verschil in intelligentie

20-06-2011 23:18 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ontzettend leuke en lieve jongen ontmoet. Hij lijkt me heel betrouwbaar, heeft manieren (vind ik stiekem toch best wel leuk), geen naar onderbuikgevoel, leuke dates. Alleen ik twijfel dus een beetje omdat hij minder slim is. En dit vind ik van mezelf best wel kortzichtig en denegrerend. Hoe denken jullie ervoor? Werkt een relatie tussen een man-vrouw als er groot verschil is tussen intelligentie? Al denk ik dat ik het sowieso wel een kans wil geven ;)
quote:impala schreef op 21 juni 2011 @ 17:06:

Ik vind Fun belangrijker dan Finance !Ik ook, maar ik heb hier op het forum wel geleerd dat sommige dames een gevulde portemonné toch niet onbelangrijk vinden.
Ik had nog nooit gehoord van fluffing maar google weet raad:

De verschillende betekenissen van fluffing

I fluffed veronica last night.

Die betekenis kende ik nog niet
.
quote:HansHier schreef op 21 juni 2011 @ 16:31:

[...]

SQ = Sugar Quotient, dus gewoon of iemand een Sweety is.Sociale intelligentie. Maar die laatste is ook leuk.
Mijn twijfels komen ook een beetje door een oude scharrel waar ik best wel gek op was, hij was niet heel intelligent, geen ambitie. Hij begreep echt niet dat ik de wereld rond wilde reizen, dus niet echt een succes. Maar ik denk nu onder andere na jullie reacties dat het niet zo is dat mensen met een minder hoge opleiding ambitieloos zijn. Het was ook totaal niet neerbuigend bedoeld. Het liefst wil ik natuurlijk gewoon een gelijkwaardige relatie. Het is ook echt niet zo dat ik op elk gebied zo slim ben en alles weet. Of dat ik mezelf zie als beter.

Jaloezie op dit gebied ken ik ook, maar daar heeft mijn nieuwe date ook geen last van *hij is eigenlijk eerder een beetje trots op me* Zo lief!

Mijn gevoel zegt wel steeds meer jaaaaa!!!
Cut the crap. Dit gaat hem niet worden, te veel verschil in intelligentie is op langere temijn killing.

Ik spreek uit eigen ervaring. In een vlaag van verstandsverbijstering en een zwak moment waarin ik vooral in de knoop zat met mezelf, heb ik destijds besloten dat ik een simpele man nodig had, eentje waarmee je alleen maar kunt lachen en neuken en nooit meer na hoeft te denken over wat er zich in de rest van de wereld afspeelt.

Op een gegeven moment komen de ergernissen, niet alleen van jouw kant, maar waarschijnlijk ook van de zijne. Ik herinner me de opmerkingen van mijn ex nog levendig: "Doe niet zo hoogbegaafd, joh" of "Denk je nou echt dat je meer bent als :') mij?" En dat was dan alleen nog maar als ik een woord gebruikte dat vrij alledaags is, maar hij de betekenis ervan niet kende.

Laat staan discussies over actualiteiten, encryptietechniek, filosofie, psychologie, you name it.

Even samen naar de bibliotheek? Kreeg ik hem met geen paardenkracht naartoe. Ook leuk als je 's avonds samen op de bank zit, en hij het gehele repetoire van campingzender SBS6 heeft voorgeprogrammeerd met z'n UPC-mediabox, terwijl jij wel eens zin hebt in DWDD, Knevel & van den Brink of gewoon het acht-uur-journaal.

Voor mij nooit meer een relatie met een man met een IQ onder de 120, serieus. Klinkt misschien een tikje fascistisch, denigrerend, maar het is mijn eigen en in mijn optiek weloverwogen keuze.

Overigens hecht ik minder waarde aan de genoten opleiding, omdat dat niet zo veel zegt over de intelligentie.

Geef mij maar een intelligente, reislustige, belezen man die zich de rest van zijn leven wil blijven ontwikkelen en zoveel mogelijk kennis tot zich wil blijven nemen, en je kunt me opvegen.
quote:3ncrypt3d schreef op 22 juni 2011 @ 11:13:

Ik herinner me de opmerkingen van mijn ex nog levendig: "Doe niet zo hoogbegaafd, joh" of "Denk je nou echt dat je meer bent als :') mij?" En dat was dan alleen nog maar als ik een woord gebruikte dat vrij alledaags is, maar hij de betekenis ervan niet kende.

Die simpele man van jou, dat was gewoon een enorme eikel met een minderwaardigheidscomplex.

Dat je dat niet meteen doorhad en toch een relatie met hem bent begonnen, zegt weer iets over jou

btw, jouw zin loopt ook niet lekker hoor.
.
@Impala

Dit is dan ook geen essay voor school, maar een internetforum, for God's sake. Daarnaast kan mijn zinsstructuur wat warrig overkomen, maar het is taalkundig gezien ook niet geheel abject.

En ik geef toe; deze man was (en is waarschijnlijk nog steeds) een enorme eikel. Ik geef ook gelijk toe dat mijn mensenkennis (en eigenwaarde op dat moment) keihard heeft gefaald op dat gebied. En ik sluit niet uit dat dit mijn hedendaags cynisme heeft gevoed.
quote:3ncrypt3d schreef op 22 juni 2011 @ 11:31:

@Impala

Dit is dan ook geen essay voor school, maar een internetforum, for God's sake.

Prima hoor, maar als je kritiek hebt op zijn taalgebruik kun je de bal terug verwachten, toch? Hij deed bij jou toch ook geen tentamen?

En ik geef toe; deze man was (en is waarschijnlijk nog steeds) een enorme eikel. Ik geef ook gelijk toe dat mijn mensenkennis (en eigenwaarde op dat moment) keihard heeft gefaald op dat gebied. En ik sluit niet uit dat dit mijn hedendaags cynisme heeft gevoed.

Dat vermoeden had ik ook al een beetje
.
@Impala: Een grove grammaticale fout lijkt me toch iets heel anders dan een zin die, in jouw optiek, niet lekker leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven