Voorwaarden notaris bij geregistreerd partnerschap

20-10-2020 00:46 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Omdat ik in verwachting ben van ons eerste kindje willen mijn vriend en ik kiezen voor een geregistreerd partnerschap. Zodat alles gelijk goed geregeld is. Ik las op internet dat je vanaf 2018 beperkte gemeenschap van goederen hebt als je de partnerschaps voorwaarden niet vast laat leggen bij een notaris. Ik vraag me af of dit aan te raden is als geen van beide een eigen onderneming heeft? Wat laat je dan precies vastleggen? In geval van een onderneming lijkt het me wel echt nodig maar dat is bij ons dus niet het geval. Een notaris heeft ons verteld dat het ongeveer 900 euro kost om de voorwaarden vast te laten leggen als we dat willen. Vind het nogal een bedrag. Wat hebben jullie gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople schreef:
21-10-2020 12:52
En kind krijgt achternaam van vriend omdat ik straks toch wil gaan trouwen.
Nee, je kind krijgt de achternaam van je vriend, omdat je er (hopelijk) bewust voor kiest om zijn naam aan te nemen.
Aangezien trouwen tegenwoordig niet meer gelijkstaat aan de naam van je aanstaande aannemen. Het is een keuze.
Net zoals het ook een keuze kan zijn om beide je eigen naam te houden of jouw achternaam aan te nemen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
21-10-2020 13:40
Nee, je kind krijgt de achternaam van je vriend, omdat je er (hopelijk) bewust voor kiest om zijn naam aan te nemen.
Aangezien trouwen tegenwoordig niet meer gelijkstaat aan de naam van je aanstaande aannemen. Het is een keuze.
Net zoals het ook een keuze kan zijn om beide je eigen naam te houden of jouw achternaam aan te nemen.

Ja dat is mijn eigen keuze inderdaad
Roxy21 schreef:
21-10-2020 13:40
Net zoals het ook een keuze kan zijn om beide je eigen naam te houden of jouw achternaam aan te nemen.
.
Dat is nou net geen keuze. Je houdt altijd allebei je eigen naam, maar mag in het dagelijks gebruik en in communicatie met de overheid ervoor kiezen die van de echtgenoot / partner te dragen. (Ja, ook bij GP)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven