Vriend bozig op mij
vrijdag 21 april 2023 om 08:52
Hoi allemaal,
van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.
Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.
Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"
Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..
Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.
Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.
Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"
Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..
Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
betsieboe88 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 08:56
6.91% gewijzigd
vrijdag 21 april 2023 om 12:01
denk dat het ook te maken heeft met je relatie dynamiek. Hier is afspraak altijd afspraak, ook gewoon altijd zo geweest, op het moment dat mijn man zich er niet aan zou houden zou ik me zorgen maken, want hij mist nooit een afspraak. Overigens hebben wij dan weer nooit 'app afspraken', dat is toch meer 'ik zie het wel' en dan is dus geen afspraak. Man en ik vinden het beiden belangrijk, dus dan werkt het. Als jij in een relatie zit waar dat soort dingen niet zo belangrijk zijn: prima! Maar dit werkt natuurlijk alleen als allebei de partijen er hetzelfde instaan, ongeacht hoe, en dat lijkt bij TO mis te gaan.nitflex schreef: ↑21-04-2023 11:30Ja, het zal waarschijnlijk meer geen puf/zin om te appen geweest zijn dan geen tijd. Na een hele dag aan staan heb je daar eenmaal terug op de hotelkamer gewoon vaak geen zin meer in.
Maar ik moet echt geen relatie met mensen die zo zwaar tillen aan zulke dingen. Alsof je voor zoiets onbenulligs op je moeders graf moet zweren ofzo. Gewoon verkeerd ingeschat, kan toch.
vrijdag 21 april 2023 om 12:03
Het is ook niet mijn ding dat geapp en geklit, maar zij zitten blijkbaar samen in een patroon van dagelijks bellen als je ergens bent.
Als je eenzijdig zo'n patroon doorbreekt krijg je reactie. Is altijd zo, met elk patroon, werk en privé, kan je donder op zeggen.
Ik denk dat TO dit in haar vermeende onschuld niet heeft zien aankomen. En ervan geschrokken is. En daarom dit topic opent.
Allemaal heel logisch en verklaarbaar, ik lees niets geks, laat staan gaslighting of dat hij een bezitterige psychopaat is of weet ik al niet wat. Misschien is hij dat wel, maar dat maak ik uit dit topic niet op in ieder geval.
Als je eenzijdig zo'n patroon doorbreekt krijg je reactie. Is altijd zo, met elk patroon, werk en privé, kan je donder op zeggen.
Ik denk dat TO dit in haar vermeende onschuld niet heeft zien aankomen. En ervan geschrokken is. En daarom dit topic opent.
Allemaal heel logisch en verklaarbaar, ik lees niets geks, laat staan gaslighting of dat hij een bezitterige psychopaat is of weet ik al niet wat. Misschien is hij dat wel, maar dat maak ik uit dit topic niet op in ieder geval.
vrijdag 21 april 2023 om 12:06
Inderdaad. Dit soort werktrips zijn erg vermoeiend.nitflex schreef: ↑21-04-2023 09:10Bah zeg, wat een zeur. Voortaan beter maar zeggen dat je niet weet hoe de dag loopt en dat je niets wil beloven.
Ik heb ook wel dat soort werktrips gehad, kost veel energie, dan heb je die 15 minuten op je kamer echt even rust nodig. En je gebruikt die tijd om je op te frissen, even te poepen, etc. Ik wil dan ook niet moeten bellen.
Soms lopen dingen zo, dan denk je dat je later nog wel een momentje vrij hebt, maar het ging dan anders. Kan gebeuren hoor.
Je moet werken, misschien zelfs iets presenteren en daar voor voorbereiden, maar je krijgt ook geen uurtje rust tussendoor. Alles is samen doen; lunchen, werken, bespreken, soms leuke/some niet leuke activiteiten.
Voortaan geen belafspraken maken.
Zo'n appje van 'ik mis je' met foto zou genoeg moeten zijn.
vrijdag 21 april 2023 om 12:07
vrijdag 21 april 2023 om 12:11
Er is een verschil tussen hoi liefje ik had een appje verwacht, je werd zeker flink beziggehouden of erover blijven mokken en kortaf gaan doen omdat je vriendin natuurlijk wel even duidelijk moet weten dat ze een enorme fout heeft gemaakt door een beloofd appje met 0,0 inhoud niet te sturen. Echt, waar gaat het over.Vage schreef: ↑21-04-2023 12:03Het is ook niet mijn ding dat geapp en geklit, maar zij zitten blijkbaar samen in een patroon van dagelijks bellen als je ergens bent.
vrijdag 21 april 2023 om 12:15
Kan ook haar gevoel/beleving zijn he? Als ik het andere topic lees, kan ik me er iets bij voorstellen namelijk.Suniva schreef: ↑21-04-2023 12:11Er is een verschil tussen hoi liefje ik had een appje verwacht, je werd zeker flink beziggehouden of erover blijven mokken en kortaf gaan doen omdat je vriendin natuurlijk wel even duidelijk moet weten dat ze een enorme fout heeft gemaakt door een beloofd appje met 0,0 inhoud niet te sturen. Echt, waar gaat het over.
vrijdag 21 april 2023 om 12:22
Vind het ook nogal overdreven.
En nogal kinderachtig van je vriend je hebt toch geapt sorry het lukte even niet .Met uitleg en klaar.
Of topic
Ik kan niet eens bellen met mijn man
Want hij is doof
dat voordeel hebben wij dan maar goed ook met appen
Zou mijn man geen punt van maken ik kan.me wel voorstellen dat je vriend mischien dacht dat er iets gebeurt was.
Maar na je uitleg .
En dan nog lang bozig blijven vind ik dus nogal kinderachtig.
En nogal kinderachtig van je vriend je hebt toch geapt sorry het lukte even niet .Met uitleg en klaar.
Of topic
Ik kan niet eens bellen met mijn man
Want hij is doof
Zou mijn man geen punt van maken ik kan.me wel voorstellen dat je vriend mischien dacht dat er iets gebeurt was.
Maar na je uitleg .
En dan nog lang bozig blijven vind ik dus nogal kinderachtig.
vrijdag 21 april 2023 om 12:24
vrijdag 21 april 2023 om 12:24
En vervolgens blijf je daar ook lang boos over en doe je kortaf voor meer dan een dag?Vage schreef: ↑21-04-2023 10:56Heeft er niets mee te maken.
Het is aan TO om geen toezeggingen te doen die ze niet kan waarmaken.
Dan hoeft een ander ook niets voor jou te gaan lopen bedenken.
Ik zou daar echt geen trek in hebben in ieder geval. Prima doe je ding op dat congres, maar beloof niet mij iets te laten weten waardoor ik iets van je verwacht. En dan mij ook nog de boeman maken als ik vervolgens teleurgesteld ben. Lekker dan.
Ik houd sowieso helemaal niet van dat ge app of gebel en begrijp heel goed dat dingen gewoon anders lopen tijdens zo'n congres. Ik heb ook geen verwachtingen wat dat betreft, voorkomt teleurstellingen en maakt het leuker als er wel even contact is.
vrijdag 21 april 2023 om 12:31
Toezeggingen... Er wordt nu gedaan alsof die man in het holst van de nacht niet, zoals beloofd, op Schiphol werd opgehaald.
TO, voortaan zeg je: ik probeer te bellen. Opgelost. Of je laat je helemaal niet tot dergelijke uitspraken verleiden.
Maar een mens mag een fout maken hoor. Laat hem maar in zijn sop gaarkoken.
TO, voortaan zeg je: ik probeer te bellen. Opgelost. Of je laat je helemaal niet tot dergelijke uitspraken verleiden.
Maar een mens mag een fout maken hoor. Laat hem maar in zijn sop gaarkoken.
vrijdag 21 april 2023 om 12:49
Nog nooit een pubquiz gedaan. Die telefoon moet in de tas blijven he?
En jezus, je zal altijd moeten bellen of appen tijdens een uitje. Zelfs als je de dag ervoor al aangeeft dat je niet weet of gaat lukken.
Hebben mensen echt zulke verstikkende partners en vinden dat allemaal normaal en leuk???
Jaja.
vrijdag 21 april 2023 om 12:51
Ik herken dit heel erg. Het gaat er om dat je je niet aan de afspraak hebt gehouden )hoe suf die afspraak evt ook is).
Als je dan allemaal excuses aanhaakt waarom het heus logisch was dat je je niet aan de afspraak hield is olie op het vuur.
Zeg gewoon je hebt gelijk, ik had gezegd dat ik het ging doen en ik deed het niet. De reden was omdat ik moe was en het druk was maar dat doet er niet toe, ik had even een appje kunnen sturen zodat jij wist waar je aan toe was.
Dan haal je de angel eruit. Want je hield je ook niet aan d rsfspraak toch? De reden doet er niet toe.
Ik heb ook zo’n vriend. En ik heb ook altijd duizend redenen waarom het logisch is dat - het brood nu even op is, ik toch 10 min te laat kom, iets niet heb laten weten - noem maar op. Waarschijnlijk is jouw vriend net zo van de afspraken als de mijne. En excuses helpen niet, even erkennen en hoppa weer verder.
Want het is idd slachtofferschap als je alleen maar verteld waarom jij er écht niks aan kon doen. Nee, je vond het niet belangrijk genoeg. Maar je vriend vond t wel belangrijk, en daarom moet je hand in eigen boezem steken.
En volgende keer realistischere afspraak maken
dat leer je er dan van
Als je dan allemaal excuses aanhaakt waarom het heus logisch was dat je je niet aan de afspraak hield is olie op het vuur.
Zeg gewoon je hebt gelijk, ik had gezegd dat ik het ging doen en ik deed het niet. De reden was omdat ik moe was en het druk was maar dat doet er niet toe, ik had even een appje kunnen sturen zodat jij wist waar je aan toe was.
Dan haal je de angel eruit. Want je hield je ook niet aan d rsfspraak toch? De reden doet er niet toe.
Ik heb ook zo’n vriend. En ik heb ook altijd duizend redenen waarom het logisch is dat - het brood nu even op is, ik toch 10 min te laat kom, iets niet heb laten weten - noem maar op. Waarschijnlijk is jouw vriend net zo van de afspraken als de mijne. En excuses helpen niet, even erkennen en hoppa weer verder.
Want het is idd slachtofferschap als je alleen maar verteld waarom jij er écht niks aan kon doen. Nee, je vond het niet belangrijk genoeg. Maar je vriend vond t wel belangrijk, en daarom moet je hand in eigen boezem steken.
En volgende keer realistischere afspraak maken
stipjepipje wijzigde dit bericht op 21-04-2023 13:13
Reden: Typefout
Reden: Typefout
6.70% gewijzigd
vrijdag 21 april 2023 om 12:55
Dit.stipjepipje schreef: ↑21-04-2023 12:51Ik herken dit heel erg. Het gaat er om dat je je niet aan de afspraak hebt gehouden )hoe suf die afspraak evt ook is).
En volgende week realistischere afspraak makendat leer je er dan van
Niet iedereen weet dit, maar één van de regels van exucses aanbieden is dat je geen uitleg moet geven. Dat is niet speciaal voor gevoelige mensen ofzo, dat is gewoon een wetmatigheid die je overal zal vinden met een rondje google.
"Je hebt gelijk, sorry, het was niet handig, máár ik zat bij een pubquiz" betekent eigenlijk "je hebt geen gelijk en geen sorry."
Dus dan is het voor hem nog niet opgelost. En lijkt hij heel overdreven te volharden in z'n boosheid, terwijl hij simpelweg nog steeds niet erkend is in z'n gevoel.
vrijdag 21 april 2023 om 12:57
Jij houdt blijkbaar van drama?Vage schreef: ↑21-04-2023 09:56En dat moet hem dan maar zijn, daardoor mag partner haar niet meer vertellen dat hij teleurgesteld was?
Dat is geen sorry, dat heet indekken. Dat is pas manipulatief.
Je maakt een afspraak, je komt hem na of je laat het op voorhand even weten.
Dat ze wel "ik mis je!" kan appen maar niet "bellen komt er niet meer van, slaap lekker straks" snap ik als lezer eigenlijk ook niet. Zeg gewoon netjes sorry daarvoor, klaar.
Achteraf nergens op aangesproken willen worden "want ik was druk" is een beetje kinderachtig. Dan moet je geen afspraken maken met elkaar.
Iemand die er zo instaat als jij zou mijn partner niet zijn.
Wij proberen elkaar ook altijd te bellen maar soms schiet het er bij in. Dat vinden we dan wel jammer maar we gaan elkaar niet verwijten dat een belletje of appje best had gekund... Op dat moment waren er gewoon andere prioriteiten. Je kan iemand dat ook gewoon gunnen..
vrijdag 21 april 2023 om 13:01
Ik hou helemaal niet van drama, waar maak je dat uit op?coderood schreef: ↑21-04-2023 12:57Jij houdt blijkbaar van drama?
Iemand die er zo instaat als jij zou mijn partner niet zijn.
Wij proberen elkaar ook altijd te bellen maar soms schiet het er bij in. Dat vinden we dan wel jammer maar we gaan elkaar niet verwijten dat een belletje of appje best had gekund... Op dat moment waren er gewoon andere prioriteiten. Je kan iemand dat ook gewoon gunnen..
Daarom zeg ik gewoon sorry als ik iets fout deed, en is er niets aan de hand, punt.
Erken de ander even in z'n gevoel op dat moment en je vindt elkaar direct weer terug. Het was allemaal maar een misverstand he. Je kan de ander en zijn gevoelens niet veranderen, alleen je eigen aandeel in de dingen.
En omdat je de tijd nu eenmaal niet kan terugspoelen doen we dat met een welgemeend "sorry."
Dat het klein is en niets voorstelt helpt er allemaal niet bij, dat is allemaal alleen maar het (ver)oordelen over de ander. En dat veroorzaakt verwijdering.
vrijdag 21 april 2023 om 13:07
't Is wel zo dat het loeivervelend is dat als iemand zegt dat hij *misschien* belt dit je vastpint. Je moet bereikbaar zijn want je lief zal bellen dus onwillekeurig wacht je erop. Dus ik begrijp de irritatie.
Ik begrijp ook jouw situatie: jij wordt heel erg afgeleid en dan kan je vergeten even in een hoek je vriend een berichtje te sturen.
Ik ben minder van het gezeur achteraf, dus dat is vervelend van hem maar ja, hij had zich op zitten vreten vanwege jouw mogelijke telefoontje wat niet kwam. Vermoedelijk niet omdat hij je ervan verdacht om ergens anders tussen de lakens te liggen, maar vanwege het beslag dat je deed op zijn tijd.
De volgende keer zou ik me dus hoe dan ook aan de letterlijke afspraak houden.
Ik begrijp ook jouw situatie: jij wordt heel erg afgeleid en dan kan je vergeten even in een hoek je vriend een berichtje te sturen.
Ik ben minder van het gezeur achteraf, dus dat is vervelend van hem maar ja, hij had zich op zitten vreten vanwege jouw mogelijke telefoontje wat niet kwam. Vermoedelijk niet omdat hij je ervan verdacht om ergens anders tussen de lakens te liggen, maar vanwege het beslag dat je deed op zijn tijd.
De volgende keer zou ik me dus hoe dan ook aan de letterlijke afspraak houden.
Dan moet het maar zoals het kan
vrijdag 21 april 2023 om 13:34
Als ik ook een eerdere post van deze TO lees, gaan er bij mij wel wat alarmbellen af. Het lijkt erop dat deze man heel veel controle wil en dat jij je ernaar moet schikken. Het feit ook dat je overweegt je excuses aan te bieden.
Kom op, je bent een volwassen vrouw met haar eigen leven, hij hoeft daar niet 24/7 deel van uit te maken.
Ik zou er gek van worden dat iemand bepaalt wanneer ik bel of wat dan ook. Dat maak ik zelf wel uit in mijn drukke dag en of ik uberhaupt daar zin in heb.
En het feit dat hij kortaf blijft vind ik heel alarmerend.
Kom op, je bent een volwassen vrouw met haar eigen leven, hij hoeft daar niet 24/7 deel van uit te maken.
Ik zou er gek van worden dat iemand bepaalt wanneer ik bel of wat dan ook. Dat maak ik zelf wel uit in mijn drukke dag en of ik uberhaupt daar zin in heb.
En het feit dat hij kortaf blijft vind ik heel alarmerend.
vrijdag 21 april 2023 om 13:45
Beslag op zijn tijd? Jemig. We hoeven al 30 jaar of langer niet meer naast een telefoon te zitten.
Je stopt je telefoon in je broekzak of legt ‘m ergens neer, doet gewoon wat je wilt, binnens- of buitenshuis alsof er geen telefoontje komt en als ie trilt of geluid maakt neem je op. En als dat telefoontje niet komt dan weet je nog steeds waar je vriendin uithangt en wat ze aan het doen is en ook dat ze niet in zeven sloten tegelijk loopt.
Je stopt je telefoon in je broekzak of legt ‘m ergens neer, doet gewoon wat je wilt, binnens- of buitenshuis alsof er geen telefoontje komt en als ie trilt of geluid maakt neem je op. En als dat telefoontje niet komt dan weet je nog steeds waar je vriendin uithangt en wat ze aan het doen is en ook dat ze niet in zeven sloten tegelijk loopt.
vrijdag 21 april 2023 om 13:47
Helemaal als ze al heeft aangegeven dat misschien niet ging lukken.Suniva schreef: ↑21-04-2023 13:45Beslag op zijn tijd? Jemig. We hoeven al 30 jaar of langer niet meer naast een telefoon te zitten.
Ben me echt aan het verbazen over hoe een aantal van niets de boel zo kunnen opblazen.
Jaja.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in