Vreemde situatie

18-04-2018 15:13 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Ik zit een beetje in een vreemde situatie. Enige tijd geleden heb ik via Tinder een leuke match gekregen. Na wekenlang chatten en appen was er een afspraakje en er was een wederzijdse klik. Er waren serieuze gesprekken en we hebben gelachen. We spraken uit dat we elkaar aantrekkelijk vinden en dat er meer is dan alleen een seksuele klik (op basis van uiterlijk).

Het enige nadeel is de afstand. Deze mevrouw woont in Limburg en ik aan de andere kant van het land. Het is dus niet elke keer makkelijk om af te spreken. Zeker ook niet omdat we allebei kinderen hebben uit een eerdere relatie.

Inmiddels hebben we elkaar wel drie keer gezien en dat bevalt goed. Echter is hierdoor het app/chat contact wel minder geworden. Het is er nog wel. Of we bellen soms en dan maken we wel weer plannen voor een nieuwe afspraak. Maar daarna kan het ook best zijn dat we elkaar één of twee dagen tot maximaal een week niet berichten. Waar we voor dat we elkaar in het echt zagen echt hele dagen met elkaar aan het chatten waren.

Nou kan ik mij voorstellen dat het chatten minder interessant is geworden, omdat we elkaar inmiddels al heel goed kennen. Maar ik mis het wel als er geen contact is. Ik wil het liefst elke dag met haar appen en bellen. Al zou ik niet weten waar we allemaal over zouden moeten spreken. Ik denk dat het verliefdheid is.

Deze vrouw laat soms drie dagen niks van zich horen, maar appt mij dan weer ineens dat ze aan me gedacht heeft en graag wil bellen om mijn stem te horen. Als ik haar dan spreek blijkt dat ze aan mij denkt als ze thuis tijd voor haarzelf heeft en dat ze zin heeft in een nieuwe ontmoeten. Ik denk dan bij mezelf, laat dan blijken dat je aan me denkt door me een simpel berichtje te sturen. Want ik denk namelijk ook aan haar, maar wil niet telkens degene zijn die het initiatief neemt of geobsedeerd/opdringerig overkomt.

Hoe logisch is het dat het app/bel contact soms enkele dagen op pauze staat? Het schommelt wel heel erg, want soms appt ze me ook weer dagelijks wel en soms ook heel intensief. Met name dat geschommel maakt het voor mij nogal onduidelijk. Als ik er subtiel naar informeer dan geeft ze wel aan dat het komt door werk, kids,etc. En dat is ook logisch. Maar ik maak er altijd ruimte voor en dat is dus andersom soms niet altijd zo.
Ik stuur ook niet elke dag als ik verliefd ben hoor. Denk dat je je zorgen maakt om niks.
Ik vind het niet heel raar. Na heel veel appen weet je soms niet meer wat er nog gezegd kan worden. Als ze te lang stil is kan jij best een berichtje sturen hoe haar dag is bijvoorbeeld.
Ik zou er niet te veel achter zoeken, ze heeft het druk. Als ze geen contact meer wil zegt ze dat (hopelijk) wel eerlijk.
Onze tijd is nu.
Er moet geen regel zijn om het initiatief te nemen. De ene keer zal jij het doet en de andere keer zij. Nu moet ik wel zeggen, misschien heel ouderwets, dat zeker in het begin ik ook zou verwachten dat een man voor ene vrouw werkt. Waarschijnlijk denken jullie er zelfs hetzelfde over. Bespreek dit samen.
Totaal niet raar. Het is toch veel leuker om elkaar in real-life te spreken en van alles te vertellen? al dat ge-app is vermoeiend en je kunt toch niet echt zeggen wat je wilt. Dus ze spaart het op en kan dan heerlijk honderduit met je kletsen als ze je ziet of belt. Zoiets?
lizzy75 wijzigde dit bericht op 18-04-2018 16:07
1.48% gewijzigd
vrijdag23 schreef:
18-04-2018 15:43
Denk inderdaad dat ik gewoon op zoek ben naar bevestiging. En ik weet dat ik die alleen voor 100% zekerheid bij haar zelf moet zoeken
ik denk dat je je bevestiging, gevoel van zekerheid, uit jezelf moet halen en haar er niet verder over lastig moet vallen

tenzij je bevestiging wil dat je haar zo wegjaagt natuurlijk...
Lorem Ipsum
Lizzy75 schreef:
18-04-2018 16:06
Totaal niet raar. Het is toch veel leuker om elkaar in real-life te spreken en van alles te vertellen? al dat ge-app is vermoeiend en je kunt toch niet echt zeggen wat je wilt. Dus ze spaart het op en kan dan heerlijk honderduit met je kletsen als ze je ziet of belt. Zoiets?
We kletsen zeker heel leuk als we elkaar bellen. Ik merk ook aan niets dat ze het niet leuk vind ofzo. Ze toont ook wel initiatief als het aankomt op een afspraak. Dus denk dat het ook wel goed zit....
Elkaar heel goed kennen na 3 dates?
Lijkt me niet.
Ik zou verschrikkelijk afknappen op iemand die zoveel bevestiging nodig heeft.
Vriend en ik hadden al zeer snel afgesproken (de volgende dag), en na die date hadden we dagelijks contact. Ook wij hebben een druk leven.
Wat lees ik hier nu? Dat na 'een bepaalde leeftijd' kalverliefde, dagelijks appen/bellen,... Er niet meer bijhoren?
Gelukkig denken vriend en ik er anders over, we maken tijd om meerdere keren per dag een appje te sturen en te bellen. Als is het van op het toilet of tijdens het koken.
Maar we vinden dat beide leuk en belangrijk.

En als je het zo druk hebt van zodra je uit je bed stapt tot je jezelf er terug in sleept dat je geen tijd hebt om een appje te sturen naar je date/geliefde heb je imo maar een triest leven.
the_Wicked_Witch schreef:
18-04-2018 16:29
Elkaar heel goed kennen na 3 dates?
Lijkt me niet.
Dit. Hoezo kennen? En eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je deze afstand bewust opgezocht hebt. Online kun je daar heel makkelijk op selecteren. Omdat jullie allebei kinderen hebben, lijkt me die afstand een behoorlijke dealbreaker. Hoe zie jij dat?
Jufjoke schreef:
18-04-2018 17:41
Dit. Hoezo kennen? En eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je deze afstand bewust opgezocht hebt. Online kun je daar heel makkelijk op selecteren. Omdat jullie allebei kinderen hebben, lijkt me die afstand een behoorlijke dealbreaker. Hoe zie jij dat?
Dit! Ik filterde altijd op afstand bij internet daten. Met kinderen ga je nu eenmaal niet zo snel verkassen.

Dus zo'n relatie is alleen een tussendoortje
Jullie kennen elkaar al erg goed? Kom op hoor na 3 dates en contact via de telefoon. Schattig als je dat denkt wanneer je 16 bent maar als volwassene weet je toch wel beter?
In hoeverre denk je dat deze “relatie” überhaupt een toekomst heeft? Beter stoppen met die onzin nu je nog niet echt iets hebt.
Hadewychh schreef:
18-04-2018 17:17
Wat lees ik hier nu? Dat na 'een bepaalde leeftijd' kalverliefde, dagelijks appen/bellen,... Er niet meer bijhoren?
Gelukkig denken vriend en ik er anders over, we maken tijd om meerdere keren per dag een appje te sturen en te bellen. Als is het van op het toilet of tijdens het koken.
Maar we vinden dat beide leuk en belangrijk.

En als je het zo druk hebt van zodra je uit je bed stapt tot je jezelf er terug in sleept dat je geen tijd hebt om een appje te sturen naar je date/geliefde heb je imo maar een triest leven.
+1
Je kan nóg zo enthousiast zijn, hou wel de geografische afstand tussen jou en je date voor ogen, zeker met kinderen aan beide kanten. Jij mag wat meer in de gelegenheid zijn qua afspreken, zij is dat niet/in veel mindere mate.

En ga ook niet gelijk in versnelling 5 qua contact/bevestiging zoeken bij de eerste de beste leuke vrouw. Al kan ik me het wel wat voorstellen als je nog niet zo ervaren bent op het datingvlak.
Blijf realistisch.

Ik heb, jáááren geleden, contact gehad met een man die ongeveer de hele dag door wilde sms-en (whatsapp bestond toen nog niet) en dan ’s avonds ook nog eens wilde bellen. Was teleurgesteld als ik niet snel genoeg reageerde of kreeg ik rare opmerkingen als ‘je vindt me zeker niet meer leuk genoeg’, of, ‘ben ik nog in beeld’. Heb ik welgeteld 2 weken volgehouden (ik was toen nog zo bleu als de pest op het gebied van internetdating nl.)
Zorg dat je niet zo’n man wordt, echt een enorme afknapper.

Na 3 dates is er nog geen sprake van ‘elkaar erg goed kennen’. Je hebt een iets te roze bril op, even terug met beide benen op de grond TO.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Twee dingen:
1) In je vorige topic werd er al gezegd dat je claimerig over kwam, dat gebeurt nu weer. Advies: relax een beetje!
2) S.v.p. deze keer je openingsbericht wél laten staan!
Is dit dezelfde als van je topic in maart?
Ik hoor nu al enkele dagen niks, terwijl ze mij afgelopen weekend vroeg om contact en het leuk vond om mij weer te spreken.

Ik vraag mezelf echt af of je iemand wel echt leuk vind als je soms dagenlang stilte wilt. Maar dat kan ook heel goed aan mij liggen.

Als ik iemand erg leuk vind dan draaf ik misschien juist een beetje door.

Verliefd zijn is kut.
Ze sloot afgelopen weekend wel af met: ‘ik spreek je snel weer’.

Dus niks om mij druk over te maken dan toch?

Toch vraag ik mezelf of ze heel erg serieus is of dat ze een spelletje speelt met het enige doel om mij af en toe op te zoeken als het haar uitkomt..

Het kan beide zijn. Bij het volgende contact maar eens duidelijkheid vragen.
Deze: "Damn ik haat het dat dit mij overkomt."

en deze:
vrijdag23 schreef:
19-04-2018 14:38
Verliefd zijn is kut.
Mennnn.. hoe oud ben je? je hebt elkaar 3x gezien...
Pfffff ik krijg het al benauwd als ik je lees, laat staan zij.......
vrijdag23 schreef:
19-04-2018 14:44

Toch vraag ik mezelf of ze heel erg serieus is of dat ze een spelletje speelt met het enige doel om mij af en toe op te zoeken als het haar uitkomt..

Ik zou gelijki even uitzoeken of ze niet ergens een FWB verstopt heeft zitten. Je kan maar beter zeker zijn van je zaak. :sick:
vrijdag23 schreef:
19-04-2018 14:44

Vooral doen.
Weet je in ieder geval zeker dat je haar de deur uitjaagt.
Je komt nogal claimerig over, ik word er een beetje benauwd van doe hier iets aan. Als ik me je vorige topic goed herinnerde moet je hier echt aan werken hoor!

Daarnaast jullie hebben beiden kinderen en wonen allebei aan een andere kant van het land. Zit hier toekomst in? Jullie kunnen allebei niet verhuizen ivm kinderen. Hoe denk je samen een toekomst op te kunnen bouwen?
ohja ga vooral om duidelijkheid vragen, rapporteer je even haar reactie?

:popcorn:
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
19-04-2018 16:38
ohja ga vooral om duidelijkheid vragen, rapporteer je even haar reactie?

:popcorn:

Ja zeg, na drie dates heb je natuurlijk récht op duidelijkheid!
Snap dat dan :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven