Vreemdgaan van vriend accepteren, kan dat?
zaterdag 11 mei 2019 om 23:41
Het is nogal een verhaal wat ik te vertellen heb maar ik zal het proberen kort te houden.
Ik ben een vrouw van 23 en drie jaar in een relatie met een man van 26. We wonen inmiddels samen. Hij is meerdere malen vreemd gegaan maar zal dit nooit toegeven. Hij heeft altijd ontkent, zelfs met bewijs van telefoonlocatie(hij was zgn gehackt) en berichten van een andere vrouw dat zij met hem had geslapen(ze liegt en is gek).
Buiten dit om, is mijn vriend een fantastisch lieve leuke man. Erg affectief, erg romantisch etc. Wij hebben veel plezier samen. Ik kom van een slechte jeugd, misbruik , drugsverslaafde vader, moeder met borderline/dissociatieve stoornis en psychoses. Heb nooit liefde gekregen thuis. Ik ben door mijn jeugd ook erg sociaal zwak, angstig, jaren depressief geweest enz enz.
Toen ik mijn vriend leerde kennen kon ik uit die dip komen..hij heeft veel geduld gehad met mij. Ik heb een erg laag zelfbeeld, het duurde 9 maanden relatie voordat we voor het eerst iets seksueels deden. Het was zo fijn om mij voor het eerst in mijn leven waardevol te voelen.
Ik ben een moeilijk en fragiel persoon. Alles is vaak al te veel. Ik heb geen vrienden, of verder geen contact met familie(kom uit een heel klein nest). Vader is overleden en mijn moeder zit in een gesloten instelling. Als ik de relatie nu zou verbreken kan ik eigenlijk ook nergens naartoe.
'K weet het niet meer zo goed. Ik heb een open relatie voorgesteld maar dan zegt hij "nee absoluut niet, je bent de enige voor mij".. (leugens). Toch hou ik veel van hem en ik heb niemand anders.
Zijn er hier mensen die het vreemdgaan van hun partner "geaccepteerd" hebben, als een slechte eigenschap of iets? Hoe kom je zo bij dat punt dat je dat kunt?
Ik ben een vrouw van 23 en drie jaar in een relatie met een man van 26. We wonen inmiddels samen. Hij is meerdere malen vreemd gegaan maar zal dit nooit toegeven. Hij heeft altijd ontkent, zelfs met bewijs van telefoonlocatie(hij was zgn gehackt) en berichten van een andere vrouw dat zij met hem had geslapen(ze liegt en is gek).
Buiten dit om, is mijn vriend een fantastisch lieve leuke man. Erg affectief, erg romantisch etc. Wij hebben veel plezier samen. Ik kom van een slechte jeugd, misbruik , drugsverslaafde vader, moeder met borderline/dissociatieve stoornis en psychoses. Heb nooit liefde gekregen thuis. Ik ben door mijn jeugd ook erg sociaal zwak, angstig, jaren depressief geweest enz enz.
Toen ik mijn vriend leerde kennen kon ik uit die dip komen..hij heeft veel geduld gehad met mij. Ik heb een erg laag zelfbeeld, het duurde 9 maanden relatie voordat we voor het eerst iets seksueels deden. Het was zo fijn om mij voor het eerst in mijn leven waardevol te voelen.
Ik ben een moeilijk en fragiel persoon. Alles is vaak al te veel. Ik heb geen vrienden, of verder geen contact met familie(kom uit een heel klein nest). Vader is overleden en mijn moeder zit in een gesloten instelling. Als ik de relatie nu zou verbreken kan ik eigenlijk ook nergens naartoe.
'K weet het niet meer zo goed. Ik heb een open relatie voorgesteld maar dan zegt hij "nee absoluut niet, je bent de enige voor mij".. (leugens). Toch hou ik veel van hem en ik heb niemand anders.
Zijn er hier mensen die het vreemdgaan van hun partner "geaccepteerd" hebben, als een slechte eigenschap of iets? Hoe kom je zo bij dat punt dat je dat kunt?
zondag 12 mei 2019 om 00:24
Je bent pas 23 zeg..
Ga je nu al settelen voor dit?
Alsof er niets beters te vinden valt?
O nee hoor, ik was allang weg!
Je vernederd jezelf en je eigenwaarde door naast hem te blijven lopen.
Hoeveel meiden lachen jou nu uit? Dat jij denkt dat het jouw trouwe vriend is terwijl zij er het nest mee gedeeld hebben? Heus, er bestaan ontzettend lieve trouwe mannen. Vreemdgaan accepteren? Nee, nooit.
Ga je nu al settelen voor dit?
Alsof er niets beters te vinden valt?
O nee hoor, ik was allang weg!
Je vernederd jezelf en je eigenwaarde door naast hem te blijven lopen.
Hoeveel meiden lachen jou nu uit? Dat jij denkt dat het jouw trouwe vriend is terwijl zij er het nest mee gedeeld hebben? Heus, er bestaan ontzettend lieve trouwe mannen. Vreemdgaan accepteren? Nee, nooit.
zondag 12 mei 2019 om 00:24
zondag 12 mei 2019 om 00:27
Ik denk dat hij geen open relatie wil, omdat jij dan ook seks mag hebben met andere en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kan jij leven met een partner waarop je niet kan vertrouwen en die tegen je liegt? Zijn verleden is geen smoesje meer nu hij een volwassen man is en zelf verantwoording draagt voor zijn beslissingen en wat hij doet.
zondag 12 mei 2019 om 00:31
Wil jij je kinderen eenzelfde toekomst geven als wat jij thuis hebt gezien?
Want daar loop je zo'n beetje recht op af met deze kerel.
Het gaat misschien héél véél moeite en therapie kosten, maar ga op zoek naar iemand die wel trouw is en niet voortdurend liegt.
Je bent het écht waard!
En nee, je hoeft daarom ook niet gelijk maar de eerste beste van straat te plukken.
Wees niet bang om een tijdje alleen te wonen en jezelf nog beter te leren kennen.
Je bent "pas" 23, je hebt nog een heel leven voor je.
Dat wil je liever niet verkwanselen aan een leugenaar en bedrieger eerste klas alleen maar omdat ie af en toe wel romantische momenten heeft.
Het gaat misschien héél véél moeite en therapie kosten, maar ga op zoek naar iemand die wel trouw is en niet voortdurend liegt.
Je bent het écht waard!
En nee, je hoeft daarom ook niet gelijk maar de eerste beste van straat te plukken.
Wees niet bang om een tijdje alleen te wonen en jezelf nog beter te leren kennen.
Je bent "pas" 23, je hebt nog een heel leven voor je.
Dat wil je liever niet verkwanselen aan een leugenaar en bedrieger eerste klas alleen maar omdat ie af en toe wel romantische momenten heeft.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 00:34
38.38% gewijzigd
zondag 12 mei 2019 om 00:37
Dit. Je verdient het om gelukkig te zijn. En een liefdevolle relatie te hebben met iemand die jou niet bedriegt en jou geen pijn doet. Een relatie zonder vertrouwen en eerlijkheid is überhaupt nergens op gebaseerd. Leer van jezelf te houden en wordt onafhankelijk. Dan heb je ook een sterkere basis voor een gezonde relatie. Heel veel sterkte, succes en geluk toegewenst.Belg007 schreef: ↑12-05-2019 00:31Wil jij je kinderen eenzelfde toekomst geven als wat jij thuis hebt gezien?
Je bent het écht waard!
zondag 12 mei 2019 om 06:19
Je weet niet wat normaal is anders kom je hier niet mee, is ook niet gek zien je verleden, heb je hulp van een psycholoog? Het wordt tijd om aan je zelf te werken zal een lange weg worden. En deze jongen die is echt niet goed voor je dit is misbruik maken van je goedheid en hij gaat je ook beschadigen hiermee hij laat je helemaal niet de moeite waard voelen anders zou hij niet liegen en bedriegen. Ik zou weggaan dan maar alleen dan krijg je wel meer de kans om mentaal stabieler door hulp en rust te worden en wel eens vrienden te creëren die eerlijk zijn.
zondag 12 mei 2019 om 06:55
Hij geeft je een soort van schijnzekerheid en jij bent daar door jouw bagage gevoelig voor. Je lat ligt laag en je neemt vreemdgaan op de koop toe. Er zijn echt genoeg mannen die jou geborgenheid en romantiek kunnen geven en ook nog trouw zijn, echt.
Om op je vraag in de tt terug te komen: ja dat kan. Je doet het namelijk al. Hij weet vast prima dat je hem carte blanche geeft gezien je emotionele afhankelijkheid.
Gelukkig kun je daaraan werken en ben je praktisch niet afhankelijk zoals je zelf wel denkt. Als je weg wilt, zijn er altijd opties. Sta je al ingeschreven voor een woning? Heb je al gekeken naar de mogelijkheden?
Om op je vraag in de tt terug te komen: ja dat kan. Je doet het namelijk al. Hij weet vast prima dat je hem carte blanche geeft gezien je emotionele afhankelijkheid.
Gelukkig kun je daaraan werken en ben je praktisch niet afhankelijk zoals je zelf wel denkt. Als je weg wilt, zijn er altijd opties. Sta je al ingeschreven voor een woning? Heb je al gekeken naar de mogelijkheden?
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 07:05
0.47% gewijzigd
zondag 12 mei 2019 om 07:32
Maar meisje toch. 23 Jaar en dan overwegen zijn gedrag maar te negeren.. het doet je toch pijn? Iemand die van je houdt zou toch je toch geen oijn moeten willen doen? Dan is dit toch niet ok? Nu zijn er nog geen kinderen, nu is weggaan heel moeilijk, maar als die er wel zijn is het nog veel moeilijker. Zoek hulp voor jezelf om aan je eigenwaarde te werken. Doen hoor. Hopelijk besef ook jij op een dag dat je zoveel meer verdient dan dit!
zondag 12 mei 2019 om 07:34
Tja je gelooft hem toch niet meer. Je zal hem altijd met wantrouwende ogen bekijken.
Een relatie beëindigen is altijd treurig maar je weet pas wat de toekomst brengt als je daadwerkelijk afscheid neemt van het verleden en die deur doorgaat. In het begin verdriet maar dat is je investering in de toekomst. Die tranen maken de weg vrij voor de nieuwe mooie dingen.
Een relatie beëindigen is altijd treurig maar je weet pas wat de toekomst brengt als je daadwerkelijk afscheid neemt van het verleden en die deur doorgaat. In het begin verdriet maar dat is je investering in de toekomst. Die tranen maken de weg vrij voor de nieuwe mooie dingen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 12 mei 2019 om 08:02
Ga alsjeblieft geen kinderen op de wereld zetten met deze klootzak. Hij heeft je in de tang en maakt misbruik van je onzekerheid.
En ondertussen neukt hij lekker in de rondte en geeft jou lieve woordjes zodat je voor hem blijft koken en zijn vieze ondergoed wast.
Zoek alsjeblieft professionele hulp, dit is een hele ongezonde relatie.
PS: en doe een soa test.
En ondertussen neukt hij lekker in de rondte en geeft jou lieve woordjes zodat je voor hem blijft koken en zijn vieze ondergoed wast.
Zoek alsjeblieft professionele hulp, dit is een hele ongezonde relatie.
PS: en doe een soa test.
zondag 12 mei 2019 om 08:16
Hij manipuleert je. Nogmaals: je verleden heeft je gevormd en hij maakt daar ruimschoots misbruik van. Zoek professionele hulp, je bent nog zo jong en je verdient zoveel meer.
zondag 12 mei 2019 om 08:17
Je praat een beetje minderwaardig over jezelf. Het lijkt of je jezelf hebt wijsgemaakt dat je daarom maar moet accepteren dat je bedrogen en belogen wordt. Hoe langer je hiermee door blijft gaan, hoe vaker je vriend je zal bedriegen (hij weet wat hij doet en dat hij ermee wegkomt). Hij heeft geen respect en waardering voor je, al roep je hier nog zo hard dat hij zo fantastisch en lief is. Who are you kidding?
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 08:19
6.32% gewijzigd
zondag 12 mei 2019 om 08:19
zondag 12 mei 2019 om 08:25
zondag 12 mei 2019 om 08:37
Dat is nu zo, maar dat kan wel veranderen. Als je meer van jezelf gaat houden en ook anderen in je leven gaat toelaten. Het klinkt lief wat hij zegt, maar het is eigenlijk erg naar.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zondag 12 mei 2019 om 08:46
Ik vind het echt verschrikkelijk naar om te lezen wat jij voor jeugd hebt gehad en dat je daarom denk dat dit liefde is.
Bij iemand blijven omdat je nergens anders heen kan, is gevangen zitten in je eigen gecreëerde gevangenis.
Jij voelt wel aan dat dit niet klopt en je probeert er een draai aan te geven zodat jij geen actie hoeft te ondernemen en je (schijn) veiligheid moet opgeven.
Ik hoop dat je hulp gaat zoeken en leert dat je veel en veel meer waard bent dan met iemand te moeten zijn uit angst voor het onbekende.
Bij iemand blijven omdat je nergens anders heen kan, is gevangen zitten in je eigen gecreëerde gevangenis.
Jij voelt wel aan dat dit niet klopt en je probeert er een draai aan te geven zodat jij geen actie hoeft te ondernemen en je (schijn) veiligheid moet opgeven.
Ik hoop dat je hulp gaat zoeken en leert dat je veel en veel meer waard bent dan met iemand te moeten zijn uit angst voor het onbekende.
zondag 12 mei 2019 om 08:49