Verlovingsring

26-04-2012 16:43 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal!

Ik wil mijn vriendin binnekort ten huwelijk vragen en daar hoort natuurlijk een mooie verlovingsring bij. Omdat ik daarbij een klein beetje vrouwlijk advies nodig heb, post ik hier maar het plaatje van de ring die het zou kunnen worden.

Is dit "too much" of wel een mooi ontwerp. Het wordt sowieso een met een middensteen (een stuk kleiner dan op een foto, denk iets van 0.5 karaat) en kleine zijstenen, maar ik twijfel vooral over de stenen aan de randen van de ring.

Alle advies is welkom!

PS: Gek om als man een account op viva te openen, maar kon geen betere forum verzinnen waar zoveel vrouwen zijn. :-)
Wij hebben onze trouwringen laten maken bij Oxo. Mijn verlovingsring komt bij Van Willegen (rdam) vandaan, dus eentje 'uit het rek'.

Ik draag ze nooit samen, want verlovingsring witgoud en trouwring geelgoud. Trouwring is vrij simpel, die draag ik eigenlijk iedere dag. Verlovingsring is wat meer uitgesproken (en heb later oorbellen erbij laten maken), die draag ik bij speciale gelegenheden

Ik vind trouwens het tweede setje mooier, terwijl ik niet van de blingbling ben. Succes! Je bent lief dat je er zoveel werk van maakt!
I would love it! Heeft je vriendin een sieradenkistje? Grabbel daar eens in en kijk wat je tegenkomt. Als het in de richting komt van deze ring, zou ik het doen. En anders wat rustigers kiezen.

Gefeliciteerd!!
Die tweede met aanschuif is ook mooi, vooral met die aanschuif.
Ik vind m prachtig!!!! Alleen daarom zou ik al met je trouwen! ;) alleen moeilijk voor jou omdat hier zoveel verschillende vrouwen met zoveel verschillende smaken zitten!
Ik zit even te kijken wat die ringen kosten en die grote steen is echt geen diamant (of hij is heel veel kleiner dan afgebeeld...).
En dan zou ik persoonlijk liever een iets eenvoudigere hebben>

deze vind ik persoonlijk mooier, strak model met diamanten setting
Het is een wit gouden ring, en je kunt er een speciale boodschap of datum in laten graveren, binnenkant uiteraard
Even Oxo gekeken: Mooi!!!

Prachtige ring, als 'ie echt is.

Ik zou er ook heel blij mee zijn.
Ik vraag het maar alvast!! Wil jij met me trouwen? ?

Onee dat moet jij vragen, ik wil die ring!

Prachtig!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Oh balen, doettie niet...

Nou ja, de wit gouden roset a la oxo natural brown diamant en witte diamant van pagina 4 graag
quote:chopard schreef op 26 april 2012 @ 17:13: (de juweliers waar ik ben geweest zijn Schaap en Citroen, Hartman in Rotterdam en DiamondPoint).Mag ik vragen bij welke Hartman in Rotterdam je bent geweest? Mijn ring komt bij Hartman vandaan, maar de winkel zit niet meer waar ze zaten en ik kan ze niet meer vinden.
Persoonlijk vind ik een solitair zonder diamanten op de ring zelf mooier en ook chiquer.
Am Yisrael Chai!
Tja, kwestie van smaak want ik vind een solitair mwah en zeker niet chique.
quote:Katherina schreef op 26 april 2012 @ 17:09:

[...]

Denk ook even goed na of je deze zetting (de steen steekt ver uit over de band en naar boven) wel handig vind. Een verlovingsring ga je toch vooral veel dragen, de rest van je leven elke dag lijkt me? En dan moet het niet zo zijn dat íe praktische handelingen lastig maakt, zoals je hand in de zak van je spijkerbroek stoppen bijvoorbeeld.Ik heb afgelopen weekend een solitair verlovingsring gekregen die ook vrij ver uitsteekt boven de ring zelf, en in dezelfde maat die chopard wil gaan kopen, en heb nergens last van. Kan er alles mee doen hoor.
Am Yisrael Chai!
quote:Katherina schreef op 26 april 2012 @ 16:46:

En wel echte diamanten he? Ik zou niet met zirkonia's gaan rondlopen.

Ik heb een verlovingsring met zirkonia's en ben er zielsgelukkig mee.

Overigens wel wat minder bling dan deze.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Suze02 schreef op 26 april 2012 @ 19:25:

Tja, kwestie van smaak want ik vind een solitair mwah en zeker niet chique.

Chic is misschien het verkeerde woord, ik vind het wat klassieker. Meer een echte verlovingsring. Ik vind pave ringen op de een of andere manier beter passen bij bijvoorbeeld je zoveeljarig jubileum. Gevoelsmatig is de volgorde voor mij: verloving solitair, dan trouwring zonder stenen, en dan bij elke volgende gelegenheid (eerste kind, jubileum, dat soort dingen) steeds een stapje meer bling bling.

Edit: en dat vind ik vooral omdat je je verlovingsring en trouwring als het goed is elke dag zult dragen. Rijringen of pave ringen associeer ik meer met oudere dames die zo'n ring dan voor speciale gelegenheden uit de juwelenkist trekken, niet met jonge vrouwen die ze elke dag om hebben.
Am Yisrael Chai!
Ik vind de ring echt niet mooi. Het is too much. Die ring die Groen Druipje opperde vind ik veel mooier.
Ik vind 'm heel druk en opzichtig, als ik 'm zou krijgen zou ie meteen terug gaan!!

Maar, als jouw vriendin van die blingbling en opsmuk houdt, dan is het toch geweldig? Heeft ze ook veel swarkofski, van dat spul?
quote:Suze02 schreef op 26 april 2012 @ 18:48:

Halleluja een man met smaak !

Ik zou enorm gelukkig worden van deze ring als het echte diamanten zijn! Heb je toch al snel een duizendje of 4 aan je hand hangen...En dat draagt echt niet zo fijn als je zou denken, kan ik je verklappen!
Iedereen zijn smaak hoor, maar ben verbaasd dat mensen dit mooi vinden. Ik vond het meer iets voor types als Barbie.
Tip : vannienke sieraden in Gouda! Goudsmid die alles prcies voor jou maakt zoals jij wil! En uniek!
Wanneer t echte diamanten zijn, is t naar mijn mening echt geen barbie-look. Erg mooi. Wat ook leuk is, laat de ring ontwerpen (adhv dit plaatje) door een goudsmid en kom dan als ze 'Ja' heeft gezegt terug om samen de trouwringen te ontwerpen. Een trouwring voor haar die ze dan naast haar verlovingsring kan dragen. Een heel goed adres is de goudsmid Eelz in Amsterdam. Echt de moeite van t rijden waard! Succes!
Aan de ene kant is een verlovingsring en een trouwring die bij elkaar passen erg tof (zp'n aanschuifring). Maar aan de andere kant zou ik het als bride-to-be denk ik erg leuk vinden om samen met mijn man de trouwringen uit te zoeken...
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven