Vreemdgaan en vergeven

08-08-2022 15:39 182 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Ik wil eigenlijk gewoon even mijn verhaal kwijt en misschien hebben jullie nog een inzicht waar ik zelf nog niet aan heb gedacht. Ik kan er niet echt met iemand over praten want ik wil het eigenlijk niet aan mijn vriendinnen vertellen. Die gaan dan vierkant achter me staan en ik wil gewoon geen gezeur of schuine ogen naar mijn vriend van hun kant. Dus ik laat ze liever in het ongewisse. Maar ik moet het even kwijt.

Ik heb dus al vijf jaar een relatie met mijn vriend en ik ben gek op hem. We hebben best wat dingen meegemaakt samen en onze relatie is -dacht ik- best solide. We zijn open naar elkaar over onze behoeftes, ook als het ongemakkelijk is. Zo heeft hij aangegeven bijvoorbeeld dat hij graag eens seks zou willen hebben met een ander. Hij mist de spanning wel eens. We zijn dus samen aan het zoeken naar iets wat voor ons werkt daarin. Ik wil liever (nog) geen open relatie oid, maar ik wil best eens samen experimenteren. We hebben het daar veel over en het is ook best leuk en spannend, maar we hebben nog niet echt daadwerkelijk iets gedaan. Het kost ook wel tijd voor mij, want het is niet iets wat ik ooit echt als optie had gezien - maar ik ben wel nieuwsgierig en ik sta er niet per se negatief tegenover of zo. Zolang het maar open en eerlijk is denk ik dat alles bespreekbaar zou moeten zijn.

Maar…

Nu is hij afgelopen week op stap geweest met vrienden. Hij vertelde me de dag erna dat hij met een meisje had gezoend…

Hij had heel veel spijt en vond het echt vreselijk dat hij dat had gedaan en dat hij me daarmee heeft gekwetst. Hij kon ook niet echt uitleggen waarom hij het heeft gedaan - wat ik heel frustrerend vindt. Waarom gebeurde dit nu ineens? Wat was er anders dan de andere keren dat hij misschien heeft geflit met een ander meisje tijdens het stappen. Ik maak me geen illusies, hij is een hartstikke leuke en knappe jongen dus dat gebeurd vaak genoeg. Maar we hebben duidelijk afgesproken dat we dit soort dingen, zoals zoenen, niet achter elkaars rug om doen. Je gaat gewoon niet vreemd, klaar. Er is wat mij betreft een duidelijke grens .Hij zegt ook hij het noooit weer zal doen en dat hij dat nu hij het heeft gedaan ook zeker weet omdat hij zich er superslecht om voelt - maar wtf? Hoezo was je mij dan vergeten ineens?? Het zit me echt dwars en heeft wel echt een deuk in het vertrouwen geslagen. Het is maar een zoen (of nouja, een paar keer zoenen op dezelfde avond - waar ook nog vrienden van hem bij waren?? Die allemaal van mij weten. Dus wtf. Eerlijk gezegd vind ik dat misschien nog wel erger?!). Ik weet even niet zo goed hoe ik hiermee moet dealen. Ik hou echt superveel van hem maar ik had gewoon echt niet verwacht dat hij mij dit ooit zou flikken.

Oh en leuk detail, we hebben samen net een huis gekocht. We hebben net zo’n stap gezet en dan flikt hij zoiets. Ik ben echt kwaad en teleurgesteld en ik begrijp het gewoon echt niet. Aaah. Ik kan er best rationeel over zijn, maar emotioneel voel ik me echt kloten en weet ik gewoon niet hoe ik dit een plaatsje ga geven. Iemand ervaringen? Geruststellingen? Ideeen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pontipiene schreef:
09-08-2022 09:28
Als je vriend niet was gekomen met het idee van een open relatie TO, was jij dan zelf met het idee gekomen? In welke leeftijd zitten jullie ongeveer?

De behoefte aan seks met anderen na 5 jaar relatie is niet heel raar voor een bepaald type mens. Jouw vriend is hier echt aan toe blijkbaar. De vraag is wat dat gaat brengen en losmaken (wil hij de rest van z'n leven op dat vlak z'n gang kunnen gaan met jou erbij?). Is dit het begin van het eind of is het slechts een fase waar jullie doorheen gaan met een gelukkig eind?

Ik zou me niet zo veilig voelen in een relatie waarin de 'externe' seksuele behoefte van mijn vriend als een zwaard van Damocles boven m'n hoofd hangt. Vooral als je net een nestje hebt gebouwd (huis gekocht). Het voelt niet kloppend ofzo....

Nee ik denk niet dat ik zelf met het idee was gekomen, omdat ik het niet ken in mijn omgeving. Mijn ouders zijn nog altijd bij elkaar en elkaar trouw (voor zover ik weet uiteraard) en ik ken niemand met een open relatie. Maar ik sta er zelf niet negatief tegenover. Ik vind dat alles bespreekbaar moet zijn. Zoals ik aangaf zijn we een manier aan het zoeken die voor ons werkt. We zijn een keer naar een swingersclub geweest (waar verder niks is gebeurd met andere mensen, want ik voelde me niet aangetrokken tot iemand anders) en we hebben een paar keer gepoogd af te spreken met andere stellen, maar ook dat is nog niet daadwerkelijk gelukt (laatste moment afzeggingen, ander stelde durfde niet meer oid).

Ik ben in ieder geval tegen het solo daten of seksuele handelingen/zoenen doen met een ander. Dat is me (nu) een grens te ver en voel ik me ongemakkelijk bij. Dat weet hij en daar hebben we het over. We hebben uiteraard nog gepraat over alles gisteren en hij gaf aan dat het voor hem ook wel frustratie was dat er nog niet iets echt gelukt is. En toen ging hij uit met vrienden en was daar meisje die een vriend van hem kende via tinder waar hij mee aan de praat raakte en nouja. Toen gedanst en gezoend. Enerzijds de spanning, anderzijds de frustratie.

En ergens begrijp ik het - maar toch is het gewoon totaal respectloos naar mij toe. Daar ben ik gewoon zo kwaad over. Vijf jaar lang is dit nooit gebeurd en nu had hij toch even schijt aan mij, tenminste zo voelt het. En dat kan ik eigenlijk niet verkroppen. Ik weet dat het langzaam gaat om de relatie te openen, maar het moet wel goed zijn - het moet ook klikken met de ander en we hebben gewoon grenzen afgesproken. Ik had dan ook echt niet verwacht dat hij eroverheen zou gaan.

Maargoed. Hij zegt wel echt spijt te hebben en ervan geleerd te hebben. Hij wil dit me nooit meer aandoen.

Ik snap gewoon niet waarom hij dat niet kon bedenken na 1 zoen, maar toch meerdere keren gezoend heeft. Ik snap dat je een fout maakt, maar ik begrijp dan niet dat je daarna niet linea recta naar huis gaat..
Alle reacties Link kopieren Quote
andnowwedance schreef:
08-08-2022 21:46
Is voor jou het niet tolereren van met een ander zoenen een teken van niet-openminded zijn?
Het punt is dat hij best met een ander mag zoenen, maar dan wel als we daar afspraken over hebben gemaakt. Vooralsnog was de afspraak dat we niet met een ander iets zouden doen en zeker niet achter elkaars rug om. Dat is in mijn ogen vreemdgaan en dat tolereer ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-und-Roelie schreef:
08-08-2022 19:53
Ben je dan niet bang dat hij op een gegeven moment er toch met een ander er vandoor gaat en jou met het huis laat zitten?
Ik ben er niet bang voor dat hij er met een ander vandoor gaat, maar ik twijfel nu wel of hij dit nu echt niet weer gaat doen. Was dit echt een fout en heeft hij echt zoveel spijt? Ik kan er alleen op vertrouwen dat dat zo is, maar dat vind ik wel moeilijk op dit moment.
Moonglasses schreef:
09-08-2022 10:21
Ik ben er niet bang voor dat hij er met een ander vandoor gaat, maar ik twijfel nu wel of hij dit nu echt niet weer gaat doen. Was dit echt een fout en heeft hij echt zoveel spijt? Ik kan er alleen op vertrouwen dat dat zo is, maar dat vind ik wel moeilijk op dit moment.
Ik denk het niet. Ik denk dat hij teveel bezig is met zichzelf en met anderen (in zijn hoofd).
Jullie waren juist veel en goed aan het praten over van alles, dan zou hij ook juist moeten weten wat jullie samen plezier doet en wat jou verdriet doet. Hij denkt alleen aan zichzelf en ik vermoed dat hij dat niet anders gaat/kan doen. Ik vind zijn redenen ook echt passen bij dit gedrag. Alles vanuit hem verklaard. Jouw gevoelens zijn ondergeschikt.
Ik gun je een leukere en betrouwbaarder man.
Het zit hem dan wel extreem hoog als hij er zo gefrustreerd van raakt. Dat zou voor mij een rode vlag zijn.
polydox schreef:
09-08-2022 10:32
Het zit hem dan wel extreem hoog als hij er zo gefrustreerd van raakt. Dat zou voor mij een rode vlag zijn.
jep.
Moonglasses schreef:
09-08-2022 10:21
Ik ben er niet bang voor dat hij er met een ander vandoor gaat, maar ik twijfel nu wel of hij dit nu echt niet weer gaat doen. Was dit echt een fout en heeft hij echt zoveel spijt? Ik kan er alleen op vertrouwen dat dat zo is, maar dat vind ik wel moeilijk op dit moment.
Lastig Moonglasses. Niemand kent jouw vriend.
In ieder geval lijkt het me het belangrijkste dat eerst het vertrouwen terugkomt en jullie erover praten.

Voor mij is het voorschot nemen een beetje een veeg teken. Dat komt omdat ik iets soortgelijks heb gezien met iemand die het vooral gebruikt om zijn eigen behoeftes te vervullen (eerst vreemdgaan waarvan de ander niks weet). Dan is de vraag, is het voor diegene (jouw vriend) een voorwaarde van jullie relatie? En hoe voel jij je daaronder?
Boomvalkje schreef:
09-08-2022 10:30
Ik denk het niet. Ik denk dat hij teveel bezig is met zichzelf en met anderen (in zijn hoofd).
Jullie waren juist veel en goed aan het praten over van alles, dan zou hij ook juist moeten weten wat jullie samen plezier doet en wat jou verdriet doet. Hij denkt alleen aan zichzelf en ik vermoed dat hij dat niet anders gaat/kan doen. Ik vind zijn redenen ook echt passen bij dit gedrag. Alles vanuit hem verklaard. Jouw gevoelens zijn ondergeschikt.
Ik gun je een leukere en betrouwbaarder man.
Zo zie ik het ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pff wat een kutstreek. Je dacht hem te kunnen vertrouwen en dat bleek niet zo te zijn. Zoals anderen hier ook al zeiden: blijf niet bij hem omdat je net een huis hebt gekocht. Diediear komt met goed advies, wat ligt hier precies onder? Daarvoor kun je toch echt het beste met mensen uit je omgeving praten.

Wat ik persoonlijk het ergst zou vinden is het feit dat je net een huis met iemand gekocht heeft en er nu al zoiets gebeurt. Ik zou me zelfs afvragen of het wel bij zoenen is gebleven en wat er nog meer aan de hand is (maar dat is mijn wantrouwen). Luister naar je gevoel en handel daar ook naar. Verspil je kostbare tijd niet aan iemand die jouw gevoelens niet serieus neemt.
'You can't always get what you want'
polydox schreef:
09-08-2022 10:32
Het zit hem dan wel extreem hoog als hij er zo gefrustreerd van raakt. Dat zou voor mij een rode vlag zijn.
Yup, enorm veeg teken.
Alle reacties Link kopieren Quote
SigmundFreud221b schreef:
09-08-2022 10:42


Wat ik persoonlijk het ergst zou vinden is het feit dat je net een huis met iemand gekocht heeft en er nu al zoiets gebeurt. Ik zou me zelfs afvragen of het wel bij zoenen is gebleven en wat er nog meer aan de hand is (maar dat is mijn wantrouwen)
Ja precies, TO, je omschrijft heel goed waarom het niet om het zoenen gaat.
Je vriend wil met andere vrouwen sex hebben, jij wilde die optie alleen samen ontdekken(swingen)
Je vriend vond het te lang duren, en is alvast zonder jou begonnen.
Dat is een bewuste keus. Vraag is
- is het bij zoenen gebleven?
-zoja, omdat hij niet verder wilde gaan of kon gaan?
- was je er ook achter gekomen als hij het in een steegje zonder bekenden had gedaan (dat antwoord kan alleen jij nu invullen)
- wil hij echt swingen? Lekker makkelijk om het met een ander te doen, grote kans dat hij het een stuk minder leuk vind als jij het met een man doet. Dat zal hij waarschijnlijk niet toegeven, anders zit 'legaal' vreemdgaan er niet echt meer in voor hem.

Bottom line heeft hij schijt aan jouw gevoelens, zelfs als jullie net een huis hebben gekocht.

Er is helemaal niets mis mee dat jij schijt hebt aan zijn schuldgevoel, en als enige ineens wel moet meewegen dat er net een huis is, in jouw beslissing.

Ik snap heel goed dat je een relatie niet zomaar uitmaakt, een huis is niet in 1 dag verkocht (alhoewel, met deze tijden) en een onzekere toekomst is nooit leuk. Dat gezegd hebbende, een toekomst waar je vrij zeker weet hoe je vriend écht denkt en gedraagt, die heb je nu.

Over je relatie opengooien, op nmr1 staat uiteindelijk de partner en niet je eigen wensen. Idealiter blend het samen, maar de volgorde is nooit andersom.
En zit hij zelf niet gewoon op tindr?
(Ik zou het niet vragen, maar uitzoeken als je het wilt weten. Het zou niet de 1e partner met spijt zijn die van de waarheid overstapt naar wat je wil horen.)

Sterkte To, tussen aan en uit zit een grijs gebied :idee: daar vind je niet wat hij leuk vind, maar wel je eigenwaarde.
Alle reacties Link kopieren Quote
polydox schreef:
09-08-2022 10:32
Het zit hem dan wel extreem hoog als hij er zo gefrustreerd van raakt. Dat zou voor mij een rode vlag zijn.

Eens, dit is voor mij ook een enorme rode vlag. Niks mis met je wensen uiten en samen daar goed over praten en op zoek gaan naar mogelijkheden die voor beiden goed voelen. Maar het is ook maar seks hoor. Iets wat ie nota bene in zijn eigen relatie gewoon heeft, dus het is niet alsof hij al maanden droog staat. Het gaat dus puur om seks met een ander. Als je het plat slaat is zijn verklaring is eigenlijk:
"Ik was zo gefrustreerd dat ik nog steeds geen seks met een ander heb gehad, dat ik ben gaan zoenen met een meisje in de kroeg".

Een keertje zoenen met een ander zou ik niet erg vinden, maar deze verklaring wel. Dat betekent dat hij die seks met een ander véél meer nodig heeft dan ik tot nu toe had verwacht. Als leuk voor erbij is seks met anderen best te overwegen, maar hij raakt er gefrustreerd van als het niet gebeurt. Knalrode vlag wat mij betreft.
Wat ik me in jouw plaats zou afvragen zijn de volgende afwegingen;
Hoe gaat hij om met afwijzing en frustratie?
Kan hij reflecteren?
Leeft hij met jou mee, voel je echt empathie vanuit hem?
Komen zijn woorden overeen met zijn daden?
Voel je je door hem gesteund?
Alle reacties Link kopieren Quote
Main character syndrome. Hij wil iets (seks met anderen), raakt gefrustreerd dat het niet 1,2,3 in zijn schoot wordt geworpen (jij hebt meer tijd nodig, wil eerst vooral samen daten, maar daar heeft hij geen geduld voor) en gaat het dan maar voor zichzelf forceren omdat hij diep van binnen gelooft dat hij hier recht op heeft. Daarom is hij ook niet gestopt na 1 zoen, maar blijven doorgaan totdat hij verzadigd was. En wat jij daarvan zou denken, of wie dan ook eigenlijk, moet daar maar even voor wijken. Hij had inderdaad schijt aan jou op dat moment.

De vraag is inderdaad hoe verder. Heeft hij nog steeds behoefte aan seks met anderen (en dan gaat dit waarschijnlijk vaker gebeuren, het tempo waarin jullie relatie opengaat gaat hem veel te traag blijkbaar als het allemaal zo hoog zit)? En is jouw voorstel om alleen samen met anderen op te trekken niet eigenlijk vooral een opstapje in zijn beleving om er uiteindelijk in zijn eentje op uit te mogen trekken?
@Bellinis, dit exact.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ho ho… ik zeg nergens dat dit een “ goed startpunt “ is. Ik zeg alleen dat een relatie verbreken om een zoen, in MIJN ogen overdreven is. Als TO hierom relatie wil verbreken moet ze dat natuurlijk doen. Jammer als de relatie verder leuk is en je nog van elkaar houdt. Zeker als je toch al van plan was om de boel wat spicier te maken. Ja hij heeft een afspraak geschonden. En nu vertrouw je hem niet. Maar jullie hadden ook een afspraak om de boel open te gooien en dat gebeurde ook niet. Dat is ook een afspraak schenden. Hij vertrouwt jou misschien niet dat je dit werkelijk wilt. Dan kan iedereen zeggen “ zij moet het tempo aangeven “, maar als het dan lang duurt zou ik er ook geen vertrouwen meer in hebben. Als je al zo verdrietig bent over een zoen zou ik echt bij mezelf nagaan of je de relatie echt wel wil openbreken? Je zegt dat het jou om de geschonden afspraak gaat, maar ben je niet gewoon jaloers en bang om hem te verliezen? Dat zijn overigens heel normale gevoelens. Lastig want veel, heel veel mannen gaan sowieso vreemd en vertellen jou niks. Je kunt je vriend inruilen voor een betrouwbaar exemplaar dat jou nooit zal bedriegen. Wil jij echt zo’n man? Is het niet ook leuk en spannend om nu met jouw vriend alles te gaan onderzoeken en misschien hele nieuwe kant van jezelf te ontdekken?
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
09-08-2022 11:13
Als je het plat slaat is zijn verklaring is eigenlijk:
"Ik was zo gefrustreerd dat ik nog steeds geen seks met een ander heb gehad, dat ik ben gaan zoenen met een meisje in de kroeg".
Eens! Mijn conclusie zou zijn dat hij aan mij duidelijk niet genoeg heeft en dat moet ook nog eens snel gaan, mijn tempo daarin doet er niet zoveel toe. Enorm respectloos én een knalrode vlag inderdaad.
En precies wat je zelf ook zegt TO; waarom kwam hij niet na 1x zoenen bij zinnen maar moest dat nog een paar keer?

Hij heeft duidelijk zijn eigen belang een heel stuk hoger staan dan jouw belang, tot wat is hij dan nog meer in staat?

Overigens vind ik dat hij in zijn handen mag knijpen met jou. Jij gaat, ondanks dat het jouw eigen wens niet is, wel mee in het onderzoeken van zijn verlangen en er zijn legio vrouwen die dat niet zouden willen.
maree wijzigde dit bericht op 09-08-2022 11:34
13.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
09-08-2022 11:27
Ho ho… ik zeg nergens dat dit een “ goed startpunt “ is. Ik zeg alleen dat een relatie verbreken om een zoen, in MIJN ogen overdreven is. Als TO hierom relatie wil verbreken moet ze dat natuurlijk doen. Jammer als de relatie verder leuk is en je nog van elkaar houdt. Zeker als je toch al van plan was om de boel wat spicier te maken. Ja hij heeft een afspraak geschonden. En nu vertrouw je hem niet. Maar jullie hadden ook een afspraak om de boel open te gooien en dat gebeurde ook niet. Dat is ook een afspraak schenden. Hij vertrouwt jou misschien niet dat je dit werkelijk wilt. Dan kan iedereen zeggen “ zij moet het tempo aangeven “, maar als het dan lang duurt zou ik er ook geen vertrouwen meer in hebben. Als je al zo verdrietig bent over een zoen zou ik echt bij mezelf nagaan of je de relatie echt wel wil openbreken? Je zegt dat het jou om de geschonden afspraak gaat, maar ben je niet gewoon jaloers en bang om hem te verliezen? Dat zijn overigens heel normale gevoelens. Lastig want veel, heel veel mannen gaan sowieso vreemd en vertellen jou niks. Je kunt je vriend inruilen voor een betrouwbaar exemplaar dat jou nooit zal bedriegen. Wil jij echt zo’n man? Is het niet ook leuk en spannend om nu met jouw vriend alles te gaan onderzoeken en misschien hele nieuwe kant van jezelf te ontdekken?
Ik denk dat je dit schrijft nav mijn posting. Ik had eerst iets geschreven in de trand van "ik geloof niet dat hier leden zijn met een open relatie (behalve WW) die dit een goed startpunt vinden'
Dat was inderdaad ongenuanceerd, daarom heb ik die alinia aangepast.
(Ik dacht tijdens het typen, maar met een wijziging achteraf dus)
Wickedwitch schreef:
09-08-2022 11:27
maar ben je niet gewoon jaloers en bang om hem te verliezen? Dat zijn overigens heel normale gevoelens. Lastig want veel, heel veel mannen gaan sowieso vreemd en vertellen jou niks. Je kunt je vriend inruilen voor een betrouwbaar exemplaar dat jou nooit zal bedriegen. Wil jij echt zo’n man? Is het niet ook leuk en spannend om nu met jouw vriend alles te gaan onderzoeken en misschien hele nieuwe kant van jezelf te ontdekken?
Sure, straks ligt het aan haar. Moet ze maar niet jaloers en bang zijn.
En newsflash: ook betrouwbare exemplaren kunnen leuk en spannend zijn. Sterker nog, met een betrouwbare man is het juist leuker swingen of de boel opengooien, omdat er vertrouwen is. Dat voelt veel beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moonglasses schreef:
09-08-2022 10:19
Het punt is dat hij best met een ander mag zoenen, maar dan wel als we daar afspraken over hebben gemaakt. Vooralsnog was de afspraak dat we niet met een ander iets zouden doen en zeker niet achter elkaars rug om. Dat is in mijn ogen vreemdgaan en dat tolereer ik niet.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Je zegt dat je vrienden niet openminded zijn omdat ze meteen zouden roepen dat je weg moet gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens vind ik dat hij in zijn handen mag knijpen met jou. Jij gaat, ondanks dat het jouw eigen wens niet is, wel mee in het onderzoeken van zijn verlangen en er zijn legio vrouwen die dat niet zouden willen.
[/quote]

Ik denk dat TO juist niet mee moet gaan met zijn wensen als het niet ook haar wensen zijn. Ik denk alleen dat TO heus wel wil maar misschien erg geremd is door haar opvoeding en niet openminded omgeving en daarom nog niks doet op gebied. Misschien is dit einde relatie, misschien een opstapje naar een heerlijk spannend seksleven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je open minded bent, dat is goed. Bewaak wel goed je eigen grenzen.

Ik ga gedeeltelijk mee met wickedwitch, ik denk dat heeeel veul mannen voor de bijl gaan als ze de kans krijgen. En de meesten dus stiekem want ze weten wat ze te verliezen hebben.

Jouw exemplaar komt openlijk voor zijn spanningsbehoefte uit en je wil dit zelf ook wel verder ontdekken. Ik snap echter heel goed dat je nu pissig bent en je vertrouwen is geschonden omdat hij buiten de lijntjes van jullie afspraken heeft gekleurd. En jij dus half en half voor lul staat tegenover zijn vrienden (is niet waar natuurlijk maar zo zou ik het voelen)

Ik vat deze situatie op als: hij heeft er die avond voor gekozen mee te gaan in de spanning. Maar toen hij de volgende dag wakker werd zag hij zijn prio weer: jou. Hij heeft het eerlijk verteld. Het kan zijn dat hij inmiddels erachter is dat hij het de spanning niet waard vind om jou zo pijn te doen. In dat geval was het een waardevolle les. Soms doen mensen stomme dingen. Ik zou het nog een kans geven om er samen uit te komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
09-08-2022 11:27
Je kunt je vriend inruilen voor een betrouwbaar exemplaar dat jou nooit zal bedriegen. Wil jij echt zo’n man? Is het niet ook leuk en spannend om nu met jouw vriend alles te gaan onderzoeken en misschien hele nieuwe kant van jezelf te ontdekken?
Ik denk dat dit te kort door de bocht is. TO wil juist heel graag samen. Maar zij staat ook aan het begin van een ontdekkingstocht om de relatie iets meer open te gooien. Ze heeft ook zelf aangegeven dat er al dates gepland stonden die om verschillende redenen niet door gingen. Kan gebeuren. Ik denk wel dat nu wel onmiskenbaar duidelijk is dat het tempo van TO en het tempo van de vriend niet op een lijn liggen. Ik denk wel dat TO echt haar best doet en er simpelweg niet meer van haar gevraagd kan worden. En misschien kan dat van haar vriend ook niet, omdat hij zo graag met zijn tong, geslachtsdeel en handen in het rond wil wapperen dat het hem gewoon hartzeer geeft.

Ik geloof dat een relatie in de basis samen is. En de afspraken veranderen kan tijd kosten en hoeft niet in een keer goed te gaan. Dus nee, een losse zoen is niet het einde van de wereld. Wel denk ik dat in je eentje een voorschot nemen omdat het je allemaal te traag gaat meer slecht dan goed gaat doen. In die zin gaat het inderdaad niet om de kus. Het gaat er meer om wat hij met de kus vertelt: dat hij misschien helemaal niet samen wil en het hem vooral te doen is om seks met anderen los van TO. En dat het daarin nog een beetje in het ongewisse is welke plek TO daar dan in moet nemen (moet ze maar thuis op hem wachten totdat hij klaar is met wapperen? Mag zij er ook in haar eentje op uit? Wil hij de relatie met TO uberhaupt nog wel echt, of is het meer dat je oude schoenen niet weggooit voordat je nieuwe koopt?) Dat is wel een serieuze mismatch met de wensen die TO heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
09-08-2022 11:27
Ho ho… ik zeg nergens dat dit een “ goed startpunt “ is. Ik zeg alleen dat een relatie verbreken om een zoen, in MIJN ogen overdreven is. Als TO hierom relatie wil verbreken moet ze dat natuurlijk doen. Jammer als de relatie verder leuk is en je nog van elkaar houdt. Zeker als je toch al van plan was om de boel wat spicier te maken. Ja hij heeft een afspraak geschonden. En nu vertrouw je hem niet. Maar jullie hadden ook een afspraak om de boel open te gooien en dat gebeurde ook niet. Dat is ook een afspraak schenden. Hij vertrouwt jou misschien niet dat je dit werkelijk wilt. Dan kan iedereen zeggen “ zij moet het tempo aangeven “, maar als het dan lang duurt zou ik er ook geen vertrouwen meer in hebben. Als je al zo verdrietig bent over een zoen zou ik echt bij mezelf nagaan of je de relatie echt wel wil openbreken? Je zegt dat het jou om de geschonden afspraak gaat, maar ben je niet gewoon jaloers en bang om hem te verliezen? Dat zijn overigens heel normale gevoelens. Lastig want veel, heel veel mannen gaan sowieso vreemd en vertellen jou niks. Je kunt je vriend inruilen voor een betrouwbaar exemplaar dat jou nooit zal bedriegen. Wil jij echt zo’n man? Is het niet ook leuk en spannend om nu met jouw vriend alles te gaan onderzoeken en misschien hele nieuwe kant van jezelf te ontdekken?
Wat een bijzondere kijk heb jij op dingen.
Zalmsnippers schreef:
09-08-2022 11:44
I


En jij dus half en half voor lul staat tegenover zijn vrienden (is niet waar natuurlijk maar zo zou ik het voelen)

Waarom zou je je voor lul voelen staan? Hij staat voor lul of juist niet. Van mannelijke vrienden hoef je als vrouwelijke partner sowieso niks te verwachten, die dekken elkaar wel is mijn ervaring.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven