vriend bedriegt mij

15-05-2010 14:51 872 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Normaal post ik hier niet zoveel, maar ik moet echt even iets kwijt! Hopelijk lucht het op.

Ik ben er net achtergekomen dat mijn vriend mij bedriegt. Hij gaat regelmatig voor zijn werk naar het buitenland en blijkbaar ontmoet hij daar dus vrouwen als hij uitgaat ofzo.

Er zijn in het verleden al dingen gebeurd waardoor ik hem al niet meer 100% vertrouw (niet 'echt' vreemdgaan, maar meer mailtjes/smsjes/ed), en gisteravond zag ik bij hem iets op internet waardoor ik weer dit gevoel kreeg.

Ik heb vandaag zijn mail gelezen, heel slecht I know, maar niet ontrecht blijkt dus. Blijkbaar heeft hij in het buitenland een vrouw ontmoet en nog meerdere keren daar met haar afgesproken, ze hebben 'geknuffeld' en hebben nu dus nog steeds contact via sms en msn. Ik heb dit msn gesprek gelezen en er stonden zelfs dingen in als 'dan kom je toch naar mijn hotel, of zal ik naar jou huis komen', dat ze elkaar missen, ed. Volgens mij kon ik er uit opmaken dat er nog niet echt iets is gebeurd, maar volgende week gaat hij weer, dus het zal me niets verbazen...

Maar nu weet ik dus niet goed wat ik moet doen! Hij is nu niet thuis, vanavond pas en ik zit hier al de hele tijd te huilen. Hem confronteren? Dan weet hij wel dat ik op z'n computer gezocht heb?

En volgende week gaat hij dus weer 2 dagen daarheen....

Natuurlijk denk ik ook direct: dumpen! Maar het is zó moeilijk en ik voel me zo k*t nu. Hopelijk hebben jullie wat wijze woorden, het lucht in ieder geval al op om dit even van me af te typen.

Groetjes,

Vivaforummm
Hoi Viva ik lag gisteravond in mijn bed en ik moest ineens denken aan de vragen die stelde in je laatste post.quote:vivaforummm schreef op 21 mei 2010 @ 00:04:En nu volhouden, nooit meer contact. Hij komt vast bij me langs ofzo, weet niet wat ik dan moet doen. .Ik wil geen contact en zeggen dat je wilt dat hij weg gaat ondanks dat je innerlijk schreeuwt om de deur open te doen en samen te huilen.quote:vivaforummm schreef op 21 mei 2010 @ 00:04:Ik ben heel benieuwd naar de komende tijd, hij gaat mij niet met rust laten denk ik.. Maar houdt hij dat eeuwig vol?.Als jij hem op welke manier dan ook ruimte biedt tot contact kan dit heel lang duren.quote:vivaforummm schreef op 21 mei 2010 @ 00:04:Zal ook weer raar zijn om van het ene op het andere moment niets meer te horen, terwijl ik er ook totaal geen behoefte aan heb om contact te hebben. Zo ingewikkeld allemaal..

Hier beschrijf je denk ik een heel belangrijk punt. Je bent emotioneel aan hem gebonden en "het uitmaken" zorgt er niet voor dat deze emotionele verbondenheid ook weg is. Rationeel weet je dat je hem niet meer wilt zien en spreken. Emotioneel hunker je naar zijn troost omdat hij drie jaar degene is geweest die jou veiligheid warmte en troost bood als je je verdrietig voelde.

Nu heeft hij, die jouw veilige haven is, jou groot verdriet gedaan. Dat is een schizofreen gevoel en is letterlijk tegenstrijdig.

Rationeel contact afhouden met hem en emotioneel hulp inroepen bij vriendinnen ,ouders, familie en collega's is de manier om te zorgen dat je ook groeit in het emotioneel afstand nemen van hem.

Wat ik vaak zie is dat de emotionele verbondenheid niet verbroken raakt door eigen behoefte in contact voor emotionele ondersteuning van hem. Gewoon omdat het zo vertrouwd was dus.

Wanneer je besluit toch met hem contact te houden is de kans dus ook groot dat hij en jij wederom in dezelfde situatie gaan belanden.En dat je na een tijd ontdekt dat je jezelf ongelofelijk tekort hebt gedaan doordat je zo behoefte had aan zijn emorionele support.

Hij is dus in deze fase voor jouw emoties "een wolf in schaapkleren" .Ik lees dat je je dit bewust lijkt te zijn echter tijd en verdriet kan een heel lastige zaak zijn waarin ik meermaals zie dat iemand kiest om "het schaap" te zien en de wolf niet te willen zien. Liar- Rollins Band

Er zijn zoveel topics over deze fase op dit forum. Jij hebt de jouwe al. Als je wilt ,kletsen we je ook vanaf de computer hier door heen. Ik lees je wel mocht je hier voor kiezen.

Ik hoop dat je op weg bent met je vriendin naar de twee andere vriendinnen.
Wat een goeie post Enneaaa!
Vivaforummm, wat heb je dit knap gedaan. Een dikke knuffel!
Peas on earth!
Heb net je update gelezen: respect meid! Hou vol, het is heel moeilijk maar je bent echt beter af zonder hem.

Ga dit weekend met je vriendinnen op pad, doen hoor! Is juist goed voor je!
Hier ook een meelezer. Heb je hele topic gelezen, en wat een respect zeg!! Je bent op de goede weg hoor! Probeer het vol te houden!! Een weekendje weg met de meiden zal je afleiding geven. En de meiden kunnen je steunen.

Maar echt heel goed van je zoals je het hebt aangepakt!!!

Een dikke
@ Vivaforummm

Respect!!!!

Sterkte meis!
Meid, wat vreselijk allemaal, maar wat sla je je er sterk doorheen..!

Groot respect..!
Nog een meelezer meldt zich!

Ik wil je heel veel sterkte wensen meid. Wat vind ik het knap dat je het twee weken voor je houdt, hem laat gaan en het dan op deze manier oplost! Ik wens je veel kracht toe bij de verwerking en de acceptatie, maar het gaat je lukken! En gebruik die lieve vriendinnen van je!!
Sterkte
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Goed zo! Goed dat je bent weggegaan. Ontzettend knap. Dat is het allermoeilijkste stuk: de deur achter je dicht trekken als je emotioneel helemaal gebroken bent. Maar let wel: Áls je dit eenmaal gedaan hebt kun je de rest ook aan. Super fijn voor je zo'n vriendin. Het gaat helemaal goed komen. Hoe boos en verdrietig je ook bent/was, je hebt niet impulsief gehandeld, hebt er de tijd voor genomen en jezelf tot nadenken gebracht. Dit is zo belangrijk voor de lange termijn! Vele zeggen dat ze nog eens willen praten (en vervolgens nog eens en nog eens) om het te kunnen afsluiten, maar dat is zoeken naar xcuses voor contact. Zoiets heftigs sluit je niet af met een gesprek. Dat heeft tijd nodig en die tijd moet JIJ jezelf gunnen om het ALLEEN te kunnen afsluiten, want je sluit het af voor jezelf.

Zoals ik al eerder postte heb ik soortgelijks meegemaakt. Het was ook zwaar en toen ik op die bewuste avond mn spullen pakte (hij was er niet) ging ik heel het huis af: "dag knuffels, dag bank, dag bed, dag koffiezetapparaat, dag tv.." ik kwelde mezelf zo diep, maar het was de enige manier, want een aantal dagen later wist ik dat ik nu wel álles had gehad en dat ik niet meer voor verrassingen zou komen te staan.

Het is niet geheel zoals jij het deed, maar ook jij deed het weloverwogen en nu is het aan jou. Kies voor jezelf, niemand anders doet het.
quote:vivaforummm schreef op 21 mei 2010 @ 00:04:

Toen ging ie zitten huilen (heb 'm in 3 jaar nooit zien huilen) en toen kwam de blabla... dat het niet z'n bedoeling was/wist niet waarom ie het deed/houdt nog zo veel van mij/etc. Hij heeft me gesmeekt om met 'm te praten en er nog voor te gaan en gesmeekt of ik alsjeblieft wilde blijven vanavond.

Hij voelt zich betrapt, dacht het allemaal te kunnen hebben en nu valt zijn droombeeld in diggelen en hij had nooit gedacht dat je zo sterk zou zijn! Supergoed gedaan, echt waar!

Maar er kwam niets zinnigers uit dan dat ie het echt niet wilde en niet zo bedoelde, dat ie me echt niet kwijt wil, zo'n spijt heeft blabla.

Dat is zo een dooddoener: 'ik bedoelde het niet zo'?? Daar kan je niets mee. Hij heeft het gedaan en dat kan hij niet meer uitwissen.

En nu zit ik bij m'n vriendin, voel me zo rot, kan alleen maar huilen. Dit was misschien gewoon de laatste keer dat ik 'm heb gezien, het is zo bizar dat het gewoon over is. Ik kan en wil het echt niet beseffen, ik zou zo graag nu lekker naast hem liggen. Maar dat kan gewoon nooit meer :(

Het zal nog een tijd k*t voelen, maar echt meid, je hebt zeer goed gehandeld. Later ga je trots zijn op jezelf.

Hij heeft me nog tig keer proberen te bellen, maar ik neem natuurlijk niet op. En nog een paar smsjes dat ie me echt niet kwijt wil en of ik alsjeblieft naar 'm wil luisteren en met 'm wil praten.. Maar ik ga nu absoluut geen contact met 'm hebben, maar ohh ik mis 'm nu al zo erg :( Wat is dit vreselijk.

Hij kan er niet van over dat je zo kordaat hebt laten zien dat er met jou niet te sollen valt. En nee, hoe moeilijk ook, geen contact meer. Als hij merkt dat jij het meent (er niet op ingaat), zal hij wel stoppen uiteindelijk. Tot die tijd gaat hij proberen je toch nog om te praten. Stay strong!

En nu volhouden, nooit meer contact. Hij komt vast bij me langs ofzo, weet niet wat ik dan moet doen.

Hem niet binnenlaten. Duidelijk zeggen dat het hier stopt. Moeilijk, maar wel het beste voor jou.

Sorry voor dit vage verhaal, weet echt niet waar ik moest beginnen enzo, was ook een hele vage avond. Nu weten jullie iig dat het achter de rug is. Ik ben heel benieuwd naar de komende tijd, hij gaat mij niet met rust laten denk ik..

Vind het geen vaag verhaal, begrijp wel dat je nu zeer in de war bent en het nog niet kan vatten. Maar echt, chapeau, je hebt voor jezelf gekozen! Nee, hij gaat je waarschijnlijk niet meteen met rust laten, maar als hij ziet dat je zo sterk blijft, gaat hij het uiteindelijk toch opgeven. Vergeet op zwakke momenten niet wat er gebeurd is en zou verder gebeurd zou zijn als je er niet achter gekomen was.

Veel sterkte nog de komende tijd, je komt er wel! Zoek veel steun bij je vriendinnen, maak er een leuk weekend van (gaat je goed doen) en blijf hier maar van je afschrijven!
Ik heb je hele topic gelezen..en vind je enorm sterk..ben echt trots op je..ook al ken ik je niet.

Je moet je nu vast enorm klote voelen..dikke knuffel voor je!
Trots.

Dat mag je zijn.

En als hij zegt "ik heb het niet zo bedoeld" dan hoef je je alleen maar af te vragen: Hoe dan wel??
Huts!
'n topwijf ben je, VF!

Hartstikke goed gedaan! Ben benieuwd hoe meneer zich nu voelt en gedraagt! En laat je niet gek maken hoor!

Misschien iets "naars" om ook nog even over na te denken (uit eigen ervaring na vreemdgaan ex!!): even naar de GGD of huisarts voor een soa-test... Al snap ik dat je daar helemáál niet aan wil denken! Maar je weet nooit...

Dat is een goede tip inderdaad tuffers.
Godsamme ja Tuffers. Hoe vervelend het ook is, dat moet wel even gebeuren... Nou ja, eerst de tranen maar eens drogen.
Known to cause insanity in laboratory mice
Meid, ik heb respect voor je. Ik wens je veel kracht, maar ik weet dat je die in je hebt
Heel veel sterkte. Ik eb meegelezen en heb diep respect hoe je dit hebt aangepakt.
Nét klaar met alles lezen. Wat goed, goed, goed van je.

Hoop ook van harte dat je nu met je vriendinnen wegbent.

Het is zo zuur op deze manier afscheid te moeten nemen. Maar het is het beste wat je kon doen. En wat een fijne meiden hier die je zo trouw gesteund hebben in je proces van ondekken>>kiezen voor jezelf. Top.

Hou het vast, geef niet toe, uit respect voor JEZELF.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien....
Meid, ik had het niet gedacht, maar wat heb je het goed gedaan!! Logisch toch dat je de hele tijd moest huilen, het is ook nogal wat. Bovendien mag hij best zien wat hij heeft aangericht. Verder helemaal eens met de anderen dat je niet moet vergeten dat hij nu wel zielig doet, maar dat hij dat zeker niet gedaan had als je hem er niet op had aangesproken.

Wat mega knap ook dat het je lukt om de telefoon niet op te nemen! Echt, als je hier nu naast me zou staan, zou ik je omhelzen en zeggen dat ik trots op je was!

Ga lekker op vakantie met die super vriendin(nen) van je en praat het vooral lekker van je af. Geen betere remedie dan dat!
Hoe gaat het nu met je?
na een tijd te hebben mee gelezen, ben ik nu dan ook lid geworden! ik wilde even laten weten dat ik het heel moedig van je vind, het moet heel moeilijk zijn om zo'n stap te zetten. Net als isabon ben ik erg benieuwd hoe het nu met je gaat. Gelukkig ben je in ieder geval bij je vriendinnen!
Hoe gaat het nu, kunnen genieten van het mooie weekend? Nog contact gehad met (ex-)vriend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven