Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Dina80 schreef:
04-06-2018 19:40
Ik ben ook verbitterd, maar ik wil dat niet zijn.
Hoezo Dina?
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
04-06-2018 22:23
Jij bent een beetje Duits he
Haha is dat het ja?
ooitverlegen schreef:
04-06-2018 22:15
Nee het is geen op het verkeerde been zetten. Waar ik nu mee worstel is het spagaat tussen hoe ik vroeger was en nu. Als ik die test toen had gemaakt, zeg rond mijn 20e was de uitslag echt volkomen anders geweest. Ik was toen een huismus met een diepe interesse in techniek, er was nauwelijks iets anders. Vanaf midden tot eind 20 ben ik echt los ben gegaan en kantelde het gigantisch, ik kan nauwelijks uitdrukken hoe intensief dat is geweest. Ik vraag me nu dus af hoeveel blijvende invloed dat heeft gehad op mijn persoonlijkheid. Het lijkt erop dat dit veel meer is dan waarvan ik mij nu bewust ben. Of het is andersom dat ik vroeger mezelf niet was, dat geloof ik ook niet. Ik weet het gewoon niet.
en dat allemaal in nuchtere toestand?

dat vraag ik om dat ik onder invloed van substanties die het centraal zenuwsysteem onderdrukken ik ook extravert over kan komen.
ooitverlegen schreef:
04-06-2018 22:32
Haha is dat het ja?
Geen idee.

Maar je hebt 4 mogelijkheden nu:

Je maakt die test zodanig dat je de gewenste letters krijgt
Je verzint zelf wat letters
Je gaat ons entertainen
Je neemt de test met een korrel zout

Of eigenlijk zijn dat 2 mogelijkheden.
strikjemetstippels schreef:
04-06-2018 22:49
en dat allemaal in nuchtere toestand?

dat vraag ik om dat ik onder invloed van substanties die het centraal zenuwsysteem onderdrukken ik ook extravert over kan komen.
Nee, verre van. Ze hadden een studie object van me kunnen maken want er waren lange termijn effecten. Een PET scan was zinvol geweest om de zenuwuitlopers te onderzoeken. Helaas kwam ik bij de man die ik toen heb bezocht niet verder en uiteindelijk lijkt het hersteld.

Ja, dat weet ik heel goed en dat was ook de aantrekkingskracht ervan.
safrat schreef:
04-06-2018 22:55
Geen idee.

Maar je hebt 4 mogelijkheden nu:

Je maakt die test zodanig dat je de gewenste letters krijgt
Je verzint zelf wat letters
Je gaat ons entertainen
Je neemt de test met een korrel zout

Of eigenlijk zijn dat 2 mogelijkheden.
Bruikbare opties lijken me.

Ik stel voor dat ik de test nog een keer maak maar dan zoals ik was als 20 jarige.
Entertainen kan ik wel met ervaringen hoe ik probeerde een vriendin te krijgen.
spell68 schreef:
04-06-2018 20:14
ENFJ?
ESTJ-t @(

Hoewel dat blijkbaar elke keer dat ik die test maak wisselt, want ik was eerder een andere combinatie. E en J zijn wel de stabiele factoren. De ene keer zit ik meer op Logcia, de andere keer meer op principes. En de ene keer ben ik meer realistisch, de andere keer meer intuitief. Beide zitten altijd rond de 50%.
Mijn wereld begint weer op zijn plaats te vallen want als ik de test invul (ongeveer) zoals vroeger was ik INTP-T. Dat past ook bij de technische inslag toen.

Toen 83% introvert, 74% intuïtief, 68% voorzichtig
Nu: 57% extravert, 55% realistisch, 83% assertief
Dina80 schreef:
04-06-2018 18:13
Je doelt op die date waarop die vrouw na een paar seconden wegliep?
Daar dacht ik nog niet direct aan bij die documentaire, maar ik heb zelf inderdaad ook wel botte of rare reacties gehad bij het daten.
Maar ik stoorde me vooral aan het feit dat in die reportage de mensen op Tinder elkaar bijna niet meer als mensen zagen. Dat nonchalante swipen, alsof ze een nieuwe jurk uitzochten. En met als toppunt die vrouw die dus op de fiets wegreed zonder iets te zeggen, alsof die man grofvuil was dat ze achterliet aan de stoep, niet eens waard om te zeggen dat ze vertrok. Nu ik het zo nader bekijk lijkt het inderdaad wel een beetje op de situatie met mijn date...
Ik ben hier de draad kwijtgeraakt maar in dacht inderdaad aan die ervaring. Swipen alsof je een nieuwe jurk uitzoekt, tja dat illustreert het wel ja. Hoe dan ook, je moet een dikke huid hebben om eraan te beginnen en dat was precies waar die vrouw op een bepaald moment liet zien dat ze die niet had, dat raakte me wel.
Sheldon-Lee-Cooper schreef:
04-06-2018 19:07
Wat voor hork zou ik zijn als ik iemand ou afwijzen puur op haar stem :nooo: ? Een telefoontje gebruik ik niet om iemand te beoordelen op diegene d'r stem maar om te zien of we elkaar wat beter kunnen leren kennen dan via een paar berichtjes per dag :)
Het komt omdat ik nu aan een BN'er denk die, toen ik erop begon te letten, een stem heeft waarbij ik op een telefoondate misschien wel zou afknappen. Verder ben ik het helemaal met je eens en een gesprek levert veel contact.
Het doet AU, AU. Ik had weer wat contact met mijn Belgische maar het is nu definitief voorbij. Afgelopen zaterdag zag ik haar weer in een training. Gisteren schreef ze: "Verder werd het voor mij ook duidelijk dat er echt geen relatie tussen jou en mij in zit..."

Loslaten is zo moeilijk. Ik ben een vastklamper.
ooitverlegen schreef:
04-06-2018 23:56
Mijn wereld begint weer op zijn plaats te vallen want als ik de test invul (ongeveer) zoals vroeger was ik INTP-T. Dat past ook bij de technische inslag toen.

Toen 83% introvert, 74% intuïtief, 68% voorzichtig
Nu: 57% extravert, 55% realistisch, 83% assertief

Ooooooooitverlegen.
Je gaat die test doen zoals jij in het verleden bent geweest.
Dat is de realiteit niet meer.
Je leeft in het 'nu' en je bent veel minder verlegen dan toen ei-tje. :lol:
Ambivert, ook wel.
E-type, niks mis mee.
Niet alles is natuurlijk waar maar andere dingen kloppen toch wel?
Al doe je hem 7 keer die test, je blijft een e-tje denk ik?

Veel liefs en trek het je niet aan.
eslarealidad wijzigde dit bericht op 14-06-2018 12:06
0.14% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
04-06-2018 19:07
Wat voor hork zou ik zijn als ik iemand ou afwijzen puur op haar stem :nooo: ? Een telefoontje gebruik ik niet om iemand te beoordelen op diegene d'r stem maar om te zien of we elkaar wat beter kunnen leren kennen dan via een paar berichtjes per dag :)
Ik schrok ook van de stem (accent) van een ex. Ik hield die telefoon ver van mijn oor af in het begin.
Toen ik erg verliefd werd vond ik zijn stem (accent) GEWELDIG!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
05-06-2018 12:13
Ooooooooitverlegen.
Je gaat die test doen zoals jij in het verleden bent geweest.
Dat is de realiteit niet meer.
Je leeft in het 'nu' en je bent veel minder verlegen fan toen ei-tje. :lol:
Ambivert, ook wel.
E-type, niks mis mee.
Niet alles is natuurlijk waar maar andere dingen kloppen toch wel?
Al doe je hem 7 keer die test, je blijft een e-tje denk ik?

Veel liefs en trek het je niet aan.
Ja mijn nick is wel correct, geen twijfel meer aan. Ik trek me vooral die titel aan, de uitslag zelf is wel te doen..

Ik heb hem 2x gedaan in het heden en daarin zit nauwelijks verschil dus. Ik denk dat met 57% extravert toch wel overweegt. Ja, ook andere dingen zijn wel herkenbaar, vooral de problemen met plannen!
Dina80 schreef:
04-06-2018 15:02
Dat is goed, en dan zet ik er flesjes citroenbier omheen. Als je wilt, mag je er ook eentje pakken. Ze zijn gekoeld.
Ja, ik pak er ook 1, thanx.
Lekker koel.
Met zijn allen om het hart heen zitten.
Zie je het al voor je?
Misschien brengt het ons iets. :D
spell68 schreef:
04-06-2018 20:50
Pff echt wel, dat had niets met mannelijkheid te maken. En ik heb geen moment van haar gehouden. Ik heb al niet zoveel met het woord liefde, maar wat ik wel denk, is dat wanneer je een relatie ingaat, het welzijn van de ander je doel zou moeten zijn en niet om te zien wat je eruit kunt halen. In die relatie was ik eigenlijk alleen maar gericht op mijn obsessie en niet op haar als persoon, dat had niets met liefde te maken.

Ja, dat heb ik dus ook met dat controlegedoe. Dat is erg eng. Maar, begrijp ik het nou goed en was jij jaloers op hem of hij op jou? Want bij dat laatste, dat gaat nooit over. Ik ken meer mensen in zo'n relatie. Als buitenstaander denk je "zie je nou echt niet dat dit niet goed voor je is, dat je emotioneel gemanipuleerd wordt?", maar tja emoties he. Volgens mij is een aantal ook ENFJ, maar dat weet ik niet zeker. Het is dan goed dat je voor jezelf gekozen hebt.

Maar, je hebt volgens mij een verkeerde persoon getroffen. Dat heeft niet zoveel met verschillend zijn te maken. Jezelf goed kunnen uitleggen aan een ander en een ander zichzelf aan jou, beide volwassen zijn, dan ben je al een heel eind. Maar met het ene type gaat het makkelijker dan de ander.

Ik zie ook een verschil tussen jou en mij, jij bent erg bubbly, iets wat ik niet heb en dat vind ik leuk. Ik zou woorden als "samensmelten" ook nooit gebruiken.

Een e of een i wil alleen maar zeggen dat je energie krijgt van alleen zijn of van onder de mensen zijn. Dat wil niet zeggen dat een e niet alleen wil zijn soms en een i niet onder de mensen. 97% zegt ook niets over je mensen mens zijn. Ik denk dat Safrat namelijk veel meer mensen mens is dan de gemiddelde extravert. Ze kiest alleen haar mensen uit. Er zouden maar weinig extraverten een afspraakje met Jonas hebben gemaakt, dat is te vermoeiend en diepgaand voor ze. In mijn beleving zijn veel extraverten ook egoïsten, ik heb er vaak niet zoveel mee.

Maar wetenschappers kunnen alles zijn. Ik heb niet zoveel met SF, maar ik ben dan weer gek op romantische komedies en soft rock en easy listening. Dat doet een beroep op mijn extravert voelen, wat bij mij onderontwikkeld is. Ik ben wat dat betreft ook totaal anders dan jij.

Vind je mensen die logisch kunnen redeneren en dus zaken anders benaderen en mensen die heel erg in het moment zijn interessant? Want dat zou weer kunnen refereren aan jouw mindere functies.

Ik vind andere mensen vaak interessant, omdat ik iets van ze kan leren, niet zozeer de persoon zelf. Beetje hetzelfde als Safrat wat dat betreft, snel uitgekeken.
Ja, echt eng dat, die controle.
Komt ook omdat ik dat karakter niet kon snappen.

Bubbly, :hihi: wat een leuk woord.

Ik heb dat ook wel zoals jullie 2, snel uitgekeken.
Of misschien is het meer afgeknapt, bij een date dan.
Logisch redeneren is best interessant. Alleen als ik erg verliefd ben lukt dan niet goed.
Ik weet het dan wel maar die "ziekte van een verliefdheid" neemt het over.
Ik heb ook niet voor niets deze nickname gekozen.
Ik ben ook best geschrokken van deze procenten.
Intuïtief 73%----realistisch 27% whaaaa.
Op logica gericht 35%----op principes gericht 65%.
Ik denk dan, dat klopt niet echt, alleen in de verliefdheid wel.

Heb je echt geen moment van haar gehouden?
Naast het verliefd zijn hield ik wel veel van ex.
Houden van een partner kan voor eigenbelang zorgen en daarnaast kun je ook bezorgd om je partner zijn als die ziek is.
Ben je Zen denkend dan is er liefde zonder het ego.
Dan, als je uit elkaar gaat met een reden dan zou je de ander dat ook gunnen. Vaak is er dan juist heftig verdriet.

Ik krijg ook geen energie van een groep. Het kost me energie.
Van te voren en daarna.
Hier komt toch dat i-tje naar boven.
Ja, het is niet gebeurd tussen Jonas en Safrat.
Lief van haar.
Als je introvert bent zou je dat inderdaad misschien eerder doen.
Jij schrijft Safrat ook met een hoofdletter, net als ik.
safrat doet dan niet. :)
Viel me gewoon op.

Ik heb ook niks met SF. We komen meer overeen dan jij denkt.
Ik hou júist van jouw muziek.
En romantische komedies.
En ook easy listening.
Hoe kom je daarbij? ;-))
Het kan ook zijn dat je het anders bedoelde, ik heb weer 2 opties als ei-tje. :lol:
Dat doet bij mij ook een beroep op mijn gemiddelde? extravert zijn en ik kan de hele wereld weer aan.
Krijg er kippenvel van.
Soft rock....en als je wil heb ik ook easy listening...
https://youtu.be/T73WhWTawCE
eslarealidad wijzigde dit bericht op 05-06-2018 14:15
2.94% gewijzigd
04-06-2018 17:28
Een gesprek per telefoon ipv. via Tinder of in levende lijve. Stelde zij voor om een wat directer en makkelijker gesprek te hebben dan via tekstberichtjes zonder meteen op een terras of zo af te spreken :)
Ik doe dat ook altijd eerst voordat ik ga daten.
Het zekere voor het onzekere.
Altijd eerst bellen.
Dat is voor mij ook bepalend.
Dina80 schreef:
04-06-2018 17:35
Ben je aan de telefoon hetzelfde als 'in het echt'?
Ik kom aan de telefoon anders over.
Herkenbaar.
safrat schreef:
04-06-2018 14:53
Ik vraag me af of jouw ex niets anders kon. Dat je op dat moment niets weet te zeggen betekent niet dat je dat nooit kunt. Je zal zelf wel hebben gemerkt of het zwijgen onwil was of onvermogen dan wel onkunde. Het is ook maar net hoe je daar mee omgaat. Het gevoel dat je in een hoek wordt gedreven herken ik wel. Het heeft weinig zin om in die positie een gesprek aan te gaan.

Ik denk niet dat ik in een relatie op mijn tenen ben gaan lopen. Ik vroeg het, omdat ik me afvraag of een extravert meer moet inleveren dan een introvert. Als jij wat wilde doen en jouw vriend zei nee, dan ga je niets doen met hem. Als jij wilde praten en jouw vriend wilde niet, kan je dat gesprek niet forceren.

Ik wist wel dat ik hoog zou scoren in het i-spectrum. :D Ik ben niet ambivert. Misschien een spiegeleitje. Dat zorgt vast voor de verwarring.
Ik had als resultaat:

Individual traits: Introverted – 94%,
Role: Analyst
Strategy: Confident Individualism

En nu zie ik dat ik toch voor 6% mensenmens ben in plaats van 3%. :rolling:

Ja jij houdt van emotie in muziek. Zwoele liedjes en zwijmelen? Dat Pink-nummer is helemaal niet slecht. Het uiterlijk van onze wannabe toyboy heeft niets met de kwaliteit te maken. Hoe oud schat je die man in? Als je er 20 jaar bij op wil tellen dan krijg je een gerimpelde versie. Ik vraag me af of je daar blij van wordt. Die onhandigheid is schattig ja :heart:

Zachtgekookt ei zoekt clumsy toyboy op leeftijd.
Moet kunnen plankdansen en meezwijmelen.
Misschien word je beiden wel in een hoek gedreven.
De 1 wil niet praten en de ander wel.
Dan komt de 1 uit de hoek en de ander blijft erin.

Haha ja een toyboy is voor mij al 5 jaar jonger. Zachtgekookt ei-tje hè? :lol:
Die zanger is erg jong, ik heb het opgezocht, volgens mij 28 en het moet niet zo zijn dat het mijn kind zou kunnen zijn.
Ik had gedacht wat ouder.
Niet dat hij er oud uitziet.
Er zijn ook oudere versies met weinig rimpels. Stoppelbaardje erbij. Ik word daar wel blij van. Onhandig dansen. :heart:
Zo een gezwanjeerde man.
Die kan plankdansen! :biggrin: Dat kan hij!

6 % is het nu. Na de zoveelste test? Hihihi
Dat klopt meer toch? :idee:
Je hebt wel inlevingsvermogen, vind ik.
Ooh nee Safrat, wannabe is 36.
Foutje van mij, ik dacht al.
Hmmm, nog te jong, voor jou kan dat wel. :cheer2:
ikBedoelHetGoed schreef:
04-06-2018 22:31
Hoezo Dina?
Omdat bitter zijn me belemmert om met een onbevangen blik te kijken.
Eslarealidad schreef:
05-06-2018 12:27
Ja, ik pak er ook 1, thanx.
Lekker koel.
Met zijn allen om het hart heen zitten.
Zie je het al voor je?
Misschien brengt het ons iets. :D
Met zijn allen er omheen, en elkaars hand vasthouden.
Maar ik denk dat de meeste deelnemers in deze reeks dat te klef vinden.
Eslarealidad schreef:
05-06-2018 13:50
Herkenbaar.
Op welke manier kom jij anders over aan de telefoon?
ooitverlegen schreef:
04-06-2018 22:32
Haha is dat het ja?
Volgens mij ben jij in principe in grote lijnen nog steeds dezelfde als toen, alleen heb je geluk gehad door die profetie te ontvangen waardoor je aan de vrouw bent geraakt.
Dina80 schreef:
05-06-2018 15:07
Met zijn allen er omheen, en elkaars hand vasthouden.
Maar ik denk dat de meeste deelnemers in deze reeks dat te klef vinden.
Ik doe wel mee hoor.
Ook leuk in de avond.
Wat zwoeler dan.
Lekker temperatuurtje.
Met op de achtergrond muziek vanuit de strandtentjes.
Dat is toch leven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven