Vindt haar meer dan gewoon leuk

10-01-2012 14:15 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben hier al onder een andere nick bekend maar van sommige dingen wil je zeker weten dat ze anoniem blijven zoals dit.

Sinds een maand of twee ben ik een vriendschap aan het opbouwen met een vrouw (ben zelf vrouw getrouwd en gewoon gelukkig met wat ik heb) en de laatste tijd begin ik te merken dat ik meer voor haar voel dan voor andere vriendinnen. Ik begin verliefd op haar te worden.

Maar ik wil er helemaal niks mee! Ik ben gelukkig getrouwd, ik wil helemaal niet van mijn man af en ik wil ook zeker niet vreemdgaan. En ik wil haar ook niet kwijt als mogelijke gewone vriendin.

Nou probeer ik dit gevoel van me af te rationaliseren, maar verliefdheid is niet erg voor rede vatbaar heb ik gemerkt.

Ik ga dit ook echt niet tegen haar vertellen! Maar moest het wel even kwijt, misschien dat er over praten helpt.
Is het een idee om dit met je man te bespreken?
pfff ik wil eigenlijk dat het gewoon weg gaat (ik weet dat dat niet kan) ik geloof dat ik er nog niet helemaal aan toe ben om dit met mijn man te bespreken. Ik denk niet dat hij er vervelend op reageren zou, maar ik ben er gewoon zelf nogal van in de war.
Pak een papiertje en schrijf op wat je voelt en wat de plus- en minpunten zijn. Leg het even weg en bekijk het morgen nog eens.
Wist je voor deze gevoelens al dat je mogelijk biseksueel was?

Ik denk dat je in deze gevallen geen onderscheid moet maken tussen man of vrouw. Als jij verliefd aan het worden bent en er niets meer wil doen is het het beste om afstand te nemen.

Of is er een mogelijkheid dat als je dit met je partner bespreekt hij jou de kans geeft om deze gevoelens te onderzoeken?
Herkenbaar....

Misschien wil je er over mailen?

Kan mij voorstellen dat je er in de war bent nu.

ik wist wel dat ik ook nieuwschierig was naar vrouwen, ooit eens lang lang geleden ben ik ook verliefd geweest op een vrouw, maar die vrouw was zelf lesbisch, en toen heb ik het er voor mezelf gewoon op gegooid dat het daardoor kwam. 'ze is een vrouw die op vrouwen valt dus maak ik een kans' en dat klinkt heel stupide maar zo dacht ik er toen over.

Deze vrouw van nu is getrouwd heeft kinderen, dus hoe je het ook wend of keert het wordt niks en dat wil ik ook niet. Maar ik ben er wel door in de war.

@Phily lief aangeboden hoor maar wil eerst even zien wat ik van dit topic opsteek. Zit/zat jij ook in zo'n situatie?
Ja maar dan vanuit de andere positie.

Moeilijke situatie ook.

Snap best dat er veel op je af komt nu.

Heb je enig idee hoe het voor haar zit?
nee en daar wil ik ook helemaal niet achter komen stel je voor dat het wederzijds is! dan wordt het in een klap veel minder onrealistisch.

(add dit klinkt rotter dan ik het bedoel)
Alias, bedoel je; Stel je voor dat het wederzijds is, dan komt het wel erg dichtbij , en dat weet ik helemaal niet wat ik er mee moet, en het liefste wil ik er ook niets mee dus doei ik wil het niet eens weten ? ;)

Mag ik vragen wat maakt dat je haar leuk vindt ?
Ja dat bedoel ik inderdaad, helemaal goed begrepen.

O my, waar moet ik beginnen, gelijk vanaf het begin af aan was er een soort klik zo van jou moet ik beter leren kennen, ze is grappig, ze ziet er niet uit als een fotomodel maar wat boeit dat, ze heeft iets, iets tja kan ik niet omschrijven. ik voel me op mijn gemak bij haar kan over van alles praten ze is lief en eerlijk. ze heeft schijt aan wat anderen van haar vinden.
Ja, soms heb je dat gewoon met iemand. Een bepaalde chemie.

Bij mij was dat ook zo. Die klik was er gelijk. En de chemie ook.

We hadden een 'lijntje' Als in, voelde elkaar heel goed aan en lagen verschrikkelijk op 1 lijn. En was al heel snel een gevoel van houden van. Vanuit mij iniedergeval.

Hoe het voor haar zit heb ik nooit recht aan haar durven vragen. Hoewel ze zelf ook gezegd heeft dat lijntje te voelen en dat het bijzonder is, en ook dat ze van mij houdt.

Ik heb het contact met haar verbroken.

Merk je wel eens iets tussen jullie behalve die klik ?

Want je kan ook een heel vriendschappelijke klik voelen en het zo fijn met iemand hebben dat dat verwarde gevoelens geeft.

Maar ik neem aan dat wat jij voelt meer is dan alleen een gezellige leuke vriendin erbij hebben waar je je heel fijn bij voelt.

Hoe zou je man reageren als je het met hem zou bespreken ?
je kan je geaardheid niet uitschakelen.ik zouhet met je man bespreken
Het verschil is voor mij duidelijk maar ik ben erg slecht in dat onder woorden brengen, ik heb zowel vrienden als vriendinnen maar bij geen een voelt dat zo als dit, dit voelt meer zoals toen ik mijn huidige man leerde kennen.

En misschien is dat het geen wat me beangstigt niet dat het een vrouw is, dat ik ook op vrouwen val weet ik, mijn man ook trouwens.

Ik kwam er ook pas na mijn pubertijd achter dat ik ook op vrouwen viel en toen had ik al een relatie met mijn man. En eerlijk is eerlijk ik heb mezelf ook nooit als biseksueel bestempeld, maar dat komt misschien omdat ik het een naar woord vindt en omdat homo's en lesbiennes vroeger thuis bij ons wel geaccepteerd werden maar dat bi's toch maar rare mensen waren die van twee walletjes aten.
Nou omdat dit me dus toch wel hoog zit, het er gister met mijn man eens uitgebreid over gehad. En wat een lieverd is het toch, Lieverd zegt hij gister je kan het jezelf zoveel makkelijker maken door je zelf gewoon te accepteren zoals je bent. Je bent Bi en dat geeft niks. Je valt niet op mannen je valt niet op vrouwen maar je valt op mensen.

Waarom maak ik het mezelf zo moeilijk.

Zoals ik wel vaker heb maak ik problemen waar ze niet zijn, en de problemen die er wel zijn onderken ik niet.

En ik vind die vriendin nog steeds erg leuk maar misschien zat daar iets anders achter dan ik dacht. En ja hoor in een serieus gesprek met haar kwam ik er achter dat zij dus ook op vrouwen valt, nou ja 1 bepaalde vrouw. dat was de klik. jij bent zoals ik (of in ieder geval een beetje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven