Vreemdgaan en vergeven

08-08-2022 15:39 182 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Ik wil eigenlijk gewoon even mijn verhaal kwijt en misschien hebben jullie nog een inzicht waar ik zelf nog niet aan heb gedacht. Ik kan er niet echt met iemand over praten want ik wil het eigenlijk niet aan mijn vriendinnen vertellen. Die gaan dan vierkant achter me staan en ik wil gewoon geen gezeur of schuine ogen naar mijn vriend van hun kant. Dus ik laat ze liever in het ongewisse. Maar ik moet het even kwijt.

Ik heb dus al vijf jaar een relatie met mijn vriend en ik ben gek op hem. We hebben best wat dingen meegemaakt samen en onze relatie is -dacht ik- best solide. We zijn open naar elkaar over onze behoeftes, ook als het ongemakkelijk is. Zo heeft hij aangegeven bijvoorbeeld dat hij graag eens seks zou willen hebben met een ander. Hij mist de spanning wel eens. We zijn dus samen aan het zoeken naar iets wat voor ons werkt daarin. Ik wil liever (nog) geen open relatie oid, maar ik wil best eens samen experimenteren. We hebben het daar veel over en het is ook best leuk en spannend, maar we hebben nog niet echt daadwerkelijk iets gedaan. Het kost ook wel tijd voor mij, want het is niet iets wat ik ooit echt als optie had gezien - maar ik ben wel nieuwsgierig en ik sta er niet per se negatief tegenover of zo. Zolang het maar open en eerlijk is denk ik dat alles bespreekbaar zou moeten zijn.

Maar…

Nu is hij afgelopen week op stap geweest met vrienden. Hij vertelde me de dag erna dat hij met een meisje had gezoend…

Hij had heel veel spijt en vond het echt vreselijk dat hij dat had gedaan en dat hij me daarmee heeft gekwetst. Hij kon ook niet echt uitleggen waarom hij het heeft gedaan - wat ik heel frustrerend vindt. Waarom gebeurde dit nu ineens? Wat was er anders dan de andere keren dat hij misschien heeft geflit met een ander meisje tijdens het stappen. Ik maak me geen illusies, hij is een hartstikke leuke en knappe jongen dus dat gebeurd vaak genoeg. Maar we hebben duidelijk afgesproken dat we dit soort dingen, zoals zoenen, niet achter elkaars rug om doen. Je gaat gewoon niet vreemd, klaar. Er is wat mij betreft een duidelijke grens .Hij zegt ook hij het noooit weer zal doen en dat hij dat nu hij het heeft gedaan ook zeker weet omdat hij zich er superslecht om voelt - maar wtf? Hoezo was je mij dan vergeten ineens?? Het zit me echt dwars en heeft wel echt een deuk in het vertrouwen geslagen. Het is maar een zoen (of nouja, een paar keer zoenen op dezelfde avond - waar ook nog vrienden van hem bij waren?? Die allemaal van mij weten. Dus wtf. Eerlijk gezegd vind ik dat misschien nog wel erger?!). Ik weet even niet zo goed hoe ik hiermee moet dealen. Ik hou echt superveel van hem maar ik had gewoon echt niet verwacht dat hij mij dit ooit zou flikken.

Oh en leuk detail, we hebben samen net een huis gekocht. We hebben net zo’n stap gezet en dan flikt hij zoiets. Ik ben echt kwaad en teleurgesteld en ik begrijp het gewoon echt niet. Aaah. Ik kan er best rationeel over zijn, maar emotioneel voel ik me echt kloten en weet ik gewoon niet hoe ik dit een plaatsje ga geven. Iemand ervaringen? Geruststellingen? Ideeen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je dan niet bang dat hij op een gegeven moment er toch met een ander er vandoor gaat en jou met het huis laat zitten?
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar dagen geleden was er de film https://www.filmvandaag.nl/film/2109-so ... gotta-give

Deze film iets voor jou TO?
Misschien haal je er iets uit voor jezelf. Het thema spreekt je *mogelijk* aan.
retrostar wijzigde dit bericht op 08-08-2022 20:10
17.67% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 19:30
Waarom is de waarom vraag zo belangrijk voor je? Waarschijnlijk was het een lekker wijf en hebben ze staan flirten en toen gingen ze zoenen. Niks meer niks minder. Had je verwacht dattie je eerst ging bellen ofzo? Ik ga zo zoenen hoor..
Echt maak je niet druk. Hij heeft het verteld en gaat door t stof. Hij wil toch niet bij je weg? En jij niet bij hem? Dan zal je dit achter je moeten laten. Zoenen is natuurlijk ook niet vreemdgaan. Zoenen is.. zoenen. Leuk en spannend en je voelt je weer even aantrekkelijk. Ik besef heus dat dit voor iedereen anders is. Maar ik vind een fijne relatie opblazen over een zoen echt zonde. En jullie zijn volgens mij ook echt nog jong. En mijn theorie dat alle mannen vreemdgaan maakt heel veel mensen hier boos, maar ik vind er juist troost in. Het is niet persoonlijk. Mannen zijn zo.
Kort door de bocht. Voor velen is zoenen wèl vreemdgaan, voor jou kennelijk niet maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Net zo min dat alle mannen zo zijn. Ik zeg toch ook niet dat alle vrouwen zo zijn ? Want onder vrouwen wordt er ook vreemdgegaan hoor, maar ook niet door allen.
Ik ben benieuwd wat je zou vinden als jouw vriend ineens opbiecht van 'ik zag tijdens stappen met vrienden een lekker wijf en heb geflirt en haar ook wel gezoend' ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe dan ook, dit is een belangrijk moment om de balans op te maken voor jezelf. Je hebt net samen een huis gekocht, je denkt misschien na over volgende stappen.
Hij maakt er geen geheim van wat hij wil. Wat wil jij?
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
StardustZiggy schreef:
08-08-2022 19:42
Misschien wil je zelf boos lezen. Ik vind het beeld dat je van mannen hebt gewoon wat treurig, dat zegt vooral iets over je eigen (shitty?) ervaringen. Het is daarom wel persoonlijk, voor jou.
Ik heb dit ook in andere topics gezegd onder andere in het topic van vrouw wiens man structureel naar de hoeren bleek te gaan, en kreeg toen echt boze reacties. Prima als jij wil geloven dat jouw man wel trouw is. Je hoeft me niet te geloven. Ik heb inderdaad ervaring dat gebonden mannen achter mij aankomen. Dus misschien inderdaad persoonlijk.
Trouw zijn en monogamie is niet hoe de mens in elkaar zit, het is een opgedrongen maatschappelijk ideaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
creativeguy schreef:
08-08-2022 19:59
Kort door de bocht. Voor velen is zoenen wèl vreemdgaan, voor jou kennelijk niet maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Net zo min dat alle mannen zo zijn. Ik zeg toch ook niet dat alle vrouwen zo zijn ? Want onder vrouwen wordt er ook vreemdgegaan hoor, maar ook niet door allen.
Ik ben benieuwd wat je zou vinden als jouw vriend ineens opbiecht van 'ik zag tijdens stappen met vrienden een lekker wijf en heb geflirt en haar ook wel gezoend' ?
Daar zou ik alles over willen weten en dan zou ik er heel geil van worden en ook wel een beetje jaloers en dan zou ik heel graag seks hebben met m’n vriend. Maar ik reageer beetje anders op dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bellinis schreef:
08-08-2022 19:42
Hoe kan hij zo zeker weten dat hij het nooit meer zal doen als hij niet eens weet wat zijn trigger is geweest.
Precies!
Als hij pretendeert alles met jou te delen, dan mag hij dat ook waarmaken. Vertellen wat je seksuele wensen zijn is niet zo moeilijk, wel wat er in hem omgaat als hij die waarmaakt. Of dat nou ' het is een lekker wijf' of
'Monogamie/settelen bekneld me' is. Want dat is wat er ter sprake komt als je echt de relatie open gooit. Ook de jaloezie, 'waarom die ene' en 'de ander voelt zich (alsnog) niet tof eronder'.
Wat 'niet tof' betekent kan maar één iemand omschrijven, en in dit geval ben jij dat. Als jullie er samen uit willen komen, moet daar de prioriteit liggen.

Hij heeft iets kapot gemaakt, betekent niet dat het niet gelijmd kan worden, maar 'Sorry, het stelt niets voor, vergeet het gewoon' is de scherven onder het tapijt schuiven.
Dat het niet persoonlijk is(zij heeft niets te maken met jou) is wat anders dan dat het jouw als persoon en jullie persoonlijke relatie niet raakt. En zijn persoonlijke keuze om buiten jouw om te vozen ipv samen.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
08-08-2022 17:42
Het is niet het eerste topic dat zo start en ook irl heb ik al zo vaak dit soort scenario’s gezien. Het zou me echt verbazen als het hier anders loopt.
Dat weet je helemaal niet. Het kan ook zijn dat hij juist wel geschrokken is van zijn actie en nu snapt dat het gras echt niet groener is bij de buren en dat dat zoenen met een ander waar hij zo over fantaseerde hem in werkelijkheid niet veel goed doet. Dat is immers ook wat TO schrijft.

Zomaar roepen dat hij geen spijt heeft gebaseerd op andere topics, dat lijkt me een beetje voorbarig.
Alle reacties Link kopieren Quote
intothewild schreef:
08-08-2022 20:03
Hoe dan ook, dit is een belangrijk moment om de balans op te maken voor jezelf. Je hebt net samen een huis gekocht, je denkt misschien na over volgende stappen.
Hij maakt er geen geheim van wat hij wil. Wat wil jij?
Dit… hoe klote ook allemaal. Maar wat wil jij echt. In een relatie - partner.
Stel, je vergeeft hem deze misstap, wil je dan nog verder experimenteren, daar waar jullie gebleven waren verder oppakken? Zo niet, Hoe reageert hij als je aangeeft dit niet te willen?
@WW, de ervaring dat gebonden mannen achter mij aankomen, heb ik ook. Dat kan een tamelijk vertekend beeld geven.
Feit is, dat de helft niet vreemdgaat, zowel mannen als vrouwen niet.

Misschien is het een opgedrongen ideaal. Een ideaal waar veel mensen (die andere helft) zich blijkbaar wel fijn bij voelen. Hoe fijn is het dat het allebei kan, alleen is verdraaid handig om je partner te informeren hoe je hierin staat. En hoe fijn is het dat veel mannen en vrouwen wel gewoon hun partner kunnen vertrouwen.

Maar nee, niet alle mannen zijn nou eenmaal zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, wil hij nog steeds een open relatie nu hij deze ervaring achter de rug heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe zeker ben je dat die kerel toch geen écht open relatie wil?
En nu dus al de deur heeft ingestampt om te kijken hoe je reageert?


Zoenen is hier vreemdgaan.
Met een héél goede uitleg is de boel misschien terug te draaien en gered, maar dan zullen er toch veel gesprekken over het waarom op volgen.
En vertrouw ik hem waarschijnlijk nooit meer als hij alleen de deur uitga en ga ik erv gewoon an uit dat hij op dat moment vreemdgaat (once a cheater ...). Ongeacht wat hij zegt of belooft.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 20:03
IPrima als jij wil geloven dat jouw man wel trouw is. Je hoeft me niet te geloven. Ik heb inderdaad ervaring dat gebonden mannen achter mij aankomen. Dus misschien inderdaad persoonlijk.
Trouw zijn en monogamie is niet hoe de mens in elkaar zit, het is een opgedrongen maatschappelijk ideaal.
Dus omdat jouw man(nen) niet monogaam is, is de conclusie/verklaring dat alle mannen nou eenmaal vreemdgangers zijn :bonk:
Dat monogamie een sociaal construct is, is een algemeen concept, geen individueel gegeven (naar beiden kanten)
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja Stardust ik denk er anders over. En ik jij kan dat treurig vinden. Ik vind het realistisch. Ik zeg niet dat jij moet vinden wat ik vind. Ik ben er van overtuigd dat mannen met gezond niveau testosteron vreemdgaan. Niet meteen. Niet in de verliefde fase. Maar wel daarna als de gelegenheid zich een keer voor doet. Ja en er zijn mannen die niet vreemdgaan. Meestal omdat ze niet een hoog libido hebben of onaantrekkelijk zijn en dus niet in de gelegenheid komen. Alsnog gaan onaantrekkelijke mannen dan naar de hoeren.
Henk-und-Roelie schreef:
08-08-2022 19:51
Stand by your man... B-)
Doe als Bibi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 20:03
Ik heb dit ook in andere topics gezegd onder andere in het topic van vrouw wiens man structureel naar de hoeren bleek te gaan, en kreeg toen echt boze reacties. Prima als jij wil geloven dat jouw man wel trouw is. Je hoeft me niet te geloven. Ik heb inderdaad ervaring dat gebonden mannen achter mij aankomen. Dus misschien inderdaad persoonlijk.
Trouw zijn en monogamie is niet hoe de mens in elkaar zit, het is een opgedrongen maatschappelijk ideaal.
Ik denk dat er een hele wereld zit tussen de no tolerance policy en hetgeen waar jij in gelooft. Het is aan TO om te beslissen waar zij daarin staat. Maar er is geen goed of fout. Er is geen schaamte in blijven, er is geen schaamte in gaan.

Maar tenzij jij met alle mannen van Nederland naar bed bent gegaan of ze hebt geïnterviewd vind ik dat je geen recht van spreken om TO en anderen hier op zo’n belerend toontje toe te spreken van: “Prima als JIJ wil geloven dat je man niet vreemdgaat (‘naïef wezentje’ nog net niet erachteraan).” Het is prima als je je eigen ervaringen deelt (en blijkbaar heb jij veel vreemdgangers ontmoet), maar presenteer het ook als je eigen ervaringen dan en iets waar JIJ persoonlijk in gelooft. En niet als feiten. Of een gospel.
bellinis wijzigde dit bericht op 08-08-2022 20:27
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetjuistebesluit schreef:
08-08-2022 20:20
Dus omdat jouw man(nen) niet monogaam is, is de conclusie/verklaring dat alle mannen nou eenmaal vreemdgangers zijn :bonk:
Dat monogamie een sociaal construct is, is een algemeen concept, geen individueel gegeven (naar beiden kanten)
Oja dit dus. Veel beknopter dan ik kan schrijven :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Bellinis schreef:
08-08-2022 20:25
Ik denk dat er een hele wereld zit tussen de no tolerance policy en hetgeen waar jij in gelooft. Het is aan TO om te beslissen waar zij daarin staat. Maar er is geen goed of fout. Er is geen schaamte in blijven, er is geen schaamte in gaan.

Maar tenzij jij met alle mannen van Nederland naar bed bent gegaan of ze hebt geïnterviewd vind ik dat je geen recht van spreken om TO en anderen hier op zo’n belerend toontje toe te spreken van: “Prima als JIJ wil geloven dat je man niet vreemdgaat (‘naïef wezentje’ nog net niet erachteraan).” Het is prima als je je eigen ervaringen deelt (en blijkbaar heb jij veel vreemdgangers ontmoet), maar presenteer het ook als je eigen ervaringen dan en iets waar JIJ persoonlijk in gelooft. En niet als feiten. Of een gospel.
Dat heb ik ook wel gezegd hoor. Het is wat IK geloof. Maar ik vind mensen die beweren dat hun vent wel trouw is over het algemeen wel naïef. Naïef zijn is niet dom zijn, ik vind naïef zijn vaak wel mooi. Ik zou TO nooit vertellen wat ze moet ze moet doen. Alleen dat ik het zonde vind om leuke relatie te beëindigen om zoenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
08-08-2022 19:30
En mijn theorie dat alle mannen vreemdgaan maakt heel veel mensen hier boos, maar ik vind er juist troost in. Het is niet persoonlijk. Mannen zijn zo.
Jouw theorie maakt mij niet boos hoor, hij klopt gewoon niet….

Ik durf allebei mijn handen in het vuur te steken dat mijn man niet vreemd gaat!
Hij is een hele aantrekkelijke man, met gevoel voor humor en een brein dus het is niet zo dat hij geen vrouwen zou kunnen vinden om vreemd mee te gaan. Ik weet gewoon dat hij, na bijna 25 jaar samenzijn, mij nog altijd op een voetstuk plaatst. Mij het aantrekkelijkst vindt van iedereen en gewoon geen behoefte heeft aan een andere vrouw.

Edit: en een laag libido heeft hij ook niet.
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 08-08-2022 21:02
3.80% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet je waarom hij het je vertelt heeft? Is het omdat hij eerlijkheid belangrijk vindt of omdat er andere mensen bij waren en de kans groot was dat het uiteindelijk wel zou uitkomen?
En waarom heeft hij dat gedaan en zeker als het zoenen langer duurde dan een paar tellen (of meer dan eens op die avond) moet hij er toch bewuste gedachten over hebben gehad? Hoe komt het dat hij niet weet waarom dit gebeurde?
Om je relatie op wat voor manier dan ook in de toekomst open te kunnen gooien (swingen, open relatie etc) moet je elkaar kunnen vertrouwen, aan afspraken kunnen houden. En je moet toch ook wel zelfinzicht hebben (wat hij niet toont door niet te kunnen benoemen waarom hij vreemd is gegaan). Hoe ziet hij dat nu?

Belangrijkste is wat mij betreft al gezegd. Zorg dat ook jouw wensen centraal staan in
jullie relatie en conformeer je niet aan zijn wensen uit angst om hem kwijt te raken, maar omdat het iets is wat je zelf intrinsiek ook wil onderzoeken
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij wil niet meer, maar hij wil niet de persoon zijn die de stekker eruit trekt. Dus hij doet steeds iets lulligers, net zo lang totdat jíj de relatie verbreekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
08-08-2022 21:01
Hij wil niet meer, maar hij wil niet de persoon zijn die de stekker eruit trekt. Dus hij doet steeds iets lulligers, net zo lang totdat jíj de relatie verbreekt.
Zoals een huis kopen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
08-08-2022 20:57
Jouw theorie maakt mij niet boos hoor, hij klopt gewoon niet….

Ik durf allebei mijn handen in het vuur te steken dat mijn man niet vreemd gaat!
Hij is een hele aantrekkelijke man, met gevoel voor humor en een brein dus het is niet zo dat hij geen vrouwen zou kunnen vinden om vreemd mee te gaan. Ik weet gewoon dat hij, na bijna 25 jaar samenzijn, mij nog altijd op een voetstuk plaatst. Mij het aantrekkelijkst vindt van iedereen en gewoon geen behoefte heeft aan een andere vrouw.

Edit: en een laag libido heeft hij ook niet.
Fijn dat je zoveel vertrouwen hebt in je man. Aantrekkelijk is natuurlijk subjectief.Gelukkig vind jij hem aantrekkelijk. Of hij dat echt is, is natuurlijk niet te meten hier. In het topic van de vrouw wiens man naar de hoeren ging, schreef zij ook dat haar man haar op handen droeg….
Maar jij hoeft mij niet te geloven hoor. En ik hoef jouw man niet te geloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
En dat hij geen verklaring kan geven is natuurlijk flauwekul. Tuurlijk weet hij wel waarom. Hij heeft gewoon helemaal geen zin in die discussie.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Tja TO verrekte lullig dit... ik zou ook pissig zijn en dat mag hij dan ook best wel even voelen. Wat hij gedaan heeft is in mijn ogen ook gewoon vreemdgaan. De reden waarom? Ik denk niet dat je daar teveel achter moet zoeken. Het moment was daar, de gelegenheid deed zich voor en hij voelde zich weer even het mannetje al dan niet met de nodige hoeveelheid alcohol. Een diepliggende reden zoals een verliefdheid of affaire is hier niet aan de orde. Dus daar zou ik persoonlijk niet teveel achter zoeken. Het gaat erom wat wil jij zelf? Kun je dit achter je laten na een tijdje? Kun je hem weer vertrouwen of is hij hiermee voor jou een duidelijke grens over gegaan?

Het feit dat jullie wat willen experimenteren in jullie seksleven staat daar los van. Tenminste dit zijn zaken die jullie samen in vertrouwen met elkaar delen en willen onderzoeken. Daar zou ik mezelf niet voor verantwoorden tegenover iemand. Een al dan niet open relatie of swingen ontstaat echter wel uit een basis van vertrouwen en ik kan me zomaar voorstellen dat dat nu net hetgene is wat (tijdelijk) ontbreekt. Dus dat onderwerp zou ik voor nu helemaal laten rusten.

Luister naar je gevoel. Jij bent degene die hierin een keuze maakt. En voel je niet schuldig om die keuze want het gaat om je eigen principes. Vind jij een zoen maar een zoen en gaat hij door het stof voor je en vergeef je hem dan is dat prima. Kun je hem niet vergeven en beëindig je hierom jullie relatie is dat ook prima. Je hoeft alleen aan jezelf verantwoording af te leggen en aan niemand anders.

Sterkte!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven