Vreemdgaan en problemen in de familie

12-08-2008 13:05 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
knip
Puk69, wat lief dat je je gevoel deelt met mij. Ik snap het nu wel beter.

Naar aanleiding van dit topic pakte ik vanavond de telefoon om mijn zus te bellen maar die was er niet. Dus ik kreeg zwager aan de telefoon, voor het eerst na alles wat er was gebeurt.

Ben nu weer helemaal verdrietig, want hij vertelde me dat hij nog steeds op 2 gedachtes hinkt en nog niet weet wat hij wil (!!!) en dat mijn zus heel erg veranderd is, en nu eigenlijk de vrouw is die hij wil dat ze is.

Voor mijn gevoel is ze zich heel erg aan het aanpassen aan wat hij wil dat ze is, omdat ze bang is dat hij anders weggaat. En ik ben ook wel boos dat hij haar zo lang in onzekerheid laat. Moeilijk hoor, om dan een neutraal gesprek te houden! Maar hij zei dat ze nu externe hulp hadden en toen zei ik maar dat dat beter was, omdat wij als familie niet helder naar de situatie kunnen kijken. Morgen maar weer proberen zus te bellen. Hij zei dat het niet goed ging met haar.......
quote:Odiexx schreef op 12 augustus 2008 @ 20:47:

Ben nu weer helemaal verdrietig, want hij vertelde me dat hij nog steeds op 2 gedachtes hinkt en nog niet weet wat hij wil (!!!) en dat mijn zus heel erg veranderd is, en nu eigenlijk de vrouw is die hij wil dat ze is.

Dat soort dingen gaan te ver, die hoor jij als zus helemaal niet te horen te krijgen. Niet alleen zul je je er vreselijk rot onder voelen om door hem in vertrouwen genomen te worden (verraad aan je zus?), door de boodschap zelf ga je je waarschijnlijk ook ongelukkig voelen.

Ik zou je willen aanraden om je zwager de volgende keer af te kappen als hij inhoudelijk op de zaak ingaat. Dat soort dingen zijn tussen hem en jouw zus. Als jouw zus er iets over kwijt wil aan jou is dat prima, maar zijn klankbord zijn is absoluut fout, en dwingt jou in allerlei nare loyaliteitsbochten. Afkappen dus!
Parnell, je hebt eigenlijk wel gewoon gelijk

het is gewoon zo'n moeilijke situatie, omdat mijn zus zei dat ik hun beiden moest steunen en alle adviezen hier over normaal doen tegen hem, dacht ik; ach ik kan wel even een koetjes en kalfjes gesprek met hem hebben over de vakantie ofzoiets, maar het ging al heel snel over wat hij voelde, en ik wist niet wat ik moest zeggen.

Ik weet ook wel dat zijn familie niet meer voor hem klaar staat want die hebben zoiets van; je hebt gekozen voor *naamzus* dus je moet nu ook niet meer zeuren. Eigenlijk hebben ze gelijk. Hij blijft er wel lang in hangen. Ik heb hem wel gezegd dat hij bepaalde dingen toch alleen moet verwerken, daar kan niemand bij helpen zoals het gevoel wat hij heeft voor de andere vrouw. Dat is toch een kwestie van uitzitten voor hem (als hij er niks mee doet verder dan). Bah, wat een nare situatie.
Odiexx probeer je zus morgen te bellen, als haar man niet thuis is, dan kan ze zelf misschien ook wat vrijer met jou praten. Ik denk dat je zus opgelucht is als je haar belt.

Vervelend om te horen wat haar man zei. Ik denk dat je zus dit ook weet, anders zou het het toch niet zo openlijk tegen jou zeggen lijkt me. Killing voor je zus om te voelen dat ze ineens zichzelf moet bewijzen om hem te kunnen houden. De kans is dan idd groot dat ze zichzelf heel anders gaat voordoen om hem te pleasen, zinloos op lange termijn trouwens.

Probeer je zus morgen niet te overstelpen met goede raad, ook al wil je dat, maar geef 1 goede raad 4x. Meer kans dat ze daar wat mee doet (blijf bij jezelf, pas je niet aan om te "winnen"). En trek ook het gesprek naar jou en jullie kind toe, laat merken dat de wereld doordraait en dat zij ook jou hulp kan geven.

Succes met bellen morgen!
Wat een k situatie waar je in gemanuveerd bent,zonder erom te hebben gevraagd.

Mijn huwlijk was ook zo goed als stuk,en mijn hele fam wist het ook,zo ook de zijne,een tijd later hebben we samen besloten er toch nog voor te gaan,moeilijk om dat tegen je fam te gaan zeggen,nadat er zoveel harde worden waren gevallen.

echter is mijn man zijn exuses gaan aanbieden,voor al het verdriet dat hij ons en mijn fam had aangedaan,deze werden geacepteerd en wij hebben er nooit meer over gesproken,met de familie.

je zwager maakt in mijn ogen de fout om erover door te malen,met de verkeerde personen,als ik jou was zou ik de volgende keer wat assertiever zijn,en hem meteen doorverwijzen naar een therapeut.hij zit een potje zielig te doen,bij de verkeerde persoon.

Ik kan begrijpen dat hij lievdesverdriet heeft,maar noch jij noch jou zus kunnen hem daarin helpen.Jij kunt je zus wel steunen door er voor haar te zijn,maar advies kun je ook niet echt geven.omdat je niet weet hoe jezelf zou reageren,en je je zus niet kunt inkleuren zoals je dat bij jezelf zou doen.

je zus en zwager zullen er vanzelf achter komen,dat alleen zijzelf zich kunnen helpen.hoe de uitkomst ook is.jullie zijn maar toeschouwers.sterkte

hoe is het met je kindje afgelopen?
Tja echt een klotesituatie voor je Odiexx! Kan me voorstellen dat je er ondersteboven van bent, maar weet je wat het is met dat soort dingen: je kunt praten als brugman maar je zus en zwager maken het in bed weer goed met elkaar en door alles wat je tegen hen hebt gezegd (ook al bedoel je het nog zo goed) kom je er als de kwaaie Pier uit. Je doet het namelijk nooit goed, niet als je kanten kiest, niet als je beide verhalen aanhoort.

Wij hebben zelf met familie altijd zoiets van 'ruzie/problemen zoek het maar zelf lekker uit, wij hebben daar niets mee te maken'. Probeer me altijd op de vlakte te houden en zeg dat ook tegen hen als ze dieper op zaken willen ingaan. Ik wil nl. liever niet alle ins en outs weten van bijv. het huwelijk van mijn broer. Neemt echt niet weg dat je ze nog gerust op allerlei andere manieren (bijv. praktisch op kinderen passen oid) kunt ondersteunen.

Verder hoop ik dat alles met je kindje goed is! Sterkte meid!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven