Verward door tegenovergestelde signalen

04-06-2009 09:44 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Via google-en kwam ik op deze site, want ik wordt er gek van de situatie en ik wil ook graag mijn verhaaltje kwijt. Maar allereerst zal ik me even voorstellen: Ik ben een jongen van bijna 18 jaar en ik woon in Noord-Brabant. Momenteel zit ik in Havo 5 en ik verwacht volgend jaar weer

Dan zal ik maar beginnen en ik hoop echt dat jullie me begrijpen...

Rond begin februari, ging ik met een aantal klasgenoten in de aula zitten (een soort kantine op onze school, voor als er misverstanden komen ). Toen ik daar zat, praatte ik met een meisje (ik noem haar wel xxx) en het klikte wel tussen ons. We besloten om de volgende dag met z'n 2tjes in de aula te gaan zitten. Dat meisje zit in een andere Havo 5 klas en is 17 en een half jaar.

Dat hebben we gedaan. En ik vond het hartstikke gezellig en xxx volgens mij ook, Want wanneer het kon, zaten wij altijd met z'n 2tjes in de aula. Ze stuurde mij veel lange, doelloze mailtjes omdat ze zich verveelde en ze gaf mij duidelijk veel aandacht.

Toen begon ik haar wel leuk te vinden en ik verwachtte wel dat het goed zou komen. Ik kreeg namelijk ook van alle kanten te horen dat ze me leuk vond en dat ik niet bang hoefde te zijn. Het zag er allemaal heel erg rooskleurig uit

Dit ging zo'n 2 maanden door en op school werden wij al bestempeld als een stelletje en er werden allerlei opmerkingen over ons gemaakt. Ik besloot om tegen haar te zeggen dat ik haar wel zag zitten. Ik vond het doodeng om het tegen haar te zeggen, maar heb het toch gedaan. Alleen ik kreeg een ander antwoord dan ik had verwacht, ze zei oa:"Volgens mij ken je mij niet helemaal. Jij verdient een meisje die net zo lief is als jij bent."

Ik vond het maar een rare opmerking, maar ja, het was niet anders en ik probeerde haar uit mijn hoofd te zetten.

Alleen dat ging niet... Want xxx blijft tegenovergestelde signalen geven. Ik heb aan haar gevraagd waarom ze dat doet en ze zei dat ze mij behandeld zoals ze dat bij iedere jongen doet, alleen zou ze het zelf dan soms niet doorhebben?

Ik ben erachter gekomen dat ze op iemand verliefd is, maar wie weet ik niet. Want op hyves, zegt ze vaak als antwoord "Ssshht", "Ehm" of iets in die richting op de vraag of ze verliefd is. Ik heb aan haar vriendinnen gevraagd of zij misschien een idee hebben wie dat zou kunnen zijn, maar zij denken dat ik de enige kandidaat ben, omdat ze mij als enigste veel aandacht en die signalen geeft.

Ik heb het gevoel dat er andere dingen meespelen, meer dan ik weet. Maar weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat ik zou kunnen doen, want ik slaap slecht, vooral de laatste tijd, en ik kan me lastig concentreren bij de examens, maar die zitten nu al achter de rug.

Heel erg bedankt voor het lezen

Groetjes Pratje
Hoi Pratje,

Ik zou me het hoofd niet te zwaar breken. Ze vindt je hartstikke leuk. Echt.

Doe gewoon wat jij wilt, nodig haar uit iets samen te doen, zeg haar dat je graag bij haar bent. Als ze zegt dat ze niet lief genoeg is voor je, test ze je (op puberale wijze).

Je zou dan kunnen zeggen: "Ik val niet op lieve vrouwen. Jou vind ik veel interessanter."

Probeer het maar eens.

Succes!
PS: Maar Pratje, als ze iets doet wat jou kwetst, kies dan wel voor jezelf. Neem jezelf als leidraad hierin. Ze moet je natuurlijk niet te lang aan het lijntje houden.
Ze houdt je aan het lijntje. Als je wilt weten waar je aan toe bent zou ik haar recht op de man af vragen wat ze nou wil en zeggen dat je geen zin hebt om spelletjes te spelen.
The time is now
Dankjewel voor de snelle, serieuze reacties

@ noammeke:

Tja, aan de ene kant denk ik ook echt dat ze me leuk vind, vanwege die signalen, maar aan de andere kant heeft ze me wel afgewezen toen ik toegaf dat ik haar leuk vind

Maar dat testen, zou dat kunnen? Want als ze me leuk vind, zou ze toch me toch gelijk om de nek springen toen ik zei dat ik haar leuk vond? Of wil ze zien of ik haar echt leuk vind?

@ Banba:

Ik heb al gevraagd wat er nou aan de hand is. Ze zegt zelf dat ze vind dat ze met mij hetzelfde omgaat als andere jongens, en ik weet niet of ze het dan niet doorheeft dat ze die andere signalen geeft.

Ik vroeg ook om verduidelijking, toen ze zei dat ik haar niet helemaal kende en dat ik een meisje verdien die net zo lief is als ik ben. Maar ik kreeg daar geen duidelijk antwoord op, want ze wilde daar niet verder op ingaan
Iemand aan het lijntje houden klinkt zo negatief. Het kan allerlei redenen hebben waarom iemand niet kan/wil/durft toe te happen. De enige manier om daar achter te komen is haar ernaar te vragen.

Laat zien dat je haar de moeite waard vindt, maar hou je wel aan je eigen grenzen hoe lang je dit volhoudt. Genoeg is genoeg!
Je zou dan misschien kunnen zeggen dat dat misschien wel klopt (dat je haar niet helemaal kent) maar dat je haar wel graag wíl leren kennen!!
Ze zal je waarschijnlijk ook niet in 1x vertellen waarom ze zichzelf niet als een lief meisje ziet.

Ga leuke dingen met haar doen, laat zien dat ze je kan vertrouwen, leer elkaar kennen. Dan komt het vanzelf, of niet, maar dan zegt het ook genoeg.

Maar nogmaals: hou je aan je eigen grenzen, anders gaan dingen erg scheef lopen (been there..).
Ik denk dat jij haar wel moet laten weten dat je het vervelend vindt dat ze zo vaag doet. Ze maakt het namelijk wel gecompliceerd. Ik denk dat ze je leuk vindt, maar wellicht heeft ze een reden - bewust of onbewust- om je toch op afstand te houden. Dan zal het toch van haar uit moeten komen als jij duidelijk bent geweest.

Ik zou aangeven dat je haar leuk vindt én rustig duidelijk maken dat als ze zo vaag blijft doen, een kans laat schieten het met jou leuk te hebben. Dat boezemt in ieder geval (zelf)respect in.

Het lijkt me niet de moeite en de energie waard als jij hier nu weken, maanden onder gaat lijden.

Wat denk je zelf? Wat is jouw persoonlijke grens? Wat vind jij ervan dat ze zo vaag doet? Vind je dat aantrekkelijk?
quote:Pratje schreef op 04 juni 2009 @ 09:44:

Ik besloot om tegen haar te zeggen dat ik haar wel zag zitten. Ik vond het doodeng om het tegen haar te zeggen, maar heb het toch gedaan. Alleen ik kreeg een ander antwoord dan ik had verwacht, ze zei oa:"Volgens mij ken je mij niet helemaal. Jij verdient een meisje die net zo lief is als jij bent."

Ik vond het maar een rare opmerking, maar ja, het was niet anders en ik probeerde haar uit mijn hoofd te zetten.

Ik vind deze opmerking maar vreemd. Alsof ze wel heel erg lief vindt, maar te lief om jou als vriendje te hebben ofzo.

Misschien is het idd goed om haar eens mee uit te nemen en te vragen wat ze nou precies voor je voelt, omdat jij het niet meer begrijpt.
"Volgens mij ken je mij niet helemaal. Jij verdient een meisje die net zo lief is als jij bent."

We weten het natuurlijk allemaal niet, maar dit is wel een beetje een pubermeisjesopmerking (werk met pubers, en herken dit soort uitspraken van toen ik zelf zo oud was).

Er staat eigenlijk: jij bent heel lief. Ik ben niet zo lief (in mijn eigen beleving - dat kan van alles betekenen: ik doe weleens "slechte"dingen, vindt mijzelf "slecht", vertekend zelfbeeld, of het is echt een bitch...). Iemand die zo lief is als jij loopt weg van me als jij ontdekt dat ik niet zo lief bent.

Dat soort gevoelsuitingen zijn complex. En je moet zelf bepalen of je daar mee om kunt/wilt gaan. Je zou kunnen zeggen: "Ik bepaal zelf wel wie ik lief en niet lief vind."
anoniem_9276 wijzigde dit bericht op 04-06-2009 11:37
Reden: spelfout
% gewijzigd
Fijn, reactie klaar, valt internet uit maar ja...

Ikzelf vind het niet leuk dat ze zo doet, laat staan aantrekkelijk.

En leuke dingen met haar doen? Hmm... Zou kunnen. Maar dan zit ik weer met iets. Ik vroeg eerst of ze iets met mij wilde doen (maar ik wist nog niet wat, beetje stom, maar ja ), maar de komende 3 weken kon ze niet, ivm werk en ik weet dat het voor haar lastig om dingen te verzetten met het werk. Maar ze zij dat ze wel iets wilde doen met mij. Daar wilde ik niet op wachten en toen heb ik tegen haar gezegd dat ik haar leuk vond en daar gaf ze toen die vage reactie op. Een paar daagjes daarna heb ik daar dan om verduidelijking gevraagd, die ik niet kreeg.

Trouwens, toen ik zei dat ik haar leuk vond, zei ze ook:"Sorry, ik heb nooit iets voor jou gevoeld"

Dat ben ik vergeten te vertellen, maar waarom deed je dan zo? Vraag ik me dan af en als ik niet de enigste ben die denkt dat jij mij ook leuk vind...

Dus we hebben nog niets gedaan, maar aan de ene kant vind ik het wel raar om te vragen, ze heeft haar antwoord al gegeven, hoewel die apart is en ik die niet snap.

Ik laat haar volgens mij wel zien dat ik haar de moeite waard vind (laatste tijd wat minder sinds die rare reactie), maar hoe kan ik eigenlijk duidelijk maken dat ze een kans laat schieten om het mij leuk te hebben?

Tja, en dat ze zegt dat ik een meisje verdien die net zo lief is als ik??? Ze is zelf ook erg lief, ik ben eigenlijk meer degene die vaker ligt te sodemieteren en te grappen enzo...

Binnenkort zijn er wat feestjes waar xxx en ik samen bij zijn. Morgen is de 1e al. Misschien dat ik daar iets kan ondernemen.

Maar wat zijn eigenlijk persoonlijke grenzen? Want ik snap die vraag niet echt, sorry :~(
Zucht, ik zat net met haar op msn en ik had een meningsverschil met haar. Ik voel me er zo kut door.

Ik hoop dat ze vanavond nog op msn komt, zodat ik weer tegen haar kan praten en dat ik me hopenlijk weer goed voel....

Een meningsverschil is normaal, maar ik voel me er wel erg belabberd door
Ben ik dan de enige die denkt dat ze toch niet zo "into you"is.

Volgens mij weten ook pubermeisjes heel goed op wie ze verliefd zijn en op wie niet en is "Jij verdient een leuker meisje"gewoon een variant op "het ligt niet aan jou maar aan mij" Wat eigenlijk betekent : Ik vind je een heel lief, leuk en aardig persoon, maar ik ben niet verliefd op je en wil geen relatie met je.

Ook als ze letterlijk gezegd heeft dat ze die gevoelens niet voor je heeft en net zo tegen jou doet als tegen andere jongens, denk ik dat je haar maar beter kunt geloven en er van uit kunt gaan dat ze meent wat ze zegt. OOkal wil jij graag andere signalen zien en ben je er kennelijk goed in om alle signalen in jouw voordeel te interpreteren.

In theorie is het ook mogelijk dat ze je wel leuk vind maar niet zo goed durft, maar zelfs dan zou ik je aanraden om niet te gan zitten wachten op iemand die niet 100% voor je gaat, wat de reden ook is.

Snap eigenlijk de reracties van mijn medeforummers ook niet./ Als een dame van 25 een topic zou openen en het gedrag van een man precies zo zou omschrijven, waren er al 2 pagina's "not into you"treacties gevolgd. Als het gaat om 17jarige lijken de viva-dames echter ineens te denken dat dat allemaal puberale verlegenheid is en dat meisje gewoon niet zo goed weet. Ik denk dat dat alleen jezelf valse hoop geven is. Als jij haar hebt gezegd dat je haar leuk vind en zij zegt die gevoelens niet te beantwooren, denk ik dat je beter afstand neemt en haar uit je hoofd zet.
Ik ben het met ROK eens: als ik me voorstel dat ik weer 18 ben en dé jongen waar ik verliefd op ben, verklaart mij zijn iefde dan ga ik hem zéker niet afwijzen als hij toenadering zoekt!
Helemaal eens met Kreng.

Sorry jong, maar ze wil je niet. Dat zei ze, dat laat ze blijken en jij moet haar dan ook niet meer willen.
Ik snap heel goed wat je bedoeld return_of_kreng.

Pubermeisjes weten inderdaad wel op wie ze verliefd zijn en als ze op mij verliefd zou zijn, zou ze toch minstens mij om mijn nek zijn gesprongen toen ik het vroeg denk ik.

Maar serieus, ik interpreteer die signaal niet in mijn voordeel, ze doet zo echt. Meerdere mensen zeggen het, bijna iedereen eigenlijk. En ik snap niet waarom ze dat doet. Daar zit ik mee.

Maar aan de andere kant. Ze weet dat ik haar leuk vind en stel nou dat zij mij leuk vind, dan moet zij eigenlijk de stap nemen en die stap is dan helemaal niet zo groot...

Tja, daarom snap ik het niet. En ik ben wel goed in mezelf hoop geven, is een slechte eigenschap van mij en ik ben ook nogal eigenwijs in het accepteren ervan.

Ik heb namelijk geprobeerd het contact te verbreken, of zo min mogelijk contact te hebben, dat is beter gezegd. Maar dat lukte niet omdat ze dus steeds naar mij toe kwam.

Maar weetje, het lijkt mij eigenlijk toch wel het beste om tegen haar te zeggen of ze wil stoppen met die aandacht. Ik kan wachten totdat ze naar mij toekomt (en dat ik dan misschien een ons weeg), maar misschien is het beter als ik haar probeer te vergeten. En die hoop in de prullenbak te gooien...

Hoe lastig het ook is.
Pratje, je kunt toch gewoon vrienden blijven? Ik herken het deels wel, maar dan van de meisjeskant. Het gebeurde wel dat een jongen die ik aardig vond liet merken dat hij verliefd was, en ik dan zei dat het niet wederzijds was en hij een liever meisje moest zoeken (ja, deed ik ook...) Als die jongen dan meteen de vriendschap ook niet meer zag zitten vond ik dat ongelofelijk stom en die jongen had echt afgedaan, hoefde ik ook nooit meer te spreken. De jongens die het sportief opvatten zijn meestal goede vrienden geworden en eentje ervan is veel later nog eens een tijdje echt 'mijn vriend' geweest. Als je haar leuk en aardig vindt, doe dan leuke dingen samen, ga lekker bij elkaar zitten in de aula, en kijk gewoon wat er van komt. Een leuke vriendschap is ook heel wat waard!
Ja, ik kan wel vrienden blijven, maar dat gevoel blijf ik dan houden. Iedere keer als ik haar zie of aan haar denk, voel ik me weer verliefd.

En ook als vrienden, kijk ik dan anders tegen haar aan. Ik zou zo geen vrienden kunnen zijn, zolang dat gevoel er nog is. Als dat gevoel weg is, zou het naar mijn gevoel wel kunnen.

En of we vrienden blijven of niet, maakt opzich niet zo heel veel meer uit. Na de eindexamens gaan we beide een andere kant op (tenzij ze ook blijft zitten) en het contact verwaterd dan ook.

Dusja, met dit gevoel, heb ik er gewoon moeite mee om vrienden met haar te zijn.
Heel verstandig, Pratje. Vrienden blijven met iemand waar je meer van wilt is zelfkwelling op zijn best. Jij moet als n"goede vriend" blij voor haar zijn als ze verliefd zou worden en een relatie zou krijgen met een ander, en zolang je dat niet kunt, blijf je in elk vriendelijk woord van haar en teken zien dat ze misschien toch ook wel gevoelens voor jou heeft.....

Het is volkomen menselijk om dit te doen, en bijna onmogelijk om rationeel te blijven kijken naar gedrag van je object van affectie. Beter is inderdad om nu even afstand t nemen. Dat kun je haar trouwens ook gewoon zeggen/ vragen. Als ze jou respecteert zal ze heus wel snappen dat je nu even die afstand nodig hebt, als je dat haar rechtstreks vraagt.
Klopt, ze hoeft maar een vinger te geven en ik pak gelijk de hele hand.

Dit werkt inderdaad niet en blijf ik die gevoelsens houden...

Ik zie haar de komende tijd toch al erg weinig, dus ik denk niet dat tegen haar ga zeggen dat ik afstand van haar wil nemen, tenzij ze me weer aandacht (en dus hoop) gaat geven als ik haar zie.

Dat afstand nemen, daar is het nu eigenlijk wel laat voor, dat moest ik veel eerder doen volgens mij.

Ik ga het morgen ook tegen mijn ouders zeggen. Nee, die weten niet 100% hoe het in mekaar zit. Ze weten wel dat ik xxx erg leuk vind, maar ze weten niet dat ik door haar ben afgewezen, daar wilde ik hun niet mee lastig vallen. Maar het zijn toch mijn ouders en die willen mij graag helpen, ik denk niet dat ze veel kunnen doen, maar ik zou graag mijn verhaaltje bij hun kwijt willen en dan weten zij ook wat er aan de hand is.
Nou, gister dat feestje gehad en xxx was er ook bij. Ik ben niet op haar afgestapt en heb geen contact gezocht. Het was lastig, maar wel het beste volgens mij, als ik dat gevoel weg wil hebben.

Ze was nogal vaak naar mij aan het staren, maar ik heb geprobeerd zo min mogelijk terug te kijken.

Bij het einde van het feestje toen ik naar buiten ging, gleed ik uit en schaafde ik mijn elleboog flink. Het bloeide best erg en toen xxx het zag, moest ze huilen (???).

Ik snap er echt HELEMAAL niks van. Hoe dan ook, ik probeer dat gevoel weg te krijgen, ik heb geen zin om zo verder te sukkelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven