Verward en verdrietig..

28-09-2010 13:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
6 weken geleden leerde ik de man van mijn dromen kennen, op onze eerste date via internet sloeg de vonk gelijk over.

Hij uitte gelijk zijn verliefdheid en dat hij wist dat wij het voor elkaar waren, in het begin hield ik wat afstand maar op de 2e date gaf ik toe ook verliefd te zijn.

Hij droeg mij op handen nam mij mee uit eten en naar leuke festivals het was super, en hij was super lief en we konden uren praten, dit had ik in mijn vorige relaties gemist. En toen 2 weken later, was meneer ineens boos omdat ik naar zijn idee niet genoeg contact opnam en op een bericht om mijn facebook van een andere man.

Hij smsde ineens dat het over was, ik heb hem gebeld en hij nam niet op. ik smsde een paar keer dat ik het wou uitleggen pas een dag daarna kreeg ik antwoord dat ik ''mocht'' langskomen. Op het moment dat ik bij hem was, was alles weer goed.

Nu 3 weken later weer ellende, hij wou het weekend samen doorbregen en belt dan vrijdag middag ineens op met de mededeling dat ik hem met rust moet laten omdat hij in een enorme dip zit en dat we anders alleen maar ruzie krijgen... Ik ben toch langs gegaan omdat ik er voor hem wou zijn, hij heeft alleen maar lullig gedaan tegen mij en ik ben maar gebleven en al zijn gezeik over mij heen laten komen. Ik herkende mijzelf geen eens meer. Ik deed dit om het feit omdat hij ook onwijs lief kan zijn en het super fijn was. Uiteindelijk werd hij boos op mij omdat ik ook een opmerking terug maakte.. toen ik boos weg wou gaan zei hij ga maar het is over en je gaat toch niet weg... ik toch gebleven.. stom weet niet wat ik had en wat ik nu heb. later sprak ik hem nog via msn en toen vertelde hij dat ik beter niet had kunnen komen en dat het dan niet zo was fout gegaan.

Moest dit even van mij afschrijven, ik weet dat jullie zullen denken wat een domme meid, maar het rare is dat ik nog steeds verliefd ben, dit is natuurlijk niet normaal.

Ik wil graag weten wat er met hem aan de hand is. Iemand zoiets gelijks meegemaakt?
Een 'man van je dromen' die je zo behandelt? Mooie dromen heb je, misschien tijd voor andere? Waarin je met respect behandeld wordt, bijvoorbeeld.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
En dit alles binnen 6 weken? Dan ben ik benieuwd hoe het er na een half jaar uit ziet. Jij ook? Nee toch?
Omdat iemand leuk kan doen, betekent niet dat hij ook leuk is. Het is een ding dat je een ruzie/irritatie hebt over iets specifieks, in dit geval klinkt het gewoon erg labiel. Ik zou maar stoppen hem te bellen, dan zie je vanzelf wel of hij jou gaat bellen. Dan zou ik eerst maar een excuses eisen, en dat hij maar eens gaat vertellen waarom hij een 'dip' heeft en wat er aan de hand is.
Wat er met hem aan de hand is, weet hier natuurlijk geen mens.

Iets soortgelijks zullen best een hoop mensen meegemaakt hebben. De mensen die doorgingen hebben daar over het algemeen spijt van gekregen.

Hij gaat over de pis omdat jij 'n berichtje van 'n andere man hebt gekregen? Tenzij die andere man je in dat berichtje bedankte voor de wilde nacht die plaatsvond terwijl jij al met de man van je dromen uitging, heeft hij geen enkel recht om over de pis te gaan.

Onthou dit moment heel goed: dat hij over de pis ging om een berichtje van een andere man. Het kan namelijk héél tekenend zijn voor hoe hij in een relatie staat.

Het wisselvallige, het snauwen en dat je niks goed kunt doen, da's toch geen verliefde man? In het beginstadium van een relatie zou je denken eerder geneigd te zijn alles met de mantel der liefde te willen bedekken (zoals jij wil doen!) dan te gaan snauwen en verongelijkt gaan lopen doen.

Wàt er ook met hem aan de hand is: JIJ kunt het niet oplossen! Dat moet hij zelf doen, als hij dat al wil, als hij al in de gaten heeft dàt er iets aan de hand is. Maar jij kunt dat niet, dat moet je ook niet willen. Ga je zelf aan ten onder.
Pauline, als je na 6 weken al zoveel problemen hebt, voorspelt dat niets goeds. Ik heb de indruk dat die man nogal labiel is en dat je nog veel meer ellende met hem zult meemaken als je bij hem blijft. Je schrijft dat je urenlang met hem kunt praten en dat in vorige relaties gemist hebt. Maar dat kan toch niet opwegen tegen zijn onaangename buien. Er zijn ook mannen met wie je urenlang kunt praten en die je respectvol behandelen.

Mijn advies: zo snel mogelijk uitmaken !!!
Ik zou me niet bezig houden met wat er met hem aan de hand is, maar me afvragen wat er met jou aan de hand is.

Waarom blijven bij iemand die je boos wordt als je een verkeerde opmerking maakt, die daarna weer lief doet en vervolgens jou de schuld geeft van zijn rare gedrag. Vreemd!

Kan zijn dat je nog verliefd bent, maar ik zou toch heel snel de kuierlatten nemen!
Laten lopen die man.

Hij zit duidelijk niet goed in zijn vel, weet niet wat hij van jou en/of de relatie wil (die wil hij niet eens geloof ik, zo te lezen)

Laat je NIETS aanpraten hoor en onthou: BLIJF jezelf en laat je niet omver lullen :-)
Dit is niet de man van je dromen.

Waarom noem je hem zo als hij zo vreemd doet tegen jou?

Ben je misschien verliefd op het verliefd zijn?

Laat deze man en ga daten met normale mannen. Dit lijkt een psychisch wrak waar je niet gelukkig mee gaat worden.
Als iemand je dit in 6 weken al voor de voeten gooit, zal het vast de man van je dromen kunnen zijn, ware het niet dat hij het nachtmerrie gedeelte ook meteen goed voor zijn rekening neemt.

Wees gewoon blij dat je hier na 6 weken al achter komt en niet achter een jaar of langer en neem gewoon geen contact meer met hem op. Je bent volgens jou nog verliefd, maar is dat niet omdat je het negatieve gedrag aan het vergoeilijken bent? Omdat hij de eerste periode wel leuk en lief was?
Ook 1 keer zo'n soort internetdate gehad.

Maar dat was dan ook gelijk de laatste keer.

Kan ik jou ook adviseren.
Wat een dramakoning!

Niet meer bij die man in de buurt komen, daar wil je echt geen relatie mee.
Ga weg bij hem...dit is een uitermate slecht begin voor een "relatie". Als je hulpverlener wil uithangen de komende tijd en al het gezeik over je heen wil krijgen, er zelf aan onderdoor wilt gaan enzo, dan zou ik zeker blijven.

Kom op. Snap out of it! *rammelt je door elkaar*
wegwezen!!! laat hem maar lekker bij zijn moeder gaan uithuilen..
Ongeveer een jaar geleden heb ik zo'n soort relatie gehad. De eerste maand was geweldig, het klikte zo goed. En ook wat jij zegt dat uren praten over van alles, heel veel lol ook etc etc. Hij was zo verliefd, droeg mij op handen etc. En toen ineens begon ook hij rot te doen. Chagrijnig, vervelende buien, de ene keer was ik de hemel op aarde en de volgende keer kon hij mij alleen maar afzeiken. Soms zaten we aan de telefoon en ineens uit het niks werd hij dan pisnijdig en gooide de hoorn erop. Veel kwade berichten over de sms van dit is het etc. En alles lag altijd aan mij.Hij deed niks fout volgens hem etc etc etc.

Op een gegeven moment trok ik het niet meer en zag in dat deze man niet voor rede vatbaar was en gewoon ook niet te helpen is. Het verdriet om hem was pijnlijk en dat zal jij ook vinden. Maar over een tijdje zie je in dat je met dit portret echt niet gelukkig was geworden, dat hij je langzaam maar zeker had kapotgemaakt. Wees dus nu even verdrietig maar daarna vooral heel blij dat je van hem af bent. Heb ook maar medelijden met zijn volgende vriendin, volgens mij veranderen dit soort figuren niet zo snel. (of hij heeft echt last van een tijdelijke depressie dat kan maar ook dat is iets waar hij zelf moet zien uit te komen...)
Je kunt het niet vaak genoeg horen: dit is een heel slecht begin van een relatie, dit voorspelt niet veel goeds.

Run Forrest, run!
Nee, nooit zoiets meegemaakt. Maar ik was na het eerste onredelijke sms-je waarschijnlijk al hard weggerend en had niet meer omgekeken.
Beste Kier-v hij was diegene die gelijk zijn profiel van internet afhaalde en vroeg of ik zijn vriendin wou zijn.. Dus dat lijkt mij het wel dat iemand een relatie wil.

Bedankt voor de reacties, mijn vriendinnen zeggen hetzelfde het is voor mij erg moeilijk om het los te laten. Ik heb sindsdien ook niks meer van hem gehoord. Hij is inderdaag gemeen hij zei ook wat doe je nog bij mij als ik je zo k.t behandel. En later weer sorry met tranen in zijn ogen, dat het allemaal niet aan mij ligt. Ik ken zijn vrienden of familie ook niet anders kon ik het eens aan hun vragen.

Verder word ik echt nooit verliefd, vandaar dat ik er ook meer moeite mee heb, Normaal had ik zo n meneer al lang een trap gegeven.
Dit lijkt me niet bepaald een stabiel persoon. Neem geen contact meer met hem op en verwijs hem naar een proffesioneel hulpverlener. Als hij goede medicijnen heeft mag hij weer terug komen!

Jullie hebben pas 6 weken iets en zitten al in de 3de grote ruzie ofzo? Dat is echt niet normaal. De eerste weken horen gewoon alleen maar leuk te zijn! Als nu de ellende al begint...Dit is dus niet je droomman. Deze vent verspild jouw kostbare tijd en energie. Move on!
quote:Pauline26 schreef op 28 september 2010 @ 14:24:

Beste Kier-v hij was diegene die gelijk zijn profiel van internet afhaalde en vroeg of ik zijn vriendin wou zijn.. Dus dat lijkt mij het wel dat iemand een relatie wil.

Misschien wil hij wel een relatie, maar de vraag is of jullie dezelfde verwachtingen van en eisen aan een relatie hebben en of jij er nou echt gelukkig van gaat worden als het op zijn manier gaat...
quote:Pauline26 schreef op 28 september 2010 @ 14:24:

Beste Kier-v hij was diegene die gelijk zijn profiel van internet afhaalde en vroeg of ik zijn vriendin wou zijn.. Dus dat lijkt mij het wel dat iemand een relatie wil..

Zo lijkt het op het eerste oog ook, maar alles wat erna kwam dat duidt daar toch niet op, wees eerlijk.

Tuurlijk kan hij issues hebben en jij bent uit het hout gesneden dat je hem dan steunen gaat; helemaal goed!

Maar dan vervolgens nog zo'n behandeling?

Dan lijkt het mij (let op, mijn idee), dat hij verder niet zoveel wil stoppen in een relatie (of niet kan).
Kap er gewoon mee. Als er binnen 6 weken al zoveel gezeur is, is dit zeker niet jouw ware prins. Get on with your life girl!
Ha Pauline,

Nu al zoveel problemen? Dat is niet normaal hoor. Ga er maar gerust mee stoppen want dit wordt echt niet minder. Kan hooguit erger worden. Hier past het spreekwoord: "De aard van het beestje verander je niet".

En denk niet zoiets van: Maar ik kan hem wel opvoeden veranderen. Dat gaat niet lukken.

Het zou toch zonde zijn als je je leven met hem zou vergooien. Sorry dat ik zo hard ben maar dat is het meest duidelijke in dit geval.

Veel sterkte ermee.
Op wat ben je dan eigenlijk verliefd? Deze laat nou niet echt leuk gedrag zien lijkt me.
Jij wilt weten wat er met hém aan de hand is? Is het niet veel interessanter om te weten wat er met jóu aan de hand is?

Om ongewenst naar iemand toe te gaan die aangaf dat NIET te willen en dan nog zoveel gezeik over je te laten komen? En dan achteraf nog verliefd te zijn.

want hij snauwt zo leuk

hij vernedert zo leuk

hij chagrijnt zo leuk

hij ...

echt ziek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven