Vriend bozig op mij

21-04-2023 08:52 214 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.

Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.

Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"

Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..

Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
betsieboe88 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 08:56
6.91% gewijzigd
Niet meer zulke afspraken maken. Als je weg bent, ben je weg. Klaar. Ik zou dit duidelijk aangeven, dat je het niet fijn vindt om per se te moeten bellen als je druk bent met werk.
Hoe oud zijn jullie en hoelang bij elkaar?

Ik vind het verschrikkelijk overdreven in ieder geval ( van vriend)
Biedt gewoon je excuses aan dat je hem tot 12 uur hebt laten wachten om iets te laten weten. Dat dat niet je bedoeling was en dat je het vervelend vindt dat hij de hele avond voor niks is opgebleven.

En dan daarna zou het wat mij betreft klaar moeten zijn.
Ik vind het kinderachtig en vind dus niet dat je overdrijft.

Mijn man en ik zouden die belafsprask nooit maken en elkaar vooraf veel plezier wensen. Wij kunnen wel een paar dagen zonder contact met elkaar.
Mika2022 schreef:
21-04-2023 08:56
Ik vind het verschrikkelijk overdreven in ieder geval ( van vriend)
Ik ook
Och djeez wat een stom gedoe. Hoe oud zij jullie?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je zou bellen
Bel dan
Dus vriend overdrijft niet .
2de topic over hem in een week. Weet je zeker dat jullie een match zijn?
Ik ben niet zo van het altijd maar moeten bellen en appen. Maar vind wel dat als je iets afspreekt dat je je eraan moet houden.
Je hebt hem gezegd dat je hem nog zou laten weten of er een avond programma zou zijn. Je appt hem om 18.00 uur maar verteld niet wat het plan is voor de avond. Dan kan ik me wel voorstellen dat hij het vervelend vind.
Pff, wat vermoeiend. Hij wist toch waar je was, het was niet dat hij op het punt stond je als vermist op te geven ofzo.

Als meneer het al niet aan kan dat je vier uurtjes niet appt omdat je notabene weg bent voor je werk, wat gebeurt er dan als je iets anders doet wat hem niet zint?
Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.
Je had van te voren tijdens je appje kunnen aangeven van goh ik mis je, het avondrooster begint zo ik weet niet of bellen lukt, zo niet dan spreek ik je morgen.

Je hebt tussen neus en lippen toch iets afgesproken.
maar dat ik hem dat nog zou laten weten

Ik kan me voorstellen dat hij het niet fijn vond dat je je niet aan de afspraak hebt gehouden.

En daar zal het zeer hoogstwaarschijnlijk om gaan.
Kinderachtige afspraak maar als die er dan toch staat kom hem dan ook na.

Je had ook om 18 uur al even kort kunnen bellen. En ook daarna had je nog even kunnen appen dat bellen niet meer zou lukken. "Ik hoefde niet naar de wc" slaat natuurlijk nergens op.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Bah zeg, wat een zeur. Voortaan beter maar zeggen dat je niet weet hoe de dag loopt en dat je niets wil beloven.

Ik heb ook wel dat soort werktrips gehad, kost veel energie, dan heb je die 15 minuten op je kamer echt even rust nodig. En je gebruikt die tijd om je op te frissen, even te poepen, etc. Ik wil dan ook niet moeten bellen.

Soms lopen dingen zo, dan denk je dat je later nog wel een momentje vrij hebt, maar het ging dan anders. Kan gebeuren hoor.
Suniva schreef:
21-04-2023 09:02
Pff, wat vermoeiend. Hij wist toch waar je was, het was niet dat hij op het punt stond je als vermist op te geven ofzo.

Als meneer het al niet aan kan dat je vier uurtjes niet appt omdat je notabene weg bent voor je werk, wat gebeurt er dan als je iets anders doet wat hem niet zint?
Meneer nog wel.
Ze hadden iets afgesproken. Daar gaat het om.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Kinderachtig van hem dat hij er zo'n halszaak van maakt.
Kinderachtig van jou dat je niet meteen hebt gezegd "Shit sorry, dat had ik inderdaad kunnen doen"

Dit gaat natuurlijk niet om een appje. Het gaat om prioritering. Toen jullie nog om elkaar heen dansten voor jullie een relatie kregen had je vanuit een op hol geslagen reuzenrad nog kunnen appen. Geen idee hoe jullie relatie loopt, geen idee waar jullie zitten op de schaal van dramaqueen tot koele kikker, maar dit gaat over gezien worden.
sprankelend wijzigde dit bericht op 21-04-2023 09:16
1.61% gewijzigd
ik vind het te kinderachtig voor woorden dat je dit hier kwijt moet, eerlijk gezegd. heb je niks beters te doen?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Ik vind het overdreven van je vriend maar het is wel anders als jij de gene bent die thuis zit en als je gezegd hebt dat je t zou laten weten en hij gaat wachten…

Ik zou idd voor nu zeggen dat t niet handig was om een gemaakte afspraak niet na te komen. Maar ik zou niet de omstandigheden de schuld geven natuurlijk kun je ergens een appje sturen als je dat echt wilt. Maar ( logisch ook) in die omstandigheden wil je dat even niet en wil je gewoon even richten op wat er op dat moment is. Dus volgende keer duidelijk maken als ik zin heb stuur ik wat en anders niet. Hoeft hij ook niet te wachten.
where ever you go, go with your heart
Vitamini schreef:
21-04-2023 09:13
Meneer nog wel.
Ze hadden iets afgesproken. Daar gaat het om.
Jemig. Ze hadden geen afspraak op het stadhuis om te trouwen hè. Het gaat over een simpel appje. Hij wist al waar ze was en waarom, ze was druk en ze heeft even geen appje gestuurd. Als je daar al boos om wordt, dan ben je wel erg weinig gewend.

Soms loopt het nu eenmaal even zo.
Valkia-the-Bloody schreef:
21-04-2023 09:06
maar dat ik hem dat nog zou laten weten

Ik kan me voorstellen dat hij het niet fijn vond dat je je niet aan de afspraak hebt gehouden.

En daar zal het zeer hoogstwaarschijnlijk om gaan.
Eens. Als ik verwacht dat iemand belt en ik ga niet naar bed omdat ik een telefoontje verwacht, dan zou ik dan ook vervelend vinden.
Maar goed, duidelijker communiceren dus de volgende keer.
Hij blijft in zijn boosheid hangen, terwijl het nergens over gaat. Ik vind dat zo kinderachtig.

Openingspost nog even gelezen, er staat niet dat ze een concrete afspraak, TO schrijft dat ze de avond ervoor had aangegeven dat ze niet wist of ze wel of niet zou bellen ivm eventueel avondprogramma.
Jemig zeg.
Wat een kinderachtig ventje.

Hij weet dat je je agenda tijdens een congres niet zelf kunt bepalen.

Nooit meer een appje sturen met excuses dat bellen niet is gelukt trouwens! Dat zou een verbroken belofte inhouden. Maar je hebt geen belofte gebroken. Je hebt hem een appje met foto gestuurd en dat was het dan.

Hij kan vandaag gewoon honderduit vragen naar hoe het congres is geweest.

Jullie passen niet bij elkaar.
Dutchgirly schreef:
21-04-2023 08:56
Biedt gewoon je excuses aan dat je hem tot 12 uur hebt laten wachten om iets te laten weten. Dat dat niet je bedoeling was en dat je het vervelend vindt dat hij de hele avond voor niks is opgebleven.

En dan daarna zou het wat mij betreft klaar moeten zijn.
Nou echt niet, TO heeft al eerder aangegeven dat ze niet wist of bellen zou lukken. Ik zou echt zo geen zin in dit soort dramagedrag van een partner en ik zou al helemaal geen excuses extra gaan maken er voor.
Jaja.
Star⁴ schreef:
21-04-2023 09:18
Eens. Als ik verwacht dat iemand belt en ik ga niet naar bed omdat ik een telefoontje verwacht, dan zou ik dan ook vervelend vinden.
Maar goed, duidelijker communiceren dus de volgende keer.
Ja, veel heeft te maken met hoe je zulke afspraken ervaart. Ik zou niet wakker blijven voor een beloofd telefoontje of appje van mijn vriend. Ik ga gewoon mijn eigen gang, mis ik het belletje omdat ik in slaap ben gevallen of wat dan ook, dan ook prima. Ik leef gewoon mijn leven.

Ze heeft hem niet op Schiphol laten staan omdat ze hem toch maar niet op kwam halen.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 21-04-2023 09:26
9.83% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven