that's all....

komen we weer uit bij jou conclusie: Loser.....!!! hahha

maar ja daar mee is het nog niet opgelost....
quote:natascha78 schreef op 03 augustus 2009 @ 19:09:

hoi phiep,

ben alleen nog niet echt boos geweest...maar het is wel zo dat ik zijn gedrag continu weer goed praat....ben ik een ongelofelijke ster in....als ze daar nog eens een prijs voor uitreiken dan win ik hem met vlag en wimpel!!! hahahah!

Ik snap inderdaad ook niet dat het gestopt is...zoooo verliefd als ie was....ik had alleen wat tijd nodig om hem toe te laten, maar dat heb ik hem ook allemaal aan het begin uitgelegd...

het frustreert zo enorm...herken je dat?? kan het bijna niet eens liefdesverdriet noemen, maar pure frustratie....

mag ik vragen hoe het bij jou gegaan is dan en hoe de situatie nu is...je zegt je spreekt hem...maar hoe en wanneer spreek je dan met hem en slapen jullie soms ook nog samen dan of is dat passee bij jullie??

Hoi natascha,

Hetzelfde hier. Ik heb afgehouden in het begin, was terughoudend, maar hij heeft net zo lang gepraat todat ik overtuigd was. Hij wilde iets serieus. Alle beren die ik op de weg zag, heeft hij allemaal uit mijn hoofd gepraat. Ik zag het zitten, vond hem leuk, en hoewel er nog genoeg hindernissen te gaan waren, had ik er alle vertrouwen in. Maar hij is daarna gaan twijfelen.

Hij woont in het buitenland, dus we zagen elkaar niet vaak. Dat zat mijn dwars, ik had geen geduld. Het zat hem dwars dat ik niet gelovig was, hoewel hij me in het begin had omgepraat dat dat geen probleem hoefde te zijn.

En langzaam werd het een probleem. Hij is niet iemand die zonder relatie met een meisje het bed in zal duiken, ook niet met mij. Ik heb hem naderhand nog wel een keer ook gezien en bij hem gelogeerd en de manier waarop hij zich gedroeg, kon ik gewoon niet geloven dat het voor hem over was.

Ik heb hem verteld wat ik voelde en dat ik het niet snapte. Maar ik wacht nog steeds op reactie.

Die frustratie herken ik dus zeker wel. Ik kon (en nog steeds wel soms) de haren uit mijn hoofd trekken omdat hij niet zei wat er nou was. Frustratie omdat ik het idee had dat er iets speelde wat hij niet wilde zeggen. Langzaam ga ik me wel realiseren dat ook al speel(t)(de) er iets, ik daar niets aan kan veranderen. Hij moet dat doen, en zolang hij dat niet doet, kan ik alleen maar afwachten en doorgaan met mijn leven. Dat probeer ik althans. De frustratie is bij mij ook zeker nog niet weg!
Uuuh, ik heb even een andere mening

Ik snap hem wel een ienieminie beetje.

Je hebt, in het begin vd relatie, veel aan hem overgelaten. Mijn mening is altijd; als je echt verliefd bent op iemand, rijd je 's nachts om 4 uur nog naar iemand toe (na een vakantie bv). Ik snap dat hij dat als een grote teleurstelling heeft ervaren.

Zou ik ook hebben, denk ik, (en vele andere dames met mij, heb ik het idee, als ik het forum zo lees ;-); als mijn vriendje een week op vakantie is geweest en ik hem ontzettend gemist heb, dan zal ik ook verdomd teleursgesteld zijn als hij niet komt....

Het voorbeeld vd bbq; mss wilde hij als setje naar de bbq en omdat jij niet wilde (maar hoopte op een date met z'n tweetjes, toch?) dacht hij mss; ze gaat alleen voor de seks.

Offe zie ik het helemaal verkeerd?
nee salle, je ziet het helemaal niet verkeerd in tegendeel...

denk dat hij en ik het beide niet verkeerd zien, maar gewoon een verschil hadden in mening en hoe we tegen dingen aan kijken...het gaat mij ook zeker niet om die gebeurtenissen verder maar wel om het feit dat die dingen toch bespreekbaar moeten kunnen zijn en dat het niet gelijk hoeft te betekenen dat het over is tussen ons??

of zie ik dat helemaal verkeerd??
Klopt, het moet zeker bespreekbaar zijn (je bent geen 16 meer tenslotte). Mss houdt hij de boot af, bang om weer teleurgesteld te worden en speelt ie op safe.

Mmmmm, nu wordt het een interessante kwestie; hoe hem zover krijgen dat ie er weer " vertrouwen" in krijgt....

Moeilijk, moeilijk

Heb je zelf het idee (als je op je intuitie af gaat) dat er nog meer in zit? Heb je het al meerdere keren bespreekbaar gemaakt?
Mss de volgende keer (als er nog een ovlgende keer komt), na een borrel te hebben gedronken samen, alleen naar huis gaan. Mohct hij gaan vissen dan iets zeggen in de trant van; ik ga alleen voor het serieuze en dan stoer weglopen ofzo.

Ik gooi ook maar wat op....
ja salle, ik zoek inderdaad iets waardoor hij er weer vertrouwen in krijgt ja...heb zelf wel het idee dat er nog wat inzit...hij blijft toch wel contact met me zoeken, wel onder het mom vrienden maar toch...hij vraagt ook soms of ik al iemand anders heb ontmoet en als ik hem dan vraag waarom ie dat wil weten dan zegt ie je bent toch een ex....

wel bedankt voor je tip, ik had zelf zaterdag ook al bedacht dat ik gewoon naar huis zou gaan, maar mijn gevoelens en verlangens waren te sterk....hoop dat de volgende keer mijn gedachte sterker is...
foutje
quote:natascha78 schreef op 03 augustus 2009 @ 16:26:

hoi wolkje 8,

verschillende gebeurtenissen :

ik ben alleenstaande moeder, met een baan en volgde ook nog een cursus, toen ik net met hem was was ik druk bezig met afronden van de cursus, presentatie voorbereiden, mijn huis staat ook te koop, net in die week paar bezichtigingen, stress alom dus....ik had ff geen ruimte voor hem in mijn hoofd....hij zat er ook nog maar net drie weken in hoor, hij voelde dat en vroeg ernaar...ik zei dat ik inderdaad twijfelde en niet wist of ik wel toe was aan een relatie..

het tweede was dat ik een week op vakantie was in mei met twee vriendinnen, echt super heerlijk gehad....maar errug weinig geslapen. Hij wilde me graag zien bij terug komst, maar ik wilde alleen maar in mijn eigen bedje liggen en de volgende ochtend keihard uitslapen....en niet zijn wekker horen om 7 uur 's morgens....vond ie niet echt leuk...hij had me onwijs gemist en ik wilde hem gewoon niet meteen zien....misschien ook niet zo handig van me...(deze gebeurtenis is doorslaggevend geweest voor hem, waardoor zijn liefde voor mij is afgezakt)

de derde gebeurtenis was dat ik hem een week niet gezien had en we naar een bbq zouden gaan en ik afgezegd had op het laatste moment omdat ik er geen zin in had....

tja we zouden wel afspreken en ik had het idee dat we met zijn tweeen zouden afspreken....begint hij over een bbq......

nou dat was het eigenlijk wel zo een beetje...

nu is mijn vraag aan jouw waarom ben je nieuwsgierig geworden naar de gebeurtenissen?

Ik was ook wel benieuwd naar de gebeurtenissen. Gebeurtenissen zorgen er niet voor dat je verliefdheid over gaat. Gedrag en inzicht wel. Hij ziet dat jij niet hoteldebotel was (kon nog komen misschien), en daar wil hij niet voor gaan. Niets mis mee.

Daarnaast lijkt het alsof hij een veel groter plakgehalte heeft dan jij, zou dat uberhaupt wel passen?

Jij komt niet verliefd over. Dat spreekt uit dit hele bericht. Hoe kom je er nu dan bij dat je wel verliefd was? Was het niet de aandacht die jouw trok, en die je terug wilt?

Het lijkt me dat als je echt verliefd was dat je een voorstel had gedaan; dan ben ik terug en slaap ik eerst uit, daarna..... of; niet een bbq, maar samen iets doen ipv afzeggen.

Ik denk dat het je niet zo moeilijk zal vallen om over hem heen te komen, want het valt allemaal nog mee.
quote:natascha78 schreef op 03 augustus 2009 @ 19:09:

hoi phiep,

Ik wil alleen nog even zeggen dat het soms gebeurt dat mensen besluiten om niet te kiezen voor iets waar ze niet blij van worden. Zo kiest hij er niet voor om af te wachten en er eventueel onzeker door te worden. Dat zegt niets over wel of niet verliefd zijn. Dat is gewoon een manier van denken en omgaan met dingen.

En Phiep, ik vind jou situatie niet vergelijkbaar. Jij negeert je exscharrel zodat hij je aandacht geeft, maar jullie hadden toch geen relatie? Hij liet allang los, nu jij nog.
O,Phiep is je experiment mislukt?
hoi madhe!

bedankt voor je bericht! Ik heb zelf ook lang getwijfeld of ik daadwerkelijk verliefd op hem was...maar ik weet ook heel goed dat ik mijn verliefdheid niet toe wilde laten en soms deed alsof ik ergens geen zin in had, maar het liefste het tegenover gestelde wilde....en waarom deed ik dat....puur uit zelfbescherming...heb nogal de neiging om me helemaal in een relatie te geven en dan mezelf uit het oog te verliezen..

In de relatie met deze jongen ben ik ff teveel de andere kant op geslagen en dat heb ik moeten bezuren met het feit dat het nu twee maanden over is en ik dit echt niet fijn vind en dat is dan nog zacht uitgedrukt...

het klopt helemaal dat je zegt dat ie besluit om niet af te wachten dat ie voor iets kiest waar ie niet blij van wordt...bijna letterlijk zijn woorden....het maaktte hem inderdaad onzeker, wat ik me enigzins ook zeker kan voorstellen

natuurlijk heb voor hetere vuren gestaan dus ik kom er vast wel weer over heen als het niet meer goedkomt tussen ons, maar zou zo graag willen dat het nog een eerlijke kans krijgt...

dat ik kan laten zien dat ik wil en kan leven vanuit verlangens en niet meer vanuit angsten....

denk jij dan dat ie nog wel verliefd is maar dat mijn gedrag hem een bepaald inzicht hebben gegeven waardoor ie heeft besloten om voor zich zelf te kiezen en zich zelf voor te houden dat ie niet meer verliefd is??
oooohhhhhh ik mis hem zo, dat het pijn letterlijk pijn doet!!!

ik weet het ik moet er doorheen...heb overigens geen contact met hem opgenomen en hij ook niet met mij...dus het is nu al drie dagen radiostilte....bijna ENG!!!!

moet ik maar zo verder gaan....of toch actie ondernemen??

het gemis is bijna nu ondraaglijk...

gisteren was ik bij vriendin en ik wist dat ie nog geen 500 meter verder was....ik schreeuwde bijna van binnen: WIL NAAR JE TOE!! toch was ik sterk en deed het niet...

wat dat betreft wel trots op mezelf dat ik nog geen stap zijn richting op heb gezet, maar het wordt wel al lastiger...
Komt goed, richt je op jezelf.

Als hij er niet blij van wordt gaat dit niet werken en de toon is inmiddels al gezet. Helaas.

En die woorden, tja... ervaring Maar daar leer je van, en je zult zien dat hij gelijk heeft. De keer dat ik die woorden hoorde sloegen ze in als een bom, maar ik heb ze overgenomen en leef nu zo. Ik kies niet voor dingen waar ik niet blij van word. En dat maakt je heel sterk en daar ga je nog heel veel energie en plezier uit halen. Geloof me.
ik snap qua ratio heel goed waarom ie deze keuze gemaakt heeft. richt me ook op mezelf en probeer het allemaal zo goed mogeljk een plek te geven...alleen mijn gevoel druist tegen alles in....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven