Vervelende ex

12-12-2018 13:23 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,
Ik zal het zo kort mogelijk proberen te beschrijven.
Ik heb dus sinds een half jaar jaar een ex die mij blijft lastigvallen via me telefoon whats-appen bellen sms'en noem maar op. Hij heeft schijnbaar ook elk keer een ander nummer want ik negeer het gewoon en blokkeer het ook.
Hij is in onze relatie ook altijd al dominant geweest en liet dit ook graag merken, ben voor van alles uitgemaakt tijdens ruzies. Ik zeg altijd hij heeft me niet fysiek mishandeld maar wel psychisch en emotioneel. Ik durfde op gegeven moment ook met niemand af te spreken, want hij was ook jaloers. En als ik appte met een vriendin of een familie-lid was ik meteen met een andere gast aan het appen wat niet waar was.
Nu heb ik sinds een paar maanden een hele lieve vriend die totaal het tegenovergestelde is. Maar mijn ex blijft bezig ook dreigend ik weet waar je woont, ik zal snel aan je deur staan en als er iemand anders woont is die de mijne.
Ik ben ondertussen verhuisd en hij heeft mijn adres gevonden door in me mail te snuffelen.
Ik blijf hem negeren maar word er zo gek van. Heb iemand misschien nog tips ben ten einde raad.
Het wachtwoord van je e-mail veranderen? Zelf een ander telefoonnummer nemen? En melden bij de politie/wijkagent
Eat glitter for breakfast and shine all day
wat zegt de polite er van??
GlitterBep schreef:
12-12-2018 13:30
Het wachtwoord van je e-mail veranderen? Zelf een ander telefoonnummer nemen? En melden bij de politie/wijkagent
Het wachtwoord van me e-mail is helaas te laat. En een ander telefoonnummer kan. Maar ik zit aan een abonnement vast dat net is ingegaan dus weet niet of dat dan kan?
Waarom kan hij bij jouw mail?

Verder, nieuw telefoonnr. nemen, alles op papier zetten wat hij doet, alle appjes ed bewaren. En contact opnemen met de politie over wat je hier tegen kunt doen.
Alles op schrijven met data en tijden (logboek) en melden bij de politie.
Nergens op reageren naar je ex.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik had eens een keer me wachtwoord gegeven. Maar ik ben dat helemaal vergeten te veranderen dat is ook mijn fout.
Misschien is contact met de politie opnemen voor informatie wel een goed idee wat ik kan doen.
maak screenshots van alles dat hij doet of stuurt in ieder geval, om iets aantoonbaar te kunnen maken moet je iets kunnen 'tonen'
Lorem Ipsum
m00nlight242 schreef:
12-12-2018 13:32
Het wachtwoord van me e-mail is helaas te laat. En een ander telefoonnummer kan. Maar ik zit aan een abonnement vast dat net is ingegaan dus weet niet of dat dan kan?
Hoezo te laat? Een wachtwoord kun je altijd veranderen en anders een nieuw e-mailadres nemen.
Bij je provider kun je een nieuw nummer aanvragen, dat heeft niks met je abonnement te maken.
minnimouse schreef:
12-12-2018 13:44
Hoezo te laat? Een wachtwoord kun je altijd veranderen en anders een nieuw e-mailadres nemen.
Bij je provider kun je een nieuw nummer aanvragen, dat heeft niks met je abonnement te maken.
Ja nee dat snap ik, heb het toen ik erachter kwam ook meteen veranderd, want vond het best creepy. Ik zal daar ook eens contact voor opnemen.
Ben je bezig met een dossier opbouwen?
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
12-12-2018 14:01
Ben je bezig met een dossier opbouwen?
Nee dat nog niet, maar ik ga er wel een begin mee maken.
Aangifte doen van stalking.
anoniem_63795ff1ef8d7 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 14:23
Reden: .
1.89% gewijzigd
Jeetje is jouw ex soms mijn ex? Pff, dat hield pas op toen hij zelf een nieuwe vriendin kreeg.. en begon weer toen die relatie slecht ging. Zou inderdaad een melding maken bij de politie. Ik had dat niet gedaan en toen hij uiteindelijk inbrak (of nou ja, de deur intrapte) namen ze me niet heel serieus, helaas. Je weet niet hoe gek het nog gaat worden, dus gewoon doen. En verder de situatie aan je provider uitleggen en om een nieuw nummer vragen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Je wordt dus gestalkt en dat is bij wet verboden. Gebruikt hij hierbij ook het email adres of telefoon van zijn werkgever?

Ik had ook een keer last van een man die bleef bellen en mailen en zelfs een keer een baksteen door het raam van mijn ouders heeft gegooid.
Hij mailde toen ook (dreig)mailtjes met het email adres van zijn werkgever. Toen heb ik een paar van zijn dreigmailtjes verzameld en teruggestuurd naar zijn hemzelf EN zijn werkgever (een paar algemene emailadressen van hetzelfde bedrijf zodat het binnen die organisatie goed bekend werd), met daarbij een aangepaste brief Betredingsverbod (waarbij ik ook opsomde wat hij geflikt had). Hier heb je een voorbeeldbrief ervan: https://www.huiselijkgeweld.nl/dossiers ... f_verboden
Als ik destijds ook emailadressen had van zijn familieleden of als ik een facebook account had, dan had ik dat ook daar naartoe verzonden.

Daarna nooit meer last van gehad. Hij heeft ontslag genomen/of is ontslagen.

Ik heb nog steeds mijn oude mobiele nummer en emailadres.

Als ik jou was zou ik een aantal van zijn berichten uitprinten en bewaren om te delen met een aantal mensen in zijn en jouw eigen omgeving. Het nare van stalkers is dat ze dit stalken verborgen willen houden voor hun eigen omgeving/familie/werkgever, en daar is nou juist hun zwakke plek. Verder mocht er iets gebeuren met je, dan is het duidelijk door wie dit gedaan is. Dat laatste weerhoudt een stalker om door te gaan.

Veel sterkte ermee.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Malagueña schreef:
12-12-2018 14:47
Jeetje is jouw ex soms mijn ex? Pff, dat hield pas op toen hij zelf een nieuwe vriendin kreeg.. en begon weer toen die relatie slecht ging. Zou inderdaad een melding maken bij de politie. Ik had dat niet gedaan en toen hij uiteindelijk inbrak (of nou ja, de deur intrapte) namen ze me niet heel serieus, helaas. Je weet niet hoe gek het nog gaat worden, dus gewoon doen. En verder de situatie aan je provider uitleggen en om een nieuw nummer vragen.
Ja ik ga ook een melding maken. Als mijn huidige vriend bij me is voel ik me veilig, ik heb ook over de hele situatie duidelijk en eerlijk geweest. Maar als ik alleen ben zorg ik er voor dat ik alle sloten 10 keer gecontroleerd heb bij wijze van!
aardbeitje8 schreef:
12-12-2018 14:48
Je wordt dus gestalkt en dat is bij wet verboden. Gebruikt hij hierbij ook het email adres of telefoon van zijn werkgever?

Ik had ook een keer last van een man die bleef bellen en mailen en zelfs een keer een baksteen door het raam van mijn ouders heeft gegooid.
Hij mailde toen ook (dreig)mailtjes met het email adres van zijn werkgever. Toen heb ik een paar van zijn dreigmailtjes verzameld en teruggestuurd naar zijn hemzelf EN zijn werkgever (een paar algemene emailadressen van hetzelfde bedrijf zodat het binnen die organisatie goed bekend werd), met daarbij een aangepaste brief Betredingsverbod (waarbij ik ook opsomde wat hij geflikt had). Hier heb je een voorbeeldbrief ervan: https://www.huiselijkgeweld.nl/dossiers ... f_verboden
Als ik destijds ook emailadressen had van zijn familieleden of als ik een facebook account had, dan had ik dat ook daar naartoe verzonden.

Daarna nooit meer last van gehad. Hij heeft ontslag genomen/of is ontslagen.

Ik heb nog steeds mijn oude mobiele nummer en emailadres.

Als ik jou was zou ik een aantal van zijn berichten uitprinten en bewaren om te delen met een aantal mensen in zijn en jouw eigen omgeving. Het nare van stalkers is dat ze dit stalken verborgen willen houden voor hun eigen omgeving/familie/werkgever, en daar is nou juist hun zwakke plek. Verder mocht er iets gebeuren met je, dan is het duidelijk door wie dit gedaan is. Dat laatste weerhoudt een stalker om door te gaan.

Veel sterkte ermee.
Dankjewel voor je handige reactie. Hier kan ik wat mee! Nee het mooie is hij heeft momenteel geen werk. Dus hij zit thuis schijnbaar mij lastig te vallen. Maar ik word het ondertussen kotsbeu. Ik wil juist vooruit en ik snap niet dat hij dat ook niet wilt en maar bij mij blijft hangen.
Het probleem is alleen dat hij volgens zijn moeder niks verkeerd doet en ben ik de schuldige en ik heb hem laten vallen. Dus als ik het daarmee deel dat gaat hem niet worden, want dat doet hij toch niet.
Maar ik ga ook van alles verzamelen dat ik als bewijs kan gebruiken.
m00nlight242 schreef:
12-12-2018 15:21
Ja ik ga ook een melding maken. Als mijn huidige vriend bij me is voel ik me veilig, ik ben ook over de hele situatie duidelijk en eerlijk geweest. Maar als ik alleen ben zorg ik er voor dat ik alle sloten 10 keer gecontroleerd heb bij wijze van!
Gebruik de aanpak van Aardbeitje8:
Oftewel, al zijn bedreigingen, e-mails, screenshots van appjes etc die je kunt digitaliseren als een grote verzameling sturen naar al zijn famillie, vrienden, bekenden, op facebook plaatsen en mee naar de politie. Op die manier weet iedereen van zijn gedrag af.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Op je strepen blijven staan, en je rug recht houden.
Inderdaad, heel veel bewijzen verzamelen en dan plotseling ongenadig de bom laten vallen.

- Heeft hij een facebook account met veel vrienden? Dan kan je alle screenshots van zijn berichten delen op zijn pagina.
- LinkedIn pagina?
- Lid van een vereniging / kerk etc?
- Heeft hij een sociale huurwoning? Dan ook met de woningcorporatie delen.
- Of zijn moeder of wie dan ook het er mee eens is of niet, ze zal in ieder geval op de hoogte zijn.
etc, etc.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Mosterd
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
aardbeitje8 schreef:
12-12-2018 15:40
Op je strepen blijven staan, en je rug recht houden.
Inderdaad, heel veel bewijzen verzamelen en dan plotseling ongenadig de bom laten vallen.

- Heeft hij een facebook account met veel vrienden? Dan kan je alle screenshots van zijn berichten delen op zijn pagina.
- LinkedIn pagina?
- Lid van een vereniging / kerk etc?
- Heeft hij een sociale huurwoning? Dan ook met de woningcorporatie delen.
- Of zijn moeder of wie dan ook het er mee eens is of niet, ze zal in ieder geval op de hoogte zijn.
etc, etc.
Dit. Stoere actie van jou, aardbeitje, wat je met die vervelende stalker hebt gedaan. Dat soort tuig laat zich doorgaans eerder afschrikken door schaamte dan door 1 of andere wijkagent die hem even vermanend toespreekt.

TS, je kunt je nummer laten wijzigen bij je provider. Ik heb dat 1 x kosteloos mogen doen toen er een vergelijkbare situatie aan de hand was. Ze zeiden wel dat ik bij de volgende keer moest dokken, maar zover is het natuurlijk niet gekomen.
TS, ik vraag me nog wel iets af en dat gaat misschien onaardig overkomen.

Wat is de reden dat je tot nu toe zo weinig onderneemt?
Waarschijnlijk eerst hopen dat het met negeren zal ophouden. Ook het feit dat dit soort zaken vaak niet heel serieus worden genomen.
¡Apagando las luces!
vivautrecht85 schreef:
12-12-2018 16:39
TS, ik vraag me nog wel iets af en dat gaat misschien onaardig overkomen.

Wat is de reden dat je tot nu toe zo weinig onderneemt?
Omdat ik denk als ik hem gewoon negeer, dan gaat voor mijn idee de lol eraf, want dan reageer ik ook niet meer en misschien te hopen dat het zo vervaagt.
En ik ben ook van mening als je het doorgeeft aan de politie dat het inderdaad niet altijd serieus wordt genomen, en dat daarmee het lastigvallen niet ophoudt. Vandaar dat ik in de negeermodus zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven