Voel jij

22-12-2009 00:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ook wel eens godsverlaten alleen?
Ja.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nee, nooit
Je alleen voelen hoort toch een beetje bij het leven. Althans, vind ik. Iedereen heeft daar op een bepaald moment in zijn of haar leven wel eens 'last' van. Het is beter te verdragen als je een goede relaie met jezelf hebt, ook al klinkt dat zo zelfhulpboekerig. Soms vind ik het juist heel fijn om een tijdje in mijn eentje door te brengen. Maar dat is altijd wel tijdelijk, want mijn relaties met anderen daar geniet ik ook erg van.

Maar het is niks om je voor te schamen als je graag (beter) contact met de mensen om je heen hebt. Eenzaamheid, of relationele armoede (wat niet hetzelfde is als je alleen voelen) is toch wel een taboe denk ik. Als je je realiseerd dat je eenzaam bent is het misschien een goede gelegenheid daar mee aan de slag te gaan. Dus niet focussen op het eenzaam voelen, maar je afvragen waar het vandaan komt, en kijken of je er wat aan kan doen. Hoeft niet van het ene op het andere moment natuurlijk.
Ja, nu. Nu ik griep heb en het net uit is met mijn ex.....
@colalight: Allereerst een knuf en beterschap! Het voelt dan allemaal nog zwaarder als je je niet lekker voelt...kan me voorstellen dat het voelt of je nu helemaal op jezelf aangewezen bent.Wees lief voor jezelf,enneh je mag je best even "zielig" voelen..komt allemaal weer goed! liefs,mirre
Nee nooit.

Colalight beterschap!
Ja, herkenbaar.

Overdag voel ik me niet alleen. Maar als ik 's avonds thuis kom wil ik niet een donker en leeg huis binnenkomen. Tenminste, niet voor meer dan twee keer per week. Helaas is de realiteit op dit moment anders.

Ik kan er wel erg van genieten om lekker alleen thuis te zijn, even tegen niemand praten en geen rekening te houden met iemand anders. Maar ook dit met mate....
Wel alleen, totaal niet eenzaam. Stel je een relatie met gezeik voor, waarin je constant op je tenen loopt. Heb ik 5 jaar ingezeten, sinds de 4 jaar dat dat nu uit is me altijd heerlijk alleen gevoeld. Alleen afgelopen maanden alleen gevoeld omdat mijn andere relatie uit was.

Is nu ook weer over, weer heerlijk alleen, lekker doen en laten wat ik wil, zalig!

Laat mij maar alleen!
Niet meer.
dank jullie wel. Net vriendin gebeld en die is ff komen theeen. Dat hielp wel wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven