Vraag ik te veel?

13-09-2011 18:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik wonen nu anderhalve maand gelukkig samen. Het is nog even wennen, maar we komen vrijwel overal gewoon uit en respecteren elkaar zoals ik dat nog nooit in een relatie heb ervaren. Happy, happy, happy.

Hij heeft het momenteel alleen wel erg druk. Wij studeren allebei nog en ook al volg ik twee extra vakken, ik heb maar twee dagen per week college. Verder werk ik op zaterdagen en af en toe een maandag op de universiteit (ik heb daar een functie waarbij ik klachten van studenten in behandeling neem, en die zijn er gewoon niet zo veel).

Hij volgt momenteel een vakkenpakket waarbij ook twee dagen college komen kijken, maar daarnaast loopt hij ook drie dagen stage. Fulltime business dus. Daarnaast werkt hij drie nachten per week en als het even kan, pakt hij er een vierde bij.

Daar komt bij dat het huis nog niet helemaal af is en dat we eigenlijk ook bijna niet de tijd hebben dit samen te doen vanwege zijn drukke agenda. Verder moet ik heel erg wennen aan dit nieuwe huis en voel ik me ook nog helemaal niet thuis en ben ik dus ook niet erg happy als ik alleen ben (als hij gaat werken of met vrienden afspreekt). Tot slot voelt het ook alsof het huishouden nu helemaal mijn taak is geworden, terwijl we alles samen wilden doen (ik vind het niet meer dan normaal, omdat hij het drukker heeft, meer op me te nemen, maar de laatste keer dat hij überhaupt iets in huis heeft gedaan, is mij ook alweer iets te lang geleden).

Ik vind het best moeilijk dat hij zo vaak weg is/dat ik zoveel alleen thuis ben. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken (spreek zoveel mogelijk af met vriendinnen als hij ook de deur uit is en heb nu gesolliciteerd op een functie van twee dagen per week). Maar aan de andere kant vind ik best dat ik mag vragen of hij niet gewoon in ieder geval twee avonden per week gewoon met mij door te brengen. Of vraag ik te veel?
Eerlijk? Ja ik vind dat je teveel vraagt. Als ik kijk naar mijn situatie zou ik dus eigenlijk op tafel moeten slaan en eisen dat ié de helft doet in het huishouden? Hm, dat wordt moeilijk.

Ik zou dus voorstellen om het huishouden lekker over te nemen of als het niet gaat, hulp in te roepen en wat meer te gaan werken als dat lukt. Onze situatie is nog drukker en het is soms wat behelpen maar het lukt ons en eerlijk gezegd vind ik het wel heerlijk, drukte
Nou ik vind dat gemiep over theedoekhaakjes helemaal niet zo mannelijk...

Ik kan me wel voorstellen dat je bang bent dat ie overspannen raakt. Dat lijkt me een terechte angst.

Want ik meen het: wanneer slaapt hij?

Als hij hele dagen studeert/stage loopt en s nachts ook werkt kan het bijna niet anders dan dat hij een paar keer per week een nacht min of meer overslaat.

Ik was ook zo'n student die dacht dat slapen later wel kon (als ik oud was ofzo). En ik ben echt heel ziek geworden. Zou het niemand aanraden.
Sophie praat gewoon met hem. Ik werk zelf onregelmatig en mn vriend is vaak aan het voetballen of met vrienden weg. Kortom wr zien elkaar soms een hele dag niet terwijl we wel samen wonen! We stemmen het op elkaar af en af en toe pakken we eeb dag en gaan we wat leuks doen. Dagje rotterdam, dagje sauna, dagje strand etc deze dingen moet je plannen anders gaat het niet werken! Je moet nj eerlijk zijn anders krop je het op en komt het er ooit allemaal eens uitzetten en dan staat je vriend ook te kijken!! Succes meis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven