Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)
donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
maandag 4 juni 2018 om 19:07
Wat voor hork zou ik zijn als ik iemand ou afwijzen puur op haar stemooitverlegen schreef: ↑04-06-2018 18:00Heel goed idee als je gemakkelijk bent met bellen, heb ik ook gedaan voor mijn irl date. Ik heb alleen geen idee wat je ermee moet als haar stem lelijk klinkt, dan is er weinig om dat goed te maken.
.
maandag 4 juni 2018 om 19:14
Daarom swipe ik gewoon iedereen naar rechts zolang de gratis swipejes dat toestaan. En bij een match ga ik eerst rustig het profiel lezen. Als dat leeg is of de vrouw zo overduidelijk niet mijn type is (geplastificeerd, 140kg+ of een afkomst waar ik me niet toe aangetrokken voel) dan kan ik nog altijd unmatchen. Uiterlijk zegt lang niet alles, vandaar mijn massa-geswipe, maar er is toch een zekere grens.
Het verbaast me dat mensen Tinder als vluchtig of genadeloos zien. In het dagelijks leven wil je toch ook niet iemand mee uit vragen die totaal niet in je straatje past? Minder dan een procent van de vrouwen die ik op straat tegen kom zou ik verliefd op kunnen worden. Werkt dat voor vrouwen nou zoveel anders?
maandag 4 juni 2018 om 19:16
Dat kan. Klopt mijn aanname dat je meer aan de I dan aan de E kant zit? Geen idee of het klopt maar het lijkt alsof extraverte mensen meer op de nonverbale kant letten en introverte meer op de verbale kant. Maar misschien bazel ik maar wat.
maandag 4 juni 2018 om 19:20
Ik weet het ook niet precies. Ik ben wel bedachtzaam. Als in een groep mensen snel en veel praten, ben ik stil, omdat ik niet snel genoeg ben om ertussen te komen.
Ik vind het wel leuk om een praatje te maken, of om verhalen te horen, maar heb wel veel tijd nodig om tussendoor op te laden. Eigenlijk heb ik alleen maar kennissen.
Ik vind het wel leuk om een praatje te maken, of om verhalen te horen, maar heb wel veel tijd nodig om tussendoor op te laden. Eigenlijk heb ik alleen maar kennissen.
maandag 4 juni 2018 om 19:22
Iets wat ik aan een gesprek in persoon ook wel fijn vind is dat je uitgebreider kan reageren op emoties en uitspraken. Neem nou die uitspraak van Strikjemetstippels van een paar uur terug over een verknipt bitterkoekje. Als ik zoiets lees leef ik erg mee met zoiemand en ben ik geneigd een arm om haar (of hem wanneer zo'n uitspraak van een man zou komen) heen te slaan.
Voor een extravert kan ik nogal emotioneel zijn, wat niet altijd even ideaal is
Voor een extravert kan ik nogal emotioneel zijn, wat niet altijd even ideaal is
maandag 4 juni 2018 om 19:27
Nee, maar in het echte leven zie je wel gelijk of veel sneller een breder beeld van iemand. Terwijl op Tinder, je ziet een foto en dan binnen een fractie van ene seconde beslis je: Naar links of rechts.Sheldon-Lee-Cooper schreef: ↑04-06-2018 19:14Het verbaast me dat mensen Tinder als vluchtig of genadeloos zien. In het dagelijks leven wil je toch ook niet iemand mee uit vragen die totaal niet in je straatje past? Minder dan een procent van de vrouwen die ik op straat tegen kom zou ik verliefd op kunnen worden. Werkt dat voor vrouwen nou zoveel anders?
maandag 4 juni 2018 om 19:28
Ja en dat is wel apart want ik bedoel het helemaal niet om medelijden op te wekken. Sterker nog, ik begrijp die respons nooit en als iemand dan in eens heel meelevend zou doen zou ik best wel kwaad worden (maar as usual houd ik dat onder de pet).Sheldon-Lee-Cooper schreef: ↑04-06-2018 19:22Iets wat ik aan een gesprek in persoon ook wel fijn vind is dat je uitgebreider kan reageren op emoties en uitspraken. Neem nou die uitspraak van Strikjemetstippels van een paar uur terug over een verknipt bitterkoekje. Als ik zoiets lees leef ik erg mee met zoiemand en ben ik geneigd een arm om haar (of hem wanneer zo'n uitspraak van een man zou komen) heen te slaan.
Voor een extravert kan ik nogal emotioneel zijn, wat niet altijd even ideaal is![]()
Ik kan nooit zo veel met emotionele respons want waar emoties onvrij zijn en onlogisch, zijn gedachten geheel vrij en grenzeloos als je niet wordt tegen gehouden door moraal/gevoel/angst. Rauwer en eerlijker vind ik het zelfs.
maandag 4 juni 2018 om 19:36
Je hebt liever dat mensen meegaan in je verbitterdheid en die bevestigen? Ik begrijp ook niet wat er 'onvrij' zou zijn aan emoties, voor mij is een emotie een autonome respons op een gebeurtenis. Iemand die niet lekker in zijn/haar vel zit of verdrietig is wil ik troost bieden. En waarom ik die respons heb vind ik overbodig om te rationaliseren, aangezien emoties te vaak onverklaarbaar zijn. Voor mij althansstrikjemetstippels schreef: ↑04-06-2018 19:28Ja en dat is wel apart want ik bedoel het helemaal niet om medelijden op te wekken. Sterker nog, ik begrijp die respons nooit en als iemand dan in eens heel meelevend zou doen zou ik best wel kwaad worden (maar as usual houd ik dat onder de pet).
Ik kan nooit zo veel met emotionele respons want waar emoties onvrij zijn en onlogisch, zijn gedachten geheel vrij en grenzeloos als je niet wordt tegen gehouden door moraal/gevoel/angst. Rauwer en eerlijker vind ik het zelfs.
Mijn excuses trouwens als ik een verkeerde indruk heb gewekt door jou als voorbeeld te nemen. Je adviezen zijn vaak nuttig en ook al zijn we compleet andere karakters, ik kan je als medeforummer wel gewoon waarderen.
maandag 4 juni 2018 om 19:48
Ik denk dat we elkaar echt niet begrijpen op een fundamenteel level, want ik bedoelde helemaal te suggereren dat je een verkeerde indruk zou hebben gewekt door mij als voorbeeld te noemen. Dat is wel een voorbeeld van wat ik bedoelde dat emoties zaken vertroebelen en een discussie minder vrij maakt.Sheldon-Lee-Cooper schreef: ↑04-06-2018 19:36Je hebt liever dat mensen meegaan in je verbitterdheid en die bevestigen? Ik begrijp ook niet wat er 'onvrij' zou zijn aan emoties, voor mij is een emotie een autonome respons op een gebeurtenis. Iemand die niet lekker in zijn/haar vel zit of verdrietig is wil ik troost bieden. En waarom ik die respons heb vind ik overbodig om te rationaliseren, aangezien emoties te vaak onverklaarbaar zijn. Voor mij althans
Mijn excuses trouwens als ik een verkeerde indruk heb gewekt door jou als voorbeeld te nemen. Je adviezen zijn vaak nuttig en ook al zijn we compleet andere karakters, ik kan je als medeforummer wel gewoon waarderen.
Overigens is het een egoïstische behoefte dan die je hebt om iemand te troosten terwijl die persoon dat misschien helemaal niet wil of niet van jou. Zeg ik zonder waarde oordeel verder hoor, net als feitelijk alles wat ik zeg geen waarde oordeel is.
Ik verwacht/verlang niet dat mensen mee gaan in iets of juist niet.
maandag 4 juni 2018 om 20:14
ENFJ?Sheldon-Lee-Cooper schreef: ↑04-06-2018 19:22Iets wat ik aan een gesprek in persoon ook wel fijn vind is dat je uitgebreider kan reageren op emoties en uitspraken. Neem nou die uitspraak van Strikjemetstippels van een paar uur terug over een verknipt bitterkoekje. Als ik zoiets lees leef ik erg mee met zoiemand en ben ik geneigd een arm om haar (of hem wanneer zo'n uitspraak van een man zou komen) heen te slaan.
Voor een extravert kan ik nogal emotioneel zijn, wat niet altijd even ideaal is![]()
maandag 4 juni 2018 om 20:50
Pff echt wel, dat had niets met mannelijkheid te maken. En ik heb geen moment van haar gehouden. Ik heb al niet zoveel met het woord liefde, maar wat ik wel denk, is dat wanneer je een relatie ingaat, het welzijn van de ander je doel zou moeten zijn en niet om te zien wat je eruit kunt halen. In die relatie was ik eigenlijk alleen maar gericht op mijn obsessie en niet op haar als persoon, dat had niets met liefde te maken.Eslarealidad schreef: ↑03-06-2018 14:16Zoals jij dat omschrijft over een ENFJ type dan zou ik ook een neiging krijgen om te laten inzien dat niet iedereen te vertrouwen is.
En iemand veranderen kun je niet, misschien een btje bijschaven.
Haha ja? had jij jezelf na 2 weken al de deur uit gegooid?
En jij zocht alleen maar bevestiging van de vrouw waar jij van hebt gehouden.
Ik wil totaal geen controle gevoel meer hebben. Over een ander. Dat krijg je ook door erge verliefdheid. Eng idée om te beseffen dat het nog eens zou kunnen gebeuren. Brrrr.
Ik denk niet snel bij mij omdat ik niet met zo een man kan leven en ik had in mijn leven ook nog nooit een vriendje gehad die zo dacht en handelde. De romantisch kant was natuurlijk ook geweldig.
Dat hield je 'samen'.
Hij heeft het wel weer bij mij geprobeerd en als het op zijn manier niet zou gaan dan kon hij dat niet handelen.
Ik heb me toen zo terug getrokken. Ik dacht, ik wil die pijn niet meer.
Ik wil niet weer mezelf verliezen.
Je bent niet aan elkaar gewaagd.
Dat behoor je in een relatie wel te zijn, vind ik.
Je weet ook dat als het vonkje weer oplaait, je weer hetzelfde gaat krijgen. Je houdt veel van de ander maar denkt te verschillend.
Er is geen samensmelten meer.
Wel meer zelfbescherming.
Ik was laatst denk ik met een i-tje aan het praten en vond zijn denkwijze best interessant.
Een soort wetenschapper.
Of is dat een e-tje? Nee toch?
Ik hou niet van Science Faction films omdat het niet echt is, zei ik tegen hem.
Hij zei daarop dat het technisch gezien mooi in elkaar is gezet, dat het hem daarom meer gaat.
Zo ben ik het nu ook meer gaan bekijken. Zo zie ik dat nu ook anders.
Yurassic park dat vond ik dan wel geweldig omdat de dinosauriërs, dinosaurussen echt hebben bestaan.
Zo leer je wat beter een type mens kennen.
Meestal ging ik er vanuit, we zijn allemaal zo een beetje hetzelfde.
Niets is minder waar.
Ja, dat heb ik dus ook met dat controlegedoe. Dat is erg eng. Maar, begrijp ik het nou goed en was jij jaloers op hem of hij op jou? Want bij dat laatste, dat gaat nooit over. Ik ken meer mensen in zo'n relatie. Als buitenstaander denk je "zie je nou echt niet dat dit niet goed voor je is, dat je emotioneel gemanipuleerd wordt?", maar tja emoties he. Volgens mij is een aantal ook ENFJ, maar dat weet ik niet zeker. Het is dan goed dat je voor jezelf gekozen hebt.
Maar, je hebt volgens mij een verkeerde persoon getroffen. Dat heeft niet zoveel met verschillend zijn te maken. Jezelf goed kunnen uitleggen aan een ander en een ander zichzelf aan jou, beide volwassen zijn, dan ben je al een heel eind. Maar met het ene type gaat het makkelijker dan de ander.
Ik zie ook een verschil tussen jou en mij, jij bent erg bubbly, iets wat ik niet heb en dat vind ik leuk. Ik zou woorden als "samensmelten" ook nooit gebruiken.
Een e of een i wil alleen maar zeggen dat je energie krijgt van alleen zijn of van onder de mensen zijn. Dat wil niet zeggen dat een e niet alleen wil zijn soms en een i niet onder de mensen. 97% zegt ook niets over je mensen mens zijn. Ik denk dat Safrat namelijk veel meer mensen mens is dan de gemiddelde extravert. Ze kiest alleen haar mensen uit. Er zouden maar weinig extraverten een afspraakje met Jonas hebben gemaakt, dat is te vermoeiend en diepgaand voor ze. In mijn beleving zijn veel extraverten ook egoïsten, ik heb er vaak niet zoveel mee.
Maar wetenschappers kunnen alles zijn. Ik heb niet zoveel met SF, maar ik ben dan weer gek op romantische komedies en soft rock en easy listening. Dat doet een beroep op mijn extravert voelen, wat bij mij onderontwikkeld is. Ik ben wat dat betreft ook totaal anders dan jij.
Vind je mensen die logisch kunnen redeneren en dus zaken anders benaderen en mensen die heel erg in het moment zijn interessant? Want dat zou weer kunnen refereren aan jouw mindere functies.
Ik vind andere mensen vaak interessant, omdat ik iets van ze kan leren, niet zozeer de persoon zelf. Beetje hetzelfde als Safrat wat dat betreft, snel uitgekeken.
maandag 4 juni 2018 om 20:59
Humor!strikjemetstippels schreef: ↑04-06-2018 20:52OMG, de onthulling van al die topics:
Spell houdt van romcoms.
Ik herhaal: Spell houdt van romcoms.
![]()
Aan de andere kant minstens zo shocking als mijn testuitslag. Die is overigens in de herhaling opnieuw bevestigd dus ik ben nu de weg kwijt.
maandag 4 juni 2018 om 21:03
Ik zal jullie nog eens het binnenste van dat tere zieltje van mij laten zien!!strikjemetstippels schreef: ↑04-06-2018 20:52OMG, de onthulling van al die topics:
Spell houdt van romcoms.
![]()
maandag 4 juni 2018 om 21:04
Lolstrikjemetstippels schreef: ↑04-06-2018 20:52OMG, de onthulling van al die topics:
Spell houdt van romcoms.
![]()
Inderdaad.
maandag 4 juni 2018 om 21:12
Dat weet ik, maar misschien nemen mensen het nog serieus en dan? Is het hek helemaal van de dam. Dat samen met mijn onthulling en de schokkende uitslag van Verlegen, ik weet niet of de gemiddelde Viva forummer dat wel kan dragen. Ik zie een spike in psycholoogbezoekjes in het vooruitzicht.
maandag 4 juni 2018 om 21:14
Nou ik ben anders een echt mensenmens, ik zoek de verbinding en breng partijen tot elkaar, ik geloof in bruggen bouwen tussen een divers aanbod van mensen en zo de samenleving naar een hoger plan te tillen.
(en als je me nu eventjes verexcuseert ik ga even iets kapot maken en kotsen brb)
maandag 4 juni 2018 om 21:20
Als ik jou was, zou ik eerst kotsten in de WC, doortrekken en dan de toiletpot slopen, anders gaat het zo stinken.strikjemetstippels schreef: ↑04-06-2018 21:14Nou ik ben anders een echt mensenmens, ik zoek de verbinding en breng partijen tot elkaar, ik geloof in bruggen bouwen tussen een divers aanbod van mensen en zo de samenleving naar een hoger plan te tillen.
(en als je me nu eventjes verexcuseert ik ga even iets kapot maken en kotsen brb)
Dat doe met trouwens denken: wist je dat tot de 16e eeuw poepen een sociaal gebeuren was? Lekker samen op het toilet een potje kakken onder het genot van een goed gesprek. Is dat geen idee om een mooie doch geurige brug te bouwen??
maandag 4 juni 2018 om 21:33
Ja die uitslag van Ooitverlegen was schokkend. Hij heeft ons op het verkeerder been gezet. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken.spell68 schreef: ↑04-06-2018 21:12Dat weet ik, maar misschien nemen mensen het nog serieus en dan? Is het hek helemaal van de dam. Dat samen met mijn onthulling en de schokkende uitslag van Verlegen, ik weet niet of de gemiddelde Viva forummer dat wel kan dragen. Ik zie een spike in psycholoogbezoekjes in het vooruitzicht.
Dat jij van romcoms hield had je al geschreven, volgens mij.
maandag 4 juni 2018 om 22:15
Nee het is geen op het verkeerde been zetten. Waar ik nu mee worstel is het spagaat tussen hoe ik vroeger was en nu. Als ik die test toen had gemaakt, zeg rond mijn 20e was de uitslag echt volkomen anders geweest. Ik was toen een huismus met een diepe interesse in techniek, er was nauwelijks iets anders. Vanaf midden tot eind 20 ben ik echt los ben gegaan en kantelde het gigantisch, ik kan nauwelijks uitdrukken hoe intensief dat is geweest. Ik vraag me nu dus af hoeveel blijvende invloed dat heeft gehad op mijn persoonlijkheid. Het lijkt erop dat dit veel meer is dan waarvan ik mij nu bewust ben. Of het is andersom dat ik vroeger mezelf niet was, dat geloof ik ook niet. Ik weet het gewoon niet.