Vriend doet apart

28-12-2019 11:56 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik zijn normaal in het weekend samen. Doordeweeks niet vaak. We hadden afgesproken naar de film te gaan. En ineens krijg ik te horen dat hij een verjaardag heeft van een vriend. En dat de vriendinnen van de andere vrienden allemaal meekomen. En dat er ook andere dames komen. Maar mij vraagt hij niet mee. Ik zei dus tegen hem dat ik dit niet leuk vond. Er wordt veel alcohol geschonken. Ik voel me dus een beetje buitengesloten. En vind het raar dat hij me niet meeneemt. Ook blijft hij bij zijn neef slapen. Maar ik hoorde dat de planning was om uit te gaan. Moet ik er verder nog wat van zeggen of het laten
Aardappelpuree schreef:
28-12-2019 13:02
Wat is iedereen weer lekker vriendelijk in dit topic.

TO, je bent duidelijk nog erg verliefd en hoopt dat je vriend zal bijdraaien. Jammer genoeg blijkt uit jouw andere topics dat hij je al even met niet al te veel respect behandelt. Ben je zeker dat je dit nog wil?
Ik las dat je ex je meerdere malen bedrogen heeft waardoor je zelfvertrouwen niet al te best is, wat best begrijpelijk is. Maar je verdiende toen echt beter, net zoals je nu beter verdient.

Misschien kan je je vriend voor een ultimatum zetten dat hij je beter moet behandelen of mag opzouten. Want. Jij. Verdient. Beter.
Hou er rekening mee dat hij het misschien voor bekeken houdt maar dan weet je ook dat het beter is geen energie meer in hem te steken, want dan had hij dit sowieso vroeg of laat geflikt. Even de korte pijn nu dan.
De andere optie is natuurlijk dat hij bijdraait en inziet dat hij je beter moet behandelen. Maar je zal wel heel duidelijk op je strepen moeten staan.

Veel sterkte, je bent het echt waard! Alleen jammer dat hij dat niet beseft.
Tsja, jij maakt er een wat langer verhaal van, maar zegt uiteindelijk toch precies hetzelfde?
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
28-12-2019 13:09
Tsja, jij maakt er een wat langer verhaal van, maar zegt uiteindelijk toch precies hetzelfde?
Dat wel, maar wat is er mis met een beetje tact en vriendelijkheid? Ik denk dat ze wel wat positieve aanmoediging kan gebruiken ipv “tsja wat wil je, je laat je als een deurmat gebruiken”
blijfgewoonbianca schreef:
28-12-2019 12:00
Doe ik ook een gok : je vriend heeft geen zin om je mee te nemen ; die wil volkomen van God los gaan.
Dit denk ik ook.
Hij wil gewoon zijn ding doen en mocht hij een leuke vrouw tegen komen kan hij zonder gestoord te worden gewoon zijn gang gaan.
Hij is opzoek naar "vers vlees" in mijn ogen anders had hij je ook wel gezellig mee kunnen nemen.
Het komt ook zo over of hij bewust tegenwerkt in de hoop dat jij het uit maakt.

Spreek met een vriendin af en ga ook lekker stappen. Blijf niet thuis zitten als het brave vriendinnetje.

Hij is niet echt respectvol naar jou toe. En ik weet dat het heel moeilijk is om echt te willen zien dat het zo is.
Jij bent nog ontzettend verliefd waarschijnlijk waardoor jij hem niet kwijt wilt raken en dan maar overal in mee gaat en hem toch wel weer gaat vergeven.

Hij weet dat hij alles maken kan want jij gaat toch niet bij hem weg.
(Spreek helaas uit ervaring )
05-2019 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 13:18
32.08% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
To, ik vind het heel vervelend voor je! Is dit wat je wil? Of wil je een kerel die je vraagt of je zin hebt om mee te gaan naar de verjaardag en bij zijn neef te logeren? Ik snap dat je nog hoop hebt, maar als hij na een klein jaartje al zo doet dan denk ik niet dat het toekomst heeft. Kies voor geluk (op de langere termijn) en laat deze man in zijn sop gaarkoken. Er is echt een leukere vriend voor je te vinden hoor! Dat verdien je. Wat denkt ie wel.
Aardappelpuree schreef:
28-12-2019 13:14
Dat wel, maar wat is er mis met een beetje tact en vriendelijkheid? Ik denk dat ze wel wat positieve aanmoediging kan gebruiken ipv “tsja wat wil je, je laat je als een deurmat gebruiken”
Met tact en vriendelijkheid is helemaal niks mis, maar als een TO verschillende topics over dezelfde vent opent en blijkbaar niks doet met wat er daar al gezegd is en zich nog steeds als mat laat behandelen, worden mensen vanzelf wat minder vriendelijk. Die vriendelijkheid helpt nl. blijkbaar ook niet. Misschien dat ze het wel gaat zien als iedereen wat directer is zoals nu dus.
There is always something happening, and it's usually right now
05-2019 schreef:
Dit denk ik ook.
Hij wil gewoon zijn ding doen en mocht hij een leuke vrouw tegen komen kan hij zonder gestoord te worden gewoon zijn gang gaan.
Hij is opzoek naar "vers vlees" in mijn ogen anders had hij je ook wel gezellig mee kunnen nemen.
Het komt ook zo over of hij bewust tegenwerkt in de hoop dat jij het uit maakt.
Het doet me dan ook erg denken aan de situatie met een ex, inmiddels heel lang geleden.
Die bleek ook van alles buiten de deur te zoeken (met een fijne chlamydia voor mij als kerstcadeau).
Toen ik hem na het uitkomen van al deze feestelijkheden vroeg wanneer hij van plan was geweest dit uit zichzelf aan mij te vertellen, was het antwoord doodleuk 'Niet, ik dacht dat je er vanzelf wel een keer klaar mee zou zijn'.
Meid, laat niet zo sollen met je ! Zoals anderen zeggen, bel of app een vriendin en ga lekker stappen en sta gewoon open voor leuke kerels. Jij verdient beter en laat die lul van je "vriend" het maar lekker uitzoeken. Ook jij bent kennelijk aan vers mannenvlees toe.
Aardappelpuree schreef:
Dat is wat het is en duidelijk. Hoezo er beetje vaag om heen draaien en dan precies hetzelfde zeggen?
Het is dus een feestje waar veel gedronken wordt, en dat is dus niet jou soort feestje. En dat weet je vriend. Niet zo raar dat hij daar alleen heen gaat.

Hij had het wel beter kunnen communiceren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
28-12-2019 13:58
Het is dus een feestje waar veel gedronken wordt, en dat is dus niet jou soort feestje. En dat weet je vriend. Niet zo raar dat hij daar alleen heen gaat.

Hij had het wel beter kunnen communiceren.
Dit is toch een ontzettend naïeve gedachten.
Hij moet niet denken voor TO. Ook al zou zij niet van zuip feesten houden dan kan hij altijd nog aan haar vragen mee te gaan en is het aan haar om ja of nee te zeggen.
Hij vraagt bewust haar niet om mee te gaan omdat hij vrij spel wil hebben.
Blijf in jezelf geloven !
Ontzettend raar en vernederend dat hij jou niet meevraagt.
Hoe reageert hij als je het (zogenaamd) uitmaakt?

Je kan het natuurlijk beter echt gaan uitmaken.
PatatasBravas schreef:
28-12-2019 13:22
Het doet me dan ook erg denken aan de situatie met een ex, inmiddels heel lang geleden.
Die bleek ook van alles buiten de deur te zoeken (met een fijne chlamydia voor mij als kerstcadeau).
Toen ik hem na het uitkomen van al deze feestelijkheden vroeg wanneer hij van plan was geweest dit uit zichzelf aan mij te vertellen, was het antwoord doodleuk 'Niet, ik dacht dat je er vanzelf wel een keer klaar mee zou zijn'.
Ik had m dan toch even neergehoekt denk ik. Wat een idioot. :steam:
blijfgewoonbianca schreef:
28-12-2019 12:02
Duidelijk toch ? Zeker gezien je andere topics. Hij wil je niet meer zo graag als in het begin. Alleen zegt hij het niet maar hoopt hij dat jij het merkt en de knoop door hakt.
Mijn gok is dat hij ook niet bij z'n neef blijft slapen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Annapicobella schreef:
28-12-2019 12:24
Heet hij Andre?
:proud:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Met topics als: Vriend doet afstandelijk, en : onzeker door vriend, vraag ik me af waarom je nog gezellig met hem mee wil.

Hoe komt dit op jou over? Op mij komt het over als dat hij je niet meer wil, maar de ballen niet heeft om het uit te maken. Hij is duidelijk bezig met de suggestie wekken dat hij een ander heeft en het interesseert hem niet dat jij je rot voelt.

En ergens heeft hij gelijk. Jij gaat hiermee door, dus je geeft er zelf al niet zoveel om. Waarom zou hij dat dan wel moeten doen?
Zo, en wanneer zet jij die enorme roze bril af?
Hij blijft niet bij zijn neef slapen.
(Rij er maar eens heel vroeg heen, hij zal er niet zijn).
Jij mag niet mee, de andere meiden wel.
Waarom? Ik zou het vragen.

Hij wil je niet meer, maar durft het niet uit te maken.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Dat durft hij wel, maar hij houdt TO nog op de reservebank.

TO, het is niet leuk, maar jouw vriend is wel heel duidelijk: Hij wil je niet meer (meenemen). Wees lief voor jezelf, maak het uit en maak een frisse start in 2020. Zonder hem.
En nu?
Nu blijft ze weg want ze wil dit niet horen.
Dan maar wachten tot ze erachter komt dat hij vreemd is gegaan of haar toch durft te dumpen.
Dat durft hij wel als hij een meisje tegen komt waar hij wél verliefd op wordt.
Precies. Nouja, levenslessen noemen we dat.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit is afgelopen...
Waarschijnlijk hebben we dan gelijk gekregen en dat zal ze echt niet willen laten weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven