Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
donderdag 3 januari 2019 om 23:00
In Antwerpen! Maar het kwam te dichtbij voor hem... Jammer, want naar ik vaak lees, zou Westerpaviljoen er een moord voor doen, dus het zal de moeite vast wel waard zijn.
donderdag 3 januari 2019 om 23:02
Ik denk dat wij wel zouden klikken als we in contact komen. Ik doe het heel goed op INFJ'tjes!
donderdag 3 januari 2019 om 23:03
@Dona80: ik weet natuurlijk dat mensen een leven hadden voor dit topic.
Wat ik graag wil is dat mensen hier de warmte die ze hier ervaren kunnen kopiëren naar irl om daar ook warmte en verbondenheid te ervaren.
Het voelt zo ontzettend tragisch dat er zoveel verdwaalde zielen rondlopen irl die het van elkaar niet weten dat ze eenzaam zijn, maar het voor elkaar verborgen houden omdat het zo kwetsbaar is om te delen.
Wat ik graag wil is dat mensen hier de warmte die ze hier ervaren kunnen kopiëren naar irl om daar ook warmte en verbondenheid te ervaren.
Het voelt zo ontzettend tragisch dat er zoveel verdwaalde zielen rondlopen irl die het van elkaar niet weten dat ze eenzaam zijn, maar het voor elkaar verborgen houden omdat het zo kwetsbaar is om te delen.

donderdag 3 januari 2019 om 23:06
Dat omschrijf je wel mooi, ik zie dan voor me van die dolende mensen die een beetje doorschijnend zijn, alsof ze letterlijk half onzichtbaar zijn.
donderdag 3 januari 2019 om 23:06
Volgens mij wel hoor, want anders had ik dit niet geweten. Het betekent niets op zich. Alleen met welke cognitieve functies je de wereld benadert.
Overlapping van functies betekent vaak een natuurlijke klik.

donderdag 3 januari 2019 om 23:10
Weet je het zeker? Ik meen me te herinneren dat je over jezelf had geschreven dat je in gesprekken rappe antwoorden en snelle kwinkslagen apprecieert, en bij dat soort teksten dacht ik juist soms: Leuk dat ik 'm hier ken want in het echt zouden we vast nooit een gesprek hebben.
Omdat ik juist bedeesd ben en niet zo snel iets heel gevat kan bedenken. Soms wel in een bepaalde 'flow' maar in regel niet.

donderdag 3 januari 2019 om 23:11
Nee, dat heb je eerder gezegd, en toen zei ik ook al dat ik die test nooit had gemaakt.
Ik heb 'm echt nooit gemaakt.
donderdag 3 januari 2019 om 23:16
Ja klopt maar in omstandigheden van elkaar al langer kennen is het minder eng. Jagen zullen vrouwen minder doen gok ik maar zo.spell68 schreef: ↑03-01-2019 22:26En dan moet de vrouw ook maar durven. Als een vrouw voldoende signalen heeft en dan toch initiatief neemt dan zal de succeskans veel groter zijn dan wanneer een vrouw zomaar initiatief neemt of gaat jagen. Ik denk dat het voornamelijk leidt tot ongelijke relaties, waarin de een de ander veel leuker vindt dan andersom, tenzij je het geluk hebt dat wel klikt. Ik denk ook dat in zulke gevallen de man veel makkelijker de benen neemt als het tegenzit of als het hem niet bevalt.
Ik heb idd hetzelfde als jij. Ik ben blijkbaar vrij specifiek. Ik vind veel vrouwen erg aantrekkelijk, maar dat is iets anders dan aantrekkingskracht. Het is ook totaal niet gebaseerd op leeftijd. Ik kan dat met iemand van 18 hebben, maar ook van 60.
Heb je het idee dat toen je erachter kwam dat jullie beide dezelfde uitdaging hadden dat een soort band schiep?
Wat is het verschil tussen ons? En kan een verliefdheid beschadigd raken door een neurologisch iets? Is dat dan nog te herstellen, want ik kan me er niet zo'n beeld bij vormen. Het klinkt wel alsof je een goede match gevonden hebt. Zal ook wel als je het al zolang volhoudt.
Ik denk ook dat die rol voor vrouwen niet zo goed uitpakt..
Is dat specifiek denk je? Leeftijd is inderdaad geen factor hierin.
Jazeker maar dat kwam meer door het hele project. Dit was een toevallige ontdekking. Er kwamen nog wel meer dingen naar boven die ik niet verwachtte. Zo liep ik ongemerkt in een professionele situatie toch tegen verlegenheid aan met een vrouw, het kwam erg dichtbij. De consequenties daarvan waren heel erg groot en dat triggerde een enorme sociale angst voor haar en haar collega. Uiteindelijk ben ik naar de psycholoog gegaan om het voor mezelf uit te zoeken.
Het verschil is dat de periode na verliefdheid mij eigenlijk liever is, dat heb jij juist niet. Ja dat kon beschadigd raken, neurotransmitters van bekende stofjes die uitgeput waren. Licht depressieve effecten, in de PB staat iets hierover. Het is na een jaar geleidelijk goedgekomen maar ik heb daardoor de wave van verliefdheid niet zo kunnen beleven als iemand anders zou hebben gedaan.
Maar het voelt niet als volhouden hoor! Het is vertrouwen, rust maar ook vrijheid.

donderdag 3 januari 2019 om 23:17
Dat is vaak niet de klik die ik heb met INFJ. Dat is veel meer op serieus vlak. Die klik zit hem in een soort van onderbewuste waardering voor de ander. Geen idee wat de exacte reden is, maar zo ervaar ik het vaak.Dina80 schreef: ↑03-01-2019 23:10Weet je het zeker? Ik meen me te herinneren dat je over jezelf had geschreven dat je in gesprekken rappe antwoorden en snelle kwinkslagen apprecieert, en bij dat soort teksten dacht ik juist soms: Leuk dat ik 'm hier ken want in het echt zouden we vast nooit een gesprek hebben.
Omdat ik juist bedeesd ben en niet zo snel iets heel gevat kan bedenken. Soms wel in een bepaalde 'flow' maar in regel niet.
donderdag 3 januari 2019 om 23:20
donderdag 3 januari 2019 om 23:23
Het voelt als een mijnenveld als je niet gewend bent een relatie te hebben
Tenminste zo voelt het voor mij.
Tot mijn eigen verbazing date ik, ruuiim volwassen, sinds een aantal maanden met iemand. Vanuit een los ‘samen knuffelen is fijn, maar verwacht verder niets’ zijn we steeds hechter geworden. Maar van hem uit geen behoefte elkaar vaker dan wekelijks te zien, terwijl ik inmiddels het liefst het hele weekend zou komen kamperen. Met buikpijn typend - volgens mij ben ik toch verliefd geworden. Zucht. Wist niet eens dat ik dat kon.

Tot mijn eigen verbazing date ik, ruuiim volwassen, sinds een aantal maanden met iemand. Vanuit een los ‘samen knuffelen is fijn, maar verwacht verder niets’ zijn we steeds hechter geworden. Maar van hem uit geen behoefte elkaar vaker dan wekelijks te zien, terwijl ik inmiddels het liefst het hele weekend zou komen kamperen. Met buikpijn typend - volgens mij ben ik toch verliefd geworden. Zucht. Wist niet eens dat ik dat kon.

donderdag 3 januari 2019 om 23:24

donderdag 3 januari 2019 om 23:32
Ik was eerder al aan een bericht begonnen maar toch weer gewist. Het ging inderdaad hoe een brug tussen anoniem en irl eruit kan zien, wat zijn de obstakels of wensen. Inmiddels heb ik heel fijne irl contact ervaringen gehad waaruit voor mij duidelijk is geworden wat Internet kan betekenen voor contact maar het zal voor iedereen anders zijn.inkijk74 schreef: ↑03-01-2019 23:03Wat ik graag wil is dat mensen hier de warmte die ze hier ervaren kunnen kopiëren naar irl om daar ook warmte en verbondenheid te ervaren.
Met Dina eens, ik vind dat ook heel treffend geschreven.

donderdag 3 januari 2019 om 23:41
Ik denk dat de eerste valkuil is verwachten dat anderen IRL ook precies zo zijn als online.ooitverlegen schreef: ↑03-01-2019 23:32Het ging inderdaad hoe een brug tussen anoniem en irl eruit kan zien, wat zijn de obstakels of wensen.
Dat ik bv IRL ook meteen met de glazen tegen elkaar aan ga.
Of dat we van jou gaan verwachten dat je een profetie gaat voorspellen.

donderdag 3 januari 2019 om 23:56
Tot nu toe is mij dat ontzettend meegevallen, hoe kan dat?
Plaats je jezelf daar nu buiten? Ik word benieuwd of dat niet mogelijk is

Doe dat maar niet, daar was een ongekende energie voor nodig die ik maar één keer kreeg.

vrijdag 4 januari 2019 om 00:00
Wat bedoel je?ooitverlegen schreef: ↑03-01-2019 23:56Tot nu toe is mij dat ontzettend meegevallen, hoe kan dat?
Plaats je jezelf daar nu buiten? Ik word benieuwd of dat niet mogelijk is.
vrijdag 4 januari 2019 om 00:09
Ik heb dus de ervaring dat irl niet heel anders is dan verwacht/ online. Denk je dat dit niet voor jou geldt? Ik maak een grapje maar ik durf best uit te proberen of de glazen tegen elkaar niet mogelijk is, of een koffiekopje.
Morgen kan ik bij een man ervaren hoe irl is ten opzichte van telefooncontact.
vrijdag 4 januari 2019 om 09:54
Ik stel me voor dat we een IRL voor-wie-nog-nooit-een-relatie-heeft-gehad-gathering hebben en we aan elkaar voorstellen. Ik zou dat iets weten van de stormen van je binnenwereld. En ik heb er nu een gezicht bij en ik kan je zelfs in de ogen kijken dat maakt het eigenlijk best intiem.
Daarvoor hoeft er eigenlijk niets gezegd te worden en er hoeft niet gehugd te worden.
Ik heb stilte-retraites gedaan en ik weet de kracht van de stilte.
vrijdag 4 januari 2019 om 09:56
O Jee, wat spannend!!Clarionn schreef: ↑03-01-2019 23:23Het voelt als een mijnenveld als je niet gewend bent een relatie te hebbenTenminste zo voelt het voor mij.

vrijdag 4 januari 2019 om 11:02
Bedoel je in het algemeen of tijdens een ontmoeting met jou?