Vriend blijft mij plagen
donderdag 17 juli 2008 om 20:10
Even een komkommertijdonderwerp waar ik een beetje mee zit..
Een paar weken geleden is mij iets best wel genants overkomen.
Bij mezelf denk ik dan: vervelend, maar kan gebeuren, en nu weer over tot de orde van de dag.
Alleen mijn vriend blijft mij nu alweer drie weken of zo plagen met het voorval. En ik kan best wel wat hebben, maar het wordt stomvervelend. Tegelijkertijd bedwing ik mezelf om niet uit mijn slof te schieten want dan wordt het hele voorval in feite belangrijker dan dat het is.
Maar het fundamentele punt is... eigenlijk verwacht ik van mijn vriend gewoon dat-ie er over ophoudt. Ik wil niet meer geplaagd worden.. ! En ik wil zeker niet door mijn eigen vriend voortdurend herinnerd worden aan dingen waar ik me voor schaam en die ik liever doodzwijg ! Is dat te veel gevraagd in een normale relatie?
Een paar weken geleden is mij iets best wel genants overkomen.
Bij mezelf denk ik dan: vervelend, maar kan gebeuren, en nu weer over tot de orde van de dag.
Alleen mijn vriend blijft mij nu alweer drie weken of zo plagen met het voorval. En ik kan best wel wat hebben, maar het wordt stomvervelend. Tegelijkertijd bedwing ik mezelf om niet uit mijn slof te schieten want dan wordt het hele voorval in feite belangrijker dan dat het is.
Maar het fundamentele punt is... eigenlijk verwacht ik van mijn vriend gewoon dat-ie er over ophoudt. Ik wil niet meer geplaagd worden.. ! En ik wil zeker niet door mijn eigen vriend voortdurend herinnerd worden aan dingen waar ik me voor schaam en die ik liever doodzwijg ! Is dat te veel gevraagd in een normale relatie?
donderdag 17 juli 2008 om 20:14
Ik zou het ook echt HEEL irritant vinden. Vooral als het iets is waar ik me echt voor schaam. Mijn vriend heeft daar soms ook een handje van om er dan over door te blijven zagen en dat dan een paar dagen. Hij komt er dan ook steeds op terug. In het begin kan ik er nog wel om lachen. Maar later pfff. Gelukkig houd hij uit zichzelf op.
Jouw vriend blijkbaar dus niet. Ik zou duidelijk aangeven bij hem dat het nu wel genoeg is geweest. Zoiets is op een gegeven moment gewoon niet leuk meer maar erg irritant en vervelend. Duidelijk uitleggen dat je, je ervoor schaamt en er gewoon niet meer mee bezig wilt zijn. Of je kunt hetzelfde bij hem terug doen. Dan leert hij het vast snel af haha.
Nja als hij gewoon duidelijk weet dat jij het echt niet meer leuk vindt dan moet dat toch wel tot hem doordringen?
Jouw vriend blijkbaar dus niet. Ik zou duidelijk aangeven bij hem dat het nu wel genoeg is geweest. Zoiets is op een gegeven moment gewoon niet leuk meer maar erg irritant en vervelend. Duidelijk uitleggen dat je, je ervoor schaamt en er gewoon niet meer mee bezig wilt zijn. Of je kunt hetzelfde bij hem terug doen. Dan leert hij het vast snel af haha.
Nja als hij gewoon duidelijk weet dat jij het echt niet meer leuk vindt dan moet dat toch wel tot hem doordringen?
donderdag 17 juli 2008 om 20:36
Heb je tegen hem gezegt dat het je irriteert, pijn doet, kwetst oid?? Want zo nee, hoe moet hij dan ruiken dat jij het vervelend vind? Zoals je zelf al aangeeft, je verwacht dat hij er mee op houd......
In een beetje normale relatie kan je dat soort dingen gewoon naar elkaar uitspreken en er rekening mee houden.
In een beetje normale relatie kan je dat soort dingen gewoon naar elkaar uitspreken en er rekening mee houden.

donderdag 17 juli 2008 om 21:22
Mijn man houdt pas met zulke dingen op als ik niet meer reageer. Ook niet wenkbrouwen optrekken, ook niet lachen, helemaal niets doen, alsof je niets hebt gehoord. Als ie aan je jas begint te trekken gewoon heel boos worden en vertellen waarom. Op de kinderpijler staan ook vast goede tips, het zijn soms immers net kleuters.
donderdag 17 juli 2008 om 23:02
Oei herkenning!!
Mijn (ex?)vriend heeft een keer of 3 een opmerking gemaakt, plagend, over iets héél genants. Niet direct er na, zodat ik niet wist of hij nou wel of niet wist wat me was overkomen. Nee, een paar maanden later, uit het niks...
Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt, ik trok het nl na die 2e keer al niet meer dat hij het niet gewoon naast zich neerlegde. Duidelijk zijn lijkt me de sleutel hierin, de tip om het gewoon te negeren vond ik ook een goeie.
Mijn (ex?)vriend heeft een keer of 3 een opmerking gemaakt, plagend, over iets héél genants. Niet direct er na, zodat ik niet wist of hij nou wel of niet wist wat me was overkomen. Nee, een paar maanden later, uit het niks...
Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt, ik trok het nl na die 2e keer al niet meer dat hij het niet gewoon naast zich neerlegde. Duidelijk zijn lijkt me de sleutel hierin, de tip om het gewoon te negeren vond ik ook een goeie.
donderdag 17 juli 2008 om 23:24
Ik heb een tijd geleden ook zoiets gehad, maar het was in een werkrelatie, niet in liefdesrelatie. De vrouw in kwestie zei een keer: "Hans, het is nu wel leuk geweest, dat ouwe grapje." Sindsdien ben ik met dat grapje gestopt. Het moet m.i. dus gewoon gezegd kunnen worden dat een grapje niet meer leuk is.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 18 juli 2008 om 00:18
vrijdag 18 juli 2008 om 00:22
vrijdag 18 juli 2008 om 00:53
quote:boebele schreef op 18 juli 2008 @ 00:22:
Het gaat er toch niet om wat voor voorval het was en of het terecht is dat TO zich ervoor geneert? Ze vindt het vervelend dat haar vriend erop doorgaat, al het andere is niet van belang.
Ik zou hem er ook op aanspreken en zeggen dat je het vervelend vindt.als het daar niet om gaat, waarom ben ik dan zo nieuwsgierig?
Het gaat er toch niet om wat voor voorval het was en of het terecht is dat TO zich ervoor geneert? Ze vindt het vervelend dat haar vriend erop doorgaat, al het andere is niet van belang.
Ik zou hem er ook op aanspreken en zeggen dat je het vervelend vindt.als het daar niet om gaat, waarom ben ik dan zo nieuwsgierig?
vrijdag 18 juli 2008 om 01:13
Wat ik me afvraag is of die confrontatie het probleem wel is. Uiteindelijk moet je zo'n voorval (dat kennelijk wel een impact heeft gehad) zelf ook een plek geven in je hoofd. Doodzwijgen, zoals TO voorstelt, lost het niet op, maar houdt je juist gevoelig voor dat onderwerp.
En op een bepaalde manier is het ook wel een beetje makkelijk om van je (naaste) omgeving te verwachten dat zij maar om al jouw gevoeligheden heen laveren.
En op een bepaalde manier is het ook wel een beetje makkelijk om van je (naaste) omgeving te verwachten dat zij maar om al jouw gevoeligheden heen laveren.
vrijdag 18 juli 2008 om 09:39
vrijdag 18 juli 2008 om 09:46
quote:meds schreef op 18 juli 2008 @ 00:53:
[...]
als het daar niet om gaat, waarom ben ik dan zo nieuwsgierig?
Ten eerste ga ik de flauwe grappen maar eens een tijdje echt negeren..
En het voorval waar het nou allemaal om gaat.. tja.. ik heb een paar weken terug (schaam schaam) in m'n broek geplast in de supermarkt. Ik kwam met hele hoge nood van een borrel met wat collega's vandaan maar dacht dat het toch handig was om eerst nog wat boodschappen te doen. Was nogal stom maar goed, ik heb geen zin om er weken door achtervolgd te worden. En ook zijn nieuwe koosnaampje 'TenaLady' vind ik *NIET* leuk meer.
[...]
als het daar niet om gaat, waarom ben ik dan zo nieuwsgierig?
Ten eerste ga ik de flauwe grappen maar eens een tijdje echt negeren..
En het voorval waar het nou allemaal om gaat.. tja.. ik heb een paar weken terug (schaam schaam) in m'n broek geplast in de supermarkt. Ik kwam met hele hoge nood van een borrel met wat collega's vandaan maar dacht dat het toch handig was om eerst nog wat boodschappen te doen. Was nogal stom maar goed, ik heb geen zin om er weken door achtervolgd te worden. En ook zijn nieuwe koosnaampje 'TenaLady' vind ik *NIET* leuk meer.

vrijdag 18 juli 2008 om 09:54
Je kunt het beste even aan je vriend vertellen dat je je schaamt voor het voorval, en dat je het daarom niet fijn vindt als hij er grapjes over blijft maken. Maar aan de andere kant helpt het je wel om er zelf ook maar grapjes over te maken. Heb je het al eens geprobeerd met 'je moet me niet aan het lachen maken anders pies ik zo over je heen' of zo iets?
We zijn nu een dag verder. Héb je er al over met je vriend gesproken?
We zijn nu een dag verder. Héb je er al over met je vriend gesproken?
vrijdag 18 juli 2008 om 10:10
quote:Laura80 schreef op 18 juli 2008 @ 09:46:En ook zijn nieuwe koosnaampje 'TenaLady' vind ik *NIET* leuk meer.
Moet toch even zeggen dat ik deze op zich wel goed gevonden vindt...
Maar ik snap heel goed Laura dat het voor jou zn leukste tijd wel gehad heeft! Even is het leuk maar wekenlang gepest worden met iets genants wat overigens iedereen kan overkomen is niet leuk!!!!
Snoer hem gewoon zn mond, wordt een keer echt boos en zeg dat je het dus echt NIET leuk meer vindt......
Moet toch even zeggen dat ik deze op zich wel goed gevonden vindt...
Maar ik snap heel goed Laura dat het voor jou zn leukste tijd wel gehad heeft! Even is het leuk maar wekenlang gepest worden met iets genants wat overigens iedereen kan overkomen is niet leuk!!!!
Snoer hem gewoon zn mond, wordt een keer echt boos en zeg dat je het dus echt NIET leuk meer vindt......