Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
04-01-2019 18:23
Lijkt me wel gezellig als dat zou gebeuren.
Nou wat let je? :D
Doe de eerste stap.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
spell68 schreef:
03-01-2019 21:57
Je vergelijkt voor mij nu appels met peren, want feiten checken is iets dat objectief vast te stellen is. Het feit dat je me erop wijst maakt me er van bewust dat mijn aanname niet klopte, omdat ik die informatie niet had. Op zich verandert er aan de situatie niets.

Aan de andere kant heb ik 24 uur per dag toegang tot mezelf. Die informatie is elk moment toegankelijk. Je moet je daar alleen bewust van worden. Daarnaast is het belangrijk om begrip te hebben van wat er nou precies allemaal gebeurt. Kennis hebben is leuk, maar dat maakt nog niet dat je ook begrijpt wat er gebeurt. In het begin heb ik daarom nog regelmatig feedback gevraagd aan anderen, maar ergens komt er een moment, waarbij ik veel beter in staat ben om de gevolgen van mijn gedrag te analyseren dan dat een ander dat kan.
Ik weet niet of dat niets uitmaakt. Mijns Inziens zou je lager moeten scoren op de A en iets hoger op de T zonder dat je ook echt een T wordt. Ik vraag me trouwens af hoe je die informatie niet kan hebben. Het is niet een klein feitje. Het is een onderdeel van die hele theorie.

Die test heeft vrij veel invloed op jou gehad toch? Misschien nog wel meer dan alle ervaringen bij elkaar. In hoeverre heeft die test bijgedragen aan jouw zelfinzicht? Of is dat al te flauw?

Waarom zou een ander jouw gedrag beter kunnen analyseren? Je kent jezelf toch het beste? De ander heeft misschien zicht op wat jij niet ziet, maar uiteindelijk ben jij degene die de waaromvraag beantwoord. De ander kan dat niet voor jou doen want die heeft geen zicht op wat je niet laat zien.
safrat schreef:
04-01-2019 19:57
Oh leuk, als er alleen maar ongemakkelijk gezwegen mag worden kom ik ook wel.
Teveel gemak is saai, bedoel je dat?

Irl heeft voor de meesten van ons wel een flink portie ongemak.
spell68 schreef:
03-01-2019 23:20
:biggrin: Gevatheid! Zie je wel dat het in je zit!

Ik zal eens kijken of ik nog ergens kan vinden, waar ik dat vandaan heb gehaald, want nu word ik ook nieuwsgierig.
Dina heeft die test nooit gemaakt.
Je dacht dat ik een INFJ was.
Dina80 schreef:
04-01-2019 11:18
We zouden allemaal al veel van elkaar weten, en dat zou zo'n meeting heel vreemd maken.
Normaal als je iemand voor het eerst ontmoet weet je nog niets of vrijwel niets van die ander, en de mensen in deze reeks weten nog zonder elkaar ooit ontmoet te hebben dingen van elkaar die ze nog niet eens aan een levende ziel IRL hebben verteld.
Is dat zo? Ik denk dat jij de enige bent die uit de kast is gekomen met dingen.
spell68 schreef:
03-01-2019 22:29
Waren jullie zo erg wat er en vuur? Waarin kwam je jezelf tegen? Ik weet eigenlijk niet of ik dat al eens gevraagd heb, maar ik weet het niet meer.

Is het gelukt met de afleveringen?
Ja, gelukt! :D Ik heb nu die NPO App op mijn mobiel. Nog bedankt voor de tip. Ik kijk ook 90 Day Fiancé. Dinsdag weer, wordt spannend.
Gaat er heftig aan toe.

Nee, water en vuur, zo kan ik het niet noemen. Voelt anders. Ik kwam mezelf tegen door het onbegrip.
Had jij dat gevoel niet?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
inkijk74 schreef:
04-01-2019 19:48
@Dina80: assertiviteit is echt wel te leren. Ik denk dat er nog een wereld voor je open zal gaan in de toekomst.
Ik ben sociaal genoeg hoor, daar ben ik helemaal niet ontevreden over.
inkijk74 schreef:
04-01-2019 19:48
Misschien heb je op dit moment nog boosheid/verontwaardiging nodig om om jezelf te manifesteren.
Boos ben ik nooit geweest, verontwaardigd wel tot op een bepaalde hoogte, maar dat was een fase die inmiddels in het verleden ligt.
Inmiddels heb ik het meeste wat ik wilde zeggen, al gezegd.
safrat schreef:
04-01-2019 19:57
Oh leuk, als er alleen maar ongemakkelijk gezwegen mag worden kom ik ook wel.
Ik ook, liever ongemakkelijk zwijgen, dan vlot geklets waar de helft van de deelnemers in de reeks toch niet aan kan voldoen.
Eslarealidad schreef:
04-01-2019 20:19
Nou wat let je? :D
Doe de eerste stap.
Hoe dan? We staan toch niet samen in een lift?
safrat schreef:
04-01-2019 20:34
Is dat zo? Ik denk dat jij de enige bent die uit de kast is gekomen met dingen.
Dat zou kunnen, maar ik heb het ook over 'gewone' dingen. We hebben toch met zijn allen bijna vier delen volgeschreven, dus weten we meer van elkaar dan wanneer we elkaar blanco zouden ontmoeten.
Oh, je doelt denk ik op het 'nooit een levende ziel verteld'. Dat was misschien wat sterk uitgedrukt. Dat geldt zelfs voor mij niet meer. Maar ik denk dat bepaalde dingen die mensen over bv hun eenzaamheid schrijven dat ze dat niet zo snel op dusdanig openhartige en gedetailleerde manier doen IRL als hier.
Dina80 schreef:
04-01-2019 22:44
Hoe dan? We staan toch niet samen in een lift?
Oh, ik bedoelde tegen een collega van jou.
We spreken een beetje langs elkaar heen.
Komen leuke reacties uit. :lol:
Eslarealidad schreef:
04-01-2019 23:43
We spreken een beetje langs elkaar heen.
Komen leuke reacties uit. :lol:
Haha, ja, dat maakt ons gesprek wel 'out of the box'. Wel leuk.
Eslarealidad schreef:
04-01-2019 23:43
Met collega's doe ik dat al. :lol:
Dina80 schreef:
05-01-2019 00:00
Haha, ja, dat maakt ons gesprek wel 'out of the box'. Wel leuk.
Ja leuk, ik zag ons in gedachten al samen in die lift staan haha
Eslarealidad schreef:
05-01-2019 00:20
Ja leuk, ik zag ons in gedachten al samen in die lift staan haha
Haha, ik ook, ik zag het met allerlei details voor me.
Dina80 schreef:
05-01-2019 00:21
Haha, ik ook, ik zag het met allerlei details voor me.
:proud:
Soms in een lift kijken we elkaar ongemakkelijk via de spiegel aan.
Dina80 schreef:
05-01-2019 15:39
Soms in een lift kijken we elkaar ongemakkelijk via de spiegel aan.
Beter zonder spiegel elkaar aankijken. :P
Afbeelding

GEESJE GEAAID!!!!!

Voor het eerst in 4 en half jaar!! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wat goed! Goed van jou dat je uiteindelijk zijn vertrouwen hebt weten te winnen, en goed van hem dat hij dat vertrouwen ook heeft kunnen gegeven, het moet lastig voor hem zijn geweest.
tonkje schreef:
06-01-2019 00:22
Afbeelding

GEESJE GEAAID!!!!!

Voor het eerst in 4 en half jaar!! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Wat lief!
:heart: :heart:
:cheer2: :cheers: :cheer2:
:cheers: :cheer2: :cheer2: :daisy:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven