Vriend 'emotioneel' vreemgegaan met collega
woensdag 23 december 2020 om 18:30
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik met wat ik weet.
Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.
Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.
Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.
Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.
Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.
Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.
Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.
Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.
Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.
Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.
maandag 22 februari 2021 om 21:44
Ik ben de laatste paar dagen weer heel verdrietig en boos. Ik huil mijzelf soms in slaap. Ik slaap weinig. Ik heb ineens weer zoveel moeite. Het komt door een liedje, of een quote of iets dergelijks. Dat raakt mii zo erg, dat ik weer midden in het verdriet zit.
Het lukt mij niet om sterk te zijn nu. En dat is ok.
Ik ben wel bang dat het invloed heeft op de baby. Wat mij weer nog verdrietiger maak.
Ik weet even niet meer wat ik moet doen.
Ik ben wel bang dat het invloed heeft op de baby. Wat mij weer nog verdrietiger maak.
dinsdag 23 februari 2021 om 00:03
Lila2588 schreef: ↑22-02-2021 21:44Ik ben de laatste paar dagen weer heel verdrietig en boos. Ik huil mijzelf soms in slaap. Ik slaap weinig. Ik heb ineens weer zoveel moeite. Het komt door een liedje, of een quote of iets dergelijks. Dat raakt mii zo erg, dat ik weer midden in het verdriet zit.
In elk geval jezelf niets kwalijk nemen. Laat het er zijn, praat met een vriendin, maak een wandeling, ga buiten in het zonnetje zitten en wees lief voor jezelf.
dinsdag 23 februari 2021 om 10:05
Ik probeer elke dag even naar buiten te gaan. Voor mezelf goed, maar voor zoontje ook.
Ik merk alleen dat ik bijna niemand om mij kan verdragen en dat lijkt mij ook niet goed.
Het wordt denk ik tijd voor een extra gesprek met de psycholoog.
En misschien moet ik het gewoon over mij heen laten komen en de emoties voelen.
Ik merk alleen dat ik bijna niemand om mij kan verdragen en dat lijkt mij ook niet goed.
Het wordt denk ik tijd voor een extra gesprek met de psycholoog.
En misschien moet ik het gewoon over mij heen laten komen en de emoties voelen.
dinsdag 23 februari 2021 om 12:54
Je hoeft niet sterk te zijn, en je bent niet "niet sterk". Je hebt veel verdriet. Dat is toch logisch? Het is allemaal nog zo vers.
Een psycholoog kan dienen als klankbord, maar je verdriet moet landen en slijten.
Het goede nieuws, maar zo voelt dat niet, is dat het beter wordt.
Probeer toch wat tijd door te brengen met mensen die om je geven, al is het maar een uurtje.
Probeer fysiek actief te blijven. Wandelen, maar zelfs poetsen en opruimen helpt.
Zorg voor een dagindeling.
Eet en drink goed, ook al heb je geen trek.
En laat je verdriet toe.
Er is echt licht aan het einde van de tunnel, en ja, ik spreek uit ervaring.
Een psycholoog kan dienen als klankbord, maar je verdriet moet landen en slijten.
Het goede nieuws, maar zo voelt dat niet, is dat het beter wordt.
Probeer toch wat tijd door te brengen met mensen die om je geven, al is het maar een uurtje.
Probeer fysiek actief te blijven. Wandelen, maar zelfs poetsen en opruimen helpt.
Zorg voor een dagindeling.
Eet en drink goed, ook al heb je geen trek.
En laat je verdriet toe.
Er is echt licht aan het einde van de tunnel, en ja, ik spreek uit ervaring.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
dinsdag 23 februari 2021 om 22:13
Ik heb het gevoel 'sterk' te moeten zijn, de schone schijn ophouden. Maar ik merk dat het mij opbreekt.
Vandaag ging iets beter. Heb het advies gevolgd om wat voor mezelf te doen, ik heb genoten van het weer. In bad geweest. Beetje zelf zorg. Zoontje is logeren, dus heb morgenochtend ook nog tijd voor mij.
Dank jullie allemaal voor de lieve woorden, ook al zijn jullie complete vreemden, het betekent meer dan je denkt.
Vandaag ging iets beter. Heb het advies gevolgd om wat voor mezelf te doen, ik heb genoten van het weer. In bad geweest. Beetje zelf zorg. Zoontje is logeren, dus heb morgenochtend ook nog tijd voor mij.
Dank jullie allemaal voor de lieve woorden, ook al zijn jullie complete vreemden, het betekent meer dan je denkt.

dinsdag 23 februari 2021 om 22:31
Waarom moet je in vredesnaam de schone schijn ophouden? Je hoeft niet iedereen alles te vertellen, maar je hoeft ook niet te doen alsof alles prima gaat.
Toen ik verlaten werd gaf iemand mij het boek "the art of not giving a f#ck. Dat ging precies daarover. Over het je niet meer druk maken om de uiterlijke schijn, maar over gewoon toe kunnen geven dat het niet goed gaat, dat er iets niet gelukt is, etc, zonder ook meteen alles op te geven.
Ik ben heel open geweest als het niet goed ging met mij, en ik heb oneindig veel steun gekregen van heel veel mensen. Vaak onverwacht een o zo dierbaar.
Toen ik verlaten werd gaf iemand mij het boek "the art of not giving a f#ck. Dat ging precies daarover. Over het je niet meer druk maken om de uiterlijke schijn, maar over gewoon toe kunnen geven dat het niet goed gaat, dat er iets niet gelukt is, etc, zonder ook meteen alles op te geven.
Ik ben heel open geweest als het niet goed ging met mij, en ik heb oneindig veel steun gekregen van heel veel mensen. Vaak onverwacht een o zo dierbaar.

woensdag 24 februari 2021 om 17:06
Oei, dit maakt je ziek ( uiteindelijk). Emoties moeten er uit, hoe dan ook. Anders krop je op en op en op totdat je lichaam vanzelf gaat steigeren en je klachten krijgt. Het vreet je echt op.
Ik zou er zeker iets mee doen, voordat je volledig omvalt. Het is juist sterk en liefdevol naar jezelf om hulp in te schakelen als je dat nodig hebt.
Dit is te zwaar om het alleen te doen. Echt.
Ik zou er zeker iets mee doen, voordat je volledig omvalt. Het is juist sterk en liefdevol naar jezelf om hulp in te schakelen als je dat nodig hebt.
Dit is te zwaar om het alleen te doen. Echt.
donderdag 25 februari 2021 om 09:40
Ik heb een extra afspraak bij de psycholoog. Ik kan zo niet verder. Ben mentaal en fysiek helemaal op.
Ik sluit mij op in de wc om te huilen, zodat mijn zoontje het niet ziet.
Ik neig nu erg naar de relatie afbreken. Deze onzekerheid maakt alles alleen maar erger. Ik ben alleen zo bang voor de toekomst, of ik het wel aankan in mijn eentje. Hoe het moet in de kraamtijd en daarna. Alle nachten zo goed als alleen en dan nog de zorg voor een 3 jarige.
Ik weet alleen dat deze situatie het niet is.
Ik sluit mij op in de wc om te huilen, zodat mijn zoontje het niet ziet.
Ik neig nu erg naar de relatie afbreken. Deze onzekerheid maakt alles alleen maar erger. Ik ben alleen zo bang voor de toekomst, of ik het wel aankan in mijn eentje. Hoe het moet in de kraamtijd en daarna. Alle nachten zo goed als alleen en dan nog de zorg voor een 3 jarige.
Ik weet alleen dat deze situatie het niet is.

donderdag 25 februari 2021 om 09:53
Goed dat je naar een psycholoog gaat. Dat is zelfzorg! Natuurlijk kan jij het ook zelf. Legio vrouwen die er alleen voor staan. Je bent altijd sterker dan je denkt daarnaast mag je ook je emoties laten stromen. Samen met hulptroepen kun je een fijn en stabiel leven creëren voor jezelf en jouw kinderen.
Het gemene van deze situatie is dat je man al 3 jaar is uitgecheckt maar nu moet jij wel het vuile werk opknappen en de relatie redden, verdragen of verbreken.
Wat een lul.
Het gemene van deze situatie is dat je man al 3 jaar is uitgecheckt maar nu moet jij wel het vuile werk opknappen en de relatie redden, verdragen of verbreken.
Wat een lul.
donderdag 25 februari 2021 om 10:33
Ah lieve Lila, wat verdrietig.
Maar ook hier geldt: je hoeft nu niet te beslissen. Je kan ook nog wachten tot later, tot je jongste wat ouder is en al het stof is neergedaald. En ook als je gaat scheiden heb je veel verdriet.
Begin nu eerst met het toelaten van je gevoel en het accepteren dat je verdriet hebt. Je bent nu te druk met mooi weer spelen, dat ga je niet volhouden.
Maar ook hier geldt: je hoeft nu niet te beslissen. Je kan ook nog wachten tot later, tot je jongste wat ouder is en al het stof is neergedaald. En ook als je gaat scheiden heb je veel verdriet.
Begin nu eerst met het toelaten van je gevoel en het accepteren dat je verdriet hebt. Je bent nu te druk met mooi weer spelen, dat ga je niet volhouden.

donderdag 25 februari 2021 om 11:30
Lila, praat ook met een goede vriendin of familie hierover. Iemand schreef het al, het kost zoveel energie om 'de schijn op te houden'. Het leven is soms gewoon kut, dat weet iedereen wel. Er komt zoveel op je pad als je het deelt met mensen waar je je veilig bij voelt. Hij heeft het kapot gemaakt, niet jij. Laat de mensen om je heen zien wie hij is, dan krijg je ook eerlijke gesprekken. Of je nu wel of niet kiest om bij hem weg te gaan, maar neem de tijd. Het hoeft niet allemaal in 1x geregeld te worden. Stap voor stap. Je zit nu in zo'n emotionele tijd.
donderdag 25 februari 2021 om 20:33
donderdag 25 februari 2021 om 21:37
Wees maar niet bang
Ze weten jou echt wel te vinden als ze jou later nodig hebben om tegenaan te praten. Toch fijn als je er voor elkaar kan zijn?
donderdag 15 april 2021 om 18:46
Ik heb na een paar sessies relatietherapie besloten dat het beste is als wij niet meer samen zijn. Hij is nog steeds niet over haar, heen weet niet wat hij wilt.
Ik ga daar niet op wachten. Ik heb belangrijkere dingen aan mijn hoofd en leg de focus op mijn kind, kindje in mijn buik en mijzelf.
Hij mag bij de bevalling zijn. We hebben afgesproken dat hij hier blijft om te helpen met de baby en tot hij iets voor zichzelf heeft gevonden.
Ouderschapsplan en al het andere wat erbij komt kijken moeten wij nog bespreken.
Denk dat het beste is om een mediator erbij te halen?
Ik ben er verdrietig over, maar verdrietiger om het feit dat ik straks mijn kinderen moet missen. Gelukkig duurt dat nog even.
Hebben jullie nog tips of dingen waar ik moet letten?
Ik ga daar niet op wachten. Ik heb belangrijkere dingen aan mijn hoofd en leg de focus op mijn kind, kindje in mijn buik en mijzelf.
Hij mag bij de bevalling zijn. We hebben afgesproken dat hij hier blijft om te helpen met de baby en tot hij iets voor zichzelf heeft gevonden.
Ouderschapsplan en al het andere wat erbij komt kijken moeten wij nog bespreken.
Denk dat het beste is om een mediator erbij te halen?
Ik ben er verdrietig over, maar verdrietiger om het feit dat ik straks mijn kinderen moet missen. Gelukkig duurt dat nog even.
Hebben jullie nog tips of dingen waar ik moet letten?
donderdag 15 april 2021 om 19:34

Ja, zorg goed voor jezelf. Eet en drink goed, en zorg voor beweging en frisse lucht. Verdriet en paniek die je wellicht nu voelt gaan weer over. Helemaal vanzelf, en sneller dan je denkt. Er is licht aan het einde van de tunnel, en daar kom je vanzelf. Echt waar, ook al voelt het nu niet zo.
Zorg dat er iemand mee kijkt aan jouw kant, die alleen opkomt voor jouw belang. Laat je niet verleiden tot toch maar toegeven op allerlei vlakken om de relatie goed te houden. Meenemen wat van jou is en krijgen waar je recht op hebt is niet hetzelfde als kaalplukken. Laat je dat door niemand wijsmaken.
Nu is het moment om je zaken goed te regelen en vast te leggen. Er later op terugkomen is erg moeilijk.

donderdag 15 april 2021 om 20:29
donderdag 15 april 2021 om 20:48
Westerpaviljoen schreef: ↑23-12-2020 18:34En:
Wel toekomstplannen bespreken maar m dr niet inhangen:![]()
Dit idd.