verschil in intelligentie

20-06-2011 23:18 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ontzettend leuke en lieve jongen ontmoet. Hij lijkt me heel betrouwbaar, heeft manieren (vind ik stiekem toch best wel leuk), geen naar onderbuikgevoel, leuke dates. Alleen ik twijfel dus een beetje omdat hij minder slim is. En dit vind ik van mezelf best wel kortzichtig en denegrerend. Hoe denken jullie ervoor? Werkt een relatie tussen een man-vrouw als er groot verschil is tussen intelligentie? Al denk ik dat ik het sowieso wel een kans wil geven ;)
Ja, dat vind ik hartstikke belangrijk momodoe. Helaas ben ik vergeten mijn vriend hier vooraf op te testen. Daar heb ik nog elke dag spijt van ;-(
.
quote:impala schreef op 21 juni 2011 @ 16:07:

Ja, dat vind ik hartstikke belangrijk momodoe. Helaas ben ik vergeten mijn vriend hier vooraf op te testen. Daar heb ik nog elke dag spijt van ;-(Dat is zeker stom van je, daarom heb ik ook diverse tests klaar liggen als ik op een date ga .
Mijn vader is een super-klusser en ik zou er wat voor geven om die eigenschap in mijn vriend terug te vinden, echt waar ! Ik kan wel veel zelf maar heb daar zelden zin in en het vinden van goede klusjesmannen is ook heel veel gedoe.

Volgende keer beter opletten, als het ooit uit mocht gaan
.
quote:iris1969 schreef op 21 juni 2011 @ 16:09:

[...]

Dat is zeker stom van je, daarom heb ik ook diverse tests klaar liggen als ik op een date ga .Zijn wel zware tests he, want als ik het goed heb begrepen is er nog niet eentje geslaagd?
.
Iedereen heeft het over dat empathisch vermogen, sociaal zijn, emoties volgens en sturen etc. maar dit is ook intelligentie. Emotionele en sociale intelligentie.

Een man die enorm zou verschillen met mij qua IQ, EQ en SQ daar zou ik denk ik niet mee kunnen samen zijn. Maar het één kan het ander omhoog halen en vooral mensen met een hoog EQ schijnen succesvol te zijn.
quote:iris1969 schreef op 21 juni 2011 @ 12:58:

Hans schrijft meestal met een grote dosis ironie en humor, dus je kunt zijn posts met een korreltje zout nemen .

Zolang het niet over mij gaat, misschien met een "truck of salt", zoals de Engelsen dat zeggen.

Aruuba,

IQ = IntelligentieQuotiënt

EQ = Emotioneel Quotiënt, o.i.d.

Maar wat is SQ?
World of Warcraft: Legion
quote:kalliope1986 schreef op 21 juni 2011 @ 13:25:

[...]

Sluit ik mij bij aan, alleen de beheersing van Nederlandse taal wat minder want dat hoeft niet te duiden op dom zijn etc....

Ik stoor me wel als mensen schrijven:

Ik ga naar me moeder

hij wilt een nieuwe auto

ik wordt verkouden

ik ben nu heel benieuwdt

Dat vind ik dus wel dom. Erg he?
Grief is just love with nowhere to go
.
quote:hans66 schreef op 21 juni 2011 @ 16:21:

[...]

Zolang het niet over mij gaat, misschien met een "truck of salt", zoals de Engelsen dat zeggen.

Aruuba,

IQ = IntelligentieQuotiënt

EQ = Emotioneel Quotiënt, o.i.d.

Maar wat is SQ?SQ = Sugar Quotient, dus gewoon of iemand een Sweety is.
quote:HansHier schreef op 21 juni 2011 @ 16:31:

[...]

SQ = Sugar Quotient, dus gewoon of iemand een Sweety is.
.
.
.
quote:nerd_ schreef op 21 juni 2011 @ 16:36:

Maar Aruba zal wel Sociale intelligentie bedoelen.

Hoe je `t uitdrukt, maakt op zich niet zo uit, plastisch taalgebruik vind ik ook wel leuk.

@Hans, nog `ns een topic openen over kunsttaal?

Hm....is dat leuk? Op zich wel, maaar misschien niet gecultiveerd.

Nerdy, Goed idé die kunsttaal,

Ik trap af met de belangrijkste twee Q's in elke relatie:

FQ ( de eerste)

FQ ( de tweede)

Aan jou de creatieve taak uit te vinden waar de twee F's voor staan. Tip: de tweede FQ zou eigenlijk op de sexpijler thuis horen, maar goed.

Succes!
.
De tweede is vast dat woord dat altijd weggepiept wordt op mtv en sterretjes krijgt in een ondertiteling.

Maar de eerste? Flirting is het vast niet, dat is eenmaal IN de relatie niet zo essentieel meer.

Fluffing, zou ook nog kunnen
.
quote:impala schreef op 21 juni 2011 @ 16:13:

[...]

Zijn wel zware tests he, want als ik het goed heb begrepen is er nog niet eentje geslaagd?Nope, ik zoek een evenknie, maar zoals ik is er maar één .
quote:cestmoi schreef op 20 juni 2011 @ 23:18:

Ik heb een ontzettend leuke en lieve jongen ontmoet. Hij lijkt me heel betrouwbaar, heeft manieren (vind ik stiekem toch best wel leuk), geen naar onderbuikgevoel, leuke dates. Alleen ik twijfel dus een beetje omdat hij minder slim is. En dit vind ik van mezelf best wel kortzichtig en denegrerend. Hoe denken jullie ervoor? Werkt een relatie tussen een man-vrouw als er groot verschil is tussen intelligentie? Al denk ik dat ik het sowieso wel een kans wil geven ;)

Ik weet een goed boek voor je. 'Goed genoeg' van Lori Gottlieb.

Het gaat over hoogopgeleide vrouwen die zich verbazen over het feit dat ze de juiste man niet kunnen vinden. De oplossing ligt bij hen zelf.
HansH mogen we een hint? Is het Engels of NL?
.
@ HansHier: Ik zet in op Fun Q voor de eerste Q en de tweede is wel duidelijk lijkt mij .
Fun, ja dat moet hem zijn Iris.
.
quote:iris1969 schreef op 21 juni 2011 @ 16:57:

[...]

Nope, ik zoek een evenknie, maar zoals ik is er maar één .

Flink aan de wiet, dan word je misschien nog schizofreen.

Dat is je enige hoop
.
quote:impala schreef op 21 juni 2011 @ 16:56:

De tweede is vast dat woord dat altijd weggepiept wordt op mtv en sterretjes krijgt in een ondertiteling.

Maar de eerste? Flirting is het vast niet, dat is eenmaal IN de relatie niet zo essentieel meer.

Goed geraden! **** Quotient dus, ook wel bekend, vanaf nu dus, als LQ , en dat staat dan weer voor Libido Quotient, ( oftewel Love Quotient, voor de taalgevoeligen onder ons.)

De eerste was heel simpel, en staat voor Financiel Quotient, dus gewoon , of iemand in staat is een smak geld bij elkaar te verdienen.

Dus het banale IQ is al zolang achterhaald....zegt weinig over het EQ, SQ, FQ1 FQ2 enz. enz.
Ik vind Fun belangrijker dan Finance !
.
quote:impala schreef op 21 juni 2011 @ 16:56:

Hoe kom je daar in godsnaam op?

quote:impala schreef op 21 juni 2011 @ 17:02:

[...]

Flink aan de wiet, dan word je misschien nog schizofreen.

Dat is je enige hoop

wij zijn heel leuk hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven