vreemdgaan
maandag 12 augustus 2019 om 14:52
Mijn vriend heeft de afgelopen 9 maanden een emotionele affaire gehad met een collega. Fysiek is er wel iets gebeurd, maar niet op regelmatige basis.
Het ging de laatste 9 maanden dan ook niet goed met onze relatie. Ik vond dat ik er alleen voor stond, dat ik buitengesloten werd, dat hij niet meer in mij geïnteresseerd is.
We hebben er uitgebreid over kunnen praten, maar ik ben ten einde raad.
We weten beiden dat het niet oké is wat er gebeurd is. We hebben nog steeds gevoelens voor elkaar, al weet ik dat mijn gevoel sterker is. Hij is vooral 'alles snel beu' en gaat steeds opzoek naar 'nieuwe dingen'.
Hij heeft nog steeds heel regelmatig contact met haar.
Ik wil hem gerust vergeven, mits bepaalde voorwaarden.
Hij kan de knoop niet doorhakken, maar ik ook niet.
Hoe kunnen we hieruit geraken?
Het ging de laatste 9 maanden dan ook niet goed met onze relatie. Ik vond dat ik er alleen voor stond, dat ik buitengesloten werd, dat hij niet meer in mij geïnteresseerd is.
We hebben er uitgebreid over kunnen praten, maar ik ben ten einde raad.
We weten beiden dat het niet oké is wat er gebeurd is. We hebben nog steeds gevoelens voor elkaar, al weet ik dat mijn gevoel sterker is. Hij is vooral 'alles snel beu' en gaat steeds opzoek naar 'nieuwe dingen'.
Hij heeft nog steeds heel regelmatig contact met haar.
Ik wil hem gerust vergeven, mits bepaalde voorwaarden.
Hij kan de knoop niet doorhakken, maar ik ook niet.
Hoe kunnen we hieruit geraken?
Het leven is mooi, maar moeilijk.
maandag 12 augustus 2019 om 19:07
Hij is duidelijk in wat hij wil, zie dit voor wat het is. Ik snap je probleem en hoe moeilijk het is. Ik heb ook lange tijd me afgevraagd waarom het niet stopte, hij wilde helemaal niet bij me weg zei hij. Maar het contact stoppen ho maar. En elke dook ze weer stiekem op. Kijk naar wat hij doet, niet naar wat hij zegt. Sterkte!
vrijdag 16 augustus 2019 om 12:16
Inderdaad de spanning langs ene kant, maar veiligheid langs de andere kant. Iets waar ikzelf ook helemaal kan inkomen.lilalinda schreef: ↑12-08-2019 16:26Vrouwen gaan minstens even vaak vreemd als mannen hoor.
Ik gok: de lusten van En een relatie (vastigheid, warme plek in bed, eten op tafel) in combi met spanning&aandacht
Maar goed, als je bedankt, dat ruim een 3e van de mensen vreemdgaat, moeten we wellicht ook het idee wat losser laten, dat 'de mens' monogaam zou zijn. Veel mensen wel, een deel niet.
Maar goed, dat gaat OT, niet mijn bedoeling
Het gaat mij vooral over het achterhouden en liegen, hoewel alles nu wel opgebiecht en duidelijk is.
De vraag nu is: Kiezen we voor veiligheid? Of kiezen we voor spanning en nieuwe dingen?
We zien elkaar graag, maar zitten in een sleur... Je kan kiezen voor iets nieuws, maar we weten beiden dat we daar op lange termijn ook niet gelukkiger van gaan worden.
Het leven is mooi, maar moeilijk.
vrijdag 16 augustus 2019 om 12:28
(Zo zou ik het niet voor mezelf kunnen verantwoorden; (veel) anderen doen het, dus ik ook maar. Wat 'het' ook is.)
vrijdag 16 augustus 2019 om 12:29
Wedden, dat hij enkel opgebiecht heeft, waar jij achter kon komen??Fallandrise schreef: ↑16-08-2019 12:16Inderdaad de spanning langs ene kant, maar veiligheid langs de andere kant. Iets waar ikzelf ook helemaal kan inkomen.
Het gaat mij vooral over het achterhouden en liegen, hoewel alles nu wel opgebiecht en duidelijk is.
vrijdag 16 augustus 2019 om 12:30
Waarom gun jij jezelf geen leukere man??Fallandrise schreef: ↑16-08-2019 12:16Inderdaad de spanning langs ene kant, maar veiligheid langs de andere kant. Iets waar ikzelf ook helemaal kan inkomen.
De vraag nu is: Kiezen we voor veiligheid? Of kiezen we voor spanning en nieuwe dingen?
We zien elkaar graag, maar zitten in een sleur... Je kan kiezen voor iets nieuws, maar we weten beiden dat we daar op lange termijn ook niet gelukkiger van gaan worden.
vrijdag 16 augustus 2019 om 12:38
Hoe weet je dat? Wat een dooddoener. Als je bang bent voor het onbekende, prima, maar zeg niet van tevoren dat je niet gelukkiger gaat worden dan dit!Fallandrise schreef: ↑16-08-2019 12:16Je kan kiezen voor iets nieuws, maar we weten beiden dat we daar op lange termijn ook niet gelukkiger van gaan worden.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
vrijdag 16 augustus 2019 om 15:29
Een man die contact blijft houden met zijn minnares en verder gewoon gezellig door wil met zijn huwelijk. Mwa, weet niet of je daar tevreden mee kunt zijn.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds