Vertrouwensbreuk
maandag 18 december 2017 om 22:50
Wegens herkenbaarheid het verhaal ingekort.
- Relatie van 4 jaar
- Vriend boos op leugen over een ONS voor onze relatie, waar ik spijt van had (cultuur speelt een rol)
- veel ruzies gehad hierover
- Vriend heeft veel getwijfeld en uitgemaakt tijdens relatie
Uitkomst: we zijn uitelkaar
- Relatie van 4 jaar
- Vriend boos op leugen over een ONS voor onze relatie, waar ik spijt van had (cultuur speelt een rol)
- veel ruzies gehad hierover
- Vriend heeft veel getwijfeld en uitgemaakt tijdens relatie
Uitkomst: we zijn uitelkaar
anoniem_360873 wijzigde dit bericht op 24-12-2017 23:02
95.39% gewijzigd
maandag 18 december 2017 om 23:41
Dus jullie hebben geen seks?Snoepjekoekje schreef: ↑18-12-2017 23:29Ja.. Ook bij hem is het “taboe”. Zelf heeft hij alleen seks gehad met zijn ex. Hij vindt dat je alleen seks hebt met iemand van wie je houdt..
maandag 18 december 2017 om 23:43
Jawel..! Hij houdt toch van me..
maandag 18 december 2017 om 23:45
Ik denk het niet. Je bent zijn bezit.
Als hij van je had gehouden had hij je met respect behandeld.
maandag 18 december 2017 om 23:47
Je mist mijn punt. Het klinkt mij niet in de oren dat hij van je houdt namelijk.
Dan had hij het niet tig keer uitgemaakt en je naar een psych gestuurd. Sterker nog dan was hij zelf naar een psych gegaan.
dinsdag 19 december 2017 om 00:14
dinsdag 19 december 2017 om 00:20
"VERTROUWENSBREUK"
Wel ja joh.
De grond siddert onder onze voeten, de bliksemschichten lichten op in een donkergrijze lucht..
SNOEPJEKOEKJE HEEFT OOIT GEROMMELD MET HET BROERTJE VAN HAAR VRIENDJE
Nou ben ik best van het fatsoen, begrijp me niet verkeerd hier. Maar vind je het zelf niet een beetje overdreven?
Wel ja joh.
De grond siddert onder onze voeten, de bliksemschichten lichten op in een donkergrijze lucht..
SNOEPJEKOEKJE HEEFT OOIT GEROMMELD MET HET BROERTJE VAN HAAR VRIENDJE
Nou ben ik best van het fatsoen, begrijp me niet verkeerd hier. Maar vind je het zelf niet een beetje overdreven?
dinsdag 19 december 2017 om 00:21
Ik wilde een nuttige reactie geven, maar alle andere Viva-forummers waren me voor.
Dus: wat elke andere forummer heeft gezegd.
1.gaat hem niks aan wat jij met wie deed voor je met hem was en waarom.
2.nu hij het wel weet heeft ie er niks van te vinden, want je hebt niks verkeerd gedaan. Tis niet zo dat je voor hem een prostituée met 5000 klanten was.
3. Je hoeft hierom zeer zeker niet in therapie.
4.dat hij een mening heeft over seks en liefde, betekent niet dat jij exact naar zijn mening had moeten leven VOOR je hem kende.
5. Als hij een probleem heeft met vertrouwen dan is dat, jawel, ZIJN probleem.
6. Bevalt dit hem allemaal niet dan zou ik hem persoonlijk aanraden om ergens een maagd te zoeken (en dan maar hopen dat ze niet loog dat ze maagd was natuurlijk! )
Dus: wat elke andere forummer heeft gezegd.
1.gaat hem niks aan wat jij met wie deed voor je met hem was en waarom.
2.nu hij het wel weet heeft ie er niks van te vinden, want je hebt niks verkeerd gedaan. Tis niet zo dat je voor hem een prostituée met 5000 klanten was.
3. Je hoeft hierom zeer zeker niet in therapie.
4.dat hij een mening heeft over seks en liefde, betekent niet dat jij exact naar zijn mening had moeten leven VOOR je hem kende.
5. Als hij een probleem heeft met vertrouwen dan is dat, jawel, ZIJN probleem.
6. Bevalt dit hem allemaal niet dan zou ik hem persoonlijk aanraden om ergens een maagd te zoeken (en dan maar hopen dat ze niet loog dat ze maagd was natuurlijk! )
dinsdag 19 december 2017 om 00:24
dinsdag 19 december 2017 om 01:28
Jeetje wat heb jij veel over voor je panter, veel te veel als je het mij vraagt. Tenminste, als ik zie wat je er voor terugkrijgt. Jij hebt niks verkeerd gedaan hoor. Je bent met iemand naar bed geweest voor je relatie, en dat heb je niet gelijk vertelt. Maar iedereen heeft wel eens een leugentje om bestwil hoor, hij zeker weten ook. Je bent toch niet vreemdgegaan!! Het heeft in geen enkel opzicht iets met je huidige relatie te maken. En als ik eerlijk ben, je klinkt heel braaf, 1 onenightstand en dat is het, helemaal prima natuurlijk. Maar jij bent wel de laatste waar hij kritiek op kan hebben dan. En al had je met 30 mensen seks, lekker boeiend. Laat je niks wijsmaken hoor! En hoe was zijn seksleven dan voor jou? Leefde hij zelf als kluizenaar?
dinsdag 19 december 2017 om 04:48
Wat een aanstellerij allemaal. Drama. Om werkelijk niets. Ga beiden in therapie, om te leren wat er echt belangrijk is in het leven en wat steviger in jullie schoenen te komen staan.
Mijn hemel, wat een gedoe.
Waarom pik jij het om zo vaak gedumpt te worden? Dan weet je toch ook wel dat je in de verkeerde relatie zit als dit lopende band werk is?
En naar een psycholoog gaan om een avondje seks? Wat zei de psycholoog ‘wat kom je hier doen’?
Waarom pik jij het om zo vaak gedumpt te worden? Dan weet je toch ook wel dat je in de verkeerde relatie zit als dit lopende band werk is?
En naar een psycholoog gaan om een avondje seks? Wat zei de psycholoog ‘wat kom je hier doen’?
dinsdag 19 december 2017 om 07:07
Ja dit dus!sinnombre schreef: ↑19-12-2017 04:48Wat een aanstellerij allemaal. Drama. Om werkelijk niets. Ga beiden in therapie, om te leren wat er echt belangrijk is in het leven en wat steviger in jullie schoenen te komen staan.
En heb je hem ook aan een kruisverhoor onderworpen over een eventueel scharreltje toen hij 21 was?
Hij manipuleert jou emotioneel.
Hij moet hulp zoeken. Niet jij.
de wereld wacht om ontdekt te worden
dinsdag 19 december 2017 om 07:19
Waarom zijn jullie samen trots dat hij zijn driftbuien onder controle heeft?
Vies gevonden worden om aftrekken en een keer half seks met het broertje van je ex vind ik echt bezopen. Dat jij je schaamt of baalt van die gebeurtenis snap ik dan nog. Maar dat had je helemaal niet op hoeven biechten. Wmb.
Vies gevonden worden om aftrekken en een keer half seks met het broertje van je ex vind ik echt bezopen. Dat jij je schaamt of baalt van die gebeurtenis snap ik dan nog. Maar dat had je helemaal niet op hoeven biechten. Wmb.
dinsdag 19 december 2017 om 08:39
"Of moet ik mijn gevoelens / meningen opzij leggen en (eenzijdig) aan de vertrouwensbreuk werken? Ook ben ik benieuwd wat jullie zouden doen in mijn plaats? "
Alweer?! Hoe vaak nog? Híj heeft een probleem, maar kennelijk is het voor hem makkelijker het jóuw probleem te maken en jij gaat daar nog in mee ook. Laat hem zelf maar in therapie gaan, hij kan het goed gebruiken. Mafketel
Alweer?! Hoe vaak nog? Híj heeft een probleem, maar kennelijk is het voor hem makkelijker het jóuw probleem te maken en jij gaat daar nog in mee ook. Laat hem zelf maar in therapie gaan, hij kan het goed gebruiken. Mafketel
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 19 december 2017 om 09:32
Ja joh, en straks vraagt hij weer iets waar hij eigenlijk het antwoord niet op wil weten en kan jij weer in therapie.Snoepjekoekje schreef: ↑18-12-2017 23:19Ik ben een beetje traag met reageren! Ja.. daarom twijfel ik. Ik begrijp ook jullie reacties! Maar verder is hij (als we geen ruzie hebben) een schat van een mens. Hij heeft veel goede dingen gedaan (en nog steeds) in de relatie. De goede eigenschappen en momenten kan ik gelukkig ook nog benoemen. Daarom ben ik erg in de war.
Tegen de tijd dat je ogen open gaan ben je misschien wel getrouwd en zijn er kinderen. Dan kun je het weer niet maken om te scheiden vanwege de kinderen, want het is zo een lieve vader, tussen zijn nukken en grillen door.
Ik vind het overkomen als een enge kerel die je liever kwijt dan rijk bent.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 19 december 2017 om 09:47
Jeetje, kan me haast niet voorstellen dat je vriend zo heeft gereageerd hierop! Dus je was vrijgezel en je hebt gezoend en wat handwerk verricht op het broertje van je ex? En jijzelf moest dit ook een plekje geven?? Want waarom precies? En je moet daarvoor naar een psycholoog van je huidige vriend?! Mijn mond valt hiervan open hoor. Ik had hem keihard uitgelachen. Wat een onzin!
Laat je niet zo manipuleren zeg.
Laat je niet zo manipuleren zeg.
dinsdag 19 december 2017 om 09:49
Snoepjekoekje toch.... iemand die het al meerdere keren heeft uitgemaakt met je en die alweer over twijfels begint naar aanleiding van een bijzonder onschuldige mini koe in een al maanden gedregde sloot die moet je zo ver achter je laten dat je niet eens meer een stipje ziet.
en je bent niet gebroken hoor, je voelt je kut natuurlijk maar even doorzetten en dan gaan voor een vent die niet zo achterlijk doet (niet de man in je OP dus)
en je bent niet gebroken hoor, je voelt je kut natuurlijk maar even doorzetten en dan gaan voor een vent die niet zo achterlijk doet (niet de man in je OP dus)
Lorem Ipsum
dinsdag 19 december 2017 om 09:54
Op zijn voorwaarden ja. Dat is geen houden van, dat is iemand in een niet passend malletje willen gieten.
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 19 december 2017 om 11:00
Ik krijg het idee dat jij denkt dat er ergens onder dat manipulatieve, driftige, dominante gedrag van hem iets heel moois begraven ligt, en dat je daar ooit komt als je maar doorzet en je in bochten wringt en door het stof gaat en door hoepeltjes springt als hij dat van je eist. En dat je over X jaar romantisch samen bij de kerstboom zit of bij een mooie zonsondergang en dat je beseft hoe blij je bent dat je ondanks die opstartproblemen toch hebt doorgezet, dat je door zijn buitenkant heen hebt geprikt en eindeloos geduld hebt gehad en hoe dat nu wordt beloond.
Het punt is: dat is niet zo. Hij is zoals hij is en zo zal hij ook blijven. Als dit probleem uit de weg is komt er wel weer iets nieuws wat hij je naar je hoofd zal slingeren, hij zal altijd wel een stok vinden om de hond te slaan, want dat heeft hij inmiddels méér dan voldoende bewezen. Hij is manipulatief, bezitterig en er inmiddels volkomen aan gewend dat jij bij ieder dreigement en iedere gril van hem meteen in de houding springt, de schuld op je neemt en er alles aan doet om hem te ontzien.
En het punt is ook nog: het wordt niet makkelijker om weg te gaan. Het wordt alleen maar moeilijker, want: al die moeite die je erin hebt gestoken zou dan voor niks geweest zijn. Al die jaren gooi je toch niet zomaar weg? Alles wat je hebt opgebouwd? En als je eenmaal een huis hebt, getrouwd bent, kinderen hebt, wordt het nóg moeilijker. En ondertussen blijft hij je behandelen zoals hij nu doet: als zijn bezit dat hij, als iets hem even niet aanstaat, in een hoekje kan smijten en dat hij als een stuk klei in iedere gewenste vorm van drukken.
Hij zal best leuke eigenschappen hebben. Iederéén heeft leuke eigenschappen, en we snappen ook wel dat als hij alleen maar dit gedrag vertoonde, je hem meteen in de eerste week al gedag had gezegd. Maar wat hij doet is geen schoonheidsfoutje of slechte eigenschap meer. Het overschaduwt al het andere, en dan kan hij nog zo'n leuk gevoel voor humor hebben of zo aardig zijn tegen je familie of wat zijn pluspunt dan ook is, dit is te groot om voor lief te nemen.
Ik hoop echt dat je ogen open gaan. Je vriend komt over als een doodenge, bazige manipulator.
Het punt is: dat is niet zo. Hij is zoals hij is en zo zal hij ook blijven. Als dit probleem uit de weg is komt er wel weer iets nieuws wat hij je naar je hoofd zal slingeren, hij zal altijd wel een stok vinden om de hond te slaan, want dat heeft hij inmiddels méér dan voldoende bewezen. Hij is manipulatief, bezitterig en er inmiddels volkomen aan gewend dat jij bij ieder dreigement en iedere gril van hem meteen in de houding springt, de schuld op je neemt en er alles aan doet om hem te ontzien.
En het punt is ook nog: het wordt niet makkelijker om weg te gaan. Het wordt alleen maar moeilijker, want: al die moeite die je erin hebt gestoken zou dan voor niks geweest zijn. Al die jaren gooi je toch niet zomaar weg? Alles wat je hebt opgebouwd? En als je eenmaal een huis hebt, getrouwd bent, kinderen hebt, wordt het nóg moeilijker. En ondertussen blijft hij je behandelen zoals hij nu doet: als zijn bezit dat hij, als iets hem even niet aanstaat, in een hoekje kan smijten en dat hij als een stuk klei in iedere gewenste vorm van drukken.
Hij zal best leuke eigenschappen hebben. Iederéén heeft leuke eigenschappen, en we snappen ook wel dat als hij alleen maar dit gedrag vertoonde, je hem meteen in de eerste week al gedag had gezegd. Maar wat hij doet is geen schoonheidsfoutje of slechte eigenschap meer. Het overschaduwt al het andere, en dan kan hij nog zo'n leuk gevoel voor humor hebben of zo aardig zijn tegen je familie of wat zijn pluspunt dan ook is, dit is te groot om voor lief te nemen.
Ik hoop echt dat je ogen open gaan. Je vriend komt over als een doodenge, bazige manipulator.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 19 december 2017 om 19:12
Hallo allen,
Ik heb jullie reacties op mij laten inwerken! Valt zwaarder tegen dan gedacht, maar bedankt voor jullie reacties!
Ik zie veel reacties dat men het niet begrijpt waarom ik hiervoor naar de psycholoog ben gegaan. Dat ligt iets ingewikkelder dan ik hier op een forum kan uitleggen. Ik heb hier wel jaren meegezeten, omdat ik in een cultuur ben opgegroeid dat seks sowieso taboe is voor het huwelijk. Dat ik seks had met de broer van mijn ex, viel voor mij heel zwaar. Dit was ook in combinatie met geestelijke mishandeling van mijn ouders jegens mij, toen ik jonger was. Waar termen als “Hoer”, toen bijna normaal leken te zijn. Het gaf mij in combinatie met mijn “fout” toch een ‘vies’ gevoel en ik was er erg ontevreden mee. Ik wilde het daarom niet delen met mijn huidige vriend, maar ik wilde ook niet oneerlijk zijn, toen hij er specifiek vragen over stelde. Later heeft mijn vriend zijn excuses aangeboden: Mijn verleden gaat hem inderdaad niks aan. Wel had hij een heel naar gevoel aan over gehouden. Volgens zijn zeggen: “Mijn vriendin kan dus liegen.” Hij vat zowel het liegen als “dat het de broer was van” heel zwaar op. Zelf is hij ook opgegroeid in een cultuur waar seks taboe is, en naar eigen zeggen alleen seks heeft gehad met zijn ex. Hij kan dus moeilijk accepteren dat ik heb gelogen en dat ik ooit 2 broers in bed heb gehad.
Ik ben het volkomen eens met de reacties dat zijn reactie heel overdreven is! Ook ik heb gezegd dat hij moet leren relativeren. In het leven gebeuren er namelijk veel ergere zaken. Maar ik drong niet tot hem door (of hij had er maling aan!) Hij heeft een moeilijke jeugd gehad. Je zou zeggen dat levenservaring je leren om te relativeren...
Nu lijkt het wel verbetering in te komen. Het gaat nu een paar maanden goed, als in “nauwelijks driftbuien”. Maar de opmerking van vorige week dat hij nog steeds twijfelt en vindt dat er nog steeds een vertrouwensbreuk is, valt me zwaar tegen!
Ik weet dat jullie, zover dat mogelijk is, gelijk hebben. Ik kom niet voor niets op een forum om meningen vragen. In jullie plaats zou ik precies hetzelfde zeggen!
Maar gevoelens & liefde... dat maakt het soms zo moeilijk.
weet gewoon eff niet wat ik moet doen.
Ik heb jullie reacties op mij laten inwerken! Valt zwaarder tegen dan gedacht, maar bedankt voor jullie reacties!
Ik zie veel reacties dat men het niet begrijpt waarom ik hiervoor naar de psycholoog ben gegaan. Dat ligt iets ingewikkelder dan ik hier op een forum kan uitleggen. Ik heb hier wel jaren meegezeten, omdat ik in een cultuur ben opgegroeid dat seks sowieso taboe is voor het huwelijk. Dat ik seks had met de broer van mijn ex, viel voor mij heel zwaar. Dit was ook in combinatie met geestelijke mishandeling van mijn ouders jegens mij, toen ik jonger was. Waar termen als “Hoer”, toen bijna normaal leken te zijn. Het gaf mij in combinatie met mijn “fout” toch een ‘vies’ gevoel en ik was er erg ontevreden mee. Ik wilde het daarom niet delen met mijn huidige vriend, maar ik wilde ook niet oneerlijk zijn, toen hij er specifiek vragen over stelde. Later heeft mijn vriend zijn excuses aangeboden: Mijn verleden gaat hem inderdaad niks aan. Wel had hij een heel naar gevoel aan over gehouden. Volgens zijn zeggen: “Mijn vriendin kan dus liegen.” Hij vat zowel het liegen als “dat het de broer was van” heel zwaar op. Zelf is hij ook opgegroeid in een cultuur waar seks taboe is, en naar eigen zeggen alleen seks heeft gehad met zijn ex. Hij kan dus moeilijk accepteren dat ik heb gelogen en dat ik ooit 2 broers in bed heb gehad.
Ik ben het volkomen eens met de reacties dat zijn reactie heel overdreven is! Ook ik heb gezegd dat hij moet leren relativeren. In het leven gebeuren er namelijk veel ergere zaken. Maar ik drong niet tot hem door (of hij had er maling aan!) Hij heeft een moeilijke jeugd gehad. Je zou zeggen dat levenservaring je leren om te relativeren...
Nu lijkt het wel verbetering in te komen. Het gaat nu een paar maanden goed, als in “nauwelijks driftbuien”. Maar de opmerking van vorige week dat hij nog steeds twijfelt en vindt dat er nog steeds een vertrouwensbreuk is, valt me zwaar tegen!
Ik weet dat jullie, zover dat mogelijk is, gelijk hebben. Ik kom niet voor niets op een forum om meningen vragen. In jullie plaats zou ik precies hetzelfde zeggen!
Maar gevoelens & liefde... dat maakt het soms zo moeilijk.
dinsdag 19 december 2017 om 19:29
Ik vind het enorm rot voor jou, TO. Maar feit blijft dat je op een forum schrijft waar de westerse cultuur de overhand heeft en "wij" ons misschien minder kunnen voorstellen hoe het elders gaat. Ik denk dat je andere reacties zou krijgen op fora uit andere landen met een andere cultuur.
Ik vind dat jij niets fout hebt gedaan. Met wat jij in je verleden hebt gedaan heeft jouw man in mijn ogen helemaal niets te maken en daarvoor hoef jij geen enkele verantwoording af te leggen. Bijna iedereen heeft wel wat ervaring opgedaan in zijn/haar jongere jaren en soms niet al te verstandige dingen gedaan. Ik denk dat je daardoor juist nu meer levenservaring hebt en daar is niets mis mee.
Ik hoop dat jij door onze meningen iets milder naar jezelf kunt kijken, ook in het licht van de cultuur waarin je je nu bevindt.
Ik vind dat jij niets fout hebt gedaan. Met wat jij in je verleden hebt gedaan heeft jouw man in mijn ogen helemaal niets te maken en daarvoor hoef jij geen enkele verantwoording af te leggen. Bijna iedereen heeft wel wat ervaring opgedaan in zijn/haar jongere jaren en soms niet al te verstandige dingen gedaan. Ik denk dat je daardoor juist nu meer levenservaring hebt en daar is niets mis mee.
Ik hoop dat jij door onze meningen iets milder naar jezelf kunt kijken, ook in het licht van de cultuur waarin je je nu bevindt.
dinsdag 19 december 2017 om 19:37
Hij laat je bungelen. Wat de oorzaak ook is, hij maakt je steeds onzeker met zijn getwijfel en daardoor zit hij in een machtspositie in deze relatie.
Kweek een ruggengraat en neem het stuur van je leven weer in handen. Jij bent niet afhankelijk van zijn grillen. Je hebt nu iemand die je afrekent op missers uit het verleden, waar je niets meer aan kan doen. Leef meer je eigen leven en geef je grenzen aan.
Je kunt ook wachten totdat er iemand langs komt die jou in zijn totaal liefheeft: met je fouten, met jouw geschiedenis, met jouw goede en je slechte eigenschappen.
Dat laatste zou ik doen. Je weet nu wel wat je hebt. Maar waarschijnljk is het leven een stuk beter even verderop om de hoek. Met of zonder man.
Kweek een ruggengraat en neem het stuur van je leven weer in handen. Jij bent niet afhankelijk van zijn grillen. Je hebt nu iemand die je afrekent op missers uit het verleden, waar je niets meer aan kan doen. Leef meer je eigen leven en geef je grenzen aan.
Je kunt ook wachten totdat er iemand langs komt die jou in zijn totaal liefheeft: met je fouten, met jouw geschiedenis, met jouw goede en je slechte eigenschappen.
Dat laatste zou ik doen. Je weet nu wel wat je hebt. Maar waarschijnljk is het leven een stuk beter even verderop om de hoek. Met of zonder man.