Vervelende ex

12-12-2018 13:23 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,
Ik zal het zo kort mogelijk proberen te beschrijven.
Ik heb dus sinds een half jaar jaar een ex die mij blijft lastigvallen via me telefoon whats-appen bellen sms'en noem maar op. Hij heeft schijnbaar ook elk keer een ander nummer want ik negeer het gewoon en blokkeer het ook.
Hij is in onze relatie ook altijd al dominant geweest en liet dit ook graag merken, ben voor van alles uitgemaakt tijdens ruzies. Ik zeg altijd hij heeft me niet fysiek mishandeld maar wel psychisch en emotioneel. Ik durfde op gegeven moment ook met niemand af te spreken, want hij was ook jaloers. En als ik appte met een vriendin of een familie-lid was ik meteen met een andere gast aan het appen wat niet waar was.
Nu heb ik sinds een paar maanden een hele lieve vriend die totaal het tegenovergestelde is. Maar mijn ex blijft bezig ook dreigend ik weet waar je woont, ik zal snel aan je deur staan en als er iemand anders woont is die de mijne.
Ik ben ondertussen verhuisd en hij heeft mijn adres gevonden door in me mail te snuffelen.
Ik blijf hem negeren maar word er zo gek van. Heb iemand misschien nog tips ben ten einde raad.
m00nlight242 schreef:
12-12-2018 16:48
Omdat ik denk als ik hem gewoon negeer, dan gaat voor mijn idee de lol eraf, want dan reageer ik ook niet meer en misschien te hopen dat het zo vervaagt.
En ik ben ook van mening als je het doorgeeft aan de politie dat het inderdaad niet altijd serieus wordt genomen, en dat daarmee het lastigvallen niet ophoudt. Vandaar dat ik in de negeermodus zit.
Maar even je provider contacteren over een eventueel nieuw nummer staat daar toch los van? Of aantekeningen maken/bewijzen verzamelen?
vivautrecht85 schreef:
12-12-2018 16:51
Maar even je provider contacteren over een eventueel nieuw nummer staat daar toch los van? Of aantekeningen maken/bewijzen verzamelen?
Dat klopt. Maar daar heb ik persoonlijk zelf nog niet over nagedacht. Ik weet het stom, maar ik dacht echt dat het vanzelf over zou gaan, maar schijnbaar niet. En heb dit ook nooit meegemaakt dus vandaar dat nu ik even om willekeurig advies vraag.
m00nlight242 schreef:
12-12-2018 16:48
Omdat ik denk als ik hem gewoon negeer, dan gaat voor mijn idee de lol eraf, want dan reageer ik ook niet meer en misschien te hopen dat het zo vervaagt.
En ik ben ook van mening als je het doorgeeft aan de politie dat het inderdaad niet altijd serieus wordt genomen, en dat daarmee het lastigvallen niet ophoudt. Vandaar dat ik in de negeermodus zit.
Het melden bij de politie kan nooit kwaad. Zolang het een melding is en geen aangifte komt ex er niks van te weten. Mocht jouw ex gewelddadig worden dan weet de politie dat het serieus is. Zonder melding weten ze niks.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Ik zat destijds ook in de negeermodus (puur omdat ik niet wist wat te doen, ik was bang en onzeker door die bedreigingen), maar dat hielp echt niet.
Verder door het bekend te maken in zijn omgeving, gingen zijn andere slachtoffers ook opstaan.

TS: doe iets, alles is beter dan niets doen! Hoe eng het ook is.
I was reminded that my bloodtype is B positive.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven