Vertrouwen terugwinnen

04-07-2012 17:34 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door jarenlang ruziemaken, teveel aandacht vragen omdat het slecht met me ging (borderline), heb ik met een paar famiilieleden een slechte band\ geen contact meer.

Een daarvan heeft tijd terug aangegeven toch met mij om te willen gaan. Ik zag diegene altijd als vertrouwenspersoon, als mijn grote broer, dus ik was blij dat hij weer met me wou omgaan.

Het punt is, dat hij best terughoudend is, wat logisch is, maar daardoor word ik weer onzeker. En wat ik zeker niet moet gaan doen, is daar ruzie over maken.

Gisteren ging dat wel verkeerd, en dan wordt er gezegd door anderen dat hij me niet kan vertrouwen na alle ellende. Dat het tijd nodig heeft.

Maar hoe win ik dat vertrouwen terug? En hoe kan ik dat doen als de ander terughoudender en sneller kortaf is geworden?
Geduld is een schone deugd ... Uithoudingsvermogen ook

En met het uithoudingsvermogen bedoel ik niet dat je dat niet zou kunnen, maar het zal wss in het begin met ups en downs gaan, en net in de downs moet je ook blijven volhouden. Maar geduld is de belangrijkste
Waarom moet je ruzie maken omdat hij terughoudend is? Kan je de betreffende situatie uitleggen?
Ik snap wat je bedoeld. Heb er ervaring mee. Wat je niet moet doen, is je er druk om maken. Want dan loop je meer gevaar het contact een bepaalde kant/hoek op/in te willen drijven. Hou het spontaan en gezellig. En verder zie je wel verder. Er niet over na denken, er geen verwachtingen van hebben. Laat het los.
Je wint het vertrouwen zeker niet terug door weer in je oude patroon te vervallen.

Eerst hoorde je helemaal niets meer van hem, wees nu blij met wat hij wél wil, ipv te verwachten dat jullie precies zo met elkaar omgaan als vroeger.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heej, hij praat weer tegen je! Super.

Je wint zijn vertrouwen terug door te laten zien dat je het waard bent. Accepteer je eigen onzekerheid voor wat het is: onzekerheid, en jouw probleem.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle adviezen zijn de dingen waar ik moeite mee heb.

@futzel, ik ben teveel gericht op dat het allemaal goed zit, en dat kan niet in 1 keer, maar ik zou het graag willen.

@Yavana, had via de post dvd gestuurd van film waar we het pas over hadden, hij had m nog niet gezien. Had niks meer gehoord van hem, eergisteren vroeg ik ernaar, en toen zei hij wel dat hij het leuk vond. Maar ik zei, waarom heb je dat niet uit jezelf gezegd, dat zou je bij anderen toch ook doen? hij boos dat ik het niet goed kon maken met kado's en dat hij lastig vind waardering te tonen.

@ashley, nog steeds heb ik de neiging overal controle over te willen, dus de ik zie het wel houding, erg lastig.

Voor mijn gevoel, als ik het op zijn beloop laat, dat het dan juist wegglipt.

@blijfgewoonbianca, daar zit het 'm in, ik zou willen dat het was zoals vroeger, dat ik de tijd kon terugdraaien. Het accecpteren van de gevolgen van mijn gedrag vind ik moeilijk en pijnlijk.

@Bwitchedm eigenlijk hetzelfde als wat hierboven staat. als ik hetbij mezelf zoek, heb ik het idee dat anderen zomaar kunnen doen wat ze willen.

Eigenlijk ben ik er niet klaar voor , maar ik was zo blij dat het contact er weer was, dat ik het nu ook niet meer wil loslaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven