Verschillend over kinderwens

02-12-2021 19:11 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben sinds 5 jaar een relatie, waarbij vanaf het begin het wel of niet krijgen van kinderen besproken is. Destijds had ik nog geen kinderwens, maar kon ik me voorstellen dat dit nog zou veranderen. Vriend had ook geen sterke kinderwens, maar als ik van mening zou veranderen zou hij met mij wel een gezin willen.

De afgelopen jaren heb ik wel een sterke kinderwens gekregen. Dit hebben we vorig jaar besproken, en de conclusie was dat vriend ook kinderen wil, mits we een geschikte woning hebben. Onze huidige woning is klein, en daarom zijn we het afgelopen jaar op zoek gegaan naar een grotere woning. En die hebben we nu gevonden.

Ongeveer twee maanden geleden heeft mn vriend echter aangeven toch geen kinderen te willen. En nu voel ik mij voor het blok gezet, aangezien we al snel moeten beslissen over het nieuwe huis. En ook wel een beetje aan het lijntje gehouden, want tot twee maanden geleden dacht ik nog dat we hetzelfde dachten over de toekomst. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

We zouden in praktisch opzicht nu nog makkelijk de relatie kunnen verbreken. De huidige woning is van mij, de nieuwe woning zou van ons samen worden.

Heeft iemand in een soortgelijke situatie gezeten? Aan de ene kant denk ik dat mn vriend wel weer van gedachten zal veranderen, dat het misschien een soort bindingsangst is. Hij praat niet gemakkelijk over gevoelens, want het extra lastig maakt. Aan de andere kant wil ik in deze situatie liever mijn onafhankelijkheid bewaren, dus niet verhuizen. Maar ondanks dat ik ontzettend veel van mijn vriend houd zou ik dan ook de relatie verbreken omdat we blijkbaar niet meer op 1 lijn zitten.

Wie kan mij verder helpen met mijn gedachten?
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
03-12-2021 10:17
Nee, ik wil ze toch niet, sorry. Ik wist het eerst niet echt ( zegt TO zelf) daarna wilde ik het voor jou...maar nu alles zo serieus wordt en jij wil ze wel echt, moet ik toegeven dat ik ze echt niet wil.


Is zoiets wel genoeg qua uitleg?
TO wil graag dat hij praat, dus of dat voor haar voldoende is weet ik niet.
Op een gegeven moment ben je ook uitgepraat natuurlijk.
Ik zou in ieder geval van dat huis afzien!
Hij wil niet. Over het waarom wil hij ook niet communiceren.

De enige conclusie die jij op dit moment kunt trekken is dat je met hem geen kinderen gaat krijgen.
De vraag is dan wat voor jou zwaarder weegt:
Een kind krijgen
De relatie met deze man

Als je een sterke kinderwens hebt dan zou ik die serieus nemen en daar op korte termijn consequenties aan verbinden. (De relatie verbreken)
Sowieso is samen een huis kopen onzinnig op dit moment, nu juist is gebleken dat jullie wensen onoverbrugbaar ver uit elkaar liggen.
Dat hij die voorwaarde stelde is al een veeg teken.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
03-12-2021 10:17
Maar je weet wel waarom hij het niet wil? Of is dat een beetje gissen. Want als je voor jezelf gewoon goede argumenten hebt om iets niet te willen dan heb je natuurlijk ook geen therapeut nodig. Maar hij kan er dus niet echt over praten. Is het misschien omdat hij zelf niet goed in zijn vel zit. Zijn in zijn ogen lastige karakter en bijkomende problemen niet wil opzadelen aan een toekomstig kind? Dus zijn kind niet belasten met zijn in zijn ogen ingewikkelde genen? Zelf lastige jeugd gehad en dat projecteert op een toekomstige baby?
Heb je ook zulke goede argumenten nodig om een kind wel te willen ?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
sneeuwwitje80 schreef:
03-12-2021 10:17
Maar je weet wel waarom hij het niet wil? Of is dat een beetje gissen. Want als je voor jezelf gewoon goede argumenten hebt om iets niet te willen dan heb je natuurlijk ook geen therapeut nodig. Maar hij kan er dus niet echt over praten. Is het misschien omdat hij zelf niet goed in zijn vel zit. Zijn in zijn ogen lastige karakter en bijkomende problemen niet wil opzadelen aan een toekomstig kind? Dus zijn kind niet belasten met zijn in zijn ogen ingewikkelde genen? Zelf lastige jeugd gehad en dat projecteert op een toekomstige baby?
Nivea.
Stokkie schreef:
03-12-2021 10:19
TO wil graag dat hij praat, dus of dat voor haar voldoende is weet ik niet.
Op een gegeven moment ben je ook uitgepraat natuurlijk.
Ik zou in ieder geval van dat huis afzien!
Jij vond dat er meer moest komen dan nee in die reactie toch? Dus denk vraag het aan jou. ;-)
sneeuwwitje80 schreef:
03-12-2021 10:17
Maar je weet wel waarom hij het niet wil? Of is dat een beetje gissen. Want als je voor jezelf gewoon goede argumenten hebt om iets niet te willen dan heb je natuurlijk ook geen therapeut nodig. Maar hij kan er dus niet echt over praten. Is het misschien omdat hij zelf niet goed in zijn vel zit. Zijn in zijn ogen lastige karakter en bijkomende problemen niet wil opzadelen aan een toekomstig kind? Dus zijn kind niet belasten met zijn in zijn ogen ingewikkelde genen? Zelf lastige jeugd gehad en dat projecteert op een toekomstige baby?
Wat een ontzettend rare vragen. Geef je ook zo´n kruisverhoor aan mensen die wel kinderen willen?
Sommige mensen hebben geen kinderwens, punt.
FeeLucifer01 schreef:
03-12-2021 10:18
Of je wil ze toch gewoon niet.
Ja dat kan hoor. En dat is ook prima verder. Maar hij kan er niet echt over praten zei ze toch ook. Dat kan zijn omdat er wellicht toch meer achter zit of omdat daarmee alles gewoon gezegd is.
Alle reacties Link kopieren
CalaTheaatje schreef:
03-12-2021 10:15
Therapeut vanwege het niet kunnen of willen praten over gevoelens. Of is dat echt zo'n gek idee?
Als hij niet wil dan vind ik dat een gek idee. Als mijn partner een kind wil en ik wil het niet (en niet een beetje niet of misschien niet of ik weet het niet), gewoon niet, dan is het antwoord dus nee.

Een therapeut voegt daar niks aan toe en zou mij het gevoel geven dat hij mij probeert te overtuigen. Terwijl ik niet wil. Punt.

Het is wel echt een verdrietige situatie TO, maar respecteer zijn gevoelens hierin en geef aam hem aan ‘ik wil het wel echt en dat betekent dan voor mij dat de relatie voorbij is’. Niet dreigen, echt eigen plan trekken.
sneeuwwitje80 schreef:
03-12-2021 10:30
Ja dat kan hoor. En dat is ook prima verder. Maar hij kan er niet echt over praten zei ze toch ook. Dat kan zijn omdat er wellicht toch meer achter zit of omdat daarmee alles gewoon gezegd is.
Waarom zou je moeten praten over iets dat je niet wil?
Dat is eerder aan TO, die een paar jaar geleden geen kinderwens had, maar nu wel.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
03-12-2021 10:30
Ja dat kan hoor. En dat is ook prima verder. Maar hij kan er niet echt over praten zei ze toch ook. Dat kan zijn omdat er wellicht toch meer achter zit of omdat daarmee alles gewoon gezegd is.
Onafhankelijk van de conclusie, lijkt het mij ook frustrerend om gewoon niet te weten wat er in partners hoofd omgaat. Ook bij 'gewoon' geen kinderwens, zijn er vaak redenen voor zoals geen zin in de verantwoordelijkheid, eigen vrijheid willen houden, etc. (En soms ook de zaken die Sneeuwwitje noemt.) En dit zou ik wel willen weten. Niet om erover in discussie te gaan, maar gewoon om nog beter te weten wie er tegenover je zit.
Vriend en ik hadden ook verschillende redenen om wél kinderen te willen. Het was leuk om te bespreken hoe dat bij de ander werkte. Gelukkig was bij ons de conclusie wél hetzelfde, maar ook wij hebben er echt wel over gepraat.
lariba wijzigde dit bericht op 03-12-2021 10:39
2.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
03-12-2021 10:30
Ja dat kan hoor. En dat is ook prima verder. Maar hij kan er niet echt over praten zei ze toch ook. Dat kan zijn omdat er wellicht toch meer achter zit of omdat daarmee alles gewoon gezegd is.

Wel een kind willen gaat vaak ook niet met zoveel gedachtes gepaard. ‘Ik heb zulke leuke genen, die kan ik niet verloren laten gaan. Mijn jeugd was fan-tas-tisch en nu ga ik mijn kind die ervaring ook geven.’

Ik wilde gewoon een kind.
En de jaren daarvoor wilde ik gewoon geen kind.

Je hoeft niet alles te beargumenteren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mazzel dat je je huis nog hebt! Niet opgeven hoor, bij twijfel niet doen.
Dit is inderdaad het beste moment om te besluiten of de kinderwens voor jou groter is dan de wens om zonder kinderen met hem door te gaan. De woningmarkt geeft je nu de kans om te blijven waar je blijft en het nieuwe huis voor hem te laten zijn.

Voor mij was mijn kinderwens groter dan mijn behoefte aan een relatie. Toch bleven we bij elkaar, om 5 jaar later alsnog uit elkaar te gaan.

Worst case scenario is dat je nu bij elkaar blijft en jullie over een aantal jaar, als het te laat is om nog zwanger te worden, alsnog uit elkaar gaan - en dat hij dan alsnog kinderen krijgt met een andere vrouw. Je zou de eerste niet zijn die dat overkomt.
Misschien wil hij het wel uitmaken maar hij durft niet. Koudwatervrees door dat huis wat eraan komt. En denkt, dan zeg ik gewoon dit, dan maakt zij het vast uit.

Hij zou de eerste niet zijn.

Dus ik zou het uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Heb in soottgelijke relatie gezeten, alleen mijn ex was direct duidelijk over het geen kinderen willen.

Op het moment dat bij mij de kinderwens wel begon te groeien waren we 7 jaar samen en heb ik alsnog de relatie verbroken omdat die wens groter werd dan de wens om met hem samen te blijven zonder kinderen.

Dit is zo’n ding waarover je echt met elkaar op één lijn moet zitten, anders word je doodongelukkig.

Echt TO; ik zou goed nadenken over wat je wil en zeker niet zomaar toch een huis kopen omdat je datgene wat je nu hebt opgebouwd samen niet kunt of wil opgeven onder het mom van “dat is zonde”. Je hebt altijd een keuze en het is het belangrijkst dat je hierin naar je eigen intuïtie luistert, welke kant deze je dan ook op stuurt.
Alle reacties Link kopieren
TO, waarom wil jij überhaupt een kind? En is je koste wat t kost, om wat voor reden dan ook, willen voortplanten nu echt belangrijker dan al het andere?
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
03-12-2021 10:30
Ja dat kan hoor. En dat is ook prima verder. Maar hij kan er niet echt over praten zei ze toch ook. Dat kan zijn omdat er wellicht toch meer achter zit of omdat daarmee alles gewoon gezegd is.
Ik snap dan weer niet dat er vrouwen zijn die kinderen willen met een kerel waar ze niet mee kunnen communiceren. Dat is toch de basis? Je hoeft echt niet elke dag uren over je gevoel te zemelen, maar kunnen praten over belangrijke onderwerpen is toch essentieel? Vind het zo raar dat er niet meer mensen afknappen op zo'n totaal gebrek aan emotionele intelligentie.
Puz_n_Boots schreef:
03-12-2021 12:34
TO, waarom wil jij überhaupt een kind? En is je koste wat t kost, om wat voor reden dan ook, willen voortplanten nu echt belangrijker dan al het andere?
Waarom denk jij dat jij to hierover ter verantwoording mag roepen? Belachelijke reactie.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
03-12-2021 10:33
Als hij niet wil dan vind ik dat een gek idee. Als mijn partner een kind wil en ik wil het niet (en niet een beetje niet of misschien niet of ik weet het niet), gewoon niet, dan is het antwoord dus nee.

Een therapeut voegt daar niks aan toe en zou mij het gevoel geven dat hij mij probeert te overtuigen. Terwijl ik niet wil. Punt.

Het is wel echt een verdrietige situatie TO, maar respecteer zijn gevoelens hierin en geef aam hem aan ‘ik wil het wel echt en dat betekent dan voor mij dat de relatie voorbij is’. Niet dreigen, echt eigen plan trekken.

Precies dit. Ik ken het van de andere kant (ik wilde absoluut geen kinderen) en een therapeut verandert daar niks aan hoor. Integendeel zelfs.

En praten erover? Waarover? En met welk doel?
Dat wilde ik ook niet. Ik wil gewoon geen kinderen om die-en-die reden, klaar.

Dat heeft me natuurlijk relaties gekost en dat deed zeer, maar dan was dan maar zo.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Niet samen dat huis kopen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
03-12-2021 12:34
TO, waarom wil jij überhaupt een kind? En is je koste wat t kost, om wat voor reden dan ook, willen voortplanten nu echt belangrijker dan al het andere?
Dat zijn de hormonen!
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
03-12-2021 12:34
TO, waarom wil jij überhaupt een kind? En is je koste wat t kost, om wat voor reden dan ook, willen voortplanten nu echt belangrijker dan al het andere?
Bok toch eens op man uit dit soort topics met je anti-kinder-campagne.
Alle reacties Link kopieren
CalaTheaatje schreef:
03-12-2021 10:15
Therapeut vanwege het niet kunnen of willen praten over gevoelens. Of is dat echt zo'n gek idee?
Waarom moet je daar gelijk een therapeut voor inschakelen? De één praat nou eenmaal makkelijker over gevoelens dan een ander. Pas als je er zelf tegenaan loopt lijkt het mij tijd om hulp te zoeken. Niet omdat de ander meer van je wil of verwacht dan wat je zelf wil.
Alle reacties Link kopieren
Hij praat wat moeilijker over zijn gevoelens en nu 'heeft 'ie ineens al een moeilijk karakter en wil hij vast zijn moeilijke genen niet doorgeven aan zijn kind' :rofl: :bonk:
Alle reacties Link kopieren
ozymandias schreef:
03-12-2021 12:38
Ik snap dan weer niet dat er vrouwen zijn die kinderen willen met een kerel waar ze niet mee kunnen communiceren. Dat is toch de basis? Je hoeft echt niet elke dag uren over je gevoel te zemelen, maar kunnen praten over belangrijke onderwerpen is toch essentieel? Vind het zo raar dat er niet meer mensen afknappen op zo'n totaal gebrek aan emotionele intelligentie.
Misschien is voor hem het onderwerp nu afgedaan, maar probeert zij hem nu nog te overtuigen? Geen idee, was er niet bij. Maar conclusie is nog steeds dat TO en partner niet op 1 lijn liggen over dit onderwerp. Dan zijn er 2 opties: je blijft bij elkaar zonder kinderen of je gaat uit elkaar en zoekt partner die wel een kind wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven