Vreemde date gehad!

19-10-2012 17:21 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even mijn verhaal kwijt!

In het kort: via een datingsite iemand ontmoet met wie het klikte via de mail. Week of 3 gemaild en gebeld omdat het niet eerder lukte om af te spreken gezien de afstand tussen onze huizen. Enfin: ik zag het al helemaal zitten

Gisterenavond gingen we wat drinken in een stad. Leuke man, spontaan en zag er goed uit. Op een gegeven moment komt het gesprek op werk uit en zegt hij ineens dat hij geen werk heeft momenteel en dat terwijl hij via de mail had gezegd een baan als IT’er te hebben. Vond ik al vaag natuurlijk maar het ergste was dat hij er direct achteraan zei “dus ook geen geld te hebben om dit avondje te bekostigen, maar ik wilde het natuurlijk best even betalen”.

Ik was echt heel erg verbaasd! Je gaat toch niet afspreken in een kroeg als je geen cent te makken hebt blijkbaar? Hij zei het ook echt met een stalen gezicht.

Na 10 minuten zei ik dat ik naar het toilet moest en, ik schaam me echt dood om het te zeggen, ben ik de kroeg uitgeglipt nadat ik bij de bar mijn drankjes betaald heb. Ik voelde me echt genaaid. Beetje er van uitgaan dat je nieuwbakken date je drankjes wel even betaalt.

Krijg ik vandaag een pissig mailtje waarom ik ineens weg was en waarom ik hem liet zitten met de rekening voor zijn drankjes die ik voor hem zou betalen ….

Ik ben nu aan het bedenken wat ik terug kan sturen. Wie helpt me?
quote:Ster_ schreef op 19 oktober 2012 @ 18:11:

Als ik zo tegen een eerste date had gedaan en hij was stiekem weggegaan dan zou ik met mijn staart tussen mijn benen in een hoekje kruipen. Zeker wel dat ik de boodschap had begrepen en dat ik soooowieso niet was gaan mailen.Hier heb je zeker een punt.
Ik ben één keer op die manier afgeserveerd door een date trouwens. Mevrouw kwam al binnen met dat ze niet wist waar ze het over moest hebben, ging zijlings naar me toe zitten en ik kon het werk doen. En wat was ze pissig over die 10 euro die ik deelde en dat ik de deur niet opendeed. Zoals Eleonora al zei: zo'n eisenlijst, man moet op tenen lopen maar wel de boel betalen. Als er een tijdmachine was zou ik het liefst al die vrouwen naar 1930 teleporteren. Kijken hoe leuk en romantisch ze het daar hebben.
van welke datingsite en onder welke naam?? dadelijk zit ik er mee opgescheept hihihihi
quote:mieke1966 schreef op 19 oktober 2012 @ 17:34:

Prima actie TO.

Aan zo'n droeftoeter zou ik ook mijn assertiviteit en feedback niet verspillen.

Wel een geweldig verhaal vind ik.............voor later bij een borrel.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
quote:daikan schreef op 19 oktober 2012 @ 18:12:

Btw Madille, idd, wat een armoe zeg. Als dat jouw opvatting is van romantiek, zou ik om te beginnen al niet met je op date gaan.

Ja, dat is onderdeel van de romantiek voor mij. Een man die op die manier laat zien dat hij voor je wil zorgen ofzo. Ik weet niet waarom, maar een man die het al niet kan opbrengen om de eerste date zijn portemonnee te trekken kan ik gewoon niet als een zorgzame echtgenoot of vader van mijn toekomstige kinderen voor me zien. En nee, mijn vriend betaalt dus echt niet alles. Ik heb ons gezin drie jaar onderhouden. Maar het gaat om het gebaar.

Dat hele idee van de Nederlandse man die niets meer hoeft te doen voor zijn geliefde. Ik heb genoeg vriendinnen die komen met slappe excuusjes van 'mijn man is geen prater' of 'hij weet niet welke kado's ik graag voor mijn verjaardag zou hebben' of 'hij is geen charmeur en houdt niet van romantiek'. Ik snap niet waarom vrouwen daar genoegen mee nemen.

Natuurlijk zouden sommige mannen dan liever niet op een date met mij gaan. Maar dat is dan toch goed voor jouw type man en mijn type vrouw? Scheelt weer tijd en teleurstellingen.
quote:daikan schreef op 19 oktober 2012 @ 18:17:

Ik ben één keer op die manier afgeserveerd door een date trouwens. Mevrouw kwam al binnen met dat ze niet wist waar ze het over moest hebben, ging zijlings naar me toe zitten en ik kon het werk doen. En wat was ze pissig over die 10 euro die ik deelde en dat ik de deur niet opendeed. Zoals Eleonora al zei: zo'n eisenlijst, man moet op tenen lopen maar wel de boel betalen. Als er een tijdmachine was zou ik het liefst al die vrouwen naar 1930 teleporteren. Kijken hoe leuk en romantisch ze het daar hebben.Vrouwen met prinsessen-air. Lijkt me een gruwelijke afknapper.
quote:sylvana1 schreef op 19 oktober 2012 @ 18:15:

Najaaaaaa dit heb ik nog niet mee gemaakt deze gast misbruikt vrouwen gadverdamme haak lekker af

Ja? 'Misbruik'? Vanwege twee drankjes en een botte houding?

O......
Ik vind het niet zo een slechte actie. Je weet ook niet hoe deze man gaat reageren bij een confrontatie en gezellig blijven zitten was ook geen optie. Je hebt in ieder geval de eer aan jezelf gehouden en je hebt hem zijn eigen ´ betalingsprobleempje´ laten oplossen.

Hij had ook al eerder eerlijk kunnen zijn over het feit dat hij geen baan heeft en hij had e.a. op een andere manier kunnen brengen. Hoe hij het nu heeft aangepakt vind ik echt niet kunnen.

Op de 1e date laat je je van je beste kant zien, hij was dat duidelijk niet van plan. Het gaat niet om de rekening...het om de manier waarop.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:madille schreef op 19 oktober 2012 @ 18:19:

[...]

Ja, dat is onderdeel van de romantiek voor mij. Een man die op die manier laat zien dat hij voor je wil zorgen ofzo. Ik weet niet waarom, maar een man die het al niet kan opbrengen om de eerste date zijn portemonnee te trekken kan ik gewoon niet als een zorgzame echtgenoot of vader van mijn toekomstige kinderen voor me zien. En nee, mijn vriend betaalt dus echt niet alles. Ik heb ons gezin drie jaar onderhouden. Maar het gaat om het gebaar.

Dat hele idee van de Nederlandse man die niets meer hoeft te doen voor zijn geliefde. Ik heb genoeg vriendinnen die komen met slappe excuusjes van 'mijn man is geen prater' of 'hij weet niet welke kado's ik graag voor mijn verjaardag zou hebben' of 'hij is geen charmeur en houdt niet van romantiek'. Ik snap niet waarom vrouwen daar genoegen mee nemen.

Natuurlijk zouden sommige mannen dan liever niet op een date met mij gaan. Maar dat is dan toch goed voor jouw type man en mijn type vrouw? Scheelt weer tijd en teleurstellingen.

Tja, daar heb je een punt. Noem me hopeloos, maar ik vind juist gelijkheid erg belangrijk. Of in elk geval gelijkwaardigheid. Van vrouwen met jouw instelling krijg ik het gevoel dat ze prinsessen zijn met een gebruiksaanwijzing die al begint als je gaat zitten met elkaar. Ik voel me ook niet verantwoordelijk om dat 'aan te voelen' ofzo. Zoals in mijn latere post: wegwezen. Wat voor mij hierin een blijk is van waardering (als gelijkwaardige dus) is schijnbaar voor anderen een belediging.

Wat jij beschrijft bij je vriendinnen zie ik ook om me heen, maar ik denk dat je daar aan het andere uiterste zit. Een date delen is voor mij gewoon een regeltje dat sommigen hebben. Maar niet aan dat 'regeltje' voldoen betekent niet dat je je als man niet initiatiefrijk of zorgzaam kan opstellen. Belangstelling hebben (ja, échte, het bestaat nog zeggen de geleerden) is ook een vorm van zorgzaamheid. Want jij moet kiezen: een man die alleen maar over zichzelf lult, geen moment met jou bezig is maar wel de rekening betaalt, en een man die interesse voor je heeft, in contact is met jou en je bij een tweede date echt blijkt te hebben onthouden. Alleen heeft hij jammer genoeg niet alles voor jou betaald, zoals je verwachtte.

Go.
anoniem_158748 wijzigde dit bericht op 19-10-2012 18:30
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:hawkeye_jane schreef op 19 oktober 2012 @ 18:20:

[...]

Vrouwen met prinsessen-air. Lijkt me een gruwelijke afknapper.Het voordeel was dat ik er niks meer op hoefde antwoorden. Ten eerste omdat ik dat niet wilde gezien de toon, en ook omdat ik het gewoon niet kón. Wat had ik moeten zeggen: "Sorry, ik wilde je niet verontwaardigen of boos maken?". Als dat je insteek is bij mij, wegwezen, geen hand vol maar een land vol 'echte mannen'.

O......

Hij zal dit wel niet alleen doen bij Annabelleke toch?
quote:madille schreef op 19 oktober 2012 @ 18:19:

[...]

En dat allemaal opgemaakt uit een eerste date en het betalen er van.

De eerste keer echt uit met mijn man heb ik betaald. En hij is de gulste en zorgzaamste man die ik ken. Vanaf 2008, toen ik stopte met vast werken, heeft hij mij altijd onderhouden. Met veel plezier en ik kom meer dan niks tekort.

Maar je hebt gelijk, het is jóuw criteria. Voor mij is het geen issue.
Ik moet 'm wel nageven: Hij heb wel lef

Als het 'm gelukt was vond ik het van hem ook wel een strakke actie eigenlijk. Ik zou het bijna zelf proberen, dan liefst met een etentje, gewoon om te kijken hoe de reactie gaat zijn (dus voor de grap dat zeggen!)
Je schrijft eerst 'leuke man, spontaan, ziet er leuk uit' maar omdat ie geen geld heeft issie opeens niet meer leuk? Wel heel simpel. Ja lullig dat hij gezegd had dat hij een baan had, maar misschien had hij eerder al gemerkt dat als hij zegt werkloos te zijn niemand wil afspreken. En wat zijn nou een paar drankjes? Als het verder een leuke vent is zou ik me daar echt niet zo druk over maken en helemaal niet stiekem weg gaan....
quote:rianneplaya schreef op 19 oktober 2012 @ 18:30:

Je schrijft eerst 'leuke man, spontaan, ziet er leuk uit' maar omdat ie geen geld heeft issie opeens niet meer leuk? Wel heel simpel. Ja lullig dat hij gezegd had dat hij een baan had, maar misschien had hij eerder al gemerkt dat als hij zegt werkloos te zijn niemand wil afspreken. En wat zijn nou een paar drankjes? Als het verder een leuke vent is zou ik me daar echt niet zo druk over maken en helemaal niet stiekem weg gaan....

Woooh.

Je klinkt als iemand die hier in de toekomst een topic kan openen, en waarbij ik, net als bij heul veul topics hier denk: Wat dóe je bij zo'n kerel?
quote:viva-amber schreef op 19 oktober 2012 @ 18:20:

Op de 1e date laat je je van je beste kant zien, hij was dat duidelijk niet van plan. Het gaat niet om de rekening...het om de manier waarop.

Het ging wél om de rekening. Lees de OP maar.

En natuurlijk had hij gewoon open kaart moeten speken. Dom, dom, dom.

Maar wegsneaken, dat is net zo onbeschoft.

En indien dan een mail van die man, sta dan ook voor die actie en zeg bem waar het op staat.
quote:rianneplaya schreef op 19 oktober 2012 @ 18:30:

Je schrijft eerst 'leuke man, spontaan, ziet er leuk uit' maar omdat ie geen geld heeft issie opeens niet meer leuk? Wel heel simpel. Ja lullig dat hij gezegd had dat hij een baan had, maar misschien had hij eerder al gemerkt dat als hij zegt werkloos te zijn niemand wil afspreken. En wat zijn nou een paar drankjes? Als het verder een leuke vent is zou ik me daar echt niet zo druk over maken en helemaal niet stiekem weg gaan....Je vergeet voor het gemak dat hij TO opdroeg zijn rekening te betalen.
Het gaat er niet om dat ik geen drankjes voor een vent wil betalen. En als iemand gewoon eerlijk is vind ik het geen probleem om te betalen of dat hij geen baan heeft maar hij heeft gewoon zitten liegen en denkt dan ook nog weg te komen met gratis drank. Ik heb financieel niets te klagen maar dan wordt het een principe kwestie. Misschien had ik niet weg moeten sneaken maar ik wat te verbluft.
je hebt volkomen gelijk hoor Annabelleke
quote:annabelleke schreef op 19 oktober 2012 @ 18:41:

Het gaat er niet om dat ik geen drankjes voor een vent wil betalen. En als iemand gewoon eerlijk is vind ik het geen probleem om te betalen of dat hij geen baan heeft maar hij heeft gewoon zitten liegen en denkt dan ook nog weg te komen met gratis drank. Ik heb financieel niets te klagen maar dan wordt het een principe kwestie. Misschien had ik niet weg moeten sneaken maar ik wat te verbluft.

Wegsneaken had ik enger gevonden dan even zeggen dat het typisch is dat er zo vanuit wordt gegaan dat jij wel even betaalt. Mail hem dan in ieder geval terug dat je verbluft was en zijn aanname onbeschoft. Weet hij ook waar hij aan toe is.

En gratis drank klinkt alsof hij de hele avond op jouw kosten zat te slempen. Het ging om twee drankjes toch.
Hij heeft gewoon keihard gelogen. Ze hebben 3 weken gemaild en hij heeft 3 weken volgehouden dat hij in de IT werkt. Een branche waarin dacht ik wel behoorlijke salarissen betaald worden. Daarmee schept hij een verwachting.

Vervolgens zet hij haar voor het blok. Ze hebben al wat drankjes achter de kiezen en dan zegt hij glashard dat zij moet betalen. Hij vraagt niet, hij overlegt niet, hij stelt.

Ik ben altijd heel fatsoenlijk geweest, degelijk zelfs, door en door betrouwbaar, eerlijker dan goed voor mezelf was soms en niet bang voor een confrontatie.

maar sommige mensen spreken een andere taal en dan kun je praten wat je wilt maar dan ben jij je energie kwijt en nog geen stap dichterbij elkaar.

Dit lijkt mij zo'n type. Waarom je energie verspillen aan een lompe leugenaar? Waarvan je niet weet wat hij gaat doen. Hij vindt dit heel normaal, wie weet wat hij nog meer verwacht. Sex omdat hii toch de moeite heeft genomen tijd met je door te brengen?

Dit heeft niks te maken met wie er moet betalen of met romantiek. imo moet je altijd zelf kunnen betalen en is een ander nooit verplicht voor jou te betalen, gevoelsmatig neig ik naar madille. Maar dit staat daar los van.

Hij had bij het maken van het afspraakje moeten zeggen dat hij krap zat. Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk daten is, zonder werk, maar hij had kunnen zeggen dat hij tussen 2 banen inzat oid. Ik vind hem eng. En niet omdat hij werkeloos is en weinig geld heeft, maar om zijn attitude.
quote:sylvana1 schreef op 19 oktober 2012 @ 18:27:

O......

Hij zal dit wel niet alleen doen bij Annabelleke toch?

Jij kent hem?

Ik vind het ook een actie van niks hoor van die man. Maar punt één weet ik van veel vrouwen (en vind ik het nogal ouderwets) dat ze er op rekenen dat een man betaalt omdat ze als jonkvrouwen veroverd moeten worden of omdat het zo hóórt en punt twee vind ik weglopen óók niet netjes.

Mooi quitte gespeeld van TO en haar date dus. Dat wel.
Ja hij is raar. Vind ik ook. En lomp.

Wegwandelen en iemand laten zitten zonder bericht is ook raar.

Dat is mijn punt in dit geval vooral. De rest is bijzaak.

Vreemde date. Zeg dat.
Meestal zie je dit in films dat iemand wegglipt uit een café maar jij hebt het werkelijk gedaan hahahahaha
Voor mij zou de actie van die date ook einde oefening zijn geweest. Niet omdat ik niet zou willen betalen, wel omdat hij dat niet vooraf meldt en zijn date vervolgens pas informeert als de kosten al gemaakt zijn. Dat getuigt van een instelling waar ik niets mee zou kunnen. Maar idd, wees dan zelf wel eerlijk en leg dat gewoon even uit. Zoiets los je toch niet op door zelf je fatsoen aan de wilgen te hangen?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven