Vreemd whatsapp bericht

26-09-2018 08:46 1175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, vanochtend had ik van mijn man drie whatsapp berichten.

*bericht verwijderd*
*O ik heb trouwens ok Skype op mijn telefoon. [Naam man en nummer] is mijn nickname.
*gemiste video oproep

Mijn man wist echter van niks, had ook niks verstuurd.

Vraag is dus, is dit iets vanuit whatsapp, of zit er iemand anders in zijn account?
Ik heb er een raar gevoel bij.
off topic en te persoonlijk
fashionvictim wijzigde dit bericht op 29-09-2018 13:06
96.28% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Even resumerend: donderdagochtend werd duidelijk dat TO's man ernstige dingen heeft verzwegen. Ze moest tussendoor gewoon werken en ze hebben een gezin met jonge kinderen. We zijn nu twee dagen verder. Twee!!!

TO heeft ondertussen al ontzettend veel informatie boven gekregen! Mijns inziens voldoende informatie om een beslissing te nemen. Maar dat is gezien vanaf mijn tuinstoel, in het zonnetje. Zij zit in een rollercoaster. Logisch dat ze niet 1-2-3 een knoop doorgehakt. Het lijkt me gezond als ze even aan haar eigen rust gaat denken en de boel laat bezinken. Ik zou voor nu dus alleen aankondigen dat je maandag naar de politie stapt. En vervolgens dit weekend gebruiken om je hoofd leeg te maken.

Dus ook even geen forum vol adviezen die kunnen voelen alsof ze tekort schiet in haar aanpak. Want dat doet ze absoluut niet!

Rosawinde, doe jezelf een lol en bel een vriendin, broer of zus om samen uit te waaien op het strand. Maandag verder.
-verwijderd wegens te persoonlijk -
fashionvictim wijzigde dit bericht op 29-09-2018 12:54
97.15% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
29-09-2018 10:34
ja, precies. Ik heb tot de dag van vandaag elke nacht nachtmerries waarin mijn brein zelf maar gaat invullen wat hij dan verborgen houdt. Echt, niet weten is erger dan de grootste marteling.

Naar is dat. En die hatelijke gevoelens die het nog kan oproepen.
Helemaal weg gaan zal het nooit..

Laat zei hij iets als: 'dat is niet zuiver..'
waarop ik meteen zei: 'net als jouw geweten..'

En dan even zo'n intens vernietigende starende blik naar hem geven.

Maar het slijt wel steeds meer om, lig soms al in een deuk.

Maar jammer blijft het.. hier heb ik natuurlijk 'nooit' voor getekend.
Ik hield van mijn kruin tot mijn tenen van die man, was zo gek op hem!
Maar ja, t'is kapot.
Het weekend zonder verplichting van werk kan net prima zijn om gebeurtenissen iets meer op een rijtje te krijgen in je hoofd. Emoties laten inzinken.
Ik zou dan wel eisen van man dat hij verlof neemt maandag, zelf vrij nemen, de kinderen bij oppas onderbrengen en dan proberen alles op tafel te krijgen. En daar hoort zij Skypewachtwoord zeker bij.
Die huisarts klinkt ook een beetje als een uitweg naar slachtofferschap van hem. Zodat hij niet meer hoeft te dealen met wat zijn gezin is aangedaan.
Ontkenning werkt maar heel tijdelijk. Wat gezien is, kan niet ongezien worden. En in dit geval heeft hij wel heel erg vaak de keuze naar schadelijke acties ten nadele van zijn gezin laten doorslaan.
fashionvictim schreef:
29-09-2018 10:31
Maar hoe kan jij dat nu voor een ander bepalen? Ik ben echt met stomheid geslagen en ook best wel - klinkt stom op een forum, I know - teleurgesteld. Ik had jou niet als zo wreed en intens gemeen ingeschat.

Och jee, ergens vind ik dat wel lieve woorden, die laatste :proud: In de zin van, blijkbaar ben ik over het algemeen lief. En dat klopt ook wel. Ik heb hier op het forum nooit een geheim gemaakt van het feit dat ik ben vreemdgegaan. Er zit vaak veel meer achter dan je denkt. In mijn geval dus onvrede over mijn relatie en onmacht om daar iets aan te doen. Heb ik me achteraf pas gerealiseerd trouwens. Ik kon niet goed communiceren met mijn ex, kon niet tegen hem op, en we waren niet goed voor elkaar. Vreemdgaan was voor mij makkelijker dan de confrontatie aangaan en uit de relatie stappen. Pas later besef je hoeveel pijn je je partner doet daarmee, en toen ik dat besefte kon ik ook niet anders meer dan scheiden, ik had eindelijk de kracht gevonden.
Ja het is gemeen dat ik vreemd ging, maar ik vind het niet zo wreed dat ik hem de details bespaard heb. Het was echt niet beter geweest als hij alles zou weten, het had hem echt zoveel meer pijn gedaan. Laat mij zelf op de blaren zitten, ik moet doorleven met het besef dat ik ontzettend stomme en nare dingen heb gedaan in mijn huwelijk. Daar voel ik me nu wel schuldig over, echt. Mijn huidige vriend weet alles, kent mijn ex ook en weet dat ik het nu nooit meer zou doen. Binnen deze relatie kan ik wel communiceren, het is allemaal zoveel anders.
Mijn ex heeft trouwens ook weer een vriendin, woont alweer jaren samen, en iedereen die ons beiden goed kent geeft aan dat we allebei gelukkiger zijn nu. En dat zie ik ook aan hem trouwens, dat hij nu gelukkiger is dan hij de laatste jaren van onze relatie was.

Ik kan inderdaad niet voor een ander bepalen of het wel of niet goed is om alles te weten. Maar alles in me zegt me dat het beter is dat hij niet alles weet. Het had hem echt belemmerd in het verder gaan, in het aangaan van een nieuwe relatie bijvoorbeeld. Alle smerige details hadden het echt alleen maar slechter gemaakt, daar ben ik 100% van overtuigd.
Pindakaasjes schreef:
29-09-2018 10:44
Naar is dat. En die hatelijke gevoelens die het nog kan oproepen.
Helemaal weg gaan zal het nooit..

Maar dat is het juist: als je niks weet kan je zelfs niet eens boos worden. Je kan moeilijk iemand de huid volschelden omdat ie een vuile vreemdganger is als ie zelf bij hoog en bij laag blijft beweren dat ie gehackt of opgelicht is en nooit is vreemdgegaan.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
ja, precies. Ik heb tot de dag van vandaag elke nacht nachtmerries waarin mijn brein zelf maar gaat invullen wat hij dan verborgen houdt. Echt, niet weten is erger dan de grootste marteling.

En jij hebt toch zo gezocht naar alles, hebt alles boven tafel willen hebben. Je hebt dus nooit zekerheid dat je werkelijk alles weet, het blijft aan je knagen, hoe goed je ook gezocht hebt. Wat Meds zegt, TO weet genoeg om een beslissing te nemen. Je weet nooit zeker of je alles weet.
fashionvictim schreef:
29-09-2018 10:56
Maar dat is het juist: als je niks weet kan je zelfs niet eens boos worden. Je kan moeilijk iemand de huid volschelden omdat ie een vuile vreemdganger is als ie zelf bij hoog en bij laag blijft beweren dat ie gehackt of opgelicht is en nooit is vreemdgegaan.

Hij is misschien nooit daadwerkelijk vreemdgegaan, maar had wel de intentie, dat weet TO wel. En hij heeft bovendien een ontzettend grote uitgave verzwegen, dat zou voor mij net zo zwaar wegen. Natuurlijk heeft ze alle reden om boos te worden en hem de huid vol te schelden.
@Marana, maar jij besloot toen dat jullie Huwelijk voorbij moest zijn.
Je verliet je ex-man (toen nog man) en vond dat je hem niet nog meer extra pijn moest aandoen door alle details erbij te halen.
Dat is iemand willen sparen.

In het geval van Rosawinde proef ik iets heel anders..
'Hij' is bang zijn huidige leventje te verliezen, inclussief huis, kinderen, auto, etc..

Dus is het draaien en in allerlei bochten wringen en zelfs in de slachtofferrol kruipen.
Ik geloof niet dat hij dit doet om TO te sparen, maar om zijn eigen gatje te redden.
En dat is zo oneerlijk!

Toen hij zijn vrouw en gezin bedonderde draaide het allemaal om 'hem'.
En nu hij tegen de lamp is gelopen, draait het 'weer' allemaal om hem!

Hij verzwijgt volgens mij echt geen dingen voor TO omdat hij het vergeten is of het haar niet aan wilt doen.. het is hem gewoon te heet onder de voeten.

Dat vind ik het cruciale verschil in deze...
Marana-- schreef:
29-09-2018 10:58
Hij is misschien nooit daadwerkelijk vreemdgegaan, maar had wel de intentie, dat weet TO wel. En hij heeft bovendien een ontzettend grote uitgave verzwegen, dat zou voor mij net zo zwaar wegen. Natuurlijk heeft ze alle reden om boos te worden en hem de huid vol te schelden.
Juist. Het is duidelijk dat hij de boel bedonderd heeft. Of hij nou vreemd is gegaan of niet. Hij is in elk geval zèlf op zoek gegaan naar andere sekscontacten en heeft zèlf besloten 10.000 euro van zijn gezin uit te geven. Hij is een oneerlijke man die zijn eigen lol belangrijker vindt dan zijn relatie. Dat hij zich misschien ook nog heeft laten oplichten, maakt het niet minder erg. Integendeel.

Meer hoef je niet te weten.
Marana-- schreef:
29-09-2018 10:27
Bij mij was er sprake van de omgekeerde situatie. Ik was de vreemdganger. Mijn ex heeft wel eens wat vermoed, en ik heb altijd ontkent. Hij heeft enkele dingen gezien die al over zijn grens gingen. En toch wou hij met mij verder. Ik was degene die wou scheiden. Ik ben blij dat hij nooit de onderste steen boven heeft willen halen, dat had hem nog zoveel meer pijn gedaan, dat was echt niet nodig.

TO weet genoeg, precies wat Meds en Framberry zeggen. Geef haar de tijd om het op een rijtje te zetten en haar beslissing te nemen. Het is helemaal niet nodig om alle verdere smerigheid nog te zoeken (of erger nog, te vinden).
Aha vandaar, dan heb je geen idee.
En dat je het fijn vond voor hem dat hij niet alles geweten heeft is bullshit om je eigen geweten te sussen. Had je het wel verteld als hij de behoefte had gehad?
anoniem_64df35cce50ab wijzigde dit bericht op 29-09-2018 11:21
3.10% gewijzigd
fashionvictim schreef:
29-09-2018 10:43
Nee, dit is echt bullshit die oneerlijke mensen zichzelf verkopen om hun oneerlijkheid goed te praten. Ik ben van nature helemaal niet wantrouwig, dat kan ook niet want anders kan je man natuurlijk niet naast je in bed terwijl je net seks hebt gehad alweer met een chickie liggen chatten terwijl jij moe maar voldaan tegen hem aan in slaap valt. En dan kan ie natuurlijk ook niet duizenden euro's uitgeven zonder dat je dat weet, of nachten wegblijven. Een wantrouwig persoon had dat natuurlijk de eerste keer al gemerkt, of er vraagtekens bij gehad. Ik niet, ik denk altijd dat iedereen net zoals ik is dus het was zelfs nooit bij me opgekomen dat hij al die dingen ooit zou kunnen doen.
Ik zeg niet dat het wantrouwen onterecht is, juist niet!
Het wantrouwen hoeft niet rechtvaardigd te worden met bewijs, want het is er met een reden
anoniem_371735 wijzigde dit bericht op 29-09-2018 14:16
21.56% gewijzigd
fashionvictim schreef:
maar je hebt die nachtmerries omdat je het graag wilt weten en het niet weet en je als het ware machteloos bent in dit verhaal. De nachtmerrie is er omdat jij hier overdag druk mee bent. Maar de vraag is waarom je het wilt weten, wat voegt het nog toe? Jullie zijn uit elkaar hij heeft je bedonderd en erg bedonderd. Weten wat er precies is voorgevallen verandert niks aan de situatie
polydox schreef:
29-09-2018 11:17
Aha vandaar, dan heb je geen idee.
En dat je het fijn vond voor hem dat hij niet alles geweten heeft is bullshit om je eigen geweten te sussen.

Oh.
Denk je dat mijn geweten rustiger is als ik hem nog even uitnodig voor een gesprek en dan alles opbiecht? En hoe gaat het met hem dan daarna, denk je?
Pindakaasjes schreef:
29-09-2018 11:00
Je verliet je ex-man (toen nog man) en vond dat je hem niet nog meer extra pijn moest aandoen door alle details erbij te halen.

'Hij' is bang zijn huidige leventje te verliezen, inclussief huis, kinderen, auto, etc..

Dus is het draaien en in allerlei bochten wringen en zelfs in de slachtofferrol kruipen.
Ik geloof niet dat hij dit doet om TO te sparen, maar om zijn eigen gatje te redden.
En dat is zo oneerlijk!

Hij verzwijgt volgens mij echt geen dingen voor TO omdat hij het vergeten is of het haar niet aan wilt doen.. het is hem gewoon te heet onder de voeten.

Daar heb je wel een punt. Daarom denk ik ook dat TO in deze de beslissing moet nemen. Maar ik begrijp wel dat ze dat niet even in 2 dagen kan doen.
off topic en te persoonlijk
fashionvictim wijzigde dit bericht op 29-09-2018 13:07
93.50% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Volgens mij gaat het hier ook om kunnen begrijpen waarom iemand waar je het niet van verwacht zoiets kan doen. Begrip geeft weer iets van controle terug. Als je begrijp waarom hij dit doet kan je misschien nog denken dat je het voor kan zijn of dat je herhaling kan voorkomen. Maar het is schijncontrole want je hebt een ander nooit in de hand. Bovendien is gedrag in het verleden de allerbeste voorspeller voor gedrag in de toekomst
fashionvictim schreef:
29-09-2018 11:25
Nee, de enige dingen die ik juist zeker weet zijn de dingen die ik zelf opgezocht heb na de relatie. Tijdens de relatie heb ik dat nooit gedaan, achteraf weet ik niet zo goed waarom. En achteraf neem ik mezelf dat ook kwalijk.
Waarom neem je je dat kwalijk? Je schenkt iemand je vertrouwen. Dat hij er vervolgens misbruik van maakt kan je toch van te voren niet weten als er nog nooit iets eerder is voorgevallen?
Pindakaasjes schreef:
29-09-2018 11:00

En dat is zo oneerlijk!

Te heet onder de voeten... dat denk ik zeker ook. Maar misschien is deze man ook wel iemand met wie we enorm medelijden moeten hebben. Dat maakt de situatie van TO er niet beter op, of minder tragisch, maar als haar man seksverslaafd is, heeft hij gewoon een ziekte waarvoor hij behandeld moet worden. Ik zag ooit de film Shame van Steve McQueen, over een seksverslaafde man, en ik ben er een paar dagen kapot van geweest: de leegte, de diepe wanhoop, de smerige vunzigheid, de intense schaamte vooral. Dat zijn mensen die heel ziek zijn, die niets kunnen voelen, die volkomen depressief en verslaafd zijn.

Ik kan het op afstand niet beoordelen, dat kan niemand, maar 10.000 euro?

Die man gaat kapot aan de schaamte, denk ik. Hij zal er álles aan doen om TO buiten de ellende te houden, om haar géén inzage te geven in zijn zieke en gepijnigde geest. Want: too much information. Te afschuwelijk. Te vernederend en beschamend.

Niet dat het iets uitmaakt, want TO gaat het licht echt wel zien. De feiten liggen er (voor een deel). Ze is getrouwd met een vreemde. Iemand die feitelijk dood is van binnen. En ik ben het ermee eens dat de details eigenlijk onbelangrijk zijn. Dit zijn dingen die je misschien niet eens wilt weten, en die je sowieso niet kunt begrijpen. Ik zou wel, als ik TO was, willen weten wat de kern van het probleem is. Van zíjn probleem, wel te verstaan. Is hij ziek? Hoe lang speelt dat al? Wil hij ervoor in therapie?

Overigens denk ik dat hun huwelijk, therapie of geen therapie, gewoon voorbij is. Dit valt op geen enkele manier meer te lijmen of glad te strijken, dit is namelijk een heel zieke man. Denk ik. Veel sterkte voor TO, het lijkt me vreselijk.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 29-09-2018 13:01
93.53% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
29-09-2018 11:25
Nee, de enige dingen die ik juist zeker weet zijn de dingen die ik zelf opgezocht heb na de relatie. Tijdens de relatie heb ik dat nooit gedaan, achteraf weet ik niet zo goed waarom. En achteraf neem ik mezelf dat ook kwalijk.

Ik heb het mezelf ook lang verweten.. waarom ik niet eerder gehoor gaf aan dat onderbuik gevoel.
Waarom ik de signalen niet zag.
Waarom ik me zo vaak liet afschepen met onzin verhalen.

Ik heb me zo oliedom gevoelt..

Maar probeer het anders te bezien.
Wanneer kun je zo makkelijk bedrogen en opgelicht worden??
Idd.. op het moment dat je iemand vertrouwd.

Dat is niet blind, naief, of dom van jou..
Het is alleen maar egocentrisch, laf en zelfs gemeen van die ander.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 29-09-2018 12:55
95.05% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
29-09-2018 09:52
Ik vraag me af of al die vrouwen die zeggen dat het onzin is om dingen uit te zoeken zelf ooit op zo'n manier zijn belazerd en wat het hen dan heeft opgeleverd om niks uit te zoeken. En dat is een oprechte vraag, misschien kan ik er zelf nog wat van leren.
Ja, ik meld me bij deze. Dingen uit gaan zoeken en acties ondernemen heeft me destijds over het randje geholpen en daarom raad ik het af... Ik heb daar echt géén baat bij gehad. Mijn les voor mezelf: doe niets, ga niet speurneuzen, zoek afleiding en hervindt jezelf ondertussen. Laat de ander zich nog verder klemwerken, laat het zijn probleem, en onderneem dan vanuit kalmte en overzicht de actie die JIJ wenst. Zo blijf je uiteindelijk sterker en kan je de ander zien voor wat hij/zij waard is (action speaks louder than words).
S-Meds schreef:
29-09-2018 11:28
Volgens mij gaat het hier ook om kunnen begrijpen waarom iemand waar je het niet van verwacht zoiets kan doen. Begrip geeft weer iets van controle terug. Als je begrijp waarom hij dit doet kan je misschien nog denken dat je het voor kan zijn of dat je herhaling kan voorkomen. Maar het is schijncontrole want je hebt een ander nooit in de hand. Bovendien is gedrag in het verleden de allerbeste voorspeller voor gedrag in de toekomst
Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. Dat kun je niet zo in het algemeen zeggen. Voor fashionvictim gaat het om verwerking, voor mij zou het gaan om besluitvorming. Eenieder trekt op een ander moment de stekker uit zijn relatie. Voor de een is de intentie al voldoende, voor een ander komt dat besluit nooit. Ik heb niet de illusie dat er geen leugens binnen een relatie bestaan, die zijn er altijd. De vraag is alleen hoe groot die zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven