vertrouwen is weg - wat nu?
vrijdag 27 augustus 2010 om 12:32
Ze heeft gebroken met een tongzoen???
Wat een rare manier om een flirt te beëindigen eigenlijk.
Maar goed, dat was je vraag niet.
Wat je moet doen?
Wat jij wilt...
Als je doorgaat zal je het haar moeten vergeven
En dan ook ECHT vergeven...je kan niet doorgaan en er dan nog elke keer op blijven terugkomen
Je kan stoppen, maar dan ben je je vriendin kwijt
Maar je zit ook niet meer met allemaal verwijten.
Kijk na 7 jaar (7 year itch) kan het best wel eens voorkomen dat je verliefd wordt op een ander
Dat je er vervolgens wat mee doet is een ander verhaal
Maar denk wel dat het voor iedereen verschilt hoe hij/zij daar mee omgaat
Oja...nog 1 ding, kon je niet meer lopen met een gebroken been?
Je bent toch nog een been EN een paar krukken?
Wat een rare manier om een flirt te beëindigen eigenlijk.
Maar goed, dat was je vraag niet.
Wat je moet doen?
Wat jij wilt...
Als je doorgaat zal je het haar moeten vergeven
En dan ook ECHT vergeven...je kan niet doorgaan en er dan nog elke keer op blijven terugkomen
Je kan stoppen, maar dan ben je je vriendin kwijt
Maar je zit ook niet meer met allemaal verwijten.
Kijk na 7 jaar (7 year itch) kan het best wel eens voorkomen dat je verliefd wordt op een ander
Dat je er vervolgens wat mee doet is een ander verhaal
Maar denk wel dat het voor iedereen verschilt hoe hij/zij daar mee omgaat
Oja...nog 1 ding, kon je niet meer lopen met een gebroken been?
Je bent toch nog een been EN een paar krukken?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 27 augustus 2010 om 12:34
vrijdag 27 augustus 2010 om 12:45
quote:Chardonnay schreef op 27 augustus 2010 @ 12:36:
We zijn het weer volledig met elkaar eens (op meerdere topics) Summie.
Great minds en zo hè..
Joris, wat zou je het liefste willen?
En dan niet zeggen dat het nooit gebeurd was want dat gaat niet.
Wil je dat ze door het stof voor je gaat?
Wil je haar even niet meer zien?
Wil je het haar echt vergeven?
Wil je om de tafel zitten en praten?
We zijn het weer volledig met elkaar eens (op meerdere topics) Summie.
Great minds en zo hè..
Joris, wat zou je het liefste willen?
En dan niet zeggen dat het nooit gebeurd was want dat gaat niet.
Wil je dat ze door het stof voor je gaat?
Wil je haar even niet meer zien?
Wil je het haar echt vergeven?
Wil je om de tafel zitten en praten?
vrijdag 27 augustus 2010 om 12:45
ze zeggen wel eens; vrouwen vergeven maar vergeten nooit, mannen vergeten maar vergeven nooit...of was het nou andersom?? in ieder geval zoals hierboven al gezegt word: laat het even zo, zo kunnen jullie allebei nadenken over hoe het nu verder moet.
ik vind overigens verliefdheid en een tongzoen niet ernstig, maar het liegen erover is natuurlijk not done.
heel veel sterkte!
ik vind overigens verliefdheid en een tongzoen niet ernstig, maar het liegen erover is natuurlijk not done.
heel veel sterkte!
vrijdag 27 augustus 2010 om 12:47
Overdenking van mij als ik je openingspost lees:
Je zegt: Mijn hart zegt verder gaan maar mijn hoofd wil niet
Zou dat niet precies andersom zijn?
Open en eerlijk zijn/vertrouwensbasis is weg......dat zegt je hart je volgens mij. Dat is het eerste gevoel/ de reactie die bij je opkomt, zonder er over na te denken? (dan "spreekt" je hart, denk ik)
Je bent nu met je hoofd aan het bedenken hoe verder....waarom wel of niet....
Ik zou toch eerst een details willen horen van haar waarom die relatie met die collega dan nu 'over' is.
Wilde hij niet meer en is ze nu dan maar voor het gemak terug naar jou?
Daar zou ik persoonlijk een heel duidelijk antwoord op willen, als ik in die situatie zat.
Je zegt: Mijn hart zegt verder gaan maar mijn hoofd wil niet
Zou dat niet precies andersom zijn?
Open en eerlijk zijn/vertrouwensbasis is weg......dat zegt je hart je volgens mij. Dat is het eerste gevoel/ de reactie die bij je opkomt, zonder er over na te denken? (dan "spreekt" je hart, denk ik)
Je bent nu met je hoofd aan het bedenken hoe verder....waarom wel of niet....
Ik zou toch eerst een details willen horen van haar waarom die relatie met die collega dan nu 'over' is.
Wilde hij niet meer en is ze nu dan maar voor het gemak terug naar jou?
Daar zou ik persoonlijk een heel duidelijk antwoord op willen, als ik in die situatie zat.
vrijdag 27 augustus 2010 om 13:03
vrijdag 27 augustus 2010 om 13:14
quote:jorisdeploris schreef op 27 augustus 2010 @ 13:08:
tja, waar die zoen vandaan kwam weet ik ook niet. en of er meer is gebeurt kan ik alleen maar raden.
Als zij zegt dat er verder niets gebeurd is zal je haar op haar woord moeten geloven als je met haar verder wilt
Dat is wat ik bedoelde met echt vergeven
Ze is immers van het type verzwijgen. Ze zegt alle contact te hebben verbroken en hij (externe) heeft een nieuwe klus elders.
Oei...de relatie is dus eigenlijk niet verbroken omdat ze met jou verder wil, maar omdat hij niet meer voor handen is, want...klus elders
Op zich kan ik het haar wel ECHT vergeven. En aangezien ik al langere tijd vermoedens heb heb ik het ook al wat tijd gegeven. Ik blijf alleen hangen op het verschil in karakter tussen ons wat gaat over eerlijk zijn. En ze zegt/doet niets waardoor mijn vertrouwen terug kan komen.
Dat vind ik een lastige, want vertrouwen is iets wat je zelf moet opbouwen, dat kan een ander niet voor je doen
Want hoe zou zij jouw vertrouwen weer kunnen winnen dan?
De relatie is toch al over tussen haar en collega?
Vertrouwen is een gevoel wat in jezelf zit..
Ze heeft hem twee maanden geleden aan hem aangegeven wat ze voelde maar over dat moment liegt ze zelf. Hij heeft toen aangegeven dat hij hetzelfde had.
Deze zin snap ik echt niet, wie heeft nu wat tegen wie gezegd?
Ze zegt dat ze altijd voor mij heeft gekozen en nu breekt met hem omdat ze definitief voor mij kiest. Ze is stellig dat ze niet bang is om alleen te zijn. Ik vermoed dat hij haar niet als relatiemateriaal ziet.
Je vermoed...dat betekend dus dat je haar niet geloofd
En daar zit hem de crux denk ik
Als jij haar niet gelooft kan je haar ook niet vergeven
Misschien klopt het en kan mijn hart niet verder maar wil mijn hoofd wel. ik weet het even niet.
We zien elkaar nu even niet/minder. Praten lukt niet zo goed want ze zegt eigenlijk niks. Ik zou niets liever willen dan dat.
Dan zou ik dat toch afdwingen hoor
We hebben het hoer niet over een pakje boter maar over een relatie van 7 jaar
Anders weet ik ook niet hoe haar te vergeven. @not_me Het vertrouwensprobleem gaat er over dat ik haar niet kan vertrouwen nu en dat heb ik wel nodig.Nogmaals....ik jouw idee..hoe moet zij jouw vertrouwen weer een boost geven?
tja, waar die zoen vandaan kwam weet ik ook niet. en of er meer is gebeurt kan ik alleen maar raden.
Als zij zegt dat er verder niets gebeurd is zal je haar op haar woord moeten geloven als je met haar verder wilt
Dat is wat ik bedoelde met echt vergeven
Ze is immers van het type verzwijgen. Ze zegt alle contact te hebben verbroken en hij (externe) heeft een nieuwe klus elders.
Oei...de relatie is dus eigenlijk niet verbroken omdat ze met jou verder wil, maar omdat hij niet meer voor handen is, want...klus elders
Op zich kan ik het haar wel ECHT vergeven. En aangezien ik al langere tijd vermoedens heb heb ik het ook al wat tijd gegeven. Ik blijf alleen hangen op het verschil in karakter tussen ons wat gaat over eerlijk zijn. En ze zegt/doet niets waardoor mijn vertrouwen terug kan komen.
Dat vind ik een lastige, want vertrouwen is iets wat je zelf moet opbouwen, dat kan een ander niet voor je doen
Want hoe zou zij jouw vertrouwen weer kunnen winnen dan?
De relatie is toch al over tussen haar en collega?
Vertrouwen is een gevoel wat in jezelf zit..
Ze heeft hem twee maanden geleden aan hem aangegeven wat ze voelde maar over dat moment liegt ze zelf. Hij heeft toen aangegeven dat hij hetzelfde had.
Deze zin snap ik echt niet, wie heeft nu wat tegen wie gezegd?
Ze zegt dat ze altijd voor mij heeft gekozen en nu breekt met hem omdat ze definitief voor mij kiest. Ze is stellig dat ze niet bang is om alleen te zijn. Ik vermoed dat hij haar niet als relatiemateriaal ziet.
Je vermoed...dat betekend dus dat je haar niet geloofd
En daar zit hem de crux denk ik
Als jij haar niet gelooft kan je haar ook niet vergeven
Misschien klopt het en kan mijn hart niet verder maar wil mijn hoofd wel. ik weet het even niet.
We zien elkaar nu even niet/minder. Praten lukt niet zo goed want ze zegt eigenlijk niks. Ik zou niets liever willen dan dat.
Dan zou ik dat toch afdwingen hoor
We hebben het hoer niet over een pakje boter maar over een relatie van 7 jaar
Anders weet ik ook niet hoe haar te vergeven. @not_me Het vertrouwensprobleem gaat er over dat ik haar niet kan vertrouwen nu en dat heb ik wel nodig.Nogmaals....ik jouw idee..hoe moet zij jouw vertrouwen weer een boost geven?
vrijdag 27 augustus 2010 om 13:45
Nee hoor joris, je maakt jezelf wijs dat je het nodig hebt om haar te vertrouwen, zonder ging het toch ook prima. Een jaar geleden vertrouwde je haar ook volledig en daarna ging het mis. Wat heeft ze gedaan behalve het verzwijgen van iets dat ze niet heeft kunnen laten?
Heb je al geprobeerd om over de toekomst te praten ipv het verleden?
Heb je al geprobeerd om over de toekomst te praten ipv het verleden?
Let's play Twister, let's play Risk yeah
vrijdag 27 augustus 2010 om 14:59
Maar dan wordt het wel een lastig verhaal Joris
Want jij verwacht eigenlijk wel dat ze je vertrouwen weer herstelt
Maar je hebt geen idee hoe ze dat moet doen...
Als jij het al niet weet,hoe moet zij het dan weten?
Als jullie beide dus nog een beetje vast zitten in deze ellende, dan is het wellicht een idee om even (tijdelijk) wat afstand te nemen van elkaar.
Want jij verwacht eigenlijk wel dat ze je vertrouwen weer herstelt
Maar je hebt geen idee hoe ze dat moet doen...
Als jij het al niet weet,hoe moet zij het dan weten?
Als jullie beide dus nog een beetje vast zitten in deze ellende, dan is het wellicht een idee om even (tijdelijk) wat afstand te nemen van elkaar.
vrijdag 27 augustus 2010 om 15:09
Nee het was niet cryptisch bedoeld.
Ik vind haar wel erg eerlijk als ze zegt dat liegen beter is
geloof haar daar in als je kan.
Je vertrouwen was dus 5 maanden lang onterecht, jij en zij kunnen dat niet terugdraaien dus blijf je altijd zitten met het besef dat vertrouwen er eigenlijk niet toe doet. Het kan dus zelfs achteraf onterecht blijken. De enige die je enigszins kan vertrouwen is dus joris want van hem weet je wel wat ie deed, maar niet eens zo goed wat ie ooit zal gaan doen.
Zolang zij met jou verder wil en jij je daar goed bij voelt, gewoon doen.
Die ellende wordt kleiner door afstand, dus tijd. Jaja cliche.
Ik vind haar wel erg eerlijk als ze zegt dat liegen beter is
Je vertrouwen was dus 5 maanden lang onterecht, jij en zij kunnen dat niet terugdraaien dus blijf je altijd zitten met het besef dat vertrouwen er eigenlijk niet toe doet. Het kan dus zelfs achteraf onterecht blijken. De enige die je enigszins kan vertrouwen is dus joris want van hem weet je wel wat ie deed, maar niet eens zo goed wat ie ooit zal gaan doen.
Zolang zij met jou verder wil en jij je daar goed bij voelt, gewoon doen.
Die ellende wordt kleiner door afstand, dus tijd. Jaja cliche.
Let's play Twister, let's play Risk yeah