Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.

22-06-2007 00:08 5484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Divi gaan zonder Jan verder met hun eigen zoektocht. Relaties in al hun vormen..... to be or not to be!                         Het ontstaan van het topic vind je hier....Veel gebruikte afkortingen staan hier.... bewerkt door moderator,
Pip: F-je lenen :P? Een hondje is inderdaad een hele goede afleiding (ik weet er alles van :D).

Ik heb er al een flinke wandeling met F-je op zitten, ik was vroeg opgestaan om te oefenen als ik woensdag weer aan het werk ga. Ik zie er eigenlijk best wel tegenop, zeker die eerste periode dat je niets weet en van alles afhankelijk bent van anderen. Maar ik weet ook wel dat dat wel weer goed gaat komen (waar maak ik me dan eigenlijk druk over? :D). Wel jammer dat het vanaf woensdag eindelijk weer eens beter weer wordt...

Vandaag ga ik met broer en neefje naar de Efteling, dat was ik al heel lang van plan, maar dat kwam er steeds niet van. Broer wordt al misselijk bij het zien van een achtbaan enzo, dus ik mag overal met neefje in ;)

Ik heb trouwens gisteren die vriendin gebeld voor het maken van een afspraak om te praten, maar ze nam niet op. Voicemail heeft ze niet, dus ik heb haar een sms gestuurd met de vraag of ze me terug wil bellen. Ben benieuwd.
Clogs; hihi, wil al een poosje een 'beesie' maar ik vind niet dat ik dat nu kan doen nu ik nog op kamers zit. Bovendien ben je daarmee een stuk van je vrijheid kwijt en dat wil ik ook toch niet. als ik dan een weekend weg ben ofzo dan moet ik gelijk de hulpdiensten gaan inschakelen en ik ben nogal van het laatste moment-werk :$

't Is toch ook spannend, nieuwe baan enzo! Daar mag je bes wat spanning van voelen lijkt me Je wilt je zo snel mogelijk 'bewijzen', dingen geod doen misschien.. maar dat weet je zelf, dat het goed komt! Ik hoop echt voor je dat je leuke collegas en een leuk bedrijf treft! *;
Hello, goodmorning! Het is herfst hier, heb mijn geitenwollensokken maar aan gedaan! Bbbrr....

Clogs, natuurlijk voel je spanning voor je nieuwe baan! Is niet meer dan logisch. En deze ervarings deskundige (inmiddels) kan zeggen dat het reuze meevalt. Ja, je moet wennen, maar je kent je eigen capaciteiten dus dat gaat helemaal goed komen. Geef jezelf die tijd, dat zullen je collega's ook doen!

Ik hoop trouwens voor je dat je wat beter weer hebt vandaag dan dat het hier is....

Ik bedenk me trouwens nu net dat alles wat wij hier nu neer tikken, woensdag verdwenen is met het nieuwe forum. Het zal in het begin zeker heel wat gemopper opleveren.... het nieuwe forum.
Hallo Pip! :D
'Ey Jonna-mansch :D

Ben nu hospiteeravond aan het ritselen.. vervelend in de vakantieperiode.. je weet niet of de kandidaten kunnen en iig 3 van de 8 mensen in huis kunnen de hospiteeravond bijwonen :? Dat is wel irritant :( Maargoed, het komt wel in orde neem ik aan :D
hmm..

Als je 99 witte ballen in een bak doet en 1 zwarte erbij gooit, hoe groot is dan de kans dat je de zwarte pakt?

Ik zei 50% want je pakt 'm of je pakt 'm niet, maar toen ik dat zei werd er Heul Hard gelachen :( Ik en cijfers dat wordt nie wat :?

Moet ut 1% zijn dat je die zwarte pakt dan? Of 99% kans dat je die witte pakt

:$ voel me echt heel dom :?
En verder doet de naam Osama Bin Laden me ondertussen meer denken aan een nieuwe lijn Ikea-kasten (met lades uiteraard :D) dan aan een terrorist ;)
Net de eerste aflevering van Lost gezien :? Boy that is scary stuff :o
Ja pip,bij 100 ballen, waarvan 1 zwarte en de rest (99) witte, is de kans dat je een zwarte pakt 1/100 = 1%

Het is zoals jij redeneert natuurlijk zo dat je em pakt of je pakt em niet, maar omdat er veel meer witte ballen in zitten dan zwarte, is de kans kleiner dat je een zwarte bal pakt dan een witte. 

Ben net thuis na weer een cursusdagje.. Goed nieuws, vrijdag mag ik op intake voor een nieuwe opdracht bij een ministerie, klinkt leuk en is weer spannend.

Clogs, succes met de nieuwe baan ! Kan me voorstellen dat dat allemaal weer ff spannend is.

@Uk: leuk van die opdracht!

@Clogs: sluit me aan bij Uk: ik kan me goed voorstellen dat het even spannend is!

Verder...tja, hier even niet optimaal. Veel aan mijn hoofd, ik heb het gevoel dat ik op te weinig dingen vat heb en voel me een beetje een eilandje. :(
Laura, even een hele dikke  *; voor jou!

Clogs hoe was je dagje Efteling?

Allemaal een hele fijne dag! En!! De zon komt er aan!!
THanks Jon.
Laura: ook van mij een *;

Dagje Efteling was erg gezellig, neefje heeft genoten en dus zijn papa en tante ook. Het weer zat mee, het heeft niet geregend, alhoewel het best fris was. En het was niet druk, we konden bij een aantal attracties zo instappen, het langste dat we hebben gewacht is 15 minuten geweest. We waren pas 's middags gegaan, net na lunchtijd en we zijn tot sluitingstijd (21.00 uur gebleven). Lekker geslenterd, gegeten en gedronken en veel gelachen. Een geslaagde afsluiting van mijn vakantie.

Net even de sluiproute naar het werk uitgeprobeerd en die werkt prima, rustige weg die lekker doorrijdt. Boodschappen zijn gedaan, ik ben er eigenlijk wel klaar voor. Vanmiddag nog wat quality time met F-je doorbrengen en van 't zonnetje genieten.
Ik kon inet inloggen :? 't Gezeik begint dus nu al..

clogs; klinkt goed! Spannend hoor!! Geniet van je laatste vrije dag!

Laura; Rotgevoel is dat *;

Heb net alle wilde plannen (oke, voor mij zijn ze wild :$) opgeschreven en tot de conclusie gekomen dat ik toch echt heel veel moet gaan werken wil ik het geld hebben om te doen dat wat ik wil. Maar ik heb geen zin in werken :(

gisterochtend in de auto nog met mijn pa gesproken over mijn kindertijd enzo. Was wel verhelderend, maar vooral bevestigend in mijn gevoel wat betreft mijn moeder. 't Weekend ben ik er ws weer, ivm verjaardagen. Kijk er alweer beetje tegenaan, probeer maar haar te 'vergeven' omdat zij kennelijk niet beter weet dan dat ze zich zelf bedenkt
Leuk Clogs, klinkt goed! Ik hoop dat je een beetje zon hebt om van te genieten, hier ben ik hem al een paar uur kwijt...

Heb allemaal papieren met gegevens aan mijn boekenplanken gehangen en zit nu even te denken wat nu... analyseren maar denk ik. Jeuj. Misschien even tijd voor een break.
MMM even weer een baalpost van mij.. Ben vandaag met auto tegen paaltje gereden.. niet heel veel schade, maar toch ben ik er door van slag. daarbij opgeteld weer onduidelijkheid over de opdracht en het gevoel dat ik me al een hele tijd ZO nutteloos voel op het werk enzo, maakt dat ik gewoon echt ff dipgevoel heb vandaag.

Heb net vriendin waar ik met verhuizing zou helpen vanavond maar afgebeld. Vanmiddag had ik er nog echt zin in, maar dit autogebeuren heeft mn stemming weer totaal veranderd ;(

Daarbij een beetje een grotere vraag, dat gevoel wat ik nou met de rest van mn leven moet ofzo.. Verlangen naar het Schotlandgevoel, nadenken over keuzes van vorig jaar.. en waar het nou verder naartoe moet..  Ben over het algemeen wel 'tevreden', maar mis vaak het stralen van toen.. Waarom lukt dat nu minder?  Ben ook gewoon momenteel echt niet blij met mn baan zo.. dagen duren lang en ik heb geen 'doel' om naartoe te werken ofzo.. als het te lang duurt denk ik dat ik toch es verder rond moet kijken naar een andere baan ofzo.. voor ik mezelf een depressie in help..
Muse - Unintended

You could be my unintended,

Choice to live my life extended,

You could be the one I'll always love.

You could be the one who listens,

To my deepest inquisitions,

You could be the one I'll always love.

I'll be there as soon as I can,

But I'm busy mending broken,

Pieces of the life I had before.

First there was the one who challenged,

All my dreams and all my balance,

She could never be as good as you.

You could be my unintended,

Choice to live my life extended,

You should be the one I'll always love.

Before you
Hey lieve Uk wat vervelend. Hoe zat het nou met die overplaatsing (of wat was het ook alweer?) naar een andere afdeling ofzo waar je toen over twijfelde? Ik weet niet hoe je je op je werk precies opstelt, maar ik zou -als je dat niet al gedaan hebt- eens heel duidelijk gaan maken dat dit de werkmotivatie niet verbetert, al dat niets doen. Daar hebben ze je toch niet voor aangenomen?!

En over dat stralen van toen... Ik denk dat de onvrede over je werk wel een grote rol kan spelen. Wie weet komt het weer terug met wat nieuws. Anderzijds... Misschien is daar in dat buitenland wel meer jouw plek? De sfeer, de omgeving? Ik heb momenteel weer best wel een hekel aan Nederland, heb het idee dat ik in een ander land beter zou functioneren. Maar ja, dat heb ik nooit geprobeerd, jij meer dan ik. Een levensritme moet je ook maar passen. Ik probeer het nu allemaal wat lager te leggen, hoewel dat nu sowieso niet echt werkt tijdens het afstuderen haha. Maar of het daarna wel lukt,, ik weet het niet. Het platteland van mijn vakantieland, dat is me weer te erg, te weinig sociale contacten enzo... Maar ik mis nu al de rust, het je kunnen terugtrekken. Ik weet niet of ik dat in een dorp nabij Laura-/Pipstad wel kan. Haha, dus misschien vertrek ik ook wel. Ben trouwens best benieuwd naar waar jij was (weet even uit mijn hoofd niet meer of je het land vermeld had, vandaar mijn vaagheid).

Om iets concreter te zijn dan mijn bericht van gisteravond... Ik begin me onderhand af te vragen of ik wel in staat ben een relatie te hebben. Of ik in staat ben om ook na die roze wolk voldoende lief te hebben. Niet om iemand persoonlijk, maar om het grijze gevoel dat ook in de rest van mijn leven vaak opduikt. Dat grijze gevoel ook in de relatie te voelen, ik vind het ontzettend moeilijk. Aan de andere kant wil ik het ook niet alleen bij mij leggen momenteel. Vriend balanceert nog steeds op randje overspannen. Is op mij gericht. Ik maak me zorgen over in bed. Of hij het niet ergens anders zoeken zal (hoewel ik echt de (enige) oorzaak ben dat er weinig gebeurt). Te veel factoren om te kunnen zeggen: dat is het en dat moeten we doen. Ik doe mijn best in kleine dingen die hij niet eens merkt denk ik (dat neem ik hem ook niet kwalijk, te subtiel). En met de grotere dingen die ik net noemde. Ik zou het niet goed weten. Ik ben niet altijd even lief, hij is niet altijd even lief. Ik doe mijn best en hij vast ook.
Over het bedgebeuren bedoelde ik natuurlijk dat ik echt niet de (enige) oorzaak ben dat er weinig gebeurt...
Tja, Laura, herken veel in wat je schrijft vandaag.. Het verlangen naar rust, naar een plek om bij mezelf te kunnen komen.. rust te ervaren. Dat lukte heel goed in die highlands daar. Denk ook dat de vakantie van deze zomer me rust kan brengen, dat is net zo'n lege ruige plek. Ik zou niet perse in die leegte willen wonen, woonde in dat land ook juist in de stad, maar had wel de mogelijkheid om in het weekend de natuur in te gaan.. en me daar één mee te voelen. Dat mis ik echt in NL. Ga hier ook wel es een weekend wandelen maar das gewoon zo'n ander gevoel.. Ben nu dus ook echt weken aan het aftellen tot die vakantie.. nog 2,5 week.. en dan mag ik weer naar zo'n prachtig leeg gebied. Maar ik hoef niet altijd in die leegte.. ik wil er af en toe naartoe kunnen 'vluchten' om mezelf op te laden ofzo. Vanavond heb ik nog gerend en vond ik een mooie plek aan het water in de zon.. heb daar even gezeten, ook zo'n plek om even alleen te zijn.. dat werkte wel.. Toch voel ik me nog steeds onrustig vanwege die baan.. ik mis het er 'thuisvoelen'..

Ik ben wel blij maar niet zo blij als vorig jaar.. en ik blijf maar zeggen dat dat ook niet kan omdat dat mooie jaar van vorig jaar zo in contrast stond met een heel moeilijk jaar het jaar daarvoor, toch verlang ik WEL naar dat gevoel.. naar het gevoel dat alles klopt in je leven en dat je je thuisvoelt.. Ik heb nu vaak zin om mn rugzak maar te pakken en dan naar Schiphol te gaan en een vliegtuig te pakken.. gelukkig kan dat ook zo af en toe. maar het is toch niet goed om van vakantie naar vakantie te leven?

Het moeilijke punt is dat het waarschijnlijk al een heel stuk opgelost is als ik gewoon weer een opdracht heb.. ik worstel gewoon met dit alles, weet ook met mn weinige werkervaring niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan, maar merk gewoon dat het op me drukt en aan me knaagt.. dat is vervelend. 

Wat je relatie betreft weet ik het ook niet zo goed. Wel heb ik zelf het gevoel dat ik niet zo geschikt voor relaties ben ofzo, gezien hoe vaak ik verlang om maar gewoon alleen te zijn.. ik associeer relaties in mn hoofd denk ik ook erg met veel over nadenken/piekeren, natuurlijk ook door de relaties die ik heb gehad die ook veel stress veroorzaakten, dat type stress heb ik niet meer.. dat voelt fijn. En nou ja, ook als je een relatie hebt, moet je net zo goed ook je geluk uit andere dingen halen.. anders voel je leegte.. Sorry maar ik kan je weinig tips geven.. 
Laura, kan je ook weinig tips geven.. Het grijze gevoel waar jij vaak over spreekt is iets wat ik ook wel herken, alleen weet ik waar het bij mij aan ligt en hoe ik het weg moet krijgen. Ik worstel weer meer met de stappen die ik moet nemen om het weg te nemen, al is dat eigenlijk iets heel raars want er staat toch iets moois te wachten als het lukt.Een relatie, en zeker die van jou en je vriend op het moment is soms best moeilijk. Want wanneer geef je zelf teveel toe, waar liggen je grenzen van kunnen en willen en waar wil je heen? Wanneer je die dingen niet weet zie je oorzaak en gevolg en vooral de acties die je kunt nemen niet meer. Therapie in wat voor vorm dan ook is erg moeilijk. Als ik zo lees over jou en je vriend lijkt het of je vriend richting depressie gaat, tenminste, zo komt het op mij over. Geen zin hebben om iets te doen maar er wel naar verlangen, dingen niet voorelkaar krijgen waar je dat wel wilt, geen energie hebben en alles. Lastig. Heb je steun aan je omgeving, kan JIJ ook wel eens jouw dingen kwijt, cijfer je jeniet teveel weg voor vriend?Wat mij net overkwam.. haha! Ging de bel, nog een keer.. ik kijken wie er is op het balkon; is het een meisje die komt hospiteren voor de kamer die hier vrijkomt. Maar.. ik had vanmiddag pas de mailtjes verstuurd en de hospiteeravond was toch echt vanavond niet. Blijkt dat ze heel ergens anders moest zijn, dik in de kamer-stress en dan ook nog ergens verkeerd staan in een stad die je niet kent, afgezet zijn door een/haar vriend die inmiddels weg is en zijn telefoon niet opneemt.. 't Arme kind was helemaal overstuur en bijna in tranen. Heb d'r maar een kaart gegeven, route van openbaar vervoer naar dat adres gegeven en intussen had ze vriend kunnen bereiken en is haar komen ophalen. Nog gauw een glas drinken gegeven en een routeplanner voor de auto naar dat adres en weg was ze weer. Grappig hoe ik in zo'n situatie van volledig nutteloze (ik hing op mijn bed, onder deken als een rund te suffen) naar crisis-management overgaat, haha! Naja, 't kind is weer gered. Leek me best een leuke meid overigens. Ze komt maandag weer. Bij ons hospiteren.. moehaha!
Uk; Wel eens gedacht aan de optie om je baan op te zeggen en je rugzak te pakken, eerste de beste vliegtuig naar waar-dan-ook-naartoe en pas terug te komen wanneer je voelt dat je jezelf weer gevonden hebt? Werken voor je geld onderweg, lenen van ouders of de bank en gewoon gaan?Can't use smilies in Safari-browser, maar: *knuf*
Een vriendin van mijn zus is ook zo vertrokken, twee maanden voor ze ging de beslissing genomen (meende ik), is weg nu en komt pas terug wanneer ze er zelf zin in heeft. Ze reist nu rond door Thailand, Maleisie, Australie, China.. heerlijk lijkt me dat. Maar ook heel erg eng.De bezwaren van geld zijn natuurlijk groot; je geeft al je relatieve zekerheden op; maar wat heb je te verliezen? Jezelf? Je huis? Je baan? Allemaal overwegingen die niet de makkelijkste zijn. Maar de drang tot zoeken is in jou heel groot. Het leren omgaan met je niet nuttig voelen als je simpelweg niet meer kan doen, het machteloze gevoel, het snelle uit het lood slaan.. dat zijn allemaal signalen die jouw lijf je geeft Uk. Pak ze op en doe ermee wat jij denkt dat goed voor je is. Daar verlies je niets mee..
Pfff, dat stukje van Pip over je koffers pakken en dan weg, dat maakt wel heel veel bij me los ;(. Wat zou ik dat ontzettend graag doen, m'n spaarrekening plunderen, baan opzeggen en dan gewoon weg. Niet meer elke ochtend mezelf uit bed moeten slepen niet meer met buik/hoofdpijn naar m'n werk vertrekken. Daar me de hele dag inhouden om niet te gaan katten op collega, de uren af tellen tot ik weer naar huis mag. Ik vind het daar zo verschrikkelijk, zo uitzichtloos. Solliciteren gaat langzaam. Vriendje vind dat ik gewoon door moet zetten, dat ik moet onthouden dat het maar tijdelijk is en m'n humeur er niet door moet laten verpesten. Maar het voelt zo uitzichtloos. Als die samenwoon plannen er niet waren geweest dan wist ik het wel. Koffers gepakt en gaan. Sorry, jullie hebben even niks aan dit verhaal, maar het moest er wel even uit...
Ja, Pip, daar heb je helemaal gelijk in en dat is ook hoe ik er zelf over denk. Ik heb nu voor mezelf een soort van 'ultimatum' gesteld, dat ik als ik als ik terugben van vakantie nog geen nieuwe opdracht heb ik zeker iets ga veranderen , van het rondkijken naar andere baan tot andere weggaplannen..

Wat het weggaan betreft: ik heb vaak het gevoel dat ik voor vanalles wegvlucht dan en heb verder echt niet de behoefte om de hele wereld over te vliegen, dat trekt mij niet.. Wat mij wel trekt zijn de noordelijkere gebieden, en dan de wind door je haren voelen, de lege ruigte om je heen..  Maar goed, over 2,5 week vlieg ik daar dus zowieso naartoe om er weer 2 weken van te genieten. een mooie plek om na te denken..

O,ja, en een herstel wat betreft relaties: het is wel heerlijk om af en toe te bellen met een jongen die wel wat kriebeltjes teweeg brengt.. Of is het alleen omdat ie me aandacht geeft in de vorm van bellen/smsjes? Morgen ga ik hem zien !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven