Vriend 'emotioneel' vreemgegaan met collega
woensdag 23 december 2020 om 18:30
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik met wat ik weet.
Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.
Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.
Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.
Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.
Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.
Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.
Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.
Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.
Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.
Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.

donderdag 31 december 2020 om 13:25
Ik volg je topic vanaf het begin, veel sterkte TO. 3 jaar bedrog is vreselijk. Ik ken de man erachter verder niet en daarom heb je weinig aan wat ik of anderen erover zeggen, maar 3 jaar is lang. En de redenen die hij geeft... Besef je dat je niet meteen beslissingen hoeft te maken! Uiteindelijk moet jij met hem verder, niet wij. En ik snap dat je met je kinderen in achterhoofd je alle mogelijke wegen naar herstel van de relatie wil bekijken op z'n minst, en dat siert je vind ik! Ook als je niet verder gaat met elkaar kan therapie samen nuttig zijn voor een goed begin van gescheiden ouders vormen.
woensdag 6 januari 2021 om 07:07
Thuis is ok, we leven een beetje langs elkaar heen. Voor ons kind doen we zo normaal mogelijk.
We praten veel en leggen alles bloot, wat best moeilijk is.
We hebben nu beide individuele gesprekken gehad en volgende week de eerste samen.
Ik heb zelf alles uitgezocht wat betreft een huis etc. mochten wij toch uit elkaar gaan. Ik weet dan in ieder geval nu waar ik financieel sta. Geeft mij wat meer rust in mijn hoofd.
We praten veel en leggen alles bloot, wat best moeilijk is.
We hebben nu beide individuele gesprekken gehad en volgende week de eerste samen.
Ik heb zelf alles uitgezocht wat betreft een huis etc. mochten wij toch uit elkaar gaan. Ik weet dan in ieder geval nu waar ik financieel sta. Geeft mij wat meer rust in mijn hoofd.

woensdag 6 januari 2021 om 15:46
Als aller eerst, wat een ongelofelijke klote situatie zit jij in.
Ik zou als ik jou was het even laten bezinken en vooral aan je zelf en je kleintje in je buik denken. Alle stres en spanning is niet goed natuurlijk.
Heb je evt. de mogelijkheid dat jullie een paar dagen niet bij elkaar in de buurt hoeven zijn? Misschien kan hij naar een goede vriend (ouders) ik denk dat het goed is om even alleen te zijn...
Misschien als je er klaar voor bent en hij ook. Alles echt bespreken en alles boven tafel te laten komen. evt. Met een 3e persoon er bij? Je hebt al een kindje en binnenkort nog eentje... als je echt van elkaar houd kunnen jullie dit aan.
Time will tell
Dikke knuffel
Ik zou als ik jou was het even laten bezinken en vooral aan je zelf en je kleintje in je buik denken. Alle stres en spanning is niet goed natuurlijk.
Heb je evt. de mogelijkheid dat jullie een paar dagen niet bij elkaar in de buurt hoeven zijn? Misschien kan hij naar een goede vriend (ouders) ik denk dat het goed is om even alleen te zijn...
Misschien als je er klaar voor bent en hij ook. Alles echt bespreken en alles boven tafel te laten komen. evt. Met een 3e persoon er bij? Je hebt al een kindje en binnenkort nog eentje... als je echt van elkaar houd kunnen jullie dit aan.
Time will tell
Dikke knuffel

woensdag 6 januari 2021 om 21:36
Op aanraden van een vriendin de situatie wat meer aangedikt, hierdoor sneller naar HA. Het gesprek was vooralsnog bij de praktijkondersteuner van de HA en het gezamenlijke gesprek zal ook met hem zijn. Hierna worden we hopelijk doorverwezen.
Op de dagen dat ik vrij ben is hij zo weinig mogelijk thuis. Hem aankijken blijft moeilijk voor mij. Voor de liefde en de kinderen geef ik dit nog een kans, maar weet eigenlijk niet zo goed of ik er goed aan doe voor mijzelf.
Hopelijk kom ik daar met die gesprekken uit.
woensdag 20 januari 2021 om 14:20
Hoi allemaal,
Inmiddels hebben wij besloten het voor iedereen beter is als hij (tijdelijk) weggaat.
Ik heb teveel spanningen en onrust als hij hier. Plus die hele poppenkast voor ons zoontje spelen breekt mij op.
Ik kan niet nadenken met hem hier.
We gaan op papier zetten wat het beste is voor ons zoontje nu en straks als de baby er is bespreken we het opnieuw.
Eerste maanden zal de baby sowieso bij mij zijn.
Ik heb veel aan mijn psycholoog en kan hierdoor de situatie beter accepteren.
Relatietherapie heeft wat meer emoties naar boven gebracht dan ik dacht.
Hij gaat zelf ook alleen naar een psycholoog.
Inmiddels hebben wij besloten het voor iedereen beter is als hij (tijdelijk) weggaat.
Ik heb teveel spanningen en onrust als hij hier. Plus die hele poppenkast voor ons zoontje spelen breekt mij op.
We gaan op papier zetten wat het beste is voor ons zoontje nu en straks als de baby er is bespreken we het opnieuw.

woensdag 20 januari 2021 om 15:20
Heb geen tips of advies, maar wil je wel heel veel sterkte wensenLila2588 schreef: ↑20-01-2021 14:20Hoi allemaal,

woensdag 20 januari 2021 om 15:27
Heftig hoor. Poeh. Heel veel sterkte. Ik denk dat het een goede keuze is, hij weg. En hoe het dan later gaat zie je later wel weer. Hoe ver ben je met je zwangerschap? Heb je vrienden die je kunnen helpen?Lila2588 schreef: ↑20-01-2021 14:20Hoi allemaal,

woensdag 20 januari 2021 om 16:17
Heftig. Ik vind het erg rot voor je. Maar er zit nu helaas weinig anders op dan op de overlevingsstand staan en zorgen dat je de komende maanden met je nieuwe baby en zoontje goed doorkomt. Jouw mentale gezondheid is nu het allerbelangrijkste.
Ik hoop dat je veel mensen in je omgeving hebt die je praktisch en emotioneel tot steun kunnen zijn. Sterkte!
Ik hoop dat je veel mensen in je omgeving hebt die je praktisch en emotioneel tot steun kunnen zijn. Sterkte!
woensdag 20 januari 2021 om 21:44
Ik heb heel veel verdriet, maar ook rust.
Dit geeft mij de kans om echt voor mijzelf uit te zoeken of ik met iemand wil zijn die zo glashard kon liegen en bedriegen.
Ik merk dat mijn zoontje ook steeds meer naar mij toe trekt. Ik denk dat hij de spanningen heel goed voelt. Voor hem is dit ook uiteindelijk beter.
Dit geeft mij de kans om echt voor mijzelf uit te zoeken of ik met iemand wil zijn die zo glashard kon liegen en bedriegen.
Ik merk dat mijn zoontje ook steeds meer naar mij toe trekt. Ik denk dat hij de spanningen heel goed voelt. Voor hem is dit ook uiteindelijk beter.
zaterdag 13 februari 2021 om 21:03
Even een update!
Vriend is inmiddels ingetrokken in zijn 'tijdelijke' huis. We zijn begonnen met relatietherapie.
Ik heb ineens zo een rust. Ik ben ook weer een stukje vrolijker. Ik slaap veel beter en geniet meer van mijn zwangerschap.
Nog even en dan mag ik hem in mijn armen sluiten.
Ben inmiddels op een punt gekomen dat ik de situatie accepteer zoals hij is. Mochten we toch besluiten een punt erachter te zetten, heb ik daar vrede mee.
Het enige waar ik dan een beetje mee zit, is hoe ik dat moet doen met een zoontje van bijna 4 en een pasgeboren baby. Maar dat zien we dan wel weer.
Open ik weer een topic
.
Vriend is inmiddels ingetrokken in zijn 'tijdelijke' huis. We zijn begonnen met relatietherapie.
Ik heb ineens zo een rust. Ik ben ook weer een stukje vrolijker. Ik slaap veel beter en geniet meer van mijn zwangerschap.
Nog even en dan mag ik hem in mijn armen sluiten.
Ben inmiddels op een punt gekomen dat ik de situatie accepteer zoals hij is. Mochten we toch besluiten een punt erachter te zetten, heb ik daar vrede mee.
Het enige waar ik dan een beetje mee zit, is hoe ik dat moet doen met een zoontje van bijna 4 en een pasgeboren baby. Maar dat zien we dan wel weer.
Open ik weer een topic
zaterdag 13 februari 2021 om 21:08
zaterdag 13 februari 2021 om 21:21
Heeft hij nu gewoon drie jaar iets met die collega gehad of had ie iets met haar tijdens jullie relatie?
Indien dat tweede het geval is... Heeft hij jou zelf vertelt dat ze alleen toekomstplannen bespraken en dat vooral zij de initiatiefnemer was? En dat hij zich keurig aan zijn script hield door te zeggen dat er geen toekomst is?
Heeft ie bewijs?
Anders zijn jouw kindjes beter af zonder vader. Monkey see monkey do. Geen goed voorbeeld die kerel dan.
Indien dat tweede het geval is... Heeft hij jou zelf vertelt dat ze alleen toekomstplannen bespraken en dat vooral zij de initiatiefnemer was? En dat hij zich keurig aan zijn script hield door te zeggen dat er geen toekomst is?
Heeft ie bewijs?
Anders zijn jouw kindjes beter af zonder vader. Monkey see monkey do. Geen goed voorbeeld die kerel dan.

zondag 14 februari 2021 om 08:11
Hij heeft iets met haar gehad tijdens onze relatie.HETISDEWAARHEID schreef: ↑13-02-2021 21:21Heeft hij nu gewoon drie jaar iets met die collega gehad of had ie iets met haar tijdens jullie relatie?
Heeft ie bewijs?
Bij de therapie heb ik het hem nagevraagd. Hij zei dat het meer was hoe ze dat voor zich zagen. Met een toen nog 1,5 jarige, co-ouderschap etc. Hoe hun relatie er dan uit zou zien en de conclusie was dat ze dat beiden niet echt wilden. Dat was voor hem een rede om toch bij mij te blijven.
Hij gaf toe dat hij gewoon van 2 walletjes at en dat ze elkaar niet konden loslaten.

zondag 14 februari 2021 om 08:14
Serieus?Lila2588 schreef: ↑06-01-2021 21:36Op aanraden van een vriendin de situatie wat meer aangedikt, hierdoor sneller naar HA. Het gesprek was vooralsnog bij de praktijkondersteuner van de HA en het gezamenlijke gesprek zal ook met hem zijn. Hierna worden we hopelijk doorverwezen.
Op de dagen dat ik vrij ben is hij zo weinig mogelijk thuis. Hem aankijken blijft moeilijk voor mij. Voor de liefde en de kinderen geef ik dit nog een kans, maar weet eigenlijk niet zo goed of ik er goed aan doe voor mijzelf.
Hopelijk kom ik daar met die gesprekken uit.