Verlovingsring

26-04-2012 16:43 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal!

Ik wil mijn vriendin binnekort ten huwelijk vragen en daar hoort natuurlijk een mooie verlovingsring bij. Omdat ik daarbij een klein beetje vrouwlijk advies nodig heb, post ik hier maar het plaatje van de ring die het zou kunnen worden.

Is dit "too much" of wel een mooi ontwerp. Het wordt sowieso een met een middensteen (een stuk kleiner dan op een foto, denk iets van 0.5 karaat) en kleine zijstenen, maar ik twijfel vooral over de stenen aan de randen van de ring.

Alle advies is welkom!

PS: Gek om als man een account op viva te openen, maar kon geen betere forum verzinnen waar zoveel vrouwen zijn. :-)
Witgoud vind ik dan wel weer mooi. Maar die hoeveelheid steentjes niet, ondanks dat diamonds a girl's best friend zijn

Maar zoals gezegd: het gaat erom wat je vriendin mooi vindt. Ik zou zeker een juwelier om advies vragen. En als je een ring speciaal laat maken dan wordt het helemaal persoonlijk, daar loop ik altijd warm voor.
Ik vind beide ringen echt super super super mooi!!
Ik dacht dus ook dat een verlovingsring meer voor speciale gelegenheden is en de trouwring voor elke dag. Vandaar dat ik niet gericht naar een praktische ring op zoek was.

Weet iemand een goede juwelier in Den Haag of Rotterdam waar ze heel veel ringen hebben?

En zodra de ring geregeld is, wordt de volgende uitdaging om de locatie te bepalen waar ik het ga vragen!

Ik heb er onwijs veel zin in!
Hoi,

Als je vriendin van bling houdt dan is dit het wel. dan is het echt niet 2 much 4 her! Maar als ze daar niet zo dol op is dan zou ik persoonlijk voor een diamanten ring gaan die puntig van vorm is. dus dat het er meer uitsteekt, omdat de diamant dan meer glanst. Maar wel wat klassieker

Sommigen vrouwen houden van een suprise, dus niet zo een gewone aanzoek. Hoe ze gevraagd wordt vergeet ze nooit! Ik vind een verlovingsring minder belangerijk dan de proposal;)

Ik wens je veel succes.
Ik zou ook zeker kiezen voor een goudsmid omdat je anders al 30% meer betaald voor de naam.

Als je het laat namaken door een goede goudsmid, kun je alles nog geheel naar eigen smaak maken of laten aanpassen.
quote:Katherina schreef op 26 april 2012 @ 17:15:

Waarom koop je niet gewoon deze Chopard ring dan? Die heeft toch alles wat je mooi vind?Ik twijfel dus over de steentjes aan de zijranden van de ring. Ik denk dat het dit ontwerp gaat worden, maar dan zonder de steentjes aan de zijranden, zodat er een ring naast gedragen kan worden.
Dan kun je wel uitpakken met de verlovingsring, als ze hem toch niet dagelijks gaat dragen!

Goeie juweliers in die contreien: Ed Kestens in Rotterdam, daar komen mijn parels allemaal vandaan. In Scheveningen zit edelsmederij Mirte, zij heeft een prachtige collectie en maakt ook mooie dingen, wel wat moderner dan wat jij zoekt misschien. In Nieuwerkerk aan den IJssel zit Nobel juweliers, ook een erg mooie winkel.
Ik vind het ook iets te veel van het goeie. Wat is de smaak van je vriendin, wat voor sieraden draagt ze nu?

Ik zou denk ik zelf een ring met 1 steen mooier vinden.

Zoiets dus:

Ik vind die eerste subtieler! Maar beide prachtig.
quote:chopard schreef op 26 april 2012 @ 16:56:

Goed punt wat betreft de trouwring. Kijk, daar kan je als man niet aan. Ben nu verder aan het aan het kijken om te kijken of een een versie is waar een aanschuifring (net opgezocht hoe zoiets dan heet:-) goed bij past. Als jullie tips (plaatjes hebben) dan graag!

En het worden wel diamanten, geen zirkonia's dus. Dure grap, maar je verloofd maar 1 keer. :-)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Geen steentjes op de ring. Te kitsch! Gewoon een mooie steen en geen versiersels verder.
quote:chopard schreef op 26 april 2012 @ 17:20:

[...]

Ik twijfel dus over de steentjes aan de zijranden van de ring. Ik denk dat het dit ontwerp gaat worden, maar dan zonder de steentjes aan de zijranden, zodat er een ring naast gedragen kan worden.De tweede ring die je postte heeft toch alleen maar steentjes bovenop de band, en niet opzij?
quote:Fame schreef op 26 april 2012 @ 17:24:

[...]

Mooi streven toch?
Een paar steentjes minder aan beide kanten is mooier. Zeker als je wil dat je 2 ringen met rijen krijgt. Less is more. Bovendien een ring mag wel mooi zijn, maar denk ook aan de praktische kant, blijf je niet overal aan haken met die rijen steentjes?
quote:metafoor schreef op 26 april 2012 @ 17:28:

[...]

Mooi streven toch?Ging het niet om de spelfout?
Wat een lieve posts! En wat een afgrijselijke ringen.. maar ben ook niet van de bling . Ik kan me wel goed voorstellen dat als je dol bent op diamanten, dit soort ringen het helemaal zijn.

Oxo edelsmederij is een bijzondere zaak in Rotterdam, zou je 's kunnen kijken maar wellicht is dat juist weer te "alternatief". Ik heb het idee dat het aanbod in de zaak veel groter is dan op de site maar dat is gebaseerd op ervaringen daar een aantal jaar terug ivm eigen trouwringen.

Succes.. en heel veel plezier gewenst met het aanzoek .
quote:daydream schreef op 26 april 2012 @ 17:35:

[...]

Ging het niet om de spelfout?Oh, dat hoop ik dan maar! Dacht om de gehele zin:')
Oxo, die naam lag op het puntje van mijn tong! Die maken ook prachtige dingen zeg.
quote:Katherina schreef op 26 april 2012 @ 17:38:

Oxo, die naam lag op het puntje van mijn tong! Die maken ook prachtige dingen zeg.

Vonden wij ook .

Ik heb trouwens vaag in mijn herinnering dat ze ook eigen ontwerpen ed doen. Je zou het 's na kunnen vragen voor het geval je iets heel specifieks in gedachten hebt.
Prachtig!!!
Komt wel goed, schatje!
Gruwelijke kitsch.

Diamonds are a girl's best friend.

Sja, ik heb liever dat m'n partner m'n best friend is.
quote:Oriane schreef op 26 april 2012 @ 17:24:

Geen steentjes op de ring. Te kitsch! Gewoon een mooie steen en geen versiersels verder.Dit.
Het zal best een mooie ring zijn, maar niet voor mij. Ik houd meer van eenvoud, zonder al dat bling bling...
Halleluja een man met smaak !

Ik zou enorm gelukkig worden van deze ring als het echte diamanten zijn! Heb je toch al snel een duizendje of 4 aan je hand hangen...
Ik zie twijfel over de zijkant: ook zonder die steentjes is hij mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven