Vreemdgaan en vergeven

08-08-2022 15:39 182 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Ik wil eigenlijk gewoon even mijn verhaal kwijt en misschien hebben jullie nog een inzicht waar ik zelf nog niet aan heb gedacht. Ik kan er niet echt met iemand over praten want ik wil het eigenlijk niet aan mijn vriendinnen vertellen. Die gaan dan vierkant achter me staan en ik wil gewoon geen gezeur of schuine ogen naar mijn vriend van hun kant. Dus ik laat ze liever in het ongewisse. Maar ik moet het even kwijt.

Ik heb dus al vijf jaar een relatie met mijn vriend en ik ben gek op hem. We hebben best wat dingen meegemaakt samen en onze relatie is -dacht ik- best solide. We zijn open naar elkaar over onze behoeftes, ook als het ongemakkelijk is. Zo heeft hij aangegeven bijvoorbeeld dat hij graag eens seks zou willen hebben met een ander. Hij mist de spanning wel eens. We zijn dus samen aan het zoeken naar iets wat voor ons werkt daarin. Ik wil liever (nog) geen open relatie oid, maar ik wil best eens samen experimenteren. We hebben het daar veel over en het is ook best leuk en spannend, maar we hebben nog niet echt daadwerkelijk iets gedaan. Het kost ook wel tijd voor mij, want het is niet iets wat ik ooit echt als optie had gezien - maar ik ben wel nieuwsgierig en ik sta er niet per se negatief tegenover of zo. Zolang het maar open en eerlijk is denk ik dat alles bespreekbaar zou moeten zijn.

Maar…

Nu is hij afgelopen week op stap geweest met vrienden. Hij vertelde me de dag erna dat hij met een meisje had gezoend…

Hij had heel veel spijt en vond het echt vreselijk dat hij dat had gedaan en dat hij me daarmee heeft gekwetst. Hij kon ook niet echt uitleggen waarom hij het heeft gedaan - wat ik heel frustrerend vindt. Waarom gebeurde dit nu ineens? Wat was er anders dan de andere keren dat hij misschien heeft geflit met een ander meisje tijdens het stappen. Ik maak me geen illusies, hij is een hartstikke leuke en knappe jongen dus dat gebeurd vaak genoeg. Maar we hebben duidelijk afgesproken dat we dit soort dingen, zoals zoenen, niet achter elkaars rug om doen. Je gaat gewoon niet vreemd, klaar. Er is wat mij betreft een duidelijke grens .Hij zegt ook hij het noooit weer zal doen en dat hij dat nu hij het heeft gedaan ook zeker weet omdat hij zich er superslecht om voelt - maar wtf? Hoezo was je mij dan vergeten ineens?? Het zit me echt dwars en heeft wel echt een deuk in het vertrouwen geslagen. Het is maar een zoen (of nouja, een paar keer zoenen op dezelfde avond - waar ook nog vrienden van hem bij waren?? Die allemaal van mij weten. Dus wtf. Eerlijk gezegd vind ik dat misschien nog wel erger?!). Ik weet even niet zo goed hoe ik hiermee moet dealen. Ik hou echt superveel van hem maar ik had gewoon echt niet verwacht dat hij mij dit ooit zou flikken.

Oh en leuk detail, we hebben samen net een huis gekocht. We hebben net zo’n stap gezet en dan flikt hij zoiets. Ik ben echt kwaad en teleurgesteld en ik begrijp het gewoon echt niet. Aaah. Ik kan er best rationeel over zijn, maar emotioneel voel ik me echt kloten en weet ik gewoon niet hoe ik dit een plaatsje ga geven. Iemand ervaringen? Geruststellingen? Ideeen?
Alle reacties Link kopieren Quote
intothewild schreef:
08-08-2022 21:16
En dat hij geen verklaring kan geven is natuurlijk flauwekul. Tuurlijk weet hij wel waarom. Hij heeft gewoon helemaal geen zin in die discussie.

Oeh, de oppersmoes; 'ik wist niet wat me bezielde'
Daar had ik overheen gelezen.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Bellinis schreef:
08-08-2022 19:42

Hij zou van mij best wat harder mogen werken om wat meer tekst en toelichting te geven op wat hem bezielde. Het is niet alleen aan jou om dit een plekje te geven.
Het vlees was zwak, het testosterongehalte hoog, noem maar op. Ik zou niet te veel achter een reden blijven zoeken, voor domme lust hoef je geen reden te hebben.

Belangrijker is dat hij er zelf van geschrokken lijkt te zijn. Genoeg mannen die na zo'n ervaring door hebben dat het gras echt niet groener is aan de overkant en juist meer gaan waarderen wat ze thuis hebben. Geen idee hoe het zit met de vriend van TO, dat moet ze zelf inschatten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
08-08-2022 18:34
Dit. Als mijn man eens gezoend zou hebben met een ander, ach, dat is niet leuk, maar ook weer geen enorm drama. Hier is de rode vlag echter; hij heeft zich al willen indekken door aan te geven dat hij seks met een ander wil. Als jullie daar in de toekomst een modus in kunnen vinden, zoals swingen of trio of zo, prima. Maar het moet niet zo zijn dat jij je de hele relatie druk moet maken of hij vreemd zal gaan, want hij heeft je er eigenlijk al voor gewaarschuwd.
De zoen zou ik zelf prima kunnen vergeven. Maar de kans dat deze relatie nog jarenlang monogaam blijft, lijkt me niet zo groot.
Ik ben hier wel mee eens. Het 'begint' al niet juist... het is een eenzijdige beslissing en jij huppelt er steeds achteraan. De vraag is denk je nog te hopen op beterschap of is de toon al gezet.

Als je als vrouw zijnde steeds moet af vragen of hij achter je rug vreemd gaat of je twijfelt aan zijn oprechtheid dan vindt ik niet dat je in een relatie zit wat je verdient.
Een relatie hoort gelijk te zijn. Dan ben je op zijn gelukkigste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
08-08-2022 21:26
Het vlees was zwak, het testosterongehalte hoog, noem maar op. Ik zou niet te veel achter een reden blijven zoeken, voor domme lust hoef je geen reden te hebben.

Belangrijker is dat hij er zelf van geschrokken lijkt te zijn. Genoeg mannen die na zo'n ervaring door hebben dat het gras echt niet groener is aan de overkant en juist meer gaan waarderen wat ze thuis hebben. Geen idee hoe het zit met de vriend van TO, dat moet ze zelf inschatten.
Ook genoeg mannen die nu ondervinden dat dit gras niet groener was.
Maar die volgend jaar alsnog een ander grasperkje willen uittesten.

En zo stelselmatig om de zoveel tijd.
Tot ze vroeg of laat een ander grasperkje met bloemen die ze leuker vinden waar ze blijven hangen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Moonglasses schreef:
08-08-2022 19:02
Bedankt voor de reacties allemaal tot zover! Ik vind het fijn om alle perspectieven te lezen. Ik heb niet echt hele open-minded vrienden dus dat vind ik wel eens lastig. Ik geloof niet zo in zwart-wit denken, 1 fout en de deur uit - maar het heeft me wel gekwetst. En dat moet er even uit. En een forum leek me redelijk veilig en anoniem en een plek waar verschillende denkbeelden zijn om dingen in perspectief te zetten.

Ik ben inderdaad gekwetst omdat hij het achter mn rug om deed, zonder waarschuwing. Eigenlijk boeit de zoen me niet zoveel, maar wel dat het een tijdje doorging blijkbaar. Hij was hier wel eerlijk over en ik merk wel dat hij door het stof gaat. Ik denk opzich ook niet dat hij het weer zou doen? Maar ik dacht ook niet dat hij dit zou doen.

Ik zie ook wel voordelen in een open relatie hoor. Ik heb ook wel eens lustgevoelens voor een ander, maar ik zou er niets mee doen omdat ik trouw gewoon heel belangrijk vind. Tegelijkertijd denk ik niet dat het gevoel voor mijn vriend minder zou worden als ik wel iets zou doen met een ander, dus ik ga er vanuit dat dat voor hem net zo is? Relaties zijn gewoon ingewikkeld en ik weet natuurlijk nooit precies zijn denkwijze dus het enige dat je kunt doen is erover praten, maar ik heb gewoon nog steeds niet echt een antwoord op de vraag ‘waarom’. Hij zegt het niet goed te weten. Dat snap ik gewoon niet ofzo. Iemand zei dat ik het niet persoonlijk moet nemen en dat is waarschijnlijk ook zo, maar ik weet niet goed hoe. Ik zoek toch ook altijd wel naar iets wat ik zelf misschien anders had kunnen doen maar hij zit hier gewoon fout en niet ik. Ik ben gewoon wat verward ofzo I guess
Is voor jou het niet tolereren van met een ander zoenen een teken van niet-openminded zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
andnowwedance schreef:
08-08-2022 21:46
Is voor jou het niet tolereren van met een ander zoenen een teken van niet-openminded zijn?
Je moet toch toegeven dat het nogal star is om iemand de deur te wijzen omdat hij een keertje met een ander heeft gezoend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
08-08-2022 21:26
Het vlees was zwak, het testosterongehalte hoog, noem maar op. Ik zou niet te veel achter een reden blijven zoeken, voor domme lust hoef je geen reden te hebben.

Belangrijker is dat hij er zelf van geschrokken lijkt te zijn. Genoeg mannen die na zo'n ervaring door hebben dat het gras echt niet groener is aan de overkant en juist meer gaan waarderen wat ze thuis hebben. Geen idee hoe het zit met de vriend van TO, dat moet ze zelf inschatten.
Het is niet perse voor hem, het is voor TO. Zij geeft aan dat zij het ‘waarom’ nodig denkt te hebben om het te kunnen verwerken. Ik herken mezelf daar wel in.

Als het domme lust was, oké. Waarom was dit dan anders dan die andere keren dat hij gewoon wel op tijd op de rem kon stappen als hij met andere vrouwen kon flirten? Was hij toen niet lustig? Niet zozeer als een bezwering om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurd (dat kan je denk ik nooit garanderen) maar wel dat je je partners pijn serieus genoeg kan nemen om aan te tonen dat je hier iets van geleerd hebt en dus beterschap kan beloven. En dus je aandeel in dit kan zien, de triggers herkennen en de volgende keer een andere beslissing kan nemen.

“Ik weet niet waarom ik dit deed en ik ben geschrokken, maar kunnen we alsjeblieft verder gaan alsof er niks gebeurd is zonder hier lering uit te trekken?” zou voor mij ook niet volstaan. Hij heeft een afspraak geschonden. Iemand waarvan hij zegt te houden heeft pijn. Het is niet alleen aan TO om dit te repareren, zij mag wel iets van hem vragen alvorens vergeving te schenken en door te gaan. En als zij een ‘waarom’ nodig heeft van hem, dan lijkt me dat eigenlijk niet onredelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 21:49
Je moet toch toegeven dat het nogal star is om iemand de deur te wijzen omdat hij een keertje met een ander heeft gezoend.
Wel als hij niet eens kan of wil vertellen waarom.
Was hij straal-bezopen? Was het lust? Wou hij eigenlijk seks, maar stopte zij na de kus?


Een straal-bezopen kus wil ik vergeven.
Over de rest moet toch écht ernstig gesproken worden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 21:49
Je moet toch toegeven dat het nogal star is om iemand de deur te wijzen omdat hij een keertje met een ander heeft gezoend.
Nee hoor. Dat mag jij star VINDEN maar dat is niet per se zo.

Ik-maar dat is dus ook maar een bescheiden mening- zou nog wel over dat zoenen heen kunnen komen.

Zou er meer moeite mee hebben dat je kennelijk samen in een bepaald proces zit om te kijken wat je gaat doen met zijn verlangens en dat ie dan zoiets doet. Want zo'n proces is toch hopelijk gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen en samen een vorm vinden. Hij heeft nu in zijn eentje een voorschot genomen. Dat hij daar later eerlijk over is, is wel te prijzen.
Dat gelul over niet weten wat je bezielt, snap ik nooit zo. In 99 procent is het gewoon geilheid, al dat gezever over demonen en het echt niet weten is een beetje onzin. Zeker in het licht van de behoeftes die hij al heeft uitgesproken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bellinis schreef:
08-08-2022 21:54
. En als zij een ‘waarom’ nodig heeft van hem, dan lijkt me dat eigenlijk niet onredelijk.
Alsof je alles wat Je doet kan beredeneren. Als to nu al zo’n pijn hiervan heeft gaat zijn redenen haar echt niet helpen hoor. Hij was waarschijnlijk gewoon geil en had zin in spanning. Er was een lekker wijf die daar ook zin in had. Hij gaf dr aan toe. Eerder deed ie dat niet, nu na vijf jaar wel. Waarschijnlijk wilde hij haar ook neuken maar omdat hij relatie waardevol vindt heeft hij dat niet gedaan. Of hij heeft t wel gedaan en vertelt nu dat het alleen maar zoenen was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 22:08
Alsof je alles wat Je doet kan beredeneren. Als to nu al zo’n pijn hiervan heeft gaat zijn redenen haar echt niet helpen hoor. Hij was waarschijnlijk gewoon geil en had zin in spanning. Er was een lekker wijf die daar ook zin in had. Hij gaf dr aan toe. Hij heeft duidelijk aangeven dat seks met een ander wil. To is niet per se negatief over experimenteren maar hij wil actie. Eerder deed ie dat niet, nu na vijf jaar wel. Waarschijnlijk wilde hij haar ook neuken maar omdat hij relatie waardevol vindt heeft hij dat niet gedaan. Of hij heeft t wel gedaan en vertelt nu dat het alleen maar zoenen was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 21:49
Je moet toch toegeven dat het nogal star is om iemand de deur te wijzen omdat hij een keertje met een ander heeft gezoend.
Nou neuh..

Alles wat mijn vent doet dat niet conform de afspraken is zou reden kunnen zijn voor een boze Rooss, een goed gesprek of een breuk. Zoenen en seksen met andere dames doen we niet klaar en als je dat wel wil doen dan moet je je mond opentrekken. Net als texten met anderen die door mij niet leesbaar zijn zonder dat ik daar pissig om word, dat zijn de regels, het is niet zo lastig. En daar hou ik mezelf ook aan en doe ik dat ooit niet dan reken ik op een boze vent, een goed gesprek of een breuk.

En als het echt moet dan moet hij zn mond er maar over houden en ervoor zorgen dat ik er nooit achter kom.

Ik vind dat niet star, ik wil graag op mijn partner kunnen rekenen. En daar hoort dit stukje beslist bij.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
08-08-2022 22:16
Nou neuh..

Alles wat mijn vent doet dat niet conform de afspraken is zou reden kunnen zijn voor een boze Rooss, een goed gesprek of een breuk. Zoenen en seksen met andere dames doen we niet klaar en als je dat wel wil doen dan moet je je mond opentrekken. Net als texten met anderen die door mij niet leesbaar zijn zonder dat ik daar pissig om word, dat zijn de regels, het is niet zo lastig. En daar hou ik mezelf ook aan en doe ik dat ooit niet dan reken ik op een boze vent, een goed gesprek of een breuk.

En als het echt moet dan moet hij zn mond er maar over houden en ervoor zorgen dat ik er nooit achter kom.

Ik vind dat niet star, ik wil graag op mijn partner kunnen rekenen. En daar hoort dit stukje beslist bij.
Hij heeft z’n mond opengetrokken en z’n behoeften duidelijk gemaakt. Hij wil seks met iemand anders. En daar over praten is leuk , maar als hij dit heeft aangegeven dan gaat hij het een keer doen. Toen is hij overgegaan tot actie en toen heeft hij weer z’n mond opgetrokken en het verteld. Dat was niet de afspraak. Tja. Als To hem hiervoor wil dumpen moet ze dat doen. Ik vind t zonde als ze het verder leuk hebben. Als hij nou verliefd op die griet zou zijn is het ander verhaal. Maar keertje zoenen, jeetje zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie zitten eigenlijk nog in het "begin"van jullie relatie, alles is nog leuk en het leven gaat door maar helaas blijft dit in je achterhoofd zitten. Als je een langdurige relatie wil hebben dan is elkaar kunnen vertrouwen een absolute voorwaarde. De belangen worden namelijk alleen maar groter in de toekomst en al helemaal als jullie ooit kinderen willen.

Dat zoenen is het probleem niet maar wel dat ie even een voorschotje neemt op wat hij wil en ook meteen duidelijk maakt dat wat hij wil ook gewoon moet gebeuren. Wat als je eigenlijk geen open relatie wil, wat dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 22:26
Hij heeft z’n mond opengetrokken en z’n behoeften duidelijk gemaakt. Hij wil seks met iemand anders. En daar over praten is leuk , maar als hij dit heeft aangegeven dan gaat hij het een keer doen. Toen is hij overgegaan tot actie en toen heeft hij weer z’n mond opgetrokken en het verteld. Dat was niet de afspraak. Tja. Als To hem hiervoor wil dumpen moet ze dat doen. Ik vind t zonde als ze het verder leuk hebben. Als hij nou verliefd op die griet zou zijn is het ander verhaal. Maar keertje zoenen, jeetje zeg.
Maar we weten niet hoe deze griet op plaats delict is gekomen? Was er al eerder (text) contact, is het een collega, was zij toevallig een femme fatale op een barkruk op de juiste tijd, juiste plaats?

Als ik een keertje uitga overkomt mij dit niet :( dan kom ik vaker niet iets tegen wat wederzijdse zoen aantrekkingskracht heeft. Behalve toen ik puber was ;-D
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 22:08
Alsof je alles wat Je doet kan beredeneren.
Ja natuurlijk. Je hebt toch hersenen? En je staat toch wel in enige mate in contact met je gevoel? Misschien is zijn reden niet heel fraai en wil hij het daarom niet zeggen. En misschien is zijn antwoord bepalend voor de beantwoording van de vraag of TO überhaupt bij hem wil blijven en trekt hij daarom de ‘kweet niet’ kaart. Omdat hij bang is voor consequenties.

Maar als jij je lief verdriet doet, of überhaupt het risico neemt om je lief verdriet te doen en je weet niet eens waarom je dat doet, dan verdien je de relatie sowieso al niet naar mijn mening. Dan ben je echt een zak hooi.

Hij heeft A gezegd, dit is simpelweg stap B. Nu ook even een grote jongen zijn hoor en doorpakken met waar je aan begonnen bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daarom geloof ik persoonlijk ook niet in ‘afspraken maken’ over dit soort zaken.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 21:08
Fijn dat je zoveel vertrouwen hebt in je man. Aantrekkelijk is natuurlijk subjectief.Gelukkig vind jij hem aantrekkelijk. Of hij dat echt is, is natuurlijk niet te meten hier. In het topic van de vrouw wiens man naar de hoeren ging, schreef zij ook dat haar man haar op handen droeg….
Maar jij hoeft mij niet te geloven hoor. En ik hoef jouw man niet te geloven.
Jij kent mijn man helemaal niet… en nee, ik geloof jou niet.
Lullig voor je dat je mannen niet op zo’n manier hebt meegemaakt als ik mijn man meemaak. Ik hoop oprecht voor je dat je dat nog eens mee mag maken, jammer als je met zoveel wantrouwen door het leven moet.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
intothewild schreef:
08-08-2022 23:01
Daarom geloof ik persoonlijk ook niet in ‘afspraken maken’ over dit soort zaken.
Als je geen afspraken maakt dan zou in theorie alles dus oké zijn.

Ik snap mensen juist niet die zaken als monogamie nooit hebben afgetikt in hun relatie.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
intothewild schreef:
08-08-2022 23:01
Daarom geloof ik persoonlijk ook niet in ‘afspraken maken’ over dit soort zaken.
Ik ook niet.. slaat ook nergens op. Wees gewoon bij elkaar omdat je bij elkaar wil zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
08-08-2022 23:08
Jij kent mijn man helemaal niet… en nee, ik geloof jou niet.
Lullig voor je dat je mannen niet op zo’n manier hebt meegemaakt als ik mijn man meemaak. Ik hoop oprecht voor je dat je dat nog eens mee mag maken, jammer als je met zoveel wantrouwen door het leven moet.
Is geen wantrouwen hoor. En waarom ga je er van uit dat ik in een relatie wil wat jij wil?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 23:34
Is geen wantrouwen hoor. En waarom ga je er van uit dat ik in een relatie wil wat jij wil?
Kun je zeggen dat het geen wantrouwen is maar dat geloof ik dan weer niet.
Maar goed, deze discussie is erg off topic en jij en ik denken er duidelijk niet hetzelfde over. Ik laat het hierbij.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Rooss4.0 schreef:
08-08-2022 23:19
Als je geen afspraken maakt dan zou in theorie alles dus oké zijn.

Ik snap mensen juist niet die zaken als monogamie nooit hebben afgetikt in hun relatie.

Ik denk omdat monogamie de standaard relatievorm is voor menigeen dat daar klakkeloos vanuit wordt gegaan. Je ziet hier al de reacties met opgetrokken wenkbrauwen omdat er een gesprek is geweest over seksuele behoeftes die niet in dat plaatje vallen.

Juist belangrijk om te praten hierover en eventuele wensen kenbaar te maken zodat er duidelijke afspraken gemaakt kunnen worden. Ik vind deze afspraken in mijn relatie juist heel erg fijn. En afspreken om niet iets met anderen te doen is ook gewoon een afspraak waar je je aan dient te houden natuurlijk. Maar het begint met een gesprek.

Neemt niet weg dat wat gebeurd is bij TO goed te praten is zomaar. Maar TO is degene die hier mee om moet gaan en voor zichzelf moet bepalen of ze al dan niet verder wil met deze relatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat monogamie volgens sommigen achterhaald is etc is helemaal prima en ik neem aan dat dat besproken is met de huidige partner zodat iedereen weer waar hij/zij aan toe is. Net zoals dat voor elk koppel de grens tussen ok en niet ok verschillend is.
To heeft er met haar vriend ook over gesproken, hij wil seks met andere vrouwen en to is daar nog niet aan toe. Bij het bespreken van een mogelijke open relatie is het belangrijk om het tempo van de langzaamste aan te houden. Van To dus. Ze staat er voor open maar nu nog niet. Dat haar vriend nu al wil en alvast een voorschotje heeft genomen is een flinke aanwijzing dat hun relatie niet geschikt is voor een open vorm aangezien to niet kan vertrouwen op hun afspraken. Hij heeft geen respect voor haar en de relatie maar vooral als een klein kind gehandeld die zijn eigen zin wil doordrijven.
Ik zou hier geen zin meer in hebben omdat haar vriend heeft laten zien niet betrouwbaar te zijn. Dat gaat alleen maar gezeik opleveren voor de toekomst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je vriend niet was gekomen met het idee van een open relatie TO, was jij dan zelf met het idee gekomen? In welke leeftijd zitten jullie ongeveer?

De behoefte aan seks met anderen na 5 jaar relatie is niet heel raar voor een bepaald type mens. Jouw vriend is hier echt aan toe blijkbaar. De vraag is wat dat gaat brengen en losmaken (wil hij de rest van z'n leven op dat vlak z'n gang kunnen gaan met jou erbij?). Is dit het begin van het eind of is het slechts een fase waar jullie doorheen gaan met een gelukkig eind?

Ik zou me niet zo veilig voelen in een relatie waarin de 'externe' seksuele behoefte van mijn vriend als een zwaard van Damocles boven m'n hoofd hangt. Vooral als je net een nestje hebt gebouwd (huis gekocht). Het voelt niet kloppend ofzo....

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven