Verliefde collega?
zondag 29 maart 2020 om 23:23
Wat zijn die speciale smileys dan? en waarom is het raar dat hij bij je naam noemt? is het ander mevrouw en mijnheer die en die op kantoor ipv van elkaar bij de voornaam noemen? Als je intensief samenwerkt met een collega lijkt het me normaal als je over je weekend of vrienden en familie praat zo af en toe, of gaat het contact wat flirterig, hoewel dit ook niks wil zeggen natuurlijk. Als hij in een relatie zit is er niks verwarrends aan, dan zou jij niks verder moeten willen of denken tot hij zelf eventueel eerst een punt achter die relatie zou zetten, makkelijk zat.
zondag 29 maart 2020 om 23:27
Ik snap niet zo goed wat je (sociale) leven met die promotie te maken heeft.
Of die man nu verliefd is of erg familiair doet er niet toe.
Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gedrag. Wel voor je eigen gedrag. Als je je er ongemakkelijk bij voelt hou dan beleefde afstand. Als hij geen hints oppikt, zeg hem dan duidelijk dat je het professioneel wil houden. Probleem opgelost.
Of was dat het probleem niet ?
Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gedrag. Wel voor je eigen gedrag. Als je je er ongemakkelijk bij voelt hou dan beleefde afstand. Als hij geen hints oppikt, zeg hem dan duidelijk dat je het professioneel wil houden. Probleem opgelost.
zondag 29 maart 2020 om 23:57
zondag 29 maart 2020 om 23:59
Is dit nou nodig?
TO, kan dat hij veel tijd aan je besteed, maar hoeft geen verliefdheid te zijn. Heb je weleens aan hem gevraagd waarom hij die promotie niet zonder jou wil? En hebben jullie beiden een relatie?
maandag 30 maart 2020 om 13:45
Volledig mee eensCharlotte2020 schreef: ↑29-03-2020 23:27Ik snap niet zo goed wat je (sociale) leven met die promotie te maken heeft.
dinsdag 31 maart 2020 om 09:16
Goede opmerking. Het kan zeker zo zijn, maar mensen van min of meer dezelfde leeftijd hebben meestal ook meer gemeenschappelijke interesses. Als Joanne1985 dus 30 jaar ouder was zou ze heel waarschijnlijk in die zin minder interessant zijn voor haar collega.
dinsdag 31 maart 2020 om 14:23
Joh, sommige collega's zoeken graag ergens iets achter. Ik had een collega (man) waar ik het prima mee kon vinden. We zaten ook samen in een bordspelclubje, echt heel gezellig. We zaten ook bij elkaar op de kamer, dus gesprekken gingen ook nog wel eens over meer persoonlijke dingen. Maar mijn interesses waren vriendschappelijk en de zijne ook, want helemaal hoteldebotel van zijn vriendin (al jaaaren). Op kantoor ging de roddel dat wij dus iets hadden. Want zo verdacht. Twee andere collega's werkten ook veel samen ivm een gezamelijke klant, hetzelfde verhaal.
Dus laat ze lekker lullen (of beter, zeg dat ze overdrijven) en houdt voor jezelf in de gaten dat het wel vriendschappelijk blijkt.
Dus laat ze lekker lullen (of beter, zeg dat ze overdrijven) en houdt voor jezelf in de gaten dat het wel vriendschappelijk blijkt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.