Verschillend over kinderwens
donderdag 2 december 2021 om 19:11
Mijn vriend en ik hebben sinds 5 jaar een relatie, waarbij vanaf het begin het wel of niet krijgen van kinderen besproken is. Destijds had ik nog geen kinderwens, maar kon ik me voorstellen dat dit nog zou veranderen. Vriend had ook geen sterke kinderwens, maar als ik van mening zou veranderen zou hij met mij wel een gezin willen.
De afgelopen jaren heb ik wel een sterke kinderwens gekregen. Dit hebben we vorig jaar besproken, en de conclusie was dat vriend ook kinderen wil, mits we een geschikte woning hebben. Onze huidige woning is klein, en daarom zijn we het afgelopen jaar op zoek gegaan naar een grotere woning. En die hebben we nu gevonden.
Ongeveer twee maanden geleden heeft mn vriend echter aangeven toch geen kinderen te willen. En nu voel ik mij voor het blok gezet, aangezien we al snel moeten beslissen over het nieuwe huis. En ook wel een beetje aan het lijntje gehouden, want tot twee maanden geleden dacht ik nog dat we hetzelfde dachten over de toekomst. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
We zouden in praktisch opzicht nu nog makkelijk de relatie kunnen verbreken. De huidige woning is van mij, de nieuwe woning zou van ons samen worden.
Heeft iemand in een soortgelijke situatie gezeten? Aan de ene kant denk ik dat mn vriend wel weer van gedachten zal veranderen, dat het misschien een soort bindingsangst is. Hij praat niet gemakkelijk over gevoelens, want het extra lastig maakt. Aan de andere kant wil ik in deze situatie liever mijn onafhankelijkheid bewaren, dus niet verhuizen. Maar ondanks dat ik ontzettend veel van mijn vriend houd zou ik dan ook de relatie verbreken omdat we blijkbaar niet meer op 1 lijn zitten.
Wie kan mij verder helpen met mijn gedachten?
De afgelopen jaren heb ik wel een sterke kinderwens gekregen. Dit hebben we vorig jaar besproken, en de conclusie was dat vriend ook kinderen wil, mits we een geschikte woning hebben. Onze huidige woning is klein, en daarom zijn we het afgelopen jaar op zoek gegaan naar een grotere woning. En die hebben we nu gevonden.
Ongeveer twee maanden geleden heeft mn vriend echter aangeven toch geen kinderen te willen. En nu voel ik mij voor het blok gezet, aangezien we al snel moeten beslissen over het nieuwe huis. En ook wel een beetje aan het lijntje gehouden, want tot twee maanden geleden dacht ik nog dat we hetzelfde dachten over de toekomst. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
We zouden in praktisch opzicht nu nog makkelijk de relatie kunnen verbreken. De huidige woning is van mij, de nieuwe woning zou van ons samen worden.
Heeft iemand in een soortgelijke situatie gezeten? Aan de ene kant denk ik dat mn vriend wel weer van gedachten zal veranderen, dat het misschien een soort bindingsangst is. Hij praat niet gemakkelijk over gevoelens, want het extra lastig maakt. Aan de andere kant wil ik in deze situatie liever mijn onafhankelijkheid bewaren, dus niet verhuizen. Maar ondanks dat ik ontzettend veel van mijn vriend houd zou ik dan ook de relatie verbreken omdat we blijkbaar niet meer op 1 lijn zitten.
Wie kan mij verder helpen met mijn gedachten?
zondag 5 december 2021 om 14:39
In het geval van onvruchtbaarheid: ik vind het niet te vergelijken. Het gaat nl. om een gedeelde wens en gedeeld verlangen en als het niet lukt, gedeeld verdriet.
Dat is heel wat anders dan als je allebei iets heel anders uit het leven wilt. Bovendien zijn de meeste mensen vruchtbaar, dus statistisch gezien is er ook geen reden om niet te luisteren naar dat verlangen. Tuurlijk kun je pech hebben, maar als je je leven moet inrichten op de (kleine) kans dat je pech hebt, dan kun je dus nooit een relatie verbreken, een bedrijf beginnen, een andere baan nemen, verhuizen of wat dan ook, wan het zou maar eens minder goed kunnen uitpakken.
Dat is heel wat anders dan als je allebei iets heel anders uit het leven wilt. Bovendien zijn de meeste mensen vruchtbaar, dus statistisch gezien is er ook geen reden om niet te luisteren naar dat verlangen. Tuurlijk kun je pech hebben, maar als je je leven moet inrichten op de (kleine) kans dat je pech hebt, dan kun je dus nooit een relatie verbreken, een bedrijf beginnen, een andere baan nemen, verhuizen of wat dan ook, wan het zou maar eens minder goed kunnen uitpakken.
zondag 5 december 2021 om 15:13
Jij wil kinderen, hij niet. Dat is iets zo wezenlijks, daar ga je niet uitkomen en dat op zich zou al reden genoeg zijn om de relatie te beëindigen.
Maar dat hij niet kan communiceren zou ik nog veel erger vinden. Ik heb ook een ex die niet kon praten, verschrikkelijk. Echt nooit meer.
Dus: huis niet kopen, lekker blijven zitten waar je zit.
Maar dat hij niet kan communiceren zou ik nog veel erger vinden. Ik heb ook een ex die niet kon praten, verschrikkelijk. Echt nooit meer.
Dus: huis niet kopen, lekker blijven zitten waar je zit.
zondag 5 december 2021 om 19:57
Het overkomt mij ook wel eens dat ik denk dat iets leuk is (in een andere stad gaan wonen bijvoorbeeld) en naarmate de datum nadert, ik er steeds minder zin in krijg.CalaTheaatje schreef: ↑03-12-2021 13:38Het is niet mijn bedoeling om hem te overtuigen. Maar ik zou graag weten waarom hij van gedachten verandert is. En ik heb al gezegd dat ik de relatie wil beëindigen als hij geen kinderen meer wil. Maar dit lijkt niet echt door te dringen. Hij zegt dat hij mij niet kwijt wil, en dat hij misschien nog weer van gedachten gaat veranderen. Maar waarom zegt hij dat? Omdat hij dat echt denkt, of zodat ik de relatie niet verbreek? Dat wordt niet echt duidelijk, omdat die gesprekken dus zo moeizaam gaan. Ik wil hem echt niet ompraten of overtuigen, maar voor mijn gevoel is dit gewoon nog niet uitgepraat.
En dan begrijp ik dat ik gewoon niet naar die andere stad wil gaan.
Ik vermoed dat jouw vriend eigenlijk geen kinderen wil, en dat eerder niet echt besefte.
En natuurlijk begrijpt hij ook dat de consequentie kan zijn dat jullie relatie ophoudt, en aan die gedachte moet hij ook nog wennen.
Dus weet hij even niet wat hij wil.
En wij weten het wel
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.