Vreemde date gehad!

19-10-2012 17:21 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even mijn verhaal kwijt!

In het kort: via een datingsite iemand ontmoet met wie het klikte via de mail. Week of 3 gemaild en gebeld omdat het niet eerder lukte om af te spreken gezien de afstand tussen onze huizen. Enfin: ik zag het al helemaal zitten

Gisterenavond gingen we wat drinken in een stad. Leuke man, spontaan en zag er goed uit. Op een gegeven moment komt het gesprek op werk uit en zegt hij ineens dat hij geen werk heeft momenteel en dat terwijl hij via de mail had gezegd een baan als IT’er te hebben. Vond ik al vaag natuurlijk maar het ergste was dat hij er direct achteraan zei “dus ook geen geld te hebben om dit avondje te bekostigen, maar ik wilde het natuurlijk best even betalen”.

Ik was echt heel erg verbaasd! Je gaat toch niet afspreken in een kroeg als je geen cent te makken hebt blijkbaar? Hij zei het ook echt met een stalen gezicht.

Na 10 minuten zei ik dat ik naar het toilet moest en, ik schaam me echt dood om het te zeggen, ben ik de kroeg uitgeglipt nadat ik bij de bar mijn drankjes betaald heb. Ik voelde me echt genaaid. Beetje er van uitgaan dat je nieuwbakken date je drankjes wel even betaalt.

Krijg ik vandaag een pissig mailtje waarom ik ineens weg was en waarom ik hem liet zitten met de rekening voor zijn drankjes die ik voor hem zou betalen ….

Ik ben nu aan het bedenken wat ik terug kan sturen. Wie helpt me?
Ik vind zowel in de kroeg gaan zitten zonder geld, als weggaan zonder iets te zeggen ontzettend asociaal. Eigenlijk zouden TO en date dus prima bij elkaar passen!
Vrouwen die louter en alleen op de zak van een vent zitten te consumeren vind ik net zo fout.
Belachelijk zeg, dat je niet even zijn drankjes betaald!! Haha, nee hoor. Heel goed, ik zou niets terug sturen omdat hij vast zelf wel weet wat er aan de hand is.
Ik weet niet wat ik zelf gedaan zou hebben. Ben assertief genoeg om een man daarmee te confronteren. Ben ook niet te beroerd om voor hem te betalen. Maar die leugen over het niet hebben van een baan zou bij mij verkeerd vallen. Hij had daarover eerlijk moeten zijn, dan zou ik toch op date zijn gegaan als hij me voor de rest leuk leek.

Kan me in TO's situatie voorstellen dat ze overdonderd was door de leugen én door zijn stellingname dat zij wel even zou betalen, dus ja, ik vind haar actie wel begrijpelijk.
Eens met ouwejurknieuwejurk. Ik denk dat ik ook niet het lef zou hebben om hem te zeggen dat het stom is dat hij geen geld bij heeft.

Maar nog iets: als die man met een stalen gezicht zegt dat TO betaalt, schijnbaar geen moeite heeft met liegen en dan ook nog eens boos wordt achteraf per e-mail, dan kun je je al indenken wat voor een type dit is. Daar zou ik gewoon bang van worden en dan is niets zeggen en weglopen gewoon de beste optie.
quote:zammm schreef op 19 oktober 2012 @ 17:49:

[...]

Nauurlijk.

Je gaat niet naar de kroeg zonder cash.Jij niet. Ik heb me vaak verbaasd over hoeveel mensen dat wel doen/deden. Freeloaders zijn vaak vrouwen.
quote:nummerzoveel schreef op 19 oktober 2012 @ 17:57:

Ik vind zowel in de kroeg gaan zitten zonder geld, als weggaan zonder iets te zeggen ontzettend asociaal. Eigenlijk zouden TO en date dus prima bij elkaar passen!

Eens.

Match made in heaven.
quote:viva-amber schreef op 19 oktober 2012 @ 17:51:

Het gaat niet om wie de 1e date betaalt. Deze man heeft zich gewoon onaangenaam, dwingend en manipulatief gedragen.+1
Liegen over een baan is echt vreselijk not done.
quote:nummerzoveel schreef op 19 oktober 2012 @ 17:57:

Ik vind zowel in de kroeg gaan zitten zonder geld, als weggaan zonder iets te zeggen ontzettend asociaal. Eigenlijk zouden TO en date dus prima bij elkaar passen! Haha, inderdaad
Ik heb dat een keer met eigen ogen gezien

In de dorpskroeg met vrienden en oude bekenden. Zo'n kroeg waar je muntjes haalt. Een kennis vraagt aan mij en wat vriendinnen of we wat willen drinken omdat hij richting bar gaat, standaard was dat je dan de hoeveelheid muntjes die je drankje kost in diegene zijn hand legt (we waren scholieren) Vriendin zegt 'een Malibu-cola graag! ' dus die kennis houdt zijn hand op.. Zij schrikken want 'geen geld en geen munten..'
Hahaha wat een top actie dit!

Ik zou hem helemaal niets terug mailen. Of inderdaad iets in de richting van: Moet ik dat serieus gaan uitleggen?
quote:eleonora schreef op 19 oktober 2012 @ 17:59:

[...]

Jij niet. Ik heb me vaak verbaasd over hoeveel mensen dat wel doen/deden. Freeloaders zijn vaak vrouwen.

Gaat dit over mensen die aan het daten zijn of een relatie hebben? Ik ga heel vaak de deur uit zonder geld en laat dan vriend betalen. Voorheen, toen ik degene was die meer verdiende, was ik degene die altijd de portemonnee mee nam. Dat hele gedoe van een rekening door twee delen is niet goed voor de romantiek en voor je hoofd (als je niet goed bent in rekenen, zoals ik).

Ik vind ook dat een man met wie ik een eerste date heb ook voor mij moet betalen. Maar dat betekent niet dat ik geen geld mee neem. Wil hij dat ik voor ons betaal of voor mijn aandeel, dan zal ik dat gerust doen. Hij moet alleen niet denken dat ik nog een keer met hem ga daten. Gelukkig ben ik dat stadium al lang voorbij.
dubbel -.-
quote:madille schreef op 19 oktober 2012 @ 18:06:

[...]

Ik vind ook dat een man met wie ik een eerste date heb ook voor mij moet betalen. Maar dat betekent niet dat ik geen geld mee neem. Wil hij dat ik voor ons betaal of voor mijn aandeel, dan zal ik dat gerust doen. Hij moet alleen niet denken dat ik nog een keer met hem ga daten. Gelukkig ben ik dat stadium al lang voorbij.Echt serieus??? Wat een armoe. Het is puur een kadootje als iemand voor je betaalt, vind ik.
Zal allemaal wel hoor, maar geef toe: sneaky wegslippen is kinderachtig. Natuurlijk ben je verontwaardigd, terecht ook. Maar zelfs als hij een eikel is heb je hem gewoon eerlijk te zeggen dat je het niet vindt kunnen. Dat is een confrontatie en echt kut, dat weet ik.

Het enige wat ik bedoel te zeggen is: je moet niet vreemd opkijken dat hij boos mailt. Je kunt het hem ook alsnog zeggen, maar dan sta jij weer voor lul in de zin dat jij óók een streek hebt uitgehaald.

Zeg gewoon dat je het niet vond kunnen, en het er verder bij wil laten. Hij zal echt wel leuk zijn en er goed uitzien, maar dan nog, wil je op deze manier verder?
Well done niks meer laten horen eikel
quote:VotesforLeo schreef op 19 oktober 2012 @ 18:09:

[...]

Echt serieus??? Wat een armoe. Het is puur een kadootje als iemand voor je betaald, vind ik.+1
Als ik zo tegen een eerste date had gedaan en hij was stiekem weggegaan dan zou ik met mijn staart tussen mijn benen in een hoekje kruipen. Zeker wel dat ik de boodschap had begrepen en dat ik soooowieso niet was gaan mailen.
Btw Madille, idd, wat een armoe zeg. Als dat jouw opvatting is van romantiek, zou ik om te beginnen al niet met je op date gaan.
Ik ben overigens wel benieuwd hoe hij bij die kroeg is weggekomen; afwassen? Vriend gebeld om langs te komen met geld? Rijbewijs in bewaring gegeven?

Of toch wat geld op zak gehad...?
quote:hawkeye_jane schreef op vrijdag 19 oktober 2012 18:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="VotesforLeo in "Vreemde date gehad!"" class="messagelink">VotesforLeo schreef op 19 oktober 2012 @ 18:09</a>:</b>

[...]

Echt serieus??? Wat een armoe. Het is puur een kadootje als iemand voor je betaald, vind ik.</div></blockquote>+1 +nog1tje
quote:madille schreef op 19 oktober 2012 @ 18:06:

[...]

Gaat dit over mensen die aan het daten zijn of een relatie hebben? Ik ga heel vaak de deur uit zonder geld en laat dan vriend betalen. Voorheen, toen ik degene was die meer verdiende, was ik degene die altijd de portemonnee mee nam. Dat hele gedoe van een rekening door twee delen is niet goed voor de romantiek en voor je hoofd (als je niet goed bent in rekenen, zoals ik).

Ik vind ook dat een man met wie ik een eerste date heb ook voor mij moet betalen. Maar dat betekent niet dat ik geen geld mee neem. Wil hij dat ik voor ons betaal of voor mijn aandeel, dan zal ik dat gerust doen. Hij moet alleen niet denken dat ik nog een keer met hem ga daten. Gelukkig ben ik dat stadium al lang voorbij.

Waarom zou een man op de eerste date móeten betalen voor jou?

En als hij dat niet doet mag hij niet meer meedoen. Dat heb ik nooit begrepen. Mannen mogen van alles niks verwachten van dates maar moeten wel betalen en als ze dat niet doen dan worden ze buitenspel gezet.

Ik vraag het nu aan jou maar ik heb dit zo veel vrouwen horen zeggen en zien schrijven dat het meer een algemene vraag is hoor.

Serieus heb ik dat nou nooit bijgehouden wie wat betaalde bij dates. Voor mij is dat totaal geen criterium.
haha wat een gast. Ik zou terugsturen 'In plaats van mij lastig te vallen via de mail zou ik je kostbare tijd gebruiken om een baan te zoeken. De groeten!'
Najaaaaaa dit heb ik nog niet mee gemaakt deze gast misbruikt vrouwen gadverdamme haak lekker af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven